Witajcie!
Aktywność na forum nemezisowym wzbudziła we mnie duże chęci odnośnie rozpoczęcia prac nad wersją 2.0, do ew. publikacji w PDF lub z pomocą innego wydawnictwa, niż Alea. W tym temacie chciałem zdradzić najważniejszą tajemnicę dotyczącą moich inspiracji i jednocześnie "siłę", jaka stoi za Nemezis.
Ogólnie, sam pomysł na setting powstał jeszcze przed ogłoszeniem MK, gdy zastanawiałem się nad popularnością FR w Polsce. Nie trzeba geniusza, by dojść do wniosku, że sporo do powiedzenia w tym temacie miały cRPG, z Wrotami Baldura jako sztandarowym przykładem. Nemezis miało być odpowiedzią na Baldur's Gate w klimacie space opery (czy też ogólniej, SF). Moim jedynym celem (no, może prócz wrzucenia smaczków rodem z prozy HPL i Star Warsów) było stworzenie gry, która mogłaby stać się podstawą pod stworzenie fajnego cRPG. Frakcje, profesje, rozbudowany system tworzenia ras, wielki katalog ekwipunku (zwłaszcza cyborgizacji) - wszystko to było podporządkowane rozgrywce ukierunkowanej na GNSowy gamizm z narratywistycznym smaczkiem. Mamy jednak rok 2009, dobrych gier przybywa, więc, teoretycznie, przybywa też inspiracji.
Pytanie brzmi - jakie dobre gry komputerowe (przede wszystkim cRPG, ale nie tylko) znacie, które mogłyby zainspirować Was i mnie do sesji w Nemezis?
Ze swojej strony mógłbym wymienić:
- Knights of the Old Republic
- Knights of the Old Republic II: Sith Lords
- Syndicate
- Deus Ex
- Half-Life
- Half-Life 2
- Quake 3
- Unreal Tournament
- Fallout (całość, zwłaszcza Tactics)
- Dawn of War
Jakieś propozycje?