beneq pisze:Piszesz tyle jedną przygode? Zwracam honor i hołduje twoje cierpliwości i samozaparciu Naprawde nie wiem jak można tyle siedzieć nad przygodą Mam nadzieje, że źle Ciebie zrozumiałem Ysabell i piszesz tyle czasu kampanie nie pojedyńczą przygode.
Tak, przygodę. 3 do 5 sesji. Gwoli ścisłości miałam w tym miesiąc przerwy w drobnych kawałkach, ale tak: siedzę, piszę, kasuję, piszę, znmieniam, kasuję, rysuję, wywalam itd...
Znam gościa, który robi to bardzo dobrze i naprawde nie zorientujez sie czy miał napisaną przygode wcześniej czy własnie wymysla jej dalszy ciąg
Rozumiem, że jesteś jego odpowiednikiem wśród graczy? Gratuluję. Nie znam ani takiego MG, ani gracza.
Powtórze: jego wybór czy będzie prowadził sesje czy nie!Nikt go przecież do tego nie przymusza!
Popieram. Tak samo jak nikt nie przymusza gracza do grania u tego akurat Mistrza. Proste. Wolna wola to piękna sprawa. :]
Dla mnie koniec tematu, bo przerzucamy się tymi samymi argumentami i nic z tego nie wynika. Pozdrawiam.
Sobek pisze:- Co tak naprawde was jako MG interesuje z historii i pamietnika postaci? (chodzi o to na co kladziecie najwiekszy nacisk i czego absolutnie wymagacie od swoich graczy gdy pisza/mowia wam historie i/lub pamietnik postaci.)
Zawsze potrzebuję krótkiego rysu historycznego - od urodzenia do dnia dzisiejszego, ogólne. Potem - trochę bardziej szczegółowo - proszę gracza o dokładniejsze opisanie tych rzeczy, które miały duży wpływ na życie bohatera. Potem przechodzę do wypytywania o szczegóły tych najważniejszych wyborów i zdarzeń (np. Tajemnica).
Poza tym gdzieś w tej okolicy proszę o opisanie przyjaciół, rodziny, Sojuszników, zwierzchników, podwładnych, konkurentów, wrogów - jednym słowem wszystkich ważnych w życiu BG postaci - jednych bardziej szczegółowo, innych mniej.
Następnie pytam o stan obecny. Czyli: co teraz robi BG i dlaczego, jaki jest jego cel, jaka motywacja, czego chciałby uniknąć, co chciałby zrobić, w jaki sposób, kto mu towarzyszy, komu może zaufać, kogo powinien się bać, itd.
Na koniec zostaje wypytanie gracza o szczegóły: wygląd (w miarę dokładnie, dokładniej niż opisuje się to na sesji. Także sposób ubierania się, poruszania, mówienia itd.), poglądy i nastawienie do świata (Bardzo dla mnie ważny punkt. Seria pytań oparta na schemacie "Co sądzisz o...?". Część z nich zależna jest od przygody, część od postaci, część powtarza się stale. Należą do nich pytania o: Dominium, Valdor, Cesarstwo, Papiestwo, Wojnę na Froncie (i każdą inną), Magię, Wiarę, Inkwizycję, poszczególne państwa i ich mieszkańców, tradycję, honor i samego Bohatera, a także różne inne. Właśnie te pytania mówią o BG najwięcej...)
- Moze jakies porady, jak zachecic graczy do pisania historii,
To bardzo indywidualne. Ciężko powiedzieć coś ogólnego, ponieważ zależy to od osoby. Generalnie zazwyczaj sprawdza się szczera rozmowa i prośba MG. Jeśli gracz ma zacięcie pisarskie można poprosić go, że by napisał opowiadanie o swoich dotychczasowych losach. Trzeba jednak byż wtedy przygotowanym na czytanie (niekoniecznie dobrej) pracy literackiej o nieznanym rozmiarze.
- Jak nakierowac ich(graczy) na napisanie interesujacych MG zdarzen z ich zycia.
Jestem zdania, że każde wydarzenia, które gracz uzna za ważne w życiu BG, takim samym powinno być dla MG. Jeśli jednak chcemy, żeby gracz skupił się na konkretnych aspektach postaci... cóż... po prostu mu to powiedzmy. To działa. :]
- Czy warto aby gracze skupiali sie na opisaniu swoich starych przyjaciol, wrogow?
Zdecydowanie tak. Jeśli gracz sam chce to zrobić - jest świetnie. Takie postaci ubarwiają BG i osadzają go w świecie, a Mistrzowi dają ogromne pole manewru. Zawsze warto gracza pytać o przyjaciół/wrogów jego postaci.