127. Ancient Grudge
średniak ++
Bardzo przydatna karta, lecz raczej do sajdu.
128. Ashmouth Hound
Średniak ++
2/1 hound za jedyne
z bardzo przydatną zdolnością. Mozę wykończyć krature z obroną 3 a żadna z obroną 1 nie stanowi dla niego przeciwnika. Naprawdę warto go używać, choć gry sam z siebie za nas nie wygra.
129. Balefire dragon
Świetny -
Każda duża kreatura w limited ma spora wartość, te które latają mają jeszcze większą. Jeśli dodać do tego zdolność wygrywającą za nas grę otrzymujemy oto tego smoka. Niestety - jest bardzo drogi choć nawet ogromny koszt nie powinien odstraszyć od niego. Warto zwrócić uwagę żę jego zdolność działa jak mass removal - pięta ahillesowa tej edycji.
130. Blasphemous Act
Świetny --
Mass removal w tej edycji jest nie tylko prawie nie obecny, ale i niezwykle cenny. Tutaj mamy przedstawiciela który co prawda jest bardzo drogi, ale w przypadku dużej ilości kreatur na stole może być całkiem tani.
131. Bloodcrazed Neonate
Średniak
2/1 za ::
miał by sporo sensu, wsparty dobrą zdolnością. Jednak przymusowy atak osłabia tą kartę znacznie, praktycznie uśmiercając nam naszego wampira (choć może być to przynajmniej neutralna wymiana). Połączony z Rakish Heir jeśli uda mu się przetrwać te dwie tury, może być potężny - ale to za dużo "jeśli".
132. Brimstone Volley
Dobry
Damage, instant. I to w playera albo w kreaturę, dodatkowa opcja na zwiększenie jego siły (najczęściej przy chump blockingu). Jako removal lub do dobicia przeciwnika. Cudo.
133. Burning vengeance
Średniak
Miał by spore możliwości w tali naprawdę napchanej fleshback'ami. Niestety, w tej edycji mamy szanse na jedynie dwa commony które maja
fleshback. Jęsli jednak jakimś cudem mamy talie ze sporą ilością fleshbacków - jak najbardziej polecam. Musi ich być odpalonych co najmniej dwa by uznać że ta karta się opłaciła.
134. Charmbreakers Devils
Dobry++
Potężne, uniwersalne diabły które doskonale zadziałająw
tali. Moga nie tyle same zadać wiele obrażeń, co umożliwić nam nękanie przeciwnika sorcerami i instantami - co zresztą świetnie współdziała z ich wzmocnionym atakiem.
135. Crossway Vampire
Średniak
Gdyby nie dwa
był by to znakomity średniak, jednak z tym kosztem wspomoże jedynie talie o sporym nasyceniu
. A szkoda, bo 3/2 wampir to sporo za CC
.
136. Curse of Stalked Prey
Dobry -
Chyba najlepsza klątwa. Jest tania, wspaniale współgra z agresywnymi taliami tej edycji, i pasuje do wyjątkowo agresywnych
kreatur. Dobra karta. Polecam.
137. Curse of Nightly Hunt
Średniak
Teoretycznie umożliwia nam zniszczenie wielu denerwujących kreatur przeciwnika, jednak w tak agresywnej edycji raczej lepiej zużyć ten sam slot na własnego agresywnego stwora. Może dopiec
.
138. Curse of Pierced Heart
Średniak
Nie widziałem skutecznego użycia tej klątwy. Rzucona zbyt późno ma nie wielki skutek. Jednak jeśli użyć ją zgodnie z przeznaczeniem, w drugiej turze, może zadać przeciwnikowi naprawdę dużo obrażeń. Pozostaje pytanie, czy w agresywnej "r: nie lepszy był by agresywny stwór?
139. Desperate Ravings
średniak +
Instantowy dociąg kart to zawsze dobra sprawa, jednak w tym przypadku mocno ryzykowna. Do
może ta karta się przydać, w innym przypadku przydatna jedynie jeśli cierpimy na nadmiar landów.
140. Devil's Play
Dobra+
Skuteczne zależne od many zadawanie obrażeń z opcją fleshbacka. Świetna sprawa. Polecam.
141. Falkenrath Marauders
Świetny -
Nie ma co zrażać sie tym że jest 2/2. I tak wychodzi na tym lepiej niż 4/4 za ten sam koszt, w końcu ma haste. Tak w uproszczeniu można by opisać tą potężną kartę. To jedynie w uproszczeniu.
Lata, z każdym atakiem robi się coraz potężniejszy i jeszcze jest wampirem. Jedna z lepszych kart dodatkui kolejna znakomita czerwona. Jedyną wadą jest to że jest właśnie 2/2 - w przypadku removalu nie ma to szczególnego znaczenia jednak jeśli przeciwnik posiada flyingi może utrudniać nam atak - jednak po to właśnie ma haste by poczekać aż przeciwnik własnego latacza tapnie.
142. Feral Ridgewolf
średniak ++
Bardzo skuteczny wilczek, którego atak prawie że zawsze może zakończyć się zadaniem sporych obrażeń. Niewielki koszt, trample i możliwość podładowania - cechy niemal idealne dla agresywnej karty.
143. Furor of the bitten
Średniak +
Enchant creature zawsze niemal ma mankament - można z łatwością dać przeciwnikowi możliwość wymiany 2 za 1(kreatura i enchant). Jednak w przypadku tak taniego enchantu, którym z powodzeniem możemy wzmocnić małego agresywnego stwora by zadać nim jeszcze większe obrażenia nie jest to taka wielka wada.
144. Geistflame
Średniak
Jeden obrażeń to za mało - całe szczęście to instant. Fleshback za
cc zakrawa na absurd - no ale w końcu to instant. Zawsze to groźba wymierzona w małe stwory przeciwnika (czy dobicie większych po chump bloku).
145. Hanweir Wathkeep
Dobry -
Jeden z moich ulubionych transformów. Moim zdaniem dobrą cechą każdego wilkołaka powinna być użyteczna forma przed przemianą, tak jest i w tym przypadku. 1/5 za
to naprawdę dobry defender zdolny zatrzyma wiele niebezpieczeństw. Druga godną uwagi cechą wilkołaków jest stwarzanie zagrożenia, ten wilczek robi to znakomicie. Potencjalny atak 5/5 to niebezpieczeństwo z którym zawsze należy się liczyć. Polecam
146. Harvest Pyre
Średniak ++
Removal jako instant to bardzo często bardzo dobre rozwiązanie. Mimo że harvest jest właśnie removalem tego typu, i to nie drogim nie mogę go polecić czystym sumieniem. Często aby go użyć trzeba wyrzucać potencjalnie przydatne karty z grobu. W odpowiedniej koncepcji tali lub z konkretnym przeciwnikiem może być znakomity, jednak w standardowym
spełnia raczej rolę ostatniej szansy - trochę szkodzącej i nam.
147. Heretic 's Punishment
dobry
Dość późna karta o opóźnionym działaniu która niemal zmiata przeciwnika. Dodatkowo umieszcza nasze karty w grobie, przez co stwarza nam szanse do użycia fleshback'ów czy współgra z koncepcją tali
. Owe opóźnienie mimo że jest wadą, to w limited nie stanowi takiego dużego problemu. Dodatkową zaletą jest jedyne 1
w koszcie.
148. Infernal Plunge
Średniak +
Przy tej karcie (jak zresztą ze wszystkimi innymi) najważniejsze jest dopasowanie jej do naszej koncepcji tali. Jeśli mamy co poświęcać i mamy koncept co będziemy wrzucać, może okazać się znakomita. Jeśli jednak nie posiadamy dużej ilości bomb może tylko marnować nam slot na jakiegoś potencjalnie niebezpiecznego średniaka. Warto zauważyć że jeśli poświecimy jednego stwora by za pomocą tej karty wrzucić większego, zużyjemy aż trzy karty.
149. Inistigator gang
świetny --
Kolejny wilkołak, i trzeba przyznać - spełnia wszystkie cechy które czynią z nich znakomite kreatury. Sam z siebie jest już dobrym stworem, po zamianie często wygrywa nam grę. Przez to stwarza przeciwnikowi ogromne zagrożenie - będzie gotów nawet marnować spelle byle tylko nie dopuścić do przemiany. Oczywiście - jak większość dobrych kart, będzie celem removalu. Warto zauważyć jego potencjał w limted rośnie przez jedyne jeden
w koszcie.
150. Into the Maw of Hell
dobry -
Szczerze przyznam ta karta nie przypada mi do gustu. Jest zwyczajnie zabójczo droga, przez co nie tylko przyda nam się dopiero w late game, ponadto potencjał niszczenia landu nie jest taki zabójczy. Jednak - to removal 2 za 1.
151. Kessig Wolf
Średniak +
Kolejny bardzo solidny średniak. Ma spory atak co w połączeniu z first strik daje bardzo dobre efekty.
152. Kruin Outlaw
dobry
Kolejny wilkołak, i kolejna znakomita karta łącząca wszystkie wilkołacze zalety. Przed transformem to bardzo solidny średniak, 2/2 za cc
z first strik. Ponadto stwarza ogromne zagrożenie, zamieniony w wilkołaka może wyeliminować przeciwnika błyskawicznie. Jedyne co wadliwe w nim w limited to te dwa
w koszcie - jeśli zamierzamy(lub mamy możliwość) stworzenia mocno wysyconej
tali - można uznać ze jest świetny.
153. Night Revelers
Średniak ++
Duże kreatury za mało wysycony kolorem przyzwoity koszt to w limited bardzo potrzebna sprawa. Tak jest w tym przypadku.
154. Nightbird's Cluthers
Średniak+
Proszę nie dać się zwieść tym ze jest to wg. mnie jedynie średniak. Owszem - jest to przeciętna karta, jednak z tych przeciętniaków które pozwalają nam wygrać grę. Doskonale współpracuje z
w tej edycji, szczególnie z rosnącymi od ataków w przeciwnika wampirami, często pozwala dobić wroga gdy teoretycznie jest bezpieczny, choćby w dwie tury (co nie jest trudne) - w końcu ma fleshbacka. Ocena była by wyższa - gdyby nie to że ta edycja oferuje tyle znakomitych kreatur, że nie wymienił bym wielu z nich na ten sorcer.
155. Past in Flames
Średniak--
Najtańsza sensowna opcja użycia tej karty będzie wynosić co najmniej
cc. To zdecydowanie za dużo.
156. Pitchburn Devils
dobry -
Dobry stwór którego nawet szkoda zabić. Porządny kawał karty.
157. Rage Thrower
dobry--
Kolejna karta o dużym potencjale który się marnuje. Za duży koszt uniemożliwia rozsądną nim grę, choć do
na tokenach pasował by wyśmienicie i mógł by zmieść przeciwnika w jedną turę. Jeśli uda się go wystawić i pograć rozsądny czas może być świetny, jednak sam z siebie niewiele robi a prawdopodobnie zejdzie od removalu- a co przy tak dużym koszcie boli.
158. Rakish Heir
Średniak ++
Z działania doskonały średniak, w praktyce dobra karta która nie tylko sama z siebie ma całkiem niezłe parametry to jeszcze wspomaga tribal wampirów - w którym jest niemal niezbędna. Warto zauważyć że ma jedyne jeden
w koszcie.
159. Reckless Waif
Dobry
Zupełnie inny wilkołak, przed zamianą niespecjalny. Jednak jako pierwszo turowiec szansa że zamieni się jest ogromna, a jeśli się tak stanie, może sam przyczynić się znacznie do zwycięstwa. Jedna z tych kart dla których warto zaczynać grę, i jedna z tych które wystawione w pierwszej turze zapewniają nam dużo lepszą pozycje.
160. Riot Devils
Średniak
Kolejna karta aspirująca do roli średniak idealnego. Ma dobre parametry za odpowiedni koszt i właściwie to wszystko co można o nim napisać.
161. Rolling Temblor
Dobry ++
Jako jeden z nielicznych przedstawicieli mass removalu jest po prostu cudowny. Jeszcze ten fleshback.
162. Scourge of Geier Reach
Średniak ++
Duży stwór za sensowny koszt, czyli to co się często bardzo liczy w limited.
163. Skirsdag Cultist
dobry-
Zadawanie obrażeń "na życzenie" to zawsze pożyteczna zdolnośc, niestety ten stwór ma aż dwa
w koszcie a czerwona nie dysponuje tokenami. Na pewno sie przyda, ale największy potencjał ma w
.
164. Stromkirk Noble
Średniak ++
Szybko rosnący wampir który często okaże się zupełnie bezużyteczny. 1/1 z CC
bez opcji transforma niestety nie radzą sobie najlepiej w tej edycji.
165. Tormented Pariah
Średniak -
Najsłabszy z wilkołaków, sam z siebie nie jest mocny a to duża wada. Zamieniony w wilkołaka jest mocny, lecz nie posiada zdolności - lecz warto zauważyć że główna potęga wilkołaków jest właśnie przydatność przed transformem, oraz zagrożenie jakie stwarza jeśli się zmienią. Ten stwarza jedynie zagrożenie.
166. Traitorous Blood
dobry -
Świetna karta, przejęcie wrogiego stwora umożliwia nam atak naszymi agresywnymi istotami wzmocniony przez jednego z obrońców. Byłby lbardzo dobry lecz dwa
w koszcie trochę nam jego role utrudni.
167. Vampiric Fury
Słaby
Teoretycznie przyzwoite podładowanie w wampirycznej tali. W praktyce w limited nie sposób złożyć talię tak wysyconą wampirami, by miał jakiekolwiek zastosowanie. Mozn się nad nim zastanawiać, jeśli przypadkiem mamy talie czysto wampiryczną.
168. Village Ironsmith
Średniak
Nienajlepszy wilkołak który jednak w pełni zasługuje na miano porządnego średniaka. Nie robi wiele, ale first strike może się przydać.