w moje lapki wpadlo nowe dzielo Monte Coocka znanego z prac nad 3 i 3.5 edycja D&D. W miedzyczasie razem z firma Mallhavoc Press zaja sie wydawaniem wlasnych podrecznikow ( min bardzoe dobre podreczniki psioniki czy tez srednio udana seria Arcana Unearthed i pozniejszy upgrade do Arcana Evolved liczaca bagatelka 430 stron:) ). Jednak cale dotychczasowe osiagniecia byly niczym przy tm co zobaczylem w Iron Heroes . Z zalozenia jest to kolejna seria z tzw " a variant players handbook" jednak przebija wszytsko co do tej pory widzialem. Na razie nie mialem czasu dokladniej zaglebic sie w ksiege ale pierwszy rzut oka pozwala stwierdzic ze zmiany ktore Monte wprowadza bardzo usprawniaja i urozmaicaja gre.
Zmienione sa calkowicie klasy bazowe, zmieniona jest troche tabelka rozwojow ( np kazda postac zaczyna gre majac 2 featy i dostaje kolejne na kazdym niepazystym poziomie - a nie co 3 poziomy jak w normalnym D&D) zmienione i zwiekszosne sa punkty umiejtenosci ( we wstepie MC pisze iz w zwyklych D&D mala liczba umiejtnosci nie pozwala na rozowj postaci a gracze po prostu nie traktuja umiejetenosci powaznie). W calosci sama ksiazka opisuje tylko mechanike sma opis siwta i DMguide wyjdzie w nastepnej ksiazce "Mastering Iron Heroses"
to tyle narazie - wracam do dalszego czytania ...
ps uwazam ze wydanie polskiej wersji ksiazek Monte Coocka - zarowno serii Arana Unearthed i Arcana Evolved jak i Iron heroes bylo by dobrym posunieciem wydawcy w polsce. Sam Coock sprzedaje ksiazki dwojako jako PDF i jako ksiazki drukowane obie wersje sa srednio 30 % tansze niz wielkosciowe odpowiedniki ksiazek wizardow (wizardzi swoje PDFy sprzedaja po cenie ksiazek drujowanych - dla przykladu wersja PDF Iron heroes jest po 14 $ a za drukowany podrecznik zaplacimy 28 $ - players handbook z WOTC 34.95$) . Co prawda prezentuja one wlasne swiaty ( tj nie ma zapmnianych krain i greyhawka) ale ISA czeka wprowadzenie Eberrona za jakis czas i ja immo bym zamiast tego wolal cos z branzy MC niz gniota WOTC
ps jak znajde jakies fajne rowziazania zasad to postaram sie niejako je strescic tutaj - narazie zauwazylem tzw "clas token pool" - czyli gdy wykonujemy okreslone przez klase rzeczy mozemy dostawac tzw żetony ktore potem wydajemy za specjalne zdolnosci i umiejetnosci.