Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
SceNtriC
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 367
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 1:16 pm

Re: [ISD] Innistrad

czw wrz 08, 2011 2:22 pm

Mirror-Mad Phantasm - kombogenny, można z nim pokombinować, choć wydaje mi się zbyt drogi. Natomiast inna karta sprawiła, że ożywił mi się przepływ krwi i dzień stał się przyjemniejszy:

Obrazek

Kombo z Levelerem, z millem, z niektórymi już ujawnionymi kartami - idealne do zbudowania decku pod Szalonego Doktorka. Dzięki takim kartom coraz bardziej zaczynam wierzyć w set Innistrad, gdyż - przyznam uczciwie - nie jestem specjalnym fanem wilkołakowatego klimatu (choć nie jestem też przeciwnikiem), ale później ujawnione karty (zwłaszcza niebieskie) nastrajają mnie coraz bardziej pozytywnie.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw wrz 08, 2011 2:24 pm przez SceNtriC, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

[ISD] Innistrad

czw wrz 08, 2011 2:44 pm

W INN każdy ma coś dla siebie, akurat gro kart :U: i :B: to będzie klimat szalonych naukowców, czyli cud, miód i orzeszki :D
Na upartego nowy doktorek dogadałby się też z Jin-Gitaxiasem, bo intensywny self-mill (a mamy też kartę która pozwala się millować dla many, powoli, ale zawsze jednak to przyspiesza) taki chory dociąg szybko wygra nam grę.

Ogólnie :U: jest w Innistradzie po prostu piękne :D
 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

[ISD] Innistrad

pn wrz 19, 2011 2:35 pm

 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

[ISD] Innistrad

pn wrz 19, 2011 4:03 pm

No i potęga niebieskiego... Mill'e ktore bedziemy stosowac na siebie grajac Laboratory Maniac'iem?
Widze tez ze Spirity wracaja powoli do gry :P
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

[ISD] Innistrad

czw wrz 22, 2011 7:48 pm

Niebieski wcale nie jest taki mocny. Mało cantripów, jedna grywalna kontra i parę combat tricków. Bardziej przeraża mnie moc czarnego, który naprawdę jest mocny. Solidne miśki, dobre karty. Do tego masz całkiem grywalny czerwony, który również jest wsparty przedrukiem Ancient Grudge - niemal flagowego artefact destroyu.
 
Awatar użytkownika
Ryoga
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 598
Rejestracja: ndz maja 09, 2004 10:56 pm

Re: [ISD] Innistrad

czw wrz 22, 2011 9:20 pm

Niebieski i biały wypadają słabiutko, Czrany naprawdę mocny, czerwony na drugim miejscu, zielony, mieszane uczucia.
Przed nami 3 miesiące meta temperówka, pod i geist blade.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

[ISD] Innistrad

czw wrz 22, 2011 9:49 pm

Swoją drogą bardzo fajną analizę dodatku zrobił Adam Skotak, aczkolwiek IMO paru kart niedocenił - IMO zaniżona ocena Dissipate, który przy dość sporej ilości kart z flashbackiem będzie częstszym pickiem (Adam ocenił go na 81% i sugerowany 4-6 pick, imo powinien być w okolicy 3-4 picku jak decydujemy się na deczywa z niebieskim, bo sporo jest bomb i breakerów z flashbackiem)
Ostatnio zmieniony czw wrz 22, 2011 9:50 pm przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

Re: [ISD] Innistrad

sob wrz 24, 2011 10:44 pm

Autorska recenzja INS pod kątem limited.
Własnie wróciłem z turnieju, więc spisuje na świeżo, wg. moich doświadczeń. Na razie ile bede miał siły



http://www.wizards.com/magic/tcg/articl ... istrad/cig

KArt zapisane skrótami i ich numerami(wybaczcie, nie chce mi się :), ale po kolei wg linku wyżej

Ostatnio zmieniony pn wrz 26, 2011 1:40 pm przez Aesandill, łącznie zmieniany 7 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

[ISD] Innistrad

sob wrz 24, 2011 11:15 pm

Szczerze powiem że bardzo dziwne przemyślenia. Przede wszystkim dziwi mnie brak dostrzeżonego potencjału kluczowych kart. Zarówno Mikaeus jest superbombą, która praktycznie im później wejdzie tym jest lepszy, jak i combat trick w postaci Rally the Peasent, który dobrze zagrany albo wygrywa grę, albo decyduje o wymianie przy blokach (czasem nawet potrafi dodać +4 z przodu). Ponadto Rebuke tylko dobry? Twardy removal, nie wbija w kolor i w formacie gdzie kreatury w większości tylko atakują siada jak złoto. Ponadto Avacynian priest jako jedyny tapowacz w formacie (co prawda z ograniczeniami, ale warto zauważyć że humani się lubią transformować) zawsze jest warty pod najskromniej splash.
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

[ISD] Innistrad

sob wrz 24, 2011 11:23 pm

Jak mówiłem, takie moje skromne przemyśłenia na forum wynikłe z tego co ugrałem i z tego co wynikło w grze.

Dobry - Karty które "zrobią nam grę". Jeśli ma się ich kilka, warto zastanowić się czy nie grać "pod nie"

Rebuke dobry. Jest tutaj sporo removalu, lecz jak widać w kluczu - dobry to wysoko.
Świetny to jednynie kilka najlepszych kart.

Świetny - Pierwszy pick, pod te karty warto do splaszować kolor. Absolutnie robią nam grę.
(Pod tą kartę - jedną.)

Mikeus świetny
Jest w świetny - to najwyższa możliwa ocena w mojej notce. Jedna z dóch najmocniejszych :w: kart w tej notcę - chyba to JEST docenienie

Avacynian
Fakt - powinno być "dobry" - a nawet tak jest w opisie, nie wiem dlaczego wpisałem średniak - poprawiam
Ok, sprawdziłem - jest napisane dobry - jak mamy kilka dobrych kart - warto pod splaszować kolor. Dla jednego Avacyniana nie.
Czyli.
Jest dobrze.
Świetnie nie. Nie jest to absolutny pierwszy pick.

Rally
Nie widziałem zeby ktokolwiek tym zagrał. Może mnie przy tym nie było?
Przy masie świetnych kritów i naprawde masie removalu nie widziałem zeby jednorazowe podładowanie tylko do ataku komus zrobiło grze.
Ale to moja subiektywna ocena.
Grałem w końcu tylko jakieś 20 gier dzisiaj w tym formacie, mogłem nie widzieć wszystkich sytuacji (to nie ironia).

Dzięki za opinię

Pozdrawiam
Aes
Ostatnio zmieniony sob wrz 24, 2011 11:37 pm przez Aesandill, łącznie zmieniany 9 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

[ISD] Innistrad

sob wrz 24, 2011 11:59 pm

Aesandill pisze:
RallyNie widziałem zeby ktokolwiek tym zagrał. Może mnie przy tym nie było?Przy masie świetnych kritów i naprawde masie removalu nie widziałem zeby jednorazowe podładowanie tylko do ataku komus zrobiło grze.Ale to moja subiektywna ocena.


Wiadome jest że jedna karta gry ci nie zrobi, ale jak przekręcasz typów w nadziei na alpha strike, fajnie jest mieć combat tricka na łapce na wrazie czego. Te wrazie czego to combat tricki ze strony oppa eliminujące nam atakerów, albo chumpblockując największe zagrożenia przez co możemy nie mieć paliwa do zabicia. Z drugiej strony mając radosne stadko tokenów czy innego ścierwa 1/1 można ładnie wygrać na bloku eliminując często większe miśki kosztem mniejszych kreatur. Takie zagranie również jest małym punktem w drodze do zwycięztwa, bo zyskujemy/nadrabiamy CQ

Aesandill pisze:
Avacynian Fakt - powinno być "dobry" - a nawet tak jest w opisie, nie wiem dlaczego wpisałem średniak - poprawiamOk, sprawdziłem - jest napisane dobry - jak mamy kilka dobrych kart - warto pod splaszować kolor. Dla jednego Avacyniana nie. Czyli.Jest dobrze.Świetnie nie. Nie jest to absolutny pierwszy pick.


Bardzo często jest tak, że bierze się karty tylko po to żeby potencjalny przeciwnik jej nie miał. Nawet jesli nie będzie innych dobrych białych kart w paczkach, warto tę kartę wziąść na wszelki wypadek. Wiadome jest że wszystko zależy od innych kart w paczce, ale nie zmienia to faktu, że musiałaby to być naprawdę mocna bomba, a Avacynian powinien być przeważnie 2-3 pickiem. Dlaczego? Eliminuje bardzo dużą ilość bomb z evasion których nie można łatwo chumpblockować. W limited nie powinno budować się trzykolowowych talii, ale dodanie 3 plainsów pod tego typa nie zaburza stabilności manabase, a zawsze masz "coś extra" w decku, który bardzo często okazuje silver bullet
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

[ISD] Innistrad

ndz wrz 25, 2011 12:08 am

@ Specu
Avacyn - karta dobra, to dla mnie 2-3 pick, skoro lepsza jest świetna, czyli ta na 1 pick.
Przypominam tekst:
Mały tani krit uprzykrzający grę naszym przeciwnikom, moze powstrzymać większość najlepszych przeciwników za naprawdę niewielką cenę. I za za bezkolorową mane. Iloekroć z ni grałem, przeciwnik wukożystywał go z sukcesami.

Co do dorzucania 3 plainsów

Z tego co widziałem, czasem naprawdę ludzie mieli problemy, bo każdy kolor naprawdę sycił - i był kłopot który kolor wybrać.
Czasem te 3 plainsy były by czwartym/piątym typem basic landu.
A na prawdę było czym grać,

Rally - moze i masz racje. Ja nie widziałem sukcesów tej karty - może akurat na tym turnieju nie było odpowiednich zestawień. Może.


Dla mnie nic specjalnego, ale rozumiem argumentacje.
Dobra, idę spać.
Pozdrawiam
A.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 25, 2011 12:12 am przez Aesandill, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

Re: [ISD] Innistrad

ndz wrz 25, 2011 7:24 am

Cechy edycji:

Nieliczny mass removal
Praktyczny brak słabych kart
Mocne tanie kratury
Nowa mechanika transformacji















Przypominając klucz:

Słaby - zapychacz, tylko jako ostatnia karta w kolorze

Średniak - podstawa tali, warto jest mieć ich dużo w odpowiedniej koncepcji. To najczęściej nimi będziemy grać.

Dobry - gwiazdy, w odpowiedniej ilosci warto grać pod nie. Warto często je hate draftować. Wystraczy kilka takich i można na nich oprzeć talie.

Świetny - pojedyńcze karty tego typu są pierwszym pickiem w 99 procentach i można pod nie układać talię. Właściwie nie ma problemu które z nich wybrać - to rary i są pojedyncze w dodatku a wiec i zabierane z miejsca.
Ostatnio zmieniony pn paź 03, 2011 6:23 pm przez Aesandill, łącznie zmieniany 34 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

[ISD] Innistrad

pn wrz 26, 2011 4:28 pm

Aha, jeśli kogoś interesuje tego typu recka, to proszę dać znać, bo to dość czasochłonne i nie wiem czy komukolwiek potrzebne.
Ostatnio zmieniony pn wrz 26, 2011 4:29 pm przez Aesandill, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

[ISD] Innistrad

pn wrz 26, 2011 4:37 pm

Jeśli tylko Ci się chce - byłoby bardzo fajnie :)
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

[ISD] Innistrad

pn wrz 26, 2011 4:50 pm

To będę pisał dalej :D
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

[ISD] Innistrad

pn wrz 26, 2011 5:22 pm

Jak napiszesz jakąś większą część/całość - podeślij na karcianki@polter.pl, opublikujemy jako artykuł :)
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

[ISD] Innistrad

pn paź 03, 2011 1:44 pm

Analiza [ISD] pod kątem limited gotowa.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

[ISD] Innistrad

pn paź 03, 2011 5:19 pm

Nie czaje jak mozna powiedziec ze ghost quarters są nieprzydatne w limited. Pierwsze - potrafią przyciąć oppa od splpashowanego koloru, albo wyeliminować duala, dwa chronią nas przed colorscrew. Jasne - w obydwu przypadkach sytuacyjne, ale nie można powiedzieć ze jest to porażka w limited.
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

[ISD] Innistrad

pn paź 03, 2011 5:40 pm

@ Specu
Ok, prawie niepotrzebne.
(zmieniam na średniak)
Splaszowny kolor to nie jeden dual w tali. Pewnie chociaż jeden(pewnie dwa albo trzy) basic - a ghost pozwala nam wyszukać takiego. Więc możemy sobie zaszkodzić zamiast zaszkodzić przeciwnikowi.

W sumie za poświecenie landu (i zużyty pick, i wcześniej potencjalnie bezużyteczny land) mamy możliwość z hate'owania się na
. W tym 5 rare. Nie muszę pisać że nie każdy będzie je miał w tali? I że niewielka jest szansa że przeciw nim będziemy grać.

--------------------

Ok, może to że jest bezużyteczny w limited - ja uważam że jest prawie bezużyteczny. To zmarnowany pick i szansa że zaczniemy z dającym bez kolorową manę landem (ochrona nas przed color screw to marna, lepiej mieć basic land, i nie narażać się własnie na color screw).

Ponadto - jeśli skasujemy przeciwnikowi land, tak naprawdę my tracimy kartę, on nie traci prawie nic (a czasem zyska - shimering groto na dowolny basic land to dobra wymiana).
Oczywiście, w niezwykle rzadkich przypadkach nam pogra.
Do kasowania owych pięciu landów. (no i do zniszczenia potencjalnego splaszowanego landu, jeśli przeciwnik mało ich dodał)
Nie ma kart bezużytecznych.

Ja nie ryzykował bym trzymania go w tali.
Zresztą, maw of the mire jest komonem, pewnie w sajdzie się znajdzie - już wole tą opcje na nonbasic landy opa.

Moim zdaniem za dużo wad, za losowe zalety. Nie widzę tej karty w limited. Jeśli potrafisz mnie porzekonać że jest bardziej przydatny, przynam Ci racje. Na razie nie.

Ale ciesze się że wyrażasz wątpliwości i na razie nie zgadzasz się z tak nieiwelką liczbą kart.
Bałem sie że bedzie tego więcej :D
Czekam nas dalszą krytykę

(na deser dodam że owy basic wchodzi odtapowany, więc swobodnie możemy jeszcze przeciwnikowi dodać trochę many - oczywiście sami też możemy dodać sobie jeden many, a potem zniszczyć sobie land, i poszukać drugiego którym też dodać sobie jeden. Ale już chyba lepiej zwyczajnie dodać sobie dwa, zamiast jednorazowo mieć dwa, a potem mieć jeden. Niszczenie sobie może zadziałać jedynie w late game - a w late game raczej już powinniśmy mieć wszystkie landy )
-----------

Pozdrawiam
Aes
Ostatnio zmieniony pn paź 03, 2011 6:24 pm przez Aesandill, łącznie zmieniany 10 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

[ISD] Innistrad

pn paź 03, 2011 6:42 pm

Pamietaj jednak o tym że kazda bomba w limited jest dla nas potencjalnie zabójcza. Przycinając oppa z jednego landa i pozwalając mu wyszukać w to miejsce basica dziala jak basicfetchowanie, czyli uzyte w pierwszych turach zmniejsza prawdopodobienstwo land dropa w turach nastepnych, a wiec i wejscie wspomnianych gamebreakerow. Poza tym jaka jest szansa na draw jednego z 17 landow? Na open hand tej jednej sztuki raczej często nie zobaczymy, a zawsze jest opcja na właśnie wspomniane przeze mnie opcje.
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

[ISD] Innistrad

pn paź 03, 2011 6:52 pm

Tu się z tobą zgodze. Choć to może działać zarówno na kożyść, jak i nie korzyść. Odessać przeciwnika z landów zwiększając szanse na dociągnięcie gamebreakera, zapewniając mu przy tym kolorową manę.
No ale to już tak bardziej w ramach ciekawej dyskusji.
Zmieniłem na średniak - doceniając jego przydatność w późnej grze.
Jak uważasz?

Pozdrawiam
Aes

PS.
Swoją drogą i tak nie był by to u mnie ostatni pick - liczył bym ze może być coś wart poza limited (6 złotych?)- więc warto go wydraftować. Ale to juz nie w ramach analizy pod kątem limited tylko prawdziwych pieniędzy. A to temat na inną notkę :D
Ostatnio zmieniony pn paź 03, 2011 6:56 pm przez Aesandill, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

[ISD] Innistrad

pn paź 03, 2011 9:20 pm

Aesandill pisze:
Ale to juz nie w ramach analizy pod kątem limited tylko prawdziwych pieniędzy.


No słuchaj... moneypickowanie to także część limited :D
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

[ISD] Innistrad

pn paź 03, 2011 9:39 pm

@ Specu
Jest w tym racja, ale nie analizowałem pod tym kątem, a raczej recenzowałem przydatność w grze kart. Jeśli uznać tą wersje, to można byłoby do każdej karty dopisać cenę. Oczywiście, mając do wyboru dwie słabe w limited karty - lepiej wziąć ta drogą i przydatną poza limited. Ale całkowite oparcie się na cenach, może skutkować taliami czysto opartymi na drogich, a niekoniecznie grywalnych kartach. Tylko to dla mnie trochę zabieranie radości z gry :D
Ale to tylko IMHO
Pozdrawiam
Aes
Ostatnio zmieniony pn paź 03, 2011 9:44 pm przez Aesandill, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości