Zrodzony z fantastyki

 
Bielon
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2193
Rejestracja: czw maja 06, 2004 11:28 am

Fenomen Morza Smoczego - dyskusja panelowa

sob lis 11, 2006 12:42 am

Jako, że wdałem się w polemikę z kilkoma użytkownikami nt. tytularnego akwenu, zapraszam tu do omówienia tegoż problemu. Zaznaczam również, że jestem w znajomości FR laikiem a wszelkie wnioskowania opieram na podstawowym podręczniku i własnej, zawodnej czasami, logice. Pozwolę sobie teraz na streszczenie zdań ostatnich, polemicznych:

Bielon napisał:

Smocze Morze: najszersze miejsce 150 km, najwęższe 15km!! Jest tu szlak handlowy łączący Smocze Wybrzeże z Cormyrem i Sembią. "...Na niewielu wodach piraci, morskie smoki i iście oceaniczne sztormy sprawiają tyle kłopotów...". Opodal floty Cormyru, Sembii i Smoczego Wybrzeża. Jedyny port piracki opisany w pobliżu to Wyspy Pirackie. Droga ze Smoczego Morza do Wysp Pirackich przez 15km przesmyk. Ot, starczyło by greków wzorem barki łańcuchami połączyć. O obławach rodem z literatury F.Kresa nie wspomnę.


zegarmistrz odpisał:

A NA MAPĘ TO SPOJRZEĆ NIE ŁASKA?

Wyspy Pirackie leżą na Morzu Spadających Gwiazd, nie Smoczym.

Porty morskie na SM to: Ilpur, Pros, Tezir, Wrota Zachodu, Suzail, Marseemer.

Na Morzu Spadających Gwiazd w (w samym akwenie wysp pirackich) znajduje się 17 portów, z czego - opływając Wyspy Pirackie od północy - skorzystać można z 15. Na południowym wybrzeżu ciągnie się tylko puszcza i góry, gdzie nikt nie mieszka i budować portów nie ma sensu.

Z wymienionych przez ciebie Państw jedynie Sembia posiada wspólne wody terytorialne z Wyspami Pirackimi, za to nie ma ich na Smoczym Morzu. Sembia prawdopodobnie nie potrafi zrobić nic tym wyspom dlatego, że pokrywają one akwen prawie tak duży, jak ona sama.

Reasumując: bzdury pleciesz.