Kto wie, o co biega w grach "na silniku Vallheru"? Jest jedna taka w świecie FR, ale żadnego FAQ na jej stronie nie ma.
Wiem, że to gry tekstowe - ale potrzebują jakiegoś klienta, dużego, czy też jadą w samej przeglądarce?
Jak już napisał fenwind - brak klienta, sama przeglądarka.
Generalnie gra polega na tym, że co turę dostajesz pewną ilość punktów energii, które możesz wykorzystać na różne czynności (walkę, pracę, wędrowanie, produkcję itd). Umiejętności są takie jak walka, uniki, różnego rodzaju crafting - rozwijają się automatycznie, kiedy dokonujesz danej czynności (poza tym nabijasz normalne poziomy doświadczenia, które zwiększają przyrost energii, oraz pozwalają rozwijać cechy podstawowe jak zwinność, siła itd.). Stopień rozbudowania zależy od gry (silnik jest rozwijany). Są takie, na których ograniczają się do podstaw, a są takie, gdzie dodają różne moduły (np. bardziej rozwinięta walka klanowa, dodatkowe budynki, przedmioty, klasy, questy).
Ale generalnie w każdej występują elementy takie jak:
- walka (automatyczna, wybierasz kogo atakujesz. Poza tym na swojej ,,karcie postaci" oczywiście określasz, jakiej broni używasz, czarów itd - co do czarów szału nie ma, są tylko ofensywne, defensywne i umagicznienia przedmiotu)
- crafting (wytwarzanie broni i eliksirów) i handel
- hodowanie chowańca i walki chowańców (w większości gier chowańce mogą walczyć tylko ze sobą, nie wspomagają postaci w walce)
- kupno i rozbudowa domu (można wziąc lokatora dodatkoweg - odpoczynek w domu zwiększa energię)
- kupno, zarządzanie i rozbudowa twierdzy
- klany/gildie.
Stopień fabularyzacji zależy od gry. Są takie, gdzie prawie nie ma, są takie, gdzie każdej walce towarzyszy wymiana wiadomości przez graczy, a w karczmach (czyli lokacji pełniającej funkcję chata) zabronione są nieklimatyczne wypowiedzi, a gracze tworzą bardzo rozbudowane karty postaci i wczuwają się w swoje postaci.
Nic tam jednak wróciłem do grania w blood wars
Też ciekawa gra, podobała mi się zwłaszcza możliwość walki grupowej w klanie.