Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Krackus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 2:52 pm

Gnom lantański [ZK 3.5]

sob kwie 18, 2009 1:54 pm

W efekcie prowadzenia kampanii w Lantanie rozpisałem sobie rasę gnomów z Lantanu. Została on stworzona z myślą o Zapomnianych Krainach, myślę jednak, że bez problemu da się ją wprowadzić do innych światów. Czekam na komentarze i sugestie ulepszenia rasy, możliwe, że za jakiś czas przedstawię moją autorską wizję Lantanu, aby uzupełnić obraz tej rasy.
Obrazek

Gnom lantański (zwany też Lantanem)

Osobowość: Gnomy lantańskie, jako wywodzące się od zwykłych gnomów, mają z nimi wiele cech wspólnych. Są skore do zabaw i rzadko kiedy potrafią odmówić sobie dobrej rozrywki. Nieustannie pragną przy tym poszerzać swoją wiedzę i rozwijać swe rozliczne talenty oraz są bardzo ciekawskie, co jest nieodłącznie związane z ich miłością do mechanicznych urządzeń. Są bardzo otwarte, nie lubią przy tym być w żaden sposób ograniczane. Ich otwarte nastawienie prowadzi jednak do łatwowierności i roztrzepania, które często przysparza im kłopotów.

Wygląd: Gnomy lantańskie przypominają innych przedstawicieli swej rasy, poza kilkoma szczegółami. Na pierwszy rzut oka dostrzec można ich ciemniejszą karnację, spowodowaną porzuceniem przez Lantanów podziemnych chat na rzecz nasłonecznionych miast i otwartych domków. Ponadto gnomy lantańskie są szczuplejsze oraz nieco niższe od swych pobratymców. Zwykle ubierają się w proste stroje podróżne z wieloma kieszeniami (zawsze dokładnie wypełnionymi przydatnymi drobiazgami) lub eleganckie stroje ze stonowanymi ozdobami.

Stosunek do innych ras: Gnomy lantańskie są bardziej otwarte na kontakt z innymi rasami niż pozostałe gnomy. Czują naturalną sympatię do krasnoludów i niziołków, zaś z elfami i ludźmi dzielą zamiłowanie do wiedzy oraz ciekawość. Lantanie wychowują się w relatywnie bezpiecznym środowisku, co prowadzi u nich do tolerancji nawet w stosunku do bardziej dzikich ras takich jak pół-orkowie. W związku z wychowaniem gnomy lantańskie nie czują nienawiści do znanych im jedynie z niewielu opowieści goblinoidów, czują jednak naturalny strach w stosunku do gigantów i innych dużych stworzeń. Niewielu Lantanów widziało kiedykolwiek planokrwistego, trudno więc przewidzieć jak gnom zareagowałby na widok któregoś z nich.

Charakter: Charakter większości gnomów lantańskich jest ukierunkowany na chaos i neutralność. Pomimo, że ich praca często wymaga dokładności i skrupulatności przedstawiciele tej rasy ulegają chwilowym kaprysom i rzadko kiedy pracują nad jednym projektem dłużej niż pół godziny bez przerwy. Większość gnomów lantańskich nie ustosunkowuje się jednoznacznie ku dobru lub złu, wartości te są dla nich zwyczajnie nieistotne (częściej jednak spotyka się dobre niż złe gnomy lantańskie, np. jako obrońców miasta oraz poszukiwaczy przygód).

Siedziby: Gnomy lantańskie jako swoje siedziby zazwyczaj wybierają proste domy z licznymi balkonami, werandami i innymi otwartymi pomieszczeniami. Ponadto preferują mieszkanie w średnio zaludnionych, lecz zajmujących spory obszar miastach, gdzie zawsze jest coś do roboty. W sposobie mieszkania Lantanów odzwierciedla się ich zamiłowanie do wolności i otwartych przestrzeni.

Religia: Pośród gnomów lantańskich powszechna jest wiara w Gonda, często oddają one również cześć innym bóstwom gnomiego panteonu.

Język i imiona: gnomy lantańskie posługują się takimi samymi językami i imionami jak ich pobratymcy z kontynentu, niekiedy tworzą jednak neologizmy związane ze swoimi wynalazkami, chętnie przybierając również związane z nimi imiona i pseudonimy.

Poszukiwacze przygód: ze względu na wrodzoną ciekawość widok gnoma lantańskiego podróżującego wraz z drużyną po ojczystej wyspie nie jest niczym niezwykłym. Lantanie jako poszukiwacza przygód często poszukują nowych wynalazków, a także niezwykłych przedmiotów i wiedzy. Są jednak mocno związane emocjonalnie z ojczyzną i rzadko decydują się na opuszczenie jej granic.

W Krainach: Gnomy lantańskie jak nietrudno się domyślić pochodzą z Lantanu, wyspy znajdującej się na zachód od Calimshanu i na północ od Dżungli Chultu. Lantanie traktują wyspę jako swój dom i bardzo rzadko ją opuszczają. Są otwarci w stosunku do odwiedzających ich obcokrajowców, jednak ściśle przestrzegają prawa zakazującego wywożenia co bardziej skomplikowanych i niebezpiecznych wynalazków poza granice wyspy.

Gnom Lantański:
+2 Zr +2 Int, - 2 S, -2 Rzt (Gnomy lantańskie są słabsze od innych humanoidów z powodu niewielkich rozmiarów, są również słabiej zbudowane w porównaniu do innych gnomów. Nadrabiają to zręcznymi, wyćwiczonymi dłońmi i doskonałą koordynacją ruchów. Lantanie w wyniku zamiłowania do wiedzy i wynalazków są nadprzeciętnie inteligentni, wykazują jednak przejawy roztrzepania, braku rozsądku i nietrudno jest nimi manipulować.)
- Mały rozmiar (jako małe stworzenie gnom lantański otrzymuje +1 KP, +1 do ataku, +4 do ukrycia ale używa mniejszych broni i jego udźwig wynosi ¾ tego co u średnich postaci)
- Widzenie w słabym świetle
- bazowa szybkość 6m
- obeznanie z bronią (broń palna [opisana w Podręczniku mistrza podziemi w rozdziale V])
- premia +2 do rzutów obronnych przeciwko wszelkim wynalazkom (gnomy lantańskie wielokrotnie w swym życiu mają do czynienia z własnymi i cudzymi wynalazkami, wiedzą więc jak się przed nimi bronić)
- Sprytny strzelec – gnom lantański może dodać swój modyfikator z inteligencji do obrażeń, gdy używa broni palnej.
- premia +2 do umiejętności: unieszkodliwianie urządzeń, wiedza (inżyniera), rzemiosło (alchemia). Ponadto gnom lantański zawsze traktuje wiedzę (inżynieria) jako zdolność klasową.
- gnom lantański o inteligencji przynajmniej 10 posiada i umie używać 3 wybrane wynalazki 0-wego poziomu (każdy 1 raz dziennie)
- ulubiona klasa (wynalazca; patrz dodatek)

Przykładowy NPC:
Abe Misterlak gnom lantański Wojownik 9
mały humanoid
KW:9k10+9 (58pw)
Inicjatywa: +6
szybkość: 6m
KP 22 (+5 Zr, +6 zbroja, +1 rozmiar) dotyk 15, zaskoczony 17
Bazowy atak/zwarcie: +9/+5
Atak: rewolwer+17
Całkowity atak: rewoler+15/+10 i rewolwer+15/+10 lub rewolwer+13/+13/+8 i rewolwer+13/+8
Obrażenia: rewolwer (2k6+5+2ogień 19-20/x2)
Przestrzeń/przyrost zasięgu: 1,5m/9m
Specjalne: cechy rasowe.
Rzuty obronne: Wytrw+7, Refleks+8, Siła woli+5
Atrybuty: S 10 Zr 20 Bd 12 Int 16 Rzt 11 Cha 12
Umiejętności: Wiedza (Lantan)+18, wiedza (inżynieria)+18, Spostrzegawczość+6, skakanie+12
Atuty: bezpośredni strzał, szybki strzał, walka 2 orężami, ulepszona walka 2 orężami, szybkie przeładowanie, żelazna wola, skupienie na broni (rewolwer), specjalizacja (rewolwer) większe skupienie na broni (rewolwer)
Charakter: Praworządny dobry
Ekwipunek: rękawice zręczności+2, 2 mistrzowskie rewolwery z ulepszonymi celownikami (analogiczne do umagicznienia „ostrość”), naboje wybuchowe (+2 obrażenia od ognia), koszulka kolcza+2, 2 mikstury leczenie średnich ran, 2 mikstury kociej zwinności.

Abe Misterlak jest przywódcą straży lantańskiego miasta Sambar. Utrzymuje przestępczość w mieście na niskim poziomie, co nie jest jednak rzeczą zbyt trudną z powodu łagodnego usposobienia jego mieszkańców. Budzi powszechny szacunek wśród obywateli miasta, dlatego też ma spory wpływ na decyzje podejmowane przez radę miasta. Mimo swoich możliwości unika polityki i zajmuje się raczej utrzymywaniem bezpieczeństwa, często pomaga również obcokrajowcom, nieobeznanym z miejscowymi zwyczajami.

Dodatek - klasa wynalazcy
Proponuję 3 rozwiązanie sprawy braku klasy wynalazcy w systemie D&D:
1. Użycie zamiast niej klasy Czarodzieja lub Zaklinacza, w tym wypadku zmieniamy jedynie warstwę fabularną i opisową (zamiast rzucania czarów majstrowanie przy urządzeniach itp.).
2. Wykorzystanie jakiejś klasy nieoficjalną np. stąd: http://forums.gleemax.com/showthread.php?t=297060
3. Wykorzystanie poniższej modyfikacji klas czarujących mojego autorstwa:
BPA, rzuty obronne i KW jak u czarodzieja
Wynalazki oznaczają czary Czarodzieja/Zaklinacza odpowiednio zmodyfikowane pod kątem fabularnym, MG powinien ustalić z graczami, czy poszczególne zaklęcia da się skonwertować jako wynalazek, czy jest to niemożliwe.
Znane wynalazki ilość jak u zaklinacza +1 na każdym poziomie wynalazku i wcześniejszy dostęp (tj. wynalazki 2 poziomu na 3 poziomie wynalazcy, 3 poziomu na 5 itd.)
Przygotowane wynalazki – jak u czarodzieja, ale liczba zatrzymuje się na 3 zamiast 4
Użycia wynalazków – każdy przygotowany wynalazek można użyć 2 razy dziennie. Modyfikator z inteligencji pozwala na dodatkowe użycie dowolnego przygotowanego wynalazku (decyzja dotycząca tego, który to ma być wynalazek podejmowana w momencie przygotowania)
Czas przygotowania wynalazków – 20 minut na każdy wynalazek (na 10 poziomie wynalazcy 15 minut, na 20 poziomie wynalazcy 10 minut)
Stworzenie każdego wynalazku wymaga 50*poziom wynalazku^2 sz oraz zdania testu wiedzy (inżynieria) o ST 10+2*poziom wynalazku
na 1 poziomie specjalne warzenie mikstur – wynalazca wykorzystuje swoją wiedzę alchemiczną do tworzenia niemagicznych mikstur. Dzięki temu może tworzyć mikstury wykorzystujące efekty jego wynalazków. Na 1 poziomie może tworzyć mikstury 1 poziomu, na 6 - 2 poziomu, na 12 – 3 poziomu, na 18 – 4 poziomu. Bazowa cena mikstury jest standardowa: poziom*poziom wynalazcy*50, wynalazca musi poświęcić 1/25 bazowej ceny w postaci punktów doświadczenia oraz zebrać materiały warte ½ ceny bazowej musi również zdać test alchemii o ST 10+6*poziom mikstury.
na 5 poziomie wykrywanie pułapek
Ostatnio zmieniony sob kwie 18, 2009 2:26 pm przez Krackus, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

sob kwie 18, 2009 2:20 pm

Hmm rasa wyglada na przemyślaną, choc moze nie jest jakaś odkrywcza. Lepiej oddaje wyobrażenie o gnomie wynalazcy niż standardowa. Problemem mogą być tylko te wynalazki, bo tego nie znam. To coś podobnego jak u gnomiego wynalazcy (czy jakoś tak) ?
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3956
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

sob kwie 18, 2009 2:20 pm

Pozwól, że wypowiem się tylko o pierwszej części twojej pracy, czyli o samej rasie. Gdy zabierałem się za czytanie myślałem sobie "kolejny odłam rasy, który ma dodatkową zdolność i z całą pewnością jest nudny jak flaki z olejem". Ale! Po przeczytaniu, byłem mile zaskoczony, bo choć tak na prawdę rasa nie jest czymś super nowym, wymyślonym od podstaw, to jednak ma swój ciekawy klimat. Bardzo mnie to zaskoczyło, bo byłem pewny, że to kolejny banalny wymysł, który został stworzony po dodaniu kilku zdolności do podstawowej rasy. Opis rasy jest ciekawy i interesujący. Tłumaczy wszystko co powinniśmy wiedzieć. Dzięki zarówno plusom jak i minusom do atrybutu, rasa jest zrównoważona.

Mam dwa małe problemy. Pierwszy to nazwa boga, czy nie chodziło Ci o Gonda? A druga, piszesz, że nie wiadomo jak Lantanie zareagują na genasi, a kilka akapitów niżej piszesz, że przedstawiciele tej rasy podróżują po kontynencie w poszukiwaniu przygód i wiedzy. Tam pewnie nie raz natrafili na planokrwistych, więc albo usuń zdanie, że nie wiadomo jak zareagują na genasi, albo je po prostu zmień. Ogólnie, fajna i miła praca, cieszy oczy swoją prostotą.
 
Awatar użytkownika
Krackus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 2:52 pm

sob kwie 18, 2009 2:34 pm

Odnośnie wynalazków: w dodatku napisałem, jak można sobie z nimi poradzić, osobiście przyjmuję, że to głównie kwestia fabularna i wynalazca używa wynalazków na podobnej zasadzie jak czarodziej rzuca czary, z drobnymi modyfikacjami. Klasę gnomiego wynalazcy znam, jednak uważam, że w odniesieniu do gnomów lantańskich wynalazca powinien być klasą podstawową, niezwiązaną z magią (fabularnie, tj. żeby można było być wynalazcą bez znajomości jakiejkolwiek magii)

odnośnie uwag Nefariusa: oczywiście chodziło i o Gonda literówka :). Co do planokrwistych, pisząc o gnomich poszukiwaczach przygód miałem na myśli, że chętnie podróżują itp. ale jedynie w obrębie Lantanu. Dlatego też mimo wszystko nie spotykają planokrwistych.
 
Awatar użytkownika
dreamwalker
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2250
Rejestracja: pn gru 19, 2005 9:39 pm

Gnom lantański [ZK 3.5]

pt kwie 09, 2010 10:37 am

Co do wynalazków - zainteresuj się Savage Worlds :>
Tam właśnie tak wynalazki działają - to czary wtłoczone w ustaloną z MG formę jakiegoś gadżetu :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości