Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Marcin19
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1677
Rejestracja: pt maja 29, 2009 11:06 am

Inżynier [3.0]

wt cze 16, 2009 1:13 pm

Inżynier

-Podkręć tamto, przełącz to, NIE! Tego dynksa nie ruszaj!

Obrazek

Technologia. Ten aspekt życia codziennego jest zaniedbywany na rzecz wszechotacząjącej magii, prostych w użyciu mieczy, czy niemalże darmowej pracy chłopa na pańskim polu. Cóż jednak gdy dana jednostka, dostrzeże w sobie potencjał? Gdy uświadomi sobie, że zastygła i zacofana technologia, otaczająca go jest jak plastyczna masa- może ewoluować lub całkowicie się zmienić? Takie osoby najczęściej zostają Inżynierami. Większość swego życia spędzają w swych pracowniach, nieustannie konstruując, ulepszając i testując. Niewiele obchodzi ich to, że magowie śmieją się z ich niedoskonałych tworów, a wojownicy z przymrużeniem oka, oceniają ich "maszyny bojowe". Oni wiedzą, że kiedyś nadejdzie ich czas. Wkrótce..

Przygody: Inżynierowie, wbrew krążącym stereotypom, nie spędzają całego życia w pracowniach czy bibliotekach. Czasem wiedzy nie można zdobyć, będąc odizolowanym od świata zewnętrznego. Do poszukiwania przygód popychają ich zazwyczaj pogłoski o starożytnych technologiach, zapomnianych przez współczesnych, czy legendy o potężnych konstruktach. Czasem może to być chęć zdobycia środków, dla ich jakże kosztownych badań.

Charakterystyka: Na polu bitwy Inżynierowie okazując się niezwykle skuteczni. Zawsze towarzyszą im ich mechaniczni towarzysze, po za tym często korzystają ze swych futurystycznych wynalazków, aby przełamać szeregi wroga. Pomimo że nie są tak twardzi jak wojownicy, ani tak potężni jak magowie, każdemu z nich są w stanie dotrzymać pola.

Charakter: Nie ma charakteru, który dobrze definiowałby skłonności konstruktorów. Dobry Inżynier będzie pomagał lokalnej społeczności, dążąc do poprawy ich bytu. Zły inżynier, opracuje machiny, za pomocą których podporządkuje sobie tych samych. Inżynierowie często skłaniają się ku praworządności- odzwierciedla to ich autodyscyplinę i konsekwencje w działaniu.

Religia: Inżynierowie często pozostają wierni tylko i wyłącznie prawom fizyki, matematyki i innych nauk ścisłych. Czasem zwracają się w stronę bóstw patronującym technologii, np.: Delleb (GR), Gond (FR).

Pochodzenie: Inżynierowie najczęściej wywodzą się z społeczeństw rozwiniętych, doceniających rolę wiedzy i magii. Pochodzący z bogatszych rodów inżynierowie, często poprzez swoje ekscentryczne badania narażają się rodzinie, ale za to mają dostęp do środków.

Rasa: Choć inżynierem może pozostać każdy, gnomy spełniają wszelkie wymagania, by zostać sławnym i docenianym inżynierem. Często ci z nich, którzy nie rozpoczęli nauk magicznych, rozpoczynają studia nad inżynierią.

Klasy: Inżynierowie dobrze czują się w towarzystwie inteligentnych magów i kapłanów. Doceniają także wsparcie ciężkozbrojnych wojowników. Umiejętności łączą ich ze złodziejami. Nieco gorzej dogadują się z tymi którzy poświęcili życie naturze- druidami, tropicielami, a także mniej cywilizowanymi barbarzyńcami.

Informacje o zasadach gry
Charakter: Każdy
Kość Wytrzymałości: k6
Umiejętności klasowe i punkty umiejętności na poziomi: alchemia (int), odcyfrowywanie zapisów (int), otwieranie zamków (zr), profesja (int), przeszukiwanie* (int), rzemiosło (int), unieszkodliwianie mechanizmów (zr), wiedza (architektura, geografia, matematyka, technika).
*podobnie jak łotrzyk dzięki przeszukiwaniu potrafi odnaleźć pułapki.
4 + mod. z int
Biegłości w broni i w pancerzu Inżynierowie biegle posługują się wszelką bronią prostą oraz lekkimi pancerzami.
Akumulator będący sercem towarzysza zapewnia mu energię na 7dni. Można ładować go pracą mechaniczną (parę godzin kręcenia korbą) lub jednym silnym wyładowaniem elektrycznym).
Poz._Atak_________Wytr_Ref_Wol__Specjalne
1___+0____________+0__+0__+2__Mechaniczny Towarzysz, Wynalazek I
2___+1____________+0__+0__+3__Bystra wola
3___+2____________+1__+1__+3__
4___+3____________+1__+1__+4__Wynalazek II
5___+3____________+1__+1__+4__
6___+4____________+2__+2__+5__Przełom w badaniach
7___+5____________+2__+2__+5__
8___+6/+1_________+2__+2__+6__Wynalazek III
9___+6/+1_________+3__+3__+6__
10__+7/+2_________+3__+3__+7__
11__+8/+3_________+3__+3__+7__
12__+9/+4_________+4__+4__+8__Wynalazek IV
13__+9/+4_________+4__+4__+8__Przełom w badaniach
14__+10/+5________+4__+4__+9__
15__+11/+6/+1_____+5__+5__+9__
16__+12/+7/+2_____+5__+5_+10__Wynalazek V
17__+12/+7/+2_____+5__+5_+10__
18__+13/+8/+3_____+6__+6_+11__
19__+14/+9/+4_____+6__+6_+11__
20__+15/+10/+5____+6__+6_+12__Wynalazek VI, Przełom w badaniach

Mechaniczny Towarzysz na 1 poziomie Inżynier jest w stanie stworzyć małego konstrukta, który od tej pory będzie jego ochroniarzem, asystentem, towarzyszem w podróży, a przede wszystkim wizytówką. Towarzysze Inżynierów, przybierają najróżniejsze formy i kształty ograniczone tylko wiedzą i umiejętnościami konstruktora. Każdy Inżynier rozpoczyna przygodę z już skonstruowanym towarzyszem. Stworzenie nowego zajmuje 3 dni i wymaga zakupu surowców o wartości 250 sz. Wraz ze wzrostem umiejętności Inżyniera, wzrastają możliwości jego towarzysza. Przy każdym awansie pana na wyższy poziom otrzymuje on dodatkowe kw. Reaguje on na bodźce wzrokowe oraz dźwięki, każdy kto zna odpowiednie komendy może nim kierować. (Dlatego zazwyczaj są to zawiłe frazesy, lub ledwie słyszalne polecenia). Konstrukt nie wykona rozkazu zniszczenia swojego pana.
Mechaniczny towarzysz, mały konstrukt
Kw: 1k10, init +0, szyb 6m (nie może biegać), KP 13 (+2 naturalny), atak: walnięcie +2, 1k4+1, F/ZL 1,5 na 1,5/1,5m, SA -, SC: konstrukt, widzenie w ciemnościach 9m, Char N, MRO: wytrw +0, ref +0, wola +0, S 12, Zr 10, Bd -, Int -, Rzt 10, Cha 3.

Rozwój mechanicznego towarzysza
KW_Atak_________Wytr_Ref_Wol__Specjalne
1___+0____________+0__+0__+0__Asystent, Prymitywna świadomość
2___+1____________+0__+0__+0__Siła +2,
3___+2____________+1__+1__+1__Naturalny pancerz +2,
4___+3____________+1__+1__+1__Rozmiar średni*, atak kończynami**,
5___+3____________+1__+1__+1__Odporność na żywioły 4,
6___+4____________+2__+2__+2__Naturalny pancerz +4,
7___+5____________+2__+2__+2__Redukcja obrażeń 5/+1,
8___+6____________+2__+2__+2__Siła +4, Pseudointeligencja
9___+6____________+3__+3__+3__Naturalny pancerz +6,
10__+7____________+3__+3__+3__Rozmiar duży, Odporność na żywioły 8,
11__+8____________+3__+3__+3__
12__+9____________+4__+4__+4__Naturalny pancerz +8,
13__+9____________+4__+4__+4__Sztuczna Inteligencja
14__+10___________+4__+4__+4__Siła +10, Redukcja obrażeń 10/+2, siła +6,
15__+11___________+5__+5__+5__Naturalny pancerz +10, odporność na żywioły 12,
16__+12___________+5__+5__+5__Rozmiar Wielki,
17__+12___________+5__+5__+5__Siła +12,
18__+13___________+6__+6__+5__Naturalny pancerz +12,
19__+14___________+6__+6__+6__
20__+15___________+6__+6__+6__
21+kw itd.

*Obrażenia od walnięcie ulegają zwiększeniu, zwiększa się prędkość: 1k4/6m>1k6/9m>1k12/12m>2k8/18m.
**Konstrukt uzyskuje 2 ataki kończynami z kara -5, obrażenia od ataków ulegają zmianie wraz z rozmiarem: 1k4 (średni)>1k6>1k8
Prymitywna ŚwiadomośćKonstrukt reaguje on na bodźce wzrokowe oraz dźwięki, każdy kto zna odpowiednie komendy może nim kierować. (Dlatego zazwyczaj są to zawiłe frazesy, lub ledwie słyszalne polecenia). Konstrukt nie wykona rozkazu zniszczenia swojego pana.
Pseudointeligencja Konstrukt rozpoznaje zapachy i bodźce dotykowe. Reaguje na bardziej skomplikowane polecenia (np.: Osłaniaj lewą flankę gdy my spróbujemy się przebić!). Ponadto konstrukt przejawia skłonności do naśladowania pana- może schematycznie powielać jego nawyki- co róż zerkać za siebie, gdy idzie ulicami zatłoczonego miasta czy "rozluźniać siłowniki" gdy odwiedza ciepłą gospodę.
Sztuczna Inteligencja: Po długim czasie ulepszeń i wzmocnień konstrukt staje się coraz bardziej zaawansowaną maszyną. Nieupilnowany konstrukt może rozglądać się po okolicy, coraz agresywniej staje w obronie pana, rozpoznaje jego przyjaciół. Uzyskuje wartość inteligencji oraz charyzmy równą 3.
Asystent Inżynier korzystający z pomocy Towarzysza, otrzymuje premię +2 z okoliczności do testów: rzemiosła, alchemii, profesji, unieszkodliwiania mechanizmów, otwierania zamków. Premia wzrasta do +4 kiedy konstrukt osiąga 8kw, i do +6 przy 16.
Naprawa konstrukta:

Wynalazki: To co jest sednem życia prawdziwego konstruktora, to wynalazki. Właśnie dla nich, poświęcają oni długie godziny, spędzone w pracowniach, nieustannie poszukując coraz bardziej skomplikowanych i dziwacznych urządzeń. Wiele z nich na pierwszy rzut oka zdaje się być przypadkowym zlepkiem, dźwigni, wskaźników i rur, jednak po dokładniejszej analizie okazują się prawdziwymi cudeńkami. Duża część z nich wywołuje efekt będący analogiczny do użycia czaru. Jeżeli nie jest napisane inaczej, aktywowanie wynalazku to akcja standardowa wywołująca okazyjny atak. Stworzenie wynalazku wymaga co najmniej dnia pracy i poświęcenia odpowiednich środków. Za każdym razem gdy Inżynier odkrywa nowy wynalazek, może skonstruować 1 z nowej listy oraz 1 z poprzedniej (na 2 poziomie otrzymuje 1 wynalazek).

Wynalazki:
Lista I (Gadżety):
-Krzesacz- To dziwne urządzenie mieści się w dłoni dorosłego męża. Wygląda na mechanizm złożony z paru kół zębatych, sprężyny i kilku miedzianych przewodów. Po naciśnięciu spustu powoduje wykrzesanie silnej iskry, po czym sprężyna przeskakuje o jeden stopień w górę. Za jego pomocą można wskrzesać 5 iskier, albo zużyć całą energię na wykrzesanie jednej silniejszej (atak dotykowy 1k6 obrażeń od elektryczności). Nakręcenie sprężyny to akcja całorundowa, prowokująca okazyjny atak. 25 sz
-Rozkładana Kotwiczka -Wspaniała do wspinaczki po pionowych ścianach. Wystarczy wystrzelić z kuszy i liczyć na to, że zaczepi się o jakiś występ. Udane trafienie z kuszy, oznacza, że kotwiczka trafiła na miejsce i prawdopodobnie zaczepiła się o występ. 25 sz
-Dalekowidz -System szkieł i soczewek, ułożony w podłużnej, teleskopowej lunecie. Poręczne i kruche. Znacząco ułatwia obserwacje dalekich miejsc. 50 sz
-System celowniczy -Zestaw lunet, suwaków oraz aparatu celowniczego znacząco zwiększający efektywność ataku na dystans Taki system można podłącz pod niemal każdą dystansową broń prostą i żołnierską miotającą pociski. (oczywiście w granicach możliwości danej broni - np proca stanowczo się nie nadaje). Celownik zapewnia +1 do testów ataków dystansowych. 75 sz
czas opracowania: 1 dzień


Lista II (Proste Urządzenia)
-Kusza Łańcuchowa -Broń o przerażającej sile rażenia. Za jednym pociągnięciem spustu wystrzeliwuje 3 bełty. Potem należy naciągnąć sprzężone ze sobą cięciwy, za pomocą specjalnej korbki. Zasobnik mieści 12 bełtów. Należy wykonać osobny test ataku dla każdego bełtu, przeładowanie kuszy akcja całorundowa, wymiana zasobnika to akcja standardowa. Reszta jak lekka kusza. 150sz,
-Przyssawki -Komplet 4 przyssawek, z załączonym miechem i długim przewodem. Dzięki nim bez problemu można wspiąć się na gładkie ściany, nachylone pod niebezpiecznym kontem. Działa jak Pajęcza Wspinaczka. Jeżeli sam obsługujesz miech- prędkość wspinaczki 3m, jeśli ktoś inny (np.: mechaniczny towarzysz) prędkość wzrasta do 6m. 75 sz,
-Granat z gazem łzawiącym -Zdradziecka broń, pozwalająca zyskać znaczącą przewagę w bitwie. Siła mieszanki w granacie zależy od sprytu i wiedzy Inżyniera. Zasady jak przy ciskaniu Ognia Alchemicznego, po rundzie od trafienia, w obszarze o promieniu 6 metrów rozpyla się łzawiący gaz, powodujący kaszel i duszności (-2 testy ataku, umiejętności i rzuty obronne, -4 testy ataku na dystans, rzucanie czarów wymaga testu koncentracji, ST (wytrw) 10 + poł. poziomu + mod. int, 150 sz
-Podręczna Maszyna LiczącaWynalazek ten składa się z podłużnej tuby, na którą nawinięte są plansze z liczbami. Do tego zamocowana jest korbka oraz dziesiątki suwaków, oraz blaszanych siatek. Urządzenie nosi się na przedramieniu. Wyposażony w nią Inżynier jest w stanie ekspresowo liczyć na dużych liczbach, obliczać pole powierzchni, objętość, proste działania trygonometryczne oraz skomplikowane algebraiczne. Zapewnia ona premię +2 do testów wiedzy: architektura, matematyka, technika, oraz alchemii. Koszt 100sz
-Aparat Nasłuchowy -Z wyglądu dziwaczne słuchawki, z nieco groteskowo wystającymi kablami i antenkami. Mimo topornego wyglądu są lekkie i stosunkowo wygodne. Dzięki specjalnym membraną i tuleją, sprawiają że dźwięk jest silniejszy i łatwiej wykrywalny. Zapewniają premię do nasłuchiwania +4. Jednak gdy ich posiadacz dostanie się w pobliże niezwykle intensywnego dźwięku musi wykonać rzut na wytrw. ST 16, albo ogłuchnie na 2k10 minut. Ponadto aparat powoduję karę -2 do rzutów obronnych na efekty wpływające na słuch. 150 sz
Czas opracowania: 2 dni

Lista III (Zaawansowane Urządzenia)
-Smoczy Garłacz -Broń wykorzystująca siłę alchemicznego prochu. Miota zabójczą na bliskim dystansie salwę siekańców, które niosą popłoch wśród wrogów Smoczy garłacz to broń egzotyczna (Inżynier posługuje się nią bez kar), w odległości 9m zadaje 3k12 obrażeń, do 18m 2k12, do 27 1k12. Razie 2 wrogów będących bezpośrednio przy sobie. Przyrost zasięgu 9m, kryt. 19/20 x2, waga 5kg. Przeładowanie to akcja standardowa. Dla pokonania RO, premia z usprawnienia = 1/2 mod. z int (maks +5)750 sz
-Pajęczy śledczy- mały konstrukt, poruszający się na czterech odnóżach. Przypomina drobnego pajączka, pokrytego czarną emalią. Potrafi rejestrować temperaturę, zapachy oraz dźwięki. Jego napęd to solidna sprężyna pozwalająca mu na 4 godziny działania. Jest wstanie ukraść niewielki przedmiot- klucz, kartkę papieru albo pierścień. Idealny szpieg, bardzo trudny do zauważenia oraz zniszczenia. (posiada 1 pw, 1 trwałości, porusza się z prędkością 9m, KP 22 (+8 za rozmiar, +4 za zręczność) ukrywanie +24 (+16 rozmiar, +4 zręczność, +4 rangi) Koszt 500sz,
-Skafander Ochronny -Masywny, ciężki, nieporęczny. Stworzony do eksploracji niedostępnych miejsc. Doskonale izoluje od zagrożeń zewnętrznych Skafander ten zapewnia niezależny dopływ powietrza (za pomocą miechu), chroni przed wysokim ciśnieniem, temperaturą, a nawet kwasem (odporność na ogień, mróz, kwas 20, RO 10/+1). Niestety uniemożliwia rzucanie czarów i walkę, ograniczając prędkość o 1/2. 800 sz
-Samorozstawiający się niezbędnik podróżnego -Wspaniały namiot, szczelny, ciepły i wygodny, mogący pomieścić do 4 podróżnych. Upakowany jest do podróżnej torby ważącej zaledwie 10kg. Niestety sam się już nie zwija. 800 sz
-Uniwersalne Gogle Badacza -Znacznie udoskonalona i wzbogacona o nowe możliwości wersja dalekowidzu. Gogle nakłada się bezpośrednio na oczy, prezentują się dość dziwacznie- system suwadeł, soczewek, metalowych obręczy. Szczelnie opinają twarz Inżyniera.Gogle zapewniają wiele premii. Imitują efekt Dalekowidzu, dają właścicielowi cechę widzenia w słabym świetle zapewniają premię do rzutu obronnego, przeciw czarom i innym zdolnościom, wpływającym na wzrok równą mod. z int Inżyniera. Ponadto regulując odpowiednie pokrętła można raz przerzucić nieudany rzut obronny na iluzję. Gogle zapewniają także premię +1 z okoliczności, do testów otwierania zamków, un. mechanizmów, odcyfrowywania zapisów oraz +2 do testów zauważania. 750 sz
Czas opracowania: 4 dni

Lista IV (Konstrukcje)
-Prosty Latacz -Wspaniałe urządzenie, będące krzyżówką płóciennej lotni i lekkiego, metalowego szkieletu, przypominającego nietoperze skrzydła. Za pomocą siły mięśni wzmacnianej parowymi siłownikami, można pokonać nieduże dystanse przewożąc niewielki ładunek. Konstrukcja ta jest bardzo delikatna i podatna na warunki pogodowe. Można dzięki niej latać z prędkością 12m i przeciętną zwrotnością. Miejsce startu musi być położone na tyle wysoko aby nie roztrzaskać się już na samym początku. Długość lotu uzależniona jest od siły mięśni (10 minut +2x mod. z Bd) a osiągi od doskonałości konstrukcji (maksymalna wysokość lotu = 36m +6xmod. z int m). Możesz przenosić 25kg ładunku. 1250sz
-Wyrzutnia Wirujących Ostrzy -Zabójcza broń, z sporymi skłonnościami do zacinania się. Ta skomplikowana wyrzutnia zasypuje wroga deszczem, ostrych jak brzytwa dysków, zamieniając go na miazgę. Atak tą futurystyczną bronią jest akcją standardową, prowokującą okazyjny atak. Jej zasięg wynosi 18m, obejmuje obszar o promieniu 3m. Obrażenia wynoszą 6k10 (cięte), udany rzut obronny na refleks (ST= 10+ połowa poziomu+ mod. z int) zmniejsza je o połowę. Dla pokonania RO premię z usprawnienia = mod. z int (maks +5). Przeładowanie to akcja całorundowa. wyrzutnia: 2500sz, amunicja: 125sz, 1 dzień
-Mechaniczny Asystent -Małe cacko, które jest najbardziej wielofunkcyjnym urządzeniem w arsenale inżyniera. Od rozbrajania pułapek, przez roztapianie metalu, do cerowania gaci. Z wyglądu przypomina rękawicę, z tysiącem rurek, suwadeł, pokręteł i wskaźników. Wynalazek ten imituje działanie czaru Kuglarstwo (poza podnoszenie przedmiotów) ponadto zapewnia premię z okoliczności +2 do u.mechanizmów i otw. zamków. Zawiera palnik, zdolny do powolnego cięcia metalów (do grubości 10cm) oraz ataków dotykowych (1k8 + mod. z int obrażeń od ognia). Nie można rozbroić. 1500sz
-Miotacz Soniczny -Jest urządzenie mieszczące się w plecaku, o dość sporej wadzę. Składa się z podłużnego rdzenia, wokół którego zamocowane są specjalne pierścienie, zębatki i przewody. W czasie pracy straszliwie trzeszczy, a pierścienie obracają się nabierając pędu. Jest niebezpieczna broń, niebezpieczna zarówno dla właściciela jak i jego wrogów. Po ustawieniu odpowiedniego opóźnienia (1-6 tur) miotacz zaczyna emitować potężne fale przenikliwego, wysokiego dźwięku. Wszyscy w promieniu 12m od urządzenia, muszą wykonać rzut obronny na wytrw. (ST 10+1/2 poz.+ mod. z int). Nieudany oznacza otrzymanie 5k6+ mod. z int obrażeń (od dźwięku), oszołomienie na 1k4 rundy, oraz głuchotę na 2k4 rundy. Udany zmniejsza obrażenia o połowę, niweluje oszołomienie i skraca czas trwania głuchoty do 1k4 rund. Urządzenie po wysłaniu impulsu jest rozładowane. Należy je naładować silnym impulsem elektrycznym, czy też 2 godzinami kręcenia korby. 2000 sz
-Mechaniczna proteza -Czasem w wyniku przeżytych przygód, Inżynier może wyjść uszczuplony o jedną z kończyn. Często zastępują oni ubytek tworząc, skomplikowaną, mechaniczną protezę. Ta mechaniczna kończyna daje nowe możliwości jednak posiada swoje ograniczenia. Mechaniczna proteza wyposażona jest w mocny akumulator- taki sam jak u Mechanicznego Towarzysza. Proteza ma swoje pw (5x mod. z int) oraz trwałość (bazowa trwałość metalu + mod. z int). Ręka/noga zapewnia premię z usprawnienia do siły +4, atak nią jest uważany za atak bronią (obrażenia: mały 1k6, średni 1k8, duży 1k10). Dla pokonywania RO premia z usprawnienia wynosi mod. z int - maks. +5. Kończynę można wyposażyć w Krzesacz, lub Mechanicznego Asystenta, ponadto można w niej ukryć 4 malutkie przedmioty (np sztylet, mikstura). 2000sz
Czas opracowania: 6 dni


Lista V (Mechaniczne Artefakty)
-Poprawiony latacz-Udoskonalona wersja konstrukcji, uzupełniona o dwa żyroskopowe śmigła, znacznie wydłużające długość lotu. Maszyna ta jest już dość ciężka, pracując wydala kłęby pary i powoduje sporo hałasu. Poprawiona wersja Latacza. Osiągi nie są już ograniczone jego wytrzymałością. Szybkość wzrasta do 24m, udźwig do 25kg x mod. z int. Czas trwania lotu wynosi 4 godziny, po czym należy uzupełnić wodę i paliwo. Maksymalna wysokość 120m. maszyna: 7500sz, paliwo: 250sz na 4 godziny lotu, 1 dzień
-Bomba zapalająco, rwąco, krusząca -Ten potężny ładunek, jest kolczastą kulą, owiniętą łańcuchami, w której jądrze znajduje się płynny ogień alchemiczny. Eksplozja dorównuje potędze kulom ognistym, siejąc postrach. Bomba może eksplodować z opóźnieniem do 6 tur, lub zostać ciśnięta (częściej zrzucona). Wybuch zadaje 1k6+1 obrażeń na poziom inżyniera. 1/2 to obrażenia od ognia, 1/2 to obrażenia cięte. Eksplozja razi wszystkich w promieniu 12m. Wszystkie istoty w obszarze rażenia zostają ogłuszone na 2k4 rund, oraz oszołomione na 1k4 rund. Udany rzut na refleks zmniejsza obrażenia o połowę (ST 10+1/2 poziomu +mod z int.). Udany rzut na wytrwałość pozwala uniknąć oszołomienia. Dla pokonywania RO usprawnienie bomby wynosi mod. z int. Waga: 10kg. 4000sz
-Parowy Pancerz Wspomagany -Wyraz geniuszu w zakresie nowoczesnego płatnerstwa. Wspaniała zbroja, będąca połączeniem pełnego pancerza płytowego z skomplikowaną instalacją parowych siłowników. Jej posiadacz jest chroniony przed większością ataków, a ponadto zyskuje dodatkowe możliwości. Zbroja zapewnia +8 premię z pancerza, +2 z usprawnienia, kara do testów z pancerza -5, szansa niepowodzenia czarów wtajemniczeń 50%, maks. premia ze zręczności +1, z powodu odgłosów i kłębów pary uniemożliwia zakradanie się i znacznie utrudnia ukrywanie. Jej właściciel otrzymuje premię z usprawnienia +4 do siły. Ponadto odizolowuje ona od środowiska zewnętrznego zapewniając odporność na kwas, ogień i mróz 15 oraz RO 10/+3. Niestety uniemożliwia bieganie, a paliwa starczy tylko na 4 godziny. Bez paliwa nie jest możliwe poruszanie się w zbroi. 25000sz
-Maszyna Cudów- Jest to spora maszyna, zajmująca kilka metrów kwadratowych przestrzeni, na pierwszy rzut oka przypominająca chaotyczną zbieraninę trybików, zegarów, rur, tłoków i przewodów. Pracując wydala kłęby pary, powodując mnóstwo hałasu Maszyna ta jest w stanie przerobić 25 kg (lub 1m sześcienny) materii w dowolny przedmiot. Przykładowo: kamienna bryła może stać się elementem fasady budynku, idealną kulą, lub misterną rzeźbą, kawałek metalu po przerobieniu okaże się mieczem, toporem lub rurą. Złożoność przedmiotów powstałych przy pomocy maszyny zależy od rangi rzemiosła: 1-6 prosty przedmiot (drewno w deskę, materiał w spodnie,), 7-12 prosty mechanizm (drewno i włosie w łuk, metal w zbroję, zawias, pasujące do siebie zębatki, wosk i sznurek świece), 13-18 skomplikowane urządzenie (metal w zamek, zegar, element pieca hutniczego, kamień w misterną rzeźbę). 19-22 możliwość zmiany stanów skupienia substancji, bardzo skomplikowane i futurystyczne mechanizmy (metal, materiał i drewno – parowy miech, siłowniki, pompy parowe). 23+ wynalazki z listy 1 i 2.Koszt 6500sz,
Czas opracowania: 8 dni

Lista VI (Mechacuda)
-Podręczna Kopuła Ochronna -Pozornie mała, dwudziestościenna bryła, stworzona dzięki najbardziej wysublimowanej technologii. Po naciśnięciu ścianki oznaczonej symbolem tarczy, rozkładają się płyty alchemicznie wzmacnianego metalu chroniące osobę w środku. Kula ta chroni przed większością ataków fizycznych, przed żywiołami odporność na kwas, ogień, zimno 50, a także zapewnia na 8 godzin dopływ filtrowanego powietrza. Kulę można poruszyć tylko od środka. Sama kula ma 250 pw, oraz trwałość 30. 30000sz
-Samobieżne Laboratorium -Na pierwszy rzut oka wynalazek ten przypomina sporego, mechanicznego pajęczaka. W rzeczywistości jest to skondensowane i zminimalizowane, laboratorium. Marzenie każdego Inżyniera. Laboratorium przybiera 2 formy- podróżną- mechaniczny pajęczak, oraz stacjonarną - kompleksowe, laboratorium polowe, z wszelkimi potrzebnymi instalacjami, narzędziami i stołami do pracy. Składa i rozkłada się zupełnie samoczynnie. Jest w pełni wyposażone i zawsze gotowe do pracy. W formie pajęczaka jest dużym Ożywionym Przedmiotem z trwałością 20 i wieloma nogami. Nie wlicza się w limit Mechanicznego Towarzysza. 20000sz
Czas opracowania: 10 dni

Bystra wola: Inżynierowie mocno ufają w potęgę umysłu. Do wszystkiego podchodzą sposób badawczy i naukowy. Dlatego w rzutach obronnych na wolę stosują mod. z int, zamiast modyfikatora z roztropności.

Profesjonalista: W wyniku długotrwałych badań i studiów, Inżynierowie szybciej przyswajają wiedzę. Dzięki samodyscyplinie i ciężkiej pracy otrzymują premiową zdolność z poniższej listy:
-Niszczyciel Konstruktów -dzięki doskonałej znajomości budowy oraz sposobu funkcjonowania maszyn, Inżynier jest w stanie skuteczniej uszkadzać lub nawet dezaktywować konstrukty. Otrzymuje premię +1 do ataku, obrażeń i testów umiejętności związanych z konstruktami. Ponadto jeżeli uda mu się niepostrzeżenie zbliżyć do konstrukta, może go zdezaktywować (akcja całorundowa, prowokując ok. atak). ST rzutu na wytrw. wynosi 10+ 1/2 poz.+ mod. z int.
-Pracocholik -znana jest pracowitość i oddanie dla swych wynalazków, każdego z inżynierów. Niektórzy z nich potrafią zmusić się do pracy ponad siły. Na konstruowanie wynalazków poświęcają 2x więcej czasu, przez co czas jego skonstruowania skraca się 2x. Ponadto stosując zasadę 20 przy testach umiejętności zyskują premię z okoliczności +2.
-Mistrzostwo w umiejętnościach- jak zdolność klasowa Łotrzyka
-Uderzenie "w to magiczne miejsce" -precyzyjnym uderzeniem urządzenia "w to magiczne miejsce" Inżynier jest w stanie przywrócić je do działania (choć na krótko). Maszyny działają przez 3 + mod. z int tury, zaś konstrukty otrzymują tymczasowe pw równe testowi rzemiosła- na taki sam czas.
-Analityczny umysł raz dziennie, Inżynier może skorzystać ze swojego analitycznego umysłu, aby przewidzieć prawdopodobne skutki jakiegoś działania. Zdolność działa analogicznie do czaru Przepowiednia - poz. czarującego równy poziomowi Inżyniera, bez komponentu materialnego.
-Przeszkolenie -zdolność ta odzwierciedla giętkość umysłu i podatność na nowinki każdego Inżyniera. Pozwala ona na powtórne rozdanie punktów umiejętności z poprzedniego poziomu, oraz na zmianę dowolnego atutu na inny- oczywiście z zachowaniem wymagań.

_________________________________________________________

Przyznam się szczerze, że klasa była pisana ciągiem przez 3,5 godziny. Wprawny czytelnik zobaczy kiedy mój mózg przestał się już kręcić na pełnych obrotach :). Na pewno jest mnóstwo błędów i rzeczy wymagających uściślenia. Jak zauważyliście kwestia naprawy Mechanicznego Towarzysza pozostała otwarta. Może mi coś doradzicie?

Będę wdzięczny za każdy komentarz, wytknięcie błędu, słowa uznania, czy cokolwiek tutaj napiszecie ^^
Ostatnio zmieniony sob cze 20, 2009 10:50 am przez Marcin19, łącznie zmieniany 10 razy.
 
MaWro
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 326
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 9:41 pm

wt cze 16, 2009 1:57 pm

Klasa trochę podobna do Gnomiego Wynalazcy,czy Techmistrza, jednak jest klasą podstawową, a nie prestiżem jak tamte. Jest całkiem niezła, tylko przydałoby się więcej wynalazków.

A poza tym?

Marcin19 pisze:
usprawnienie go wymaga wydania 250 sz na poziom


Na poziom inżyniera, czy mechanicznego towarzysza? Nie lepiej byłoby przebudować ten pomysł tak, aby towarzysz zyskiwał poprostu 1 KW wraz z wzrostem poziomu pana?
 
Awatar użytkownika
Marcin19
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1677
Rejestracja: pt maja 29, 2009 11:06 am

wt cze 16, 2009 2:00 pm

Racja, niepotrzebne utrudnianie i komplikowanie. Zmienione. A i możesz podać linki do klas przez ciebie wymienionych? Szczerze mówiąc stworzyłem ją dlatego że poprostu nie mogłem trafić na podobne, gotowe już rozwiązanie.

Co do ilości wynalazków, skończyły się pomysły. Mam nadzieję że wspomożecie, jakimiś ciekawymi ideami.
 
Tallos
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 50
Rejestracja: pt lis 04, 2005 1:11 pm

wt cze 16, 2009 3:17 pm

Ja bym mu dał jeszcze zdolność Wykrywanie pułapek Łotrzyka. W końcu zna się na technologii, więc powinien potrafić rozbroić najtrudniejszą pułapkę
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

wt cze 16, 2009 3:34 pm

Jak wygląda rozwój inżyniera po 20 poziomie? Jakie są jego premiowe atuty?
Bomba zapalająco, rwąco, krusząca

20 poziomowy inżynier zadaje 20k6+20 obrażeń? Z czego połowa to obrażenia od broń przynajmniej +8 (zakładam 16 bazowo, +5 za poziomy, 1 z życzenia, 4 za przedmiot)?
 
Awatar użytkownika
Marcin19
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1677
Rejestracja: pt maja 29, 2009 11:06 am

wt cze 16, 2009 3:44 pm

Obrażenia wydają mi się nie przesadzone, zwłaszcza gdy porównuje się je z taką potęgą ja Rój Meteorów czy Ohydne Usychanie

A co do premii z usprawnienia skoro jest to genialny inżynier (w podanym przykładzie 26 intelektu). To dlaczego nie? Pamiętajmy, że to jeden z jego najmocniejszych atutów. Choć w sumie jak patrzy się na to z perspektywy broni +8... Może ograniczyć przebicie RO do +5? Co wy na to?
Ja bym mu dał jeszcze zdolność Wykrywanie pułapek Łotrzyka.

Czyste przeoczenie, zapomniałem że trzeba o tym wspomnieć. Oczywiście, że potrafi odnajdywać pułapki skoro, umie je rozbrajać.
 
Awatar użytkownika
Rishta
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 264
Rejestracja: wt gru 28, 2004 8:28 pm

wt cze 16, 2009 4:12 pm

Zastanawia mnie jak taki konstrukt wygląda. Z czego inżynier go tworzy (metalu, błota, drewna?), co go napędza (czar, baterie? xD), jaka jest pomiędzy nimi więź, jak się porozumiewają. Szalenie mnie to intryguje...
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

wt cze 16, 2009 4:20 pm

Marcin19 pisze:
Obrażenia wydają mi się nie przesadzone, zwłaszcza gdy porównuje się je z taką potęgą ja Rój Meteorów czy Ohydne Usychanie

Na oba działa OC i nie zadają obrażeń fizycznych. Ohydne nie zadaje obrażeń konstruktom i nieumarłym. A twoja broń zadaje średnio 90 obrażeń na tym 20 poziomie. Uwiąd zadaje średnio 70. Widzimy różnicę?
 
Tallos
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 50
Rejestracja: pt lis 04, 2005 1:11 pm

wt cze 16, 2009 4:28 pm

Marcin19 pisze:
Ja bym mu dał jeszcze zdolność Wykrywanie pułapek Łotrzyka.

Czyste przeoczenie, zapomniałem że trzeba o tym wspomnieć. Oczywiście, że potrafi odnajdywać pułapki skoro, umie je rozbrajać.
Tyle że tylko łotrzyk może rozbrajać te o ST wyższej niż 20, a moim zdaniem także Inżynier powinien to umieć.
 
Awatar użytkownika
Marcin19
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1677
Rejestracja: pt maja 29, 2009 11:06 am

wt cze 16, 2009 4:58 pm

Zastanawia mnie jak taki konstrukt wygląda.


Pozostawiłem to w gestii każdego z graczy, cóż można to uściślić ale wydaje mi się że większa dowolność nie zaszkodzi?

Z czego inżynier go tworzy (metalu, błota, drewna?)


Wydaje mi się że najczęściej tworzą go z metalu.

co go napędza (czar, baterie? xD)


Napędzany jest paliwem i wodą- siła pary. Właśnie nie wiedziałem jak rozwiązać kwestie napędu. Raz na dzień uzupełnienie paliwa?

jaka jest pomiędzy nimi więź, jak się porozumiewają.

Reaguje na proste polecenia. Myślałem o programowaniu, lub czymś bardziej mistycznym. Kwestia otwarta.

Widzimy różnicę?


Zauważ że zastosowanie i przygotowanie tej bomby jest tez trudniejsze. Może zaproponuj jakieś alternatywne rozwiązanie? Byłbym wdzięczny.
 
Awatar użytkownika
wsiour
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 152
Rejestracja: sob lip 19, 2008 12:48 pm

wt cze 16, 2009 5:19 pm

Marcin19 pisze:
Charakter: Inżynierowie często pozostają wierni tylko i wyłącznie prawom fizyki, matematyki i innych nauk ścisłych. Czasem zwracają się w stronę bóstw patronującym technologii, np.: Delleb (GR), Oghma (FR).


Po pierwsze nie charakter tylko religia, a po drugie patronem technologii w FR jest Gond.


Marcin19 pisze:
Racja, niepotrzebne utrudnianie i komplikowanie. Zmienione. A i możesz podać linki do klas przez ciebie wymienionych? Szczerze mówiąc stworzyłem ją dlatego że po prostu nie mogłem trafić na podobne, gotowe już rozwiązanie.

Gnomi wynalazca - Magia Faerunu
Techmistrz - Wyznania i Panteony

I przydałoby się zmniejszyć ten obrazek, bo się strasznie rozjeżdża.
 
Awatar użytkownika
Marcin19
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1677
Rejestracja: pt maja 29, 2009 11:06 am

wt cze 16, 2009 9:34 pm

Skonfrontowałem mojego Inżyniera z Gnomim Wynalazcą. Nawet nie spodziewałem się, że wypadną aż tak podobnie. Ale w sumie jego wynalazki to zmodyfikowane zaklęcia. Zależało mi na stworzeniu czegoś bardziej niezależnego.

Zastanowiłem się nad kontrolą podwładnego towarzysza i wprowadziłem zasady jego napędu (ten kto obstawiał baterie był najbliżej).

Co do zmniejszenia obrazku, chyba jestem na to za mało sprytny :D.
 
Ooral92
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 340
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 2:58 pm

wt cze 16, 2009 11:27 pm

Szybko napisze to co mi się rzuciło w oczy bo później zapomnę :P
Jak ten Inżynier ma skonstruować na 1 poziomie, jakikolwiek wynalazek skoro (jeśli dobrze się domyślam) koszt stworzenia najtańszego to 75sz? To samo tyczy się Mechanicznego towarzysza. Jak postać na 1 poziomie może zdobyć min. 325sz ? Przypominam, że najwyższa średnia złota na 1 poziomie to 150sz.
 
Awatar użytkownika
Marcin19
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1677
Rejestracja: pt maja 29, 2009 11:06 am

śr cze 17, 2009 1:07 am

Każdy Inżynier rozpoczyna przygodę z już skonstruowanym towarzyszem.


Wydaje mi się, że to jest w miarę jasno wytłuszczone. Koszta są podane w razie gdyby towarzysz, gdzieś po drodze padł. :)

Cena wynalazku też jest spora, ale z tego co mi się wydaje pozyskanie chowańca kosztuje nawet więcej niż 75 sz, a również jest zdolnością dostępną na 1 poziomie. Każdy z wynalazków jest wyceniony "na oko" jak pewnie zauważyliście magiczny odpowiednik "Wyrzutni Wirujących Ostrzy" kosztowałby grubo ponad te 2500sz.

Czekam na kolejne opinie/propozycje, czy bezlitosną krytykę. Pozdro
 
Ooral92
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 340
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 2:58 pm

śr cze 17, 2009 1:33 am

Na szybciora czytałem i nie zauważyłem :P
Wciąż, jak postać, która dopiero zaczyna przygodę może mieć tyle kasy? :?
Z tego co pamiętam pozyskanie chowańca jest tak jakby darmowe...
Ceny tych wynalazków wzoruj na cenach różdżek.

Przełom w badaniach: W wyniku długotrwałych badań i studiów, Inżynierowie szybciej przyswajają wiedzę. Owocuje to dowolnym, darmowym atutem na 7 i 17 poziomie.


Co ma np. Finezja w broni do przełomu w badaniach?
Niestety ale jeśli koniecznie chcesz zachować premiowe atuty będziesz musiał stworzyć własne, bo inaczej tak trochę dziwnie będzie.
Możesz też wzorować się na "specjalnej zdolności" łotrzyka. Dzięki temu żaden Inżynier nie będzie do końca taki sam.
 
Awatar użytkownika
wsiour
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 152
Rejestracja: sob lip 19, 2008 12:48 pm

śr cze 17, 2009 8:07 am

Marcin19 pisze:
*Zmiany rozmiarów nie zmieniają atrybutów konstrukta. Obrażenia od walnięcie ulegają zwiększeniu, zwiększa się prędkość: 1k4/6m>1k6/9m>1k12/12m>2k8/18m.

Dlaczego zmiany nie zmieniają atrybutów? I popraw te bonusy z siły, bo na 20 poziomie wychodzi +56 do siły z samych premii :razz:
Marcin19 pisze:
**Konstrukt uzyskuje 2 ataki kończynami z kara -5, obrażenia od ataków ulegają zmianie wraz z rozmiarem: 1k4 (średni)>1k6>1k8

O co chodzi z tą karą -5?

I jeszcze takie pytanie: Czy konstrukt może władać bronią?
 
Awatar użytkownika
OzziLee
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 162
Rejestracja: pt sty 26, 2007 10:06 pm

śr cze 17, 2009 9:04 am

Wydaje mi się, że te bonusy do siły się zastępują, czyli na końcu po prostu konstrukt dostaje "tylko" +14.

Ta kara -5 to standardowa kara za walkę bronią naturalną(ale tylko w wypadku gdy tą bronią nie są pięści) z MM. Dzięki temu konstrukt może zaatakować obiema "kończynami", ale z w/w karą.

Jeśli coś pokręciłem proszę o poprawę :P
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

śr cze 17, 2009 10:34 am

Wszystko jest dobrze; jego podstawowy atak to walnięcie, a ataki kończynami są drugorzędne, więc stosuje do nich tylko 1/2 mod. z siły i wykonuje nimi ataki z karą -5. Nie podoba mi się zdolność sztuczna inteligencja. Inżynier musi poprosić o pomoc kapłana lub czarodzieja? Czemu?
Do zdolności klasowych na 1 poziomie dopisałbym mu zdolność wykrywanie pułapek, w takiej samej formie jak ma łotrzyk.
Wynalazki wydają mi się lekko zagmatwane, nie są dokładnie wyjaśnione i w niektórych miejscach trzeba dokonywać interpretacji.
 
Awatar użytkownika
Marcin19
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1677
Rejestracja: pt maja 29, 2009 11:06 am

śr cze 17, 2009 11:28 am

Ekhm a więc tak:

Wsiour Dzięki za pomniejszony obrazek :)

Wprowadziłem sporo zmian biorąc pod uwagę szczególnie te głosy:
Dlaczego zmiany nie zmieniają atrybutów? I popraw te bonusy z siły

Zmieniłem modyfikator z siły, liczą się zmiany za rozmiar, teraz kosntrukt na 20 poziomie będzie miał 30 siły (sugerowałem się Golemami zamieszczonymi w Księdze Potworów)
Ceny tych wynalazków wzoruj na cenach różdżek.

Pozmieniałem ceny pierwszych z wynalazków.
Możesz też wzorować się na "specjalnej zdolności" łotrzyka.

Miałeś rację, tak też zrobiłem. Dodałem kilka wydaje się interesujących zdolności (jestem szczególnie dumny z Uderzenia "w to magiczne miejsce - pozdrowienia dla ludzi z bardziej leciwymi kompami ;)
Nie podoba mi się zdolność sztuczna inteligencja. Inżynier musi poprosić o pomoc kapłana lub czarodzieja? Czemu?

Zmienione, teraz świadomość naszego Mechanicznego Towarzysza rozwija się stopniowo. (dość mocno osłabiłem jego zdolności intelektualne)

A byłbym zapomniał:
I jeszcze takie pytanie: Czy konstrukt może władać bronią?

Brutalna siła konstrukta zdaje się być jego bronią samą w sobie, ale nie widzę przeszkód, żeby Inżynier wyposażył go w potężny młot, czy ostrze. Mechanicznie nadal to będą walnięcia i atak kończynami
 
Awatar użytkownika
wsiour
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 152
Rejestracja: sob lip 19, 2008 12:48 pm

śr cze 17, 2009 2:42 pm

Marcin19 pisze:
-Przeszkolenie -zdolność ta odzwierciedla giętkość umysłu i podatność na nowinki każdego Inżyniera. Pozwala ona na powtórne rozdanie punktów umiejętności z poprzedniego poziomu, oraz na zmianę dowolnego atutu na inny- oczywiście z zachowaniem wymagań.

O takim czymś to ja jeszcze nie słyszałem. Wydaje mi się to lekko dziwne.

I coś popsułeś z obrazkiem i teraz w ogóle nie działa.
 
Ooral92
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 340
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 2:58 pm

śr cze 17, 2009 4:06 pm

Hmm... Tak patrze na tego mechanicznego towarzysza i patrze... I myślę, że założenie, że Inżynierowie będą go tworzyć tylko do walki jest złe. Zrób 3 rodzaje tych towarzyszy, jeden do walki, który będzie miał co ileś tam poziomów boosta do S, drugi do mechaniki, który będzie miał boosta do Int i Zr a trzeci uniwersalny, który będzie miał boosta do Zr i S.
Startowe statystyki powinny wyglądać tak:
Towarzysz Siłowy: S 14, Zr 10, Bd -, Int -, Rzt 10, Cha 4
Towarzysz Majsterkowicz: S 10, Zr 12, Bd -, Int 12, Rzt 10 Cha 4
Towarzysz Uniwersalny: S 12, Zr 14, Bd -, Int -, Rzt 8, Cha 4

Ponadto wtedy rozmiar niech ma znaczenie jeśli chodzi o boost siły i najlepiej zręczności (im mniejszy tym zręczniejszy, im większy tym silniejszy).
Możliwość rozdania i pkt atrybutu co kilka poziomów też mile widziany tak jak i możliwość przyznawania im atutów (Potężny Atak i Żelazny Chwyt jak znalazł dla Towarzysza Siłowego).

Dlaczego tak aż wymaksowane to?
A bo ten Inżynier to beznadziejny materiał na wieloklasowca :?
Nawet klasa prestiżowa żadna pod niego nie podejdzie.
 
Awatar użytkownika
OzziLee
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 162
Rejestracja: pt sty 26, 2007 10:06 pm

śr cze 17, 2009 9:15 pm

Muszę to napisać- klasa w moim stylu :D . Może i magia jest fajna, ale na dłuższą metę męcząca i nieco zbyt elastyczna. Technologia to jest to(dlatego Arcanum powinno doczekać się papierowej wersji IMO).

Co do klasy: Uderzenie "w to magiczne miejsce" przypomina mi pewnego stareńkiego CRT'ka z nawykiem zielenienia :razz: . Przeszkolenie natomiast może i lekko dziwne wsiour, ale dobrze przemyślane i przydatne. W wynalazkach można dodać coś wstrzykującego potki(ot mała sugestia). Do konstruktu dodałbym jak było kilkukrotnie wspomniane montowane bronie(brak rozbrojenia i test rzemiosła/profesji przy montowaniu/wymontowywaniu), specjalnie dla niego wykonywane. Najlepiej gdyby były to bronie jednoręczne dla danej wielkości pet-bota(kusza jednak czasem bardziej się przydaje), może bez łuków, proc i broni miotanych(po prostu sobie tego nie wyobrażam, no może konstrukt z łukiem...).

Pomysł Ooral92 dobrze pasuje do koncepcji Inżyniera, choć moim zdaniem zamiast inteligentnego konstrukta lepszy byłby z punktami rzemiosła. Można przystosować swoiste tworzenie postaci przy tworzeniu konstrukta, zamiast podnosić siłę dać po prostu pulę punktów i Inżynier mógłby tworzyć konstrukta z dowolnie rozłożonymi punktami, umiejętnościami, w dowolnej wielkości itp.
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

śr cze 17, 2009 9:23 pm

I przydałyby się wynalazki nieofensywne... Coś dla wspomożenia sojuszników może?
 
Awatar użytkownika
Marcin19
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1677
Rejestracja: pt maja 29, 2009 11:06 am

śr cze 17, 2009 11:36 pm

Zrób 3 rodzaje tych towarzyszy, jeden do walki, który będzie miał co ileś tam poziomów boosta do S, drugi do mechaniki, który będzie miał boosta do Int i Zr a trzeci uniwersalny, który będzie miał boosta do Zr i S.

Pomysł ciekawy, masz rację- towarzysza tworzyłem pod schemat typowego "ochroniarza". Typ uniwersalny moim zdaniem odpada- jak coś jest do wszystkiego to jest do... dalej nie muszę kończyć :) - rozważę.
przyznawania im atutów (Potężny Atak i Żelazny Chwyt jak znalazł dla Towarzysza Siłowego).

Zastanawiałem się nad atutami dla mechanicznego towarzysza, ale czy nie stałby się wtedy nazbyt silny?
Dlaczego tak aż wymaksowane to?

Bardzo starałem się zrównoważyć klasę, wkrótce będzie sprawdzana w praktyce. Możesz dokładnie wskazać co jest wymaksowane?
A bo ten Inżynier to beznadziejny materiał na wieloklasowca Confused

Można na siłę łączyć z łotrzykiem, albo wojownikiem, ale w gruncie rzeczy racja.
Nawet klasa prestiżowa żadna pod niego nie podejdzie.

Ponownie racja, ale wydaje mi się że granie Inżynierem nawet bez prc stwarza sporo możliwości rozwoju (zwłaszcza że lista wynalazków jest nadal otwarta)
Muszę to napisać- klasa w moim stylu Very Happy

W moim również :D
W wynalazkach można dodać coś wstrzykującego potki

Jeśli dobrze zrozumiałem chodzi o mikstury? Stimpack mógłby być ciekawy.
Do konstruktu dodałbym jak było kilkukrotnie wspomniane montowane bronie

Zmieniałby coś mechanicznie? Wydaje mi się, że wcześniej wspomniane walnięcie czy też atak kończynami mogłyby równie dobrze mechanicznie odzwierciedlać ataki zamontowaną bronią.
Można przystosować swoiste tworzenie postaci przy tworzeniu konstrukta, zamiast podnosić siłę dać po prostu pulę punktów i Inżynier mógłby tworzyć konstrukta z dowolnie rozłożonymi punktami, umiejętnościami, w dowolnej wielkości itp.

Powiem szczerze że brzmi skomplikowanie. Zapewne każdy z was zorientował się, że mechaniczny towarzysz jest stylizowany na zwierzęcym towarzyszu druida, chowańcu czarodzieja i wierzchowcu paladyna. ot ciutkę silniejszy.
I przydałyby się wynalazki nieofensywne...

Zamierzam dodać co najmniej po 1 do każdej listy, wśród nich gwarantuje więcej wynalazków przydatnych do eksploracji podziemi, czy wspomagania sojuszników.

Jak zwykle dzięki za komentarze, dzięki wam (czytelnikom) jestem w stanie wprowadzić sensowne zmiany oraz jako-tako zachować równowagę względem reszty klas podstawowych.

Pozdrawiam.
 
Ooral92
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 340
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 2:58 pm

śr cze 17, 2009 11:39 pm

Ginden ty jesteś dobry wy wymyślaniu czarów, jetem pewien, że i z wynalazkami ci pójdzie świetnie ;] Może nie tylko nie-ofensywne co takie życiowe albo praktycznie? Automatyczna koparka? Pająk szpieg? :D
OzziLee trochę się nad tym intelektem zastanawiałem i w sumie nie pasuje to żeby mechaniczne "coś" myślało. Ale niestety kluczowym atrybutem dla większości umiejętności związanych z moim pojęciem majsterkowicza to właśnie Int. Może po porostu zrobić tak, że ten towarzysz będzie mógł wykorzystywać modyfikator z Rzt do wszystkich umiejętności, które normalnie wykorzystują modyfikator z Int?

Edit.
Dlaczego tak aż wymaksowane to?
A bo ten Inżynier to beznadziejny materiał na wieloklasowca Confused
Nawet klasa prestiżowa żadna pod niego nie podejdzie.

Och nie, źle zrozumiałeś tą wypowiedź :P To było moje uzasadnienie dlaczego mój pomysł maksymalizuje trochę uniwersalność tej klasy :P

Mam nadzieje że zdążymy z dopracowywaniem do czwartku bo chciałem tą klasę wypróbować w mojej sesji jako BN. Tylko będę musiał konwertować do 3.5 :?
 
Awatar użytkownika
Marcin19
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1677
Rejestracja: pt maja 29, 2009 11:06 am

czw cze 18, 2009 12:07 am

Mam nadzieje że zdążymy z dopracowywaniem do czwartku bo chciałem tą klasę wypróbować w mojej sesji jako BN.

Muszę powiedzieć że czuję się zaszczycony :D
Pająk szpieg

Na 100% wykorzystam
i w sumie nie pasuje to żeby mechaniczne "coś" myślało.

Moim zdaniem mocno uatrakcyjnia to grę Inżynierem. Dziwaczna więź między istotą z krwi i kości a pseudointeligentną maszyną.

Jutro jak trochę przewietrzeje mi umysł dodam parę nowych i ciekawych wynalazków.
 
Ooral92
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 340
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 2:58 pm

czw cze 18, 2009 12:53 am

Co powiesz żeby dorzucić do wynalazków mechaniczną protezę? Albo dać jako atut, coś na wzór Tatuażu czerwonych magów?
Moim zdaniem mocno uatrakcyjnia to grę Inżynierem. Dziwaczna więź między istotą z krwi i kości a pseudointeligentną maszyną.

Miałem na myśli niskie poziomy. Przyjemniej będzie się grało gdy więź wyniknie z czasem a nie zyskujemy ją od początku. Dlatego tak bardzo gryzie się to z moją koncepcja Towarzysza majsterkowicza.
 
Awatar użytkownika
Marcin19
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1677
Rejestracja: pt maja 29, 2009 11:06 am

czw cze 18, 2009 9:48 am

A więc są kolejne zmiany, jak zwykle wziąłem sobie do serca wasze wskazówki.

1. Ujednolicony czas opracowania wszelkich wynalazków (zdolność pracocholik nabiera znaczenia).
2. Nieco zmienione niektóre koszta wynalazków (ceny wyrównane w zakresie listy).
3. Zwiększyłem obrażenia Mechanicznego Asystenta z 1k6 do 1k8 (teraz atakowanie palnikiem ma jakiś sens).
4. Dodałem 3 nowe wynalazki: Maszynę Cudów, Pajęczego Śledczego, oraz Podręczną Maszynę Liczącą
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

czw cze 18, 2009 1:42 pm

Hmmm. Do listy życzeń dorzuciłbym:
- jakąś formę transportu naziemnego (wierzchowiec);
- tworzenie konstruktów też by się przydało (o ile pamiętam, wymaga któregoś poziomu czarującego - inżynier x poziomu mógłby omijać te ograniczenie);
- możliwość wyposażenia mechanicznego kumpla w broń prostą;
powodująca okazyjny atak.

Prowokująca, nie powodująca.
 
Awatar użytkownika
Zaalaos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 878
Rejestracja: sob sty 19, 2008 1:07 pm

czw cze 18, 2009 10:59 pm

Ja do listy Gindena dorzucę:
- umożliwienie wbudowywania niektórych wynalazków w towarzysza np. Smoczego Garłacza, czy też zestawu Krzesaczy, aby mógł się sam ładować
- jakaś broń o bardzo bezpośrednim zasięgu
- uniwersalniejszy pancerz (Jan Jansen się kłania)
- uniwersalne okularki od widzenia w ciemnościach po wykrywanie iluzji optycznych ( również Jan Jansen :P)
- coś podtrzymującego pracę "martwego" organizmu ( bicie serca, puszczanie impulsów po synapsach)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości