Educational: Player Guide to Faerun
na
www.crystalkeep.com jest indeks atutów z wymienionym działem gwarantujacym nowe umiejki. Niestety lista nie jest kompletna, i zawiera sporo dragonów.
Również na stronie wizardsów jest feat index możesz spróbować tam poszukać.
Z innych:
Able learner - jeśli jesteś człowiekiem, wystarczy że jedna z twoich klas/prestiży będzie miała daną umiejetność jako klasową i jesteś w domu. Races of Destiny.
Nie pamiętam jak to się nazywa ale w Podręczniku Mistrza Podziemi II są zasady Mistrz i Uczeń, czyli twoja postać jest uczniem. Zyskujesz dwie umiejętności jako klasowe no i masz mentora.
Dragon Heritage pozwala dodać umiejętność w zależności od smoka przodka.
Bardziej wątpliwe:
Skill Knowledge (UA) - teoretycznie dodaje jedną umiejętność jako klasową, ale ponoc to zasady dla innego systemu umiejętności (bla bla bla). Zapytaj MG jak to widzi, zmarnowanie atutu by uzyskać dostęp do jednej umiejętności to nie jest straszne przegięcie.
Atut:
Knowledge devotion (complete champion) - bonus do obrażeń po udanym teście wiedzy.
Skill trick:
Colector of stories (complete scoundrel) - w sam raz dla uczonego.
Z innej beczki:
Wiedza, nie wymaga szczególnego nasycenia atutami,wystarczy że bedziesz miał odpowiednio dużą liczbę punktów umiejętności.