Gnolopuddibold
Wygląd: Jest to 2,6 metrowy stwór, posturą i konturem przypominający gnolla o fakturze skóry kobolda i jego smoczym nosie, będący w formie pół-płynnej, o czarnej barwie.
Statystyki:
Typ: Wynaturzenie
Rozmiar: Duży
Kostka Wytrzymałości: 5k8 + 25 (47 pw)
Inicjatywa: -1
Szybkość: 9 m (6 m w postaci śluzu, 6 m wspinaczki w postaci śluzu)
Klasa Pancerza: 9 (+1 naturalny, -1 Zr, -1 rozmiar)
Bazowy atak/zwarcie: +3/+8
Atak: walnięcie +4 (1k8+1 plus 1k6 kwas) lub ugryzienie -1 (1k8+1 plus 2k4 kwas)
Całkowity atak: walnięcie +4 (1k8+1 plus 1k6 kwas) lub ugryzienie -1 (1k8+1 plus 2k4 kwas)
Przestrzeń/zasięg: 3mx3m/3m
Specjalne ataki: duszenie doskonalsze łapanie, kwas
Specjalne cechy: ślepowidzenie 9 m, widzenie w ciemnościach 18 m, zmiana formy
Rzuty obronne: Wytrw: +6; Refl: 0; Wola: +2
Atrybuty: Siła: 13; Zręczność: 8; Budowa: 20, Intelekt: 8; Roztropność: 6; Charyzma: 5
Umiejętności: Wspinaczka +6; Nasłuchiwanie: +2; Spostrzegawczość: +2
Atuty: Potężny atak, Czujność
Środowisko: podziemia
Występowanie: pojedynczo lub w grupie (2-6)
SW: 3
Skarb: standardowy
Charakter: przeważnie neutralny
Rozwój: zależnie od klasy postaci
Dostosowanie poziomu: +3
Specjalne zdolności:
W postaci "humanoidalnej" może posługiwać się bronią białą lub ugryzieniem, zaś w postaci śluzu - tylko walnięciem, nie może nosić żadnej zbroi czy broni.
Kwas: Gnolopuddibold wydziela kwas trawienny, szybko rozpuszczający materię organiczną i metal, niewpływający na metal. Każde trafienie walnięciem (w postaci śluzu) i ugryzieniem (w postaci humanioidalnej) powoduje obrażenia od kwasu. Ponadto pancerz, ubranie, metalowa czy drewniana broń również ulegają rozpuszczeniu, chyba, że powiedzie się rzut obronny na Reflekst (ST: 17).
Kwasowy dotyk Gnolopuddibolda zadaje metalowym i drewnianym obiektom 15 uszkodzeń w rundzie. Ab stwór mógł spowodować te uszkodzenia, musi być w kontakcie z nimi przynajmniej całą rundę
Zmiana formy: Gnolopuddibold (w wyniku akcji darmowej) może na życzenie zmienić swoją formę w śluz/humanoida. Wtedy podlega zmianie tylko możliwość posługiwania się danymi atakami. W postaci śluzu, zajmuje obszar o wymiarach 3m x 3m, i wysokości 40 cm.
Duszenie: (w formie śluzu) Gnolopuddibold automatycznie p udanym teście zwarcia, powoduje obrażenia od kwasu (1k6 na rundę). Ubranie oraz pancerz ofiary ulegają karze -4 do rzutów obronnych na Refleks.
Doskonalsze łapanie: Gnolopuddibold, aby użyć tej zdolności, musi trafić przeciwnika walnięciem lub ugryzienie. Może wtedy rozpocząć zwarcie w darmowej akcji, nie powodując okazyjnych ataków. Jeśli zwycięży w teście zwarcia, ma prawo dusić lub w wyniku ugryzienia, zadawać obrażenia od kwasu, przeciwnika.
Umiejętności: Gnolopuddibold posiada premię rasową +4 do testów Wspinaczki. W formie śluzu, może wziąć 10 w teście umiejętności , nawet, jeśli coś go rozprasza lub zagraża.
***
Nie rozpisywałem dwóch tabelek/wersji, bo po co? Różnić się będzie tylko szybkością, tudzież obrażeniami zadawanymi. Nie posiada cechy "śluzu", pomimo śluzowatej formy, poza wymienionymi wcześniej, chyba że jest w formie śluzu, wtedy zyskuje także zestaw cech odpowiedni dla tego typu potwora.
A niżej rozpiska jako opcjonalną rasę. :
Gnolopuddibold
- +2 do Siły, -2 do Zręczności, +10 do Budowy, -2 do Intelektu, -4 do Roztropności, -6 do Charyzmy
- +4 do testów Wspinaczki. W formie śluzu, może wziąć 10 w teście umiejętności , nawet, jeśli coś go rozprasza lub zagraża.
- Wszystkie wymienione w opisie jako potwór cechy specjalne i specjalne ataki
- Ślepowidzenie 9 m
- Widzenie w ciemnościach 18 m
- Rozmiar Duży
- Preferowana klasa: Barbarzyńca
- Dostosowanie poziomu: +3
Nie rozpisywałem w opisie jako rasa wszystkich tych zamian etc., bo byłoby bez sensu powtarzać się w tym samym poście. Powiem jednak, że ta klasa jest z lekka jajcarskim wymysłem, zrodzonym tutaj. Niemniej ta praca ma wymiar bardziej poważny.