Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Rag
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt mar 06, 2007 10:23 am

[CP 2020] Gra ktoś jeszcze?

śr lis 26, 2008 7:35 pm

Jak w tytule, ciekawi mnie czy są jeszcez osoby grające w ten w moim mniemaniu świetny system? A jesli tak to jak liczne.

Pozdrawiam
Rag
Ostatnio zmieniony pt sty 23, 2015 9:31 am przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Hajdamaka

śr lis 26, 2008 7:43 pm

Grac nie gram, bo nie ma z kim, a poza tym jak juz bym gral to bym testowal nowosci ;), ale bardzo cieplo wspominam CP2020. Bodajze moj trzeci system - po KCtach i Zewie. I mechanike bardzo lubie, jakos takie starocie byly dla mnie bardziej intuicyjne i szybkie od Savage Worldsow itd (wiem, ze zaraz zostane zjedzony, ale to tylko subiektywne odczucie).
 
Awatar użytkownika
Rag
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt mar 06, 2007 10:23 am

śr lis 26, 2008 7:54 pm

Jeśli chodzi o intuicyjność to ja mam podobne odczucia:)
Chociaż KC intuicyjnym nazwać się nie da :P

Ja też nie mam z kim grać, ale zaczynam tęsknić już za Night City

Pozdrawiam
Rag
 
Hajdamaka

śr lis 26, 2008 8:08 pm

No nie :P Chodzilo mi o interlock (tak to sie pisalo?). KCty pamietam, ze liczylem z kalkulatorem, a i tak pomagac mi musial starszy kolega (ja wtedy bylem w 5 klasie podstawowki, on w 7) :D
 
Awatar użytkownika
Rag
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt mar 06, 2007 10:23 am

śr lis 26, 2008 8:20 pm

Innej gry niz z kalkulatorem w KC nie pamiętam:P
Ale mechanika CP była naprawde fajna, pamiętam, że pare rzeczy zmienialem, ale ogólnie to była jedna z lepszych mechanik jakich używałem.

Pozdrawiam
Rag
 
Awatar użytkownika
8ART
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: śr gru 15, 2010 1:25 pm

Re: [CP 2020} Gra ktoś jeszcze?

śr gru 15, 2010 1:57 pm

Generalnie żywię ogromny sentyment do CP.W czasach studenckich gralismy reguralnie. Teraz prowadzę tylko od czasu do czasu rodzeństwu, przymierzam sie także do prowadzenia CP2020 kumplowi na obczyźnie.

Mechanika jest super i jak zauważyli przedmówcy bardzo szybka. Poznalem CP bodajże w 95roku jako moj drugi system po KC. Kalkulator odszedl na zasłużoną emeryturę:)
 
Awatar użytkownika
Dabi
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 321
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 10:08 pm

Re: [CP 2020} Gra ktoś jeszcze?

czw gru 16, 2010 8:46 am

Dziwią mnie Wasze głosy o tej jakości mechaniki CP 2020. :)

Akurat ja nie żywię do niej żadnego sentymentu i jednym z powodów dla których nie miałem ochoty grać ani prowadzić w CP 2020 to właśnie mechanika.

Setki umiejętności nadmiernie uszczegółowionych (a i pomineli np bardzo istotną klasę broni jaką są śrutówki) z których użycie znajduje raptem kilkanaście. Siermiężne tworzenie postaci, premiujące postacie o konretnym buildzie -> maksowanie statystyk a olanie ATR bo tą można było po prostu kupić.

Niewyważone klasy - grywalnych tak naprawdę raptem parę. Maksymalne dopakowanie solosa, spora część doczepiona na siłę. Absurdalne cechy specjalne.
Netrunning niestety bardzo kłopotliwy i zabugowany.

Słaby sposób stopniowania trudności 10/15/20/25/30 przez co testy są zero jedynkowe. Albo coś robię banalnie albo się nie uda.

A walka to jakiś pseudorealistyczny wywód połączony z rzeką kości. :)
Spluwy są tak potężne, bo muszą cokolwiek zrobić przepotężnym pancerzom.

Pamiętam każdy w drużynie nosząc zaledwie jak na warunki ulicy przeciętny pancerz miał go WB 26. Potem MBC -5 i mo

Tak jakby autorzy nie mogli wpaść na pomysł zwykłej cechy penetracji pancerzy.
Broń która zadaje potworne obrażenia dobrze będzie przecież kiepsko przebijać pancerze. A broń która dobrze sobie z tym radzi niekoniecznie zawsze spowoduje zgon.
Amunicja przeciwpancerna była przez swoje zasady słabsza do walki z opancerzonymi niż wybranie większej spluwy.

O ile w podstawce i Chromebook 1 jakoś to wyglądało gdzie taki najlepszy super wypasiony i mega drogi pistolet dla Silverhanda zrobiony miał 6k6 damage to po dojściu głupot z Morderczej stali były rewolwery zadające od 7k6 w niskim koszcie były również dostępne.

Dodatkowo przepakowany za to bardzo banalny postrzał w głowę (to nie byłoby takie jeszcze durne)

No i strasznie pod względem śmiertelności strzały w kończyny. Urywanie kończyn z 9 mm i groźniejszy postrzał w nogę niż w klatkę piersiową zawsze mnie bardzo bawiły :)


Część z tych elementów zostało poprawionych w systemie przedstawionego w Słuchajcie głąby ! (swoją droga bardzo dobry dodatek)

Cyberpunk 2020 jest zacny bo to klasyka i pokazał kilka fajnych rozwiązań. Jego największą zaletą był klimat. I za to dobrze go będę wspominał.

Szkoda, że archaiczność i mechanika tak w nim dokuczają bolą.
Ostatnio zmieniony czw gru 16, 2010 8:48 am przez Dabi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Mr_Twincal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: wt lis 04, 2008 6:44 pm

[CP 2020} Gra ktoś jeszcze?

czw sty 06, 2011 9:21 pm

To ja się spytam tutaj, coby nie otwierać nowego tematu, skoro jest jeden dotyczący CP 2020. przedmówca wspomniał, że netrunning jest zabugowany, jestem ciekaw co to oznacza. od razu dodam, że na sesjach w CP 2020 nie mieliśmy okazji zapoznać się z tym bardzo ciekawym fragmentem świata. czy istnieją jakieś lepsze, alternatywne mechaniki Netrunningu?
 
Awatar użytkownika
kaellion
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 111
Rejestracja: pt kwie 01, 2005 8:37 am

[CP 2020} Gra ktoś jeszcze?

pt sty 07, 2011 12:17 pm

Mr_Twincal pisze:
czy istnieją jakieś lepsze, alternatywne mechaniki Netrunningu?

W Cyberpunku nie. Chyba że jakieś zasady domowe (house rules). Z innych mechanik polecam przyjrzeć się mechanice sieci w: Shadowrun 4ed, Interface Zero. Tam działa to lepiej moim zdaniem.
 
Awatar użytkownika
ManOwaRrior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: pn lip 02, 2012 10:50 pm

Re: [CP 2020} Gra ktoś jeszcze?

wt lip 03, 2012 1:47 am

Dabi pisze:
Dziwią mnie Wasze głosy o tej jakości mechaniki CP 2020. :)

Akurat ja nie żywię do niej żadnego sentymentu i jednym z powodów dla których nie miałem ochoty grać ani prowadzić w CP 2020 to właśnie mechanika.

Setki umiejętności nadmiernie uszczegółowionych (a i pomineli np bardzo istotną klasę broni jaką są śrutówki) z których użycie znajduje raptem kilkanaście. Siermiężne tworzenie postaci, premiujące postacie o konretnym buildzie -> maksowanie statystyk a olanie ATR bo tą można było po prostu kupić.

Niewyważone klasy - grywalnych tak naprawdę raptem parę. Maksymalne dopakowanie solosa, spora część doczepiona na siłę. Absurdalne cechy specjalne.
Netrunning niestety bardzo kłopotliwy i zabugowany.

Słaby sposób stopniowania trudności 10/15/20/25/30 przez co testy są zero jedynkowe. Albo coś robię banalnie albo się nie uda.

A walka to jakiś pseudorealistyczny wywód połączony z rzeką kości. :)
Spluwy są tak potężne, bo muszą cokolwiek zrobić przepotężnym pancerzom.

Pamiętam każdy w drużynie nosząc zaledwie jak na warunki ulicy przeciętny pancerz miał go WB 26. Potem MBC -5 i mo

Tak jakby autorzy nie mogli wpaść na pomysł zwykłej cechy penetracji pancerzy.
Broń która zadaje potworne obrażenia dobrze będzie przecież kiepsko przebijać pancerze. A broń która dobrze sobie z tym radzi niekoniecznie zawsze spowoduje zgon.
Amunicja przeciwpancerna była przez swoje zasady słabsza do walki z opancerzonymi niż wybranie większej spluwy.

O ile w podstawce i Chromebook 1 jakoś to wyglądało gdzie taki najlepszy super wypasiony i mega drogi pistolet dla Silverhanda zrobiony miał 6k6 damage to po dojściu głupot z Morderczej stali były rewolwery zadające od 7k6 w niskim koszcie były również dostępne.

Dodatkowo przepakowany za to bardzo banalny postrzał w głowę (to nie byłoby takie jeszcze durne)

No i strasznie pod względem śmiertelności strzały w kończyny. Urywanie kończyn z 9 mm i groźniejszy postrzał w nogę niż w klatkę piersiową zawsze mnie bardzo bawiły :)


Część z tych elementów zostało poprawionych w systemie przedstawionego w Słuchajcie głąby ! (swoją droga bardzo dobry dodatek)

Cyberpunk 2020 jest zacny bo to klasyka i pokazał kilka fajnych rozwiązań. Jego największą zaletą był klimat. I za to dobrze go będę wspominał.

Szkoda, że archaiczność i mechanika tak w nim dokuczają bolą.


W tamtych czasach to była super realistyczna i rewolucyjna mechanika. Do dziś można uznać ją za jedną z lepszych,
bo z tego co widzę w roku 2012 nadal w użyciu są mechaniki gdzie strzelcy strzelają do siebie aż do wyczerpania HP (jak zwał tak zwał), a w CP2020 walka często kończyła się po pierwszym postrzale...
No chyba, że ktoś grał tak jak wy, że nosił Power Armor i wyrzutnię rakiet po mieście, pozostaje tylko pogratulować realizmu waszego Night City które chyba bardziej przypominało twórczość anime niż prawdziwego Cyberpunka.

Tam było wyraźnie opisane, że ludzie schodzą na skutek szoku nawet otrzymawszy ranę która nie jest śmiertelna w sensie nie naruszenia witalnych organów. Takie są fakty i można o tym wyczytać z gazet.
Ale skoro uważasz że postrzał z 9mm w głowę nie jest śmiertelny, to nie wiem jak Cię przekonać :huh:
Urwane kończyny? Jeśli trafię z 9mm w twoją nogę, kula akurat roztrzaska kość, więc noga jest technicznie urwana, chociaż nie odleciała 20 metrów dalej.

Gram i prowadzę dalej, świetny system.
 
Awatar użytkownika
raduciou
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: ndz wrz 23, 2012 3:03 pm

[CP 2020} Gra ktoś jeszcze?

pt paź 12, 2012 8:31 am

CP 2020 to mój drugi po WH system RPG. wspominam go z wielkim sentymentem.
co do mechaniki, to była ona dla mnie denerwująca z całym tym liczeniem, i faktycznie przydatne było tylko kilka skilli z całej olbrzymiej listy.
system premiował maksowanie wyłącznie kilku elementów.
chodzienie z najcięższymi pancerzami to tylko i wyłącznie 'na misji bojowej'
zaletą tej gry było to co już wymieniliście: realne zchodzenie ze świata, które wymuszało więcej myślenia nad tym jak rozegrać daną strzelaninę niż banalną 'szarżę'.
fakt, z 9mm pistoletu można było komuś odstrzelić rękę na amen. nie żeby to był w tym świecie jakiś olbrzymi problem, o ile ktoś w odpowiednim czasie cie zastabilizował i wezwał AV.
 
Awatar użytkownika
senpai_id
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: pn paź 21, 2013 1:35 pm

Re: [CP 2020} Gra ktoś jeszcze?

sob lut 22, 2014 9:02 am

Do niedawna jak Wy sądziłem, że książki tytułem CP leżą na półkach i pokrywa je szacowna warstwa kurzu.
Ostatnio odnowiłem znajomość z dawnym kolegą z czasów studenckich...
to spotkanie po latach zaowocowało łezką nad kufelkiem "grzmota".
Otóż zaczął on (kolega) na prośbę młodszych generacyjnie graczy prowadzić sesję w CP220.
Na początku nie było w ekipie nawet sola...
teraz jadą już drugą kampanię, oczywiście wymieniła się część postaci i solo dołączył do ekipy.
Ale nie o tym miałem...
Przy odrobinie chęci i na pewno z jakimiś modyfikacjami, ale z oryginalnym core settingiem. nie tylko można grać, ale tez grać w coś więcej niż jednostrzałówki...
 
Mord
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: wt paź 16, 2012 9:54 pm

Re: [CP 2020} Gra ktoś jeszcze?

sob mar 15, 2014 2:32 pm

Prowadzę kumplom od jakiegoś pół roku.

Zaczynali wszyscy solami, a aktualnie profesje w drużynie są mocno pomieszane.

Podziwiam za prowadzenie kampanii (aczkolwiek na mego nosa) za lekko to prowadzisz ;) ew. masz super-sprytnych graczy.
Mechanika Cybera jest jedną z najcięższych mechanik RPG'owych i to nie pod względem prowadzenia (hejt u góry pomine milczeniem), a śmiercionością walki.
Trochę tak jak w 'realu' - jesli ktoś wyciągnie pistolet, to robi się ogromna szansa że prynajmniej jedna osoba zginie.

Robię coś na kształt kampanii, ale to jest bardziej powiązanie jednostrzałówek w logiczną całość (trudno prowadzić kampanię, gdy co sesję przynajmniej jeden gracz ginie).

Lubię ten system (ale ja byłem w latach 90-tych mocno w klimatach osiedlowych), no i mam dodatek o Night City ;)
[mam wszystkie polskie dodatki, poza tym w kosmosie, ale ten uważam za świetny - mimo fatalnej korekty - jak w całym Cyberpunku 2020 Copernicusa].

A przy okazji - czy ktoś wie, czy można skądś ściągnąć ten nieoficjalny dodatek o Warszawie?
[odp. może na priv?]

A tak przy okazji to niejaki Zych prowadzi na bazie Cybera swój setting(settingi?). No i ma bardzo sensowny filmik jak prowadzić strzelanki (nie tylko w Cyberze).
Ostatnio zmieniony sob mar 15, 2014 2:43 pm przez Mord, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości