Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
R@phael
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: czw cze 03, 2004 3:04 pm

Inne pochodzenie

śr wrz 06, 2006 1:48 am

Przy tworzeniu postaci pisze że można zrezygnować z tego i wskazać dowolne inne państwo w pochodzeniu, które nie ejst opisane przy wyborze postaci. Nie ma sie wtedy cechy i dostaje 1000 kordinów, spoko :). Tylko co z dodatnimi współczynnikami? Nie ma opisane jakie niby są, zatem czy gracz sam moze je ustalić? A może by krótko opisać propozycje współczynników do tych państw? Osobiście sądzę że małoznaczące państwa powinny mieć +1 współczynnik, a nie dwa, trochę by to dawało element losowy, bo nikt nie wiem jaki dokąłdnie ejst nieopisany kraj :P.
I tak np. Kartine ( w sumie dziwię się czemu nie została opisana dokładniej ) widziałbym + wiara oraz +1 wiarygodność, a taki np. Tylos, który jest okupowany przez Agarię dałbym + 1 wytrwałosci ( bo tam same rolniki twardziele :) ).
 
Awatar użytkownika
oddtail
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 824
Rejestracja: czw maja 20, 2004 5:38 pm

śr wrz 06, 2006 7:37 pm

Nacje inne niż główne najwyraźniej nie "produkują" wybitnych osobistości. Nie ma premii do Współczynników dla "zwyczajnych" nacji. Przynajmniej wg. oficjalnych zasad.

Z drugiej strony - żaden normalny gracz nie chciałby grać postacią z nacji innej niż najważniejsza dziesiątka. Tak więc, gdyby któryś z graczy się na to zdecydował, pozwoliłbym mu podwyższyć o 1 dwa DOWOLNE Współczynniki. Mechanicznie postać i tak byłaby słabiuteńka, więc taki mały prezencik mógłbym dać.
 
Awatar użytkownika
R@phael
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: czw cze 03, 2004 3:04 pm

śr wrz 06, 2006 9:46 pm

Nie ma premii do Współczynników dla "zwyczajnych" nacji. Przynajmniej wg. oficjalnych zasad.


Tak, cecha narodowa przepadnie, lecz tysiąc kordinów to niemała suma


Pisze tylko o stracie cechy, nic o stracie współczynników. Zresztą owe zarobione 1000 kordinow można dzięki temu wydac na wspołczynniki i zakupić...1, czyli to bez sensu. Cecha od profesji kosztuje 2000, a z pochodzenia cecha plus dwa wspo.łczynniki tylko tysiąc?
Inna rzecz ze ta cecha nie taka potęga, u niektóych fakt, ale taki np. doryjczyk to nic specjalnego, wolałbym te tysiąc kordinów i wydać na współczynniki lub umiejetności.
 
Awatar użytkownika
oddtail
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 824
Rejestracja: czw maja 20, 2004 5:38 pm

śr wrz 06, 2006 11:05 pm

Tu nie chodzi o zbalansowanie. Postacie z krajów innych niż Złota Dziesiątka nie mają im dorównywać. Możesz nimi grać, ale się to nie opłaca.

Odnoszę wrażenie, że myślisz trochę zbyt schematycznie. Nie każda kombinacja przy tworzeniu postaci ma być równie "mocna". Ten tysiąc przy braku cechy uważam za wystarczający. Jak ktoś chce silną postać, gra Kordyjczykiem albo Cynazyjczykiem etc. Kropka.
 
Awatar użytkownika
R@phael
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: czw cze 03, 2004 3:04 pm

czw wrz 07, 2006 6:07 pm

Ale sam przeciez dajesz współczynniki graczom, tylko zę daje im wolną rękę, co w przypadku Goksarczyka dobór np. wiarygodność oraz wiara byłby totalnie bez sensu. Proponuję zwyczajnie z góry to określić.
 
stopaplpl
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: śr maja 09, 2007 8:53 am

pn cze 11, 2007 10:50 am

najlepiej jest opisać wszystkie kraje! Ja już jestem połowie jak skcze to może umieszcze na forum:P

Jeżeli skończysz, przeczytasz i poprawisz pierwsze błędy (bo widzę, że masz tendencję do pisania niechlujnie) to możesz wysłać do redakcji monastyr.polter.pl do umieszczenia na stronie :)

Moderator,
Joseppe
 
stopaplpl
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: śr maja 09, 2007 8:53 am

pn cze 11, 2007 5:57 pm

Na pewno wyśle ale może jakiś meilik albo coś?
Za pismo sry ale pisze to szybko żeby nie zapomnieć o czym myślę!
 
Awatar użytkownika
Joseppe
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2393
Rejestracja: śr maja 21, 2003 5:47 pm

pn cze 11, 2007 6:23 pm

Podstawowy szacunek dla czytelnika i regulamin forum wymagają uważnego pisania.

Jeżeli tak szybko zapominasz popracuj nad pamięcią :)

Wszelkie dane kontaktowe znajdziesz na naszej stronie -> link.
 
stopaplpl
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: śr maja 09, 2007 8:53 am

pn cze 11, 2007 7:10 pm

Każdego kogo mogłem lub uraziłem moim niechlujstwem serdecznie przepraszam!
 
Valdez
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: pn paź 08, 2007 9:37 pm

pn paź 08, 2007 9:46 pm

O ile pamięć mnie nie myli to pewne propozycje bonusów z pochodzenia były umieszczone na stronie. Gdzieś napewno widziałem.
Z mojej strony to uważam, że każda nacja, ze względy na swoją specyfikę, powinna mieć jakieś bonusy, ale mocno z nią związane. Trudno żeby np mieszkaniec Czarnoboru posiadał tak mocną cechę jak Cynazyjczycy, ale nie wyobrażam sobie np. Cynazyjczyka, który tak dobrze się zna na lesie jak Czarnoboranin. DLatego właśnie myślę, że jeśli gracz chce grać kimś z poza można mu dać jakąś specyficzną cechę. Nie tak potężną jak z tych wielkich nacji, ale przydatną i związaną z krajem pochodzenia. Osobiście uważam, że wielkim niedopatrzeniem jest brak takich cech, ale rozumiem, że autorzy chcieli nakłonić graczy do wybierania krajów, które rządzą światem i uwypuklenia różnic między ich szlachtą, szhlachciurami z pomniejszych nacji. Ja sam poprostu wychodzę z opisów podręcznikowych. Przykładowo, wiadomo że Eskria jest potęgą morską i kupiecko-piracką. Czemu nie dać im np. bonusu do żeglugi i np. targowania się? Albo do walki na okręcie. Jak prowadzisz dla Eskryjczyków na morzu, to super przydatne, ale jeśli masz Eskryjczyka na lądzie to na grzyba mu walka okrętowa? Do tego pewnie walczy tasakiem...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość