<br />To jest jedna z przyczyn dla ktorych nie lubiê z³ych dru¿ynek. Natomiast dla mnie charakter jest jednym z elementow odgrywania postaci wiêc nie przyznajê dodatkowych exp tylko wliczam do punktów przyznanych za odgrywanie postaci i pomys³y."postaæ chaotyczna z³a najwiêcej XP powinna dostaæ w momencie gdy morduje resztê swojej dru¿yny dla pieniêdzy lub dla czystej przyjemno¶ci zabijania" <br />
Muad'Dib pisze:<br />tutaj siê zgodzê. U na eksp daje sie <br />1 wczucie sie w postaæ (nie codzi tylko o charakter, ale i o sposób my¶lenia, odruchy, reakcje na jakie¶ nietypowe sytuacje, zgodna¶æ z histori± postaci itp.) <br />2 MG rozwa¿a jak by wygl±da³a przygoda (ca³a sesja) gdyby danej postaci nie by³o (tzn. jak dana postaæ wp³ynê³a na fabu³ê, rozwój wypadków) <br />3 zgodno¶æ z klas±, profesj± (barbar dostaje dopa³y ekspa za walkê, bard za raczej niewalkê a prowadzenie inteligentnych dialogów, uwodzenie niewiast a paladyn za "ca³okszta³t twórczo¶ci") <br /> <br />Jest to dosyæ dobre i zapobiega konfliktom (ty masz 8 poz a ja tylko 6). <br />Fajterzy dostaj± plusy za walkê, magowie plusy za u¿ywanie czarów z rozs±dkiem i powag± (zazwyczaj, pozwa¿am tu takie "stereotypowe" pogl±dy na dan± klasê). <br />Minusy przyznaje siê (u nas) tylko za wyg³upy czy jakie¶ rozmowy poza sesj±, ogólnie wymaga siê od gracza skupienia siê na sesji. <br /> <br />Co do wypowiedzi Muad'Dib'a to jedno jest pewne: je¿eli MG zwróci uwagê jakiemu¶ graczowi, i jest to naprawdê DOBRY gracz to podzia³a to na niego jak zachêta do dalszej gry z unikaniem "wytkniêtych" b³êdów.<!--QuoteEBegin-->Zreszt±, jestem zwolennikiem przyznawania PD raczej w³a¶nie za odgrywanie i g³ówkowanie, ni¿ za zabijanie potworów. <br />P.S. Na mnie obciêcie (a raczej nieprzyznanie dodatkowych PD) dzia³a mobilizuj±co, a nie deprymuj±co.