Zrodzony z fantastyki

 
Damador.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1094
Rejestracja: pn sie 09, 2004 1:36 pm

Iron Heroes - czyli D&D 4.0

wt sie 02, 2005 1:46 pm

w moje lapki wpadlo nowe dzielo Monte Coocka znanego z prac nad 3 i 3.5 edycja D&D. W miedzyczasie razem z firma Mallhavoc Press zaja sie wydawaniem wlasnych podrecznikow ( min bardzoe dobre podreczniki psioniki czy tez srednio udana seria Arcana Unearthed i pozniejszy upgrade do Arcana Evolved liczaca bagatelka 430 stron:) ). Jednak cale dotychczasowe osiagniecia byly niczym przy tm co zobaczylem w Iron Heroes . Z zalozenia jest to kolejna seria z tzw " a variant players handbook" jednak przebija wszytsko co do tej pory widzialem. Na razie nie mialem czasu dokladniej zaglebic sie w ksiege ale pierwszy rzut oka pozwala stwierdzic ze zmiany ktore Monte wprowadza bardzo usprawniaja i urozmaicaja gre.

Zmienione sa calkowicie klasy bazowe, zmieniona jest troche tabelka rozwojow ( np kazda postac zaczyna gre majac 2 featy i dostaje kolejne na kazdym niepazystym poziomie - a nie co 3 poziomy jak w normalnym D&D) zmienione i zwiekszosne sa punkty umiejtenosci ( we wstepie MC pisze iz w zwyklych D&D mala liczba umiejtnosci nie pozwala na rozowj postaci a gracze po prostu nie traktuja umiejetenosci powaznie). W calosci sama ksiazka opisuje tylko mechanike sma opis siwta i DMguide wyjdzie w nastepnej ksiazce "Mastering Iron Heroses"

to tyle narazie - wracam do dalszego czytania ...

ps uwazam ze wydanie polskiej wersji ksiazek Monte Coocka - zarowno serii Arana Unearthed i Arcana Evolved jak i Iron heroes bylo by dobrym posunieciem wydawcy w polsce. Sam Coock sprzedaje ksiazki dwojako jako PDF i jako ksiazki drukowane obie wersje sa srednio 30 % tansze niz wielkosciowe odpowiedniki ksiazek wizardow (wizardzi swoje PDFy sprzedaja po cenie ksiazek drujowanych - dla przykladu wersja PDF Iron heroes jest po 14 $ a za drukowany podrecznik zaplacimy 28 $ - players handbook z WOTC 34.95$) . Co prawda prezentuja one wlasne swiaty ( tj nie ma zapmnianych krain i greyhawka) ale ISA czeka wprowadzenie Eberrona za jakis czas i ja immo bym zamiast tego wolal cos z branzy MC niz gniota WOTC :)

ps jak znajde jakies fajne rowziazania zasad to postaram sie niejako je strescic tutaj - narazie zauwazylem tzw "clas token pool" - czyli gdy wykonujemy okreslone przez klase rzeczy mozemy dostawac tzw żetony ktore potem wydajemy za specjalne zdolnosci i umiejetnosci.
 
Awatar użytkownika
Teukros
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 475
Rejestracja: pt maja 16, 2003 11:39 am

wt sie 02, 2005 1:55 pm

wydanie polskiej wersji ksiazek Monte Coocka - zarowno serii Arana Unearthed i Arcana Evolved jak i Iron heroes bylo by dobrym posunieciem

Byłoby to fatalne posunięcie, dosłownie strzał do własnej bramki. Po co wydawać alternatywny PHP ? Kto by to kupił ? Monte Cook swoje produkty kieruje przede wszystkim do braci internetowej, która lubi wybrzydzać i kupuje pdf-y. W Polsce strategia ISY jest zupełnie inna - D&D dociera przede wszystkim do nowych graczy.
A jak dowiodła klapa 7th Sea, sami internetowcy to za mało (w Polsce oczywiście), aby utrzymać system.
 
Damador.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1094
Rejestracja: pn sie 09, 2004 1:36 pm

wt sie 02, 2005 2:05 pm

nie traktujmy tego jak alternatywy phb tylko jak calkowicie nowe settingi jak Forgotten realms czy tez nie wydany jescze eberron albo dragonlance , odpowiednia promocja + robienie jakichs generalnych konwentow w tym kraju ( co np w stanach ma miejsce 2-3 razy w miesiacu ). Moglo by to zaowocowac popularyzacja rpgow w jescze wiekszym stopniu. Podobnie dzialal w polsce GW przez osobe Artura Szyndlera robili po sklepach pokazy i promocje, jakos to szlo. Wiem tez jakie bylo podejscie ISA np do MTG i powiem ze dziwie sie ze to dalej sie ciagnie.

zobaczcie jak copernicus wstrzlil sie z warhammerem 2 , udalo mu sie wydac gre z malym poslizgiem ( marzec swiat , czerwiec polska ) i z planow dodatki beda wydawane z podobnie malym poslizgiem.

kwestia podejscia i promocji oraz realnej ceny a da sie wprowadzic kazdy setting w poslkie realia
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

wt sie 02, 2005 2:35 pm

Wiadomo było, że Warhammer odniesie sukces. W polsce prawie wszyscy orgazmu dostawali na słowa WarHammer. (zupełnie nie rozumiem czemu, w końcu to średniej klasy system fantazy - może dlatego że większość od nie go zaczynała) :D

Po drugie Copernicus to ..... :D , cena jest zbójecka. Porównajcie sobie z Forgotenami, kosztują o 20 zeta taniej i zawierają mapę. I nie mówcie mi, że do Forgotenów potrzebujemy 3 Core Booki. Do młotka TEŻ - ZERO opisu świata, a dodatki opisujące świat pewnie kosztować będą 80 dych za szt. Finansowo wyjdzie na to samo. Ale, że w polsce był i jest popularny .... mogli dać 150 zeta i tak ludziska by kupili. :D

ISA zainwestowała dużo w KONTRAKT z Wizards, więc Montecooka nie wyda - ma robić sobie konkurencję? Więc kto ? Copernicus ma Młotka i na nim zbija kasę. Portal ? Bez jaj, jak Trzewik wyda coś na D20 to zjem swoje buty. :D WolfFang ? Po "wpadce" z 7SEA i L5K promuje swój system CRYSTALICUM (do którego dołączona będzie konwersja na D20) - są zamali na wydanie kolejnego RPG. MAG olał RPG. Wydawca ARKONY się przejechał na Arkonie i raczej nie zainwestuje w RPG. :D

Ja widział bym to tak : załatwić zgodę Montecookiem i przetłumaczyć to amatorsko na język polski. Po czym za darmochę dać w PDF. W polsce płatne PDF-y się nie przyjmą - kolesie się złożą i za dwa dni będzie na E-Mule czy DC dostępny za drmochę. :D Zyski ze sprzedaży w POlsce są tak niłe, że była by na to szansa, kwestia odpowiednich negocjacji.

Po za tym, mędzy nami mówiąc nie są to super pozycje, ja w każdym bądź razie zostaję przy 3.5. :D
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt sie 02, 2005 2:45 pm

Sony pisze:
Ja widział bym to tak : załatwić zgodę Montecookiem i przetłumaczyć to amatorsko na język polski. Po czym za darmochę dać w PDF.
Wątpie, by MC zgodził się na coś takiego.
Co do podręcznika, to jestem nim mile zaskoczony. Zawiera kilka opcji, które stosuję w DnD.
 
Awatar użytkownika
psima
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: śr wrz 01, 2004 9:58 pm

wt sie 02, 2005 2:57 pm

To nie jest dzieło Monte Cooka tylko Mike'a Mearlsa. Wydane przez firmę Cooka.
 
Damador.
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1094
Rejestracja: pn sie 09, 2004 1:36 pm

wt sie 02, 2005 3:03 pm

za fre esie nie zgodzi ale proba wydania go w pl toinna sprawa :) dobra dosc OT na temat wydania tego czy owego. topik zalozylem wlasnie by pokazac ze alternatywne podreczniki sa rownie fajne i kto zna angielski nech postara sie o te pozycje...
 
Anonim_1

wt sie 02, 2005 5:49 pm

Sony pisze:
zupełnie nie rozumiem czemu, w końcu to średniej klasy system fantazy - może dlatego że większość od nie go zaczynała

Prawdopodobnie też dlatego, że bije moje ukochane - aczkolwiek marne - d20 na głowę pod względem prostoty, realizmu i klimatu dark fantasy. Swoją drogą ceną również (110 zł < 167 zł).

Sony pisze:
Bez jaj, jak Trzewik wyda coś na D20 to zjem swoje buty.

Po co robić takie deklaracje? Zapisałem sobie ten cytat. Jakby co, nawet ketchup Ci kupię. :P
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

wt sie 02, 2005 6:13 pm

Encu jesteś zielonym jak szczypiorek MG - gracz cię pyta o prowincje Imperium : Szukasz w Podręczniku ..... hhhmmmm
NIE MA, no NIE MA !!! Kurde trzeba sięgnąć po dodatki ... a więc do 110 zeta dodajesz : Sigmar's Heirs : A guide to the Empire 19.97 $, Paths of the Damned: Ashes of Middenheim 16.49$, coś o Krasnoludach Warhammer Fantasy Roleplaying Karak Azgal 16.49 $, jakieś rozszerzenie do magii Realms of Sorcery : Definitive Guide to magic in the Old World 26.39$ itd. I nagle się zrobiło tyle co w D&D. A gdzie o Elfach ? A niziołki ? Tilea, Estalia, Kiślew ? Mam wymieniać dalej ?

DiDy mają jedną zaletę jak mi się znudzą Forgoteny to do posiadanych Core Rule Booków dokupię DragonLance za 90 dych czy Ravenlofta. A Do Młotka nic innego nie dołożę.
Ja nie mam orgazmowego stosunku do Młotka bo nie od niego zaczynałem RPG - od D&D też nie :D

Trzewik złożył mi taką obietnicę na Dracool'u - więc ketchup się nie przyda. :D

Nie wydasz go za kasę papierowo, koszty podręczników rosną im nakład mniejszy. Ja robiłem rozeznanie miękko okładkowy 300 stron B&W przy nakładzie 1000 szt to około 150 zł - sam druk - a gdzie skład, tłumaczenie, korekta, TANTIEMY.

Wydasz go w PDF ? Za dwa dni każdy będzie miał za darmo.
 
Anonim_1

wt sie 02, 2005 8:18 pm

Sony pisze:
Nie wydasz go za kasę papierowo, koszty podręczników rosną im nakład mniejszy. Ja robiłem rozeznanie miękko okładkowy 300 stron B&W przy nakładzie 1000 szt to około 150 zł - sam druk - a gdzie skład, tłumaczenie, korekta, TANTIEMY.


Que? To do mnie, czy do kogoś innego? Jeśli do mnie, to ossochozzzi? :)

Sony pisze:
gracz cię pyta o prowincje Imperium

Tia, i by powiedzieć o prowincjach Imperium od razu potrzebuję dodatku o krasnoludach i magii? :razz:
Na poważne - miłośnik gry bez dodatków od biedy zagra i w Warhammera i w D&D i tylko w tym pojęciu pisałem o tańszym WFRP.


Sony pisze:
DiDy mają jedną zaletę jak mi się znudzą Forgoteny to do posiadanych Core Rule Booków dokupię DragonLance za 90 dych czy Ravenlofta.

Dragonlance - D&D ze smokami w roli głównej. Ravenloft - D&D z umarłymi w roli głównej. Szczerze mówiąc, oba te settingi modyfikują mechanikę w tak niewielki sposób, że gracze poczują niezbyt wielką różnicę - wciąż będą mieć hapeki, grać fajterami, wizardami i rouge'ami. Powiesz, że najważniejszy jest MG a mechanika to tło. Może i prawda to, ale skoro tak, to na nic są te tony materiałów mechanicznych zamieszczonych w podręcznikach d20.
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

wt sie 02, 2005 10:45 pm

ShadEnc pisze:
Dragonlance - D&D ze smokami w roli głównej. Ravenloft - D&D z umarłymi w roli głównej.

Bez obrazy, ale pleciesz brednie. To tak jakby powiedziec, ze gry oparte na GURPS to tylko GURPS z wieksza iloscia fantastyki, GURPS z wieksza iloscia WW II czy GURPS z wieksza iloscia SF bo gracze dalej beda miec takie same charakterystyki.

Miales kiedys opis Ravenloftu przed oczami?
 
Anonim_1

wt sie 02, 2005 11:54 pm

Hezor pisze:
To tak jakby powiedziec, ze gry oparte na GURPS to tylko GURPS z wieksza iloscia fantastyki, GURPS z wieksza iloscia WW II czy GURPS z wieksza iloscia SF bo gracze dalej beda miec takie same charakterystyki.

Miałeś kiedyś przed oczami GURPSa? Różnice między światami GURPSa a światami D&D są o wiele większe. Nie tylko pod względem zestawu umiejętności, zalet, wad, dziwactw, ekwipunku, mocy nadnaturalnych i magii, ale również konwencji - co można manipulować np. punktami.

Hezor pisze:
Miales kiedys opis Ravenloftu przed oczami?

Miałem, miałem. Grałem nawet. :) Niestety, nie udało mi się wychwycić tych olbrzymich różnic. Napotkane potwory miały takie same zdolności jak te z FR, nie udało się ogłuszyć strażnika (za dużo hp) a główny zły nie zdołał zbiec po przyłożeniu sztyletu do szyi jednej z postaci i groźby jej ubicia w przypadku ataku - bohater przeżył a NPC skończył z 2 strzałami i kilkoma innymi ranami. Oczywiście, nastrój był nieco inny, jednak to było wciąż stare, dobre D&D.

(teraz pewnie napiszesz, jaki to mój MG musiał być beznadziejny)

Tak w kwestii sprostowania - porównania DL-smok i RL-nieumarły były oczywiście uproszczeniami, w dodatku z lekką nutą ironii. Mój błąd, że nie zaakcentowałem tego mocniej :/
 
Awatar użytkownika
Teukros
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 475
Rejestracja: pt maja 16, 2003 11:39 am

śr sie 03, 2005 10:35 am

Miałem, miałem.

Oj, chyba nie miałeś. Wiesz, wydaje mi się to kwestia d20, a dokładnie jego wpływu na wzrok i podejście do settingu. Gdyby - hipotetycznie - ktoś wydał Warmłotka na d20, pewnie też by Ci się "zlało" z innymi settingami pod D&D.
Wracając do tematu - wydanie Arcana Unearthed to jak dla mnie kiepski pomysł także i ze względu na jakość tego settingu. Są inne, ciekawsze - przychodzą na myśl Midnight albo Blue Rose.
 
Anonim_1

śr sie 03, 2005 12:45 pm

Teukrosie - na wstępie chcę przyznać Tobie oraz Hezorowi przynajmniej dużą część racji. Odpowiednie prowadzenie wystarczy, by z Ravenlofta czy Dragonlance'a uczynić wyjątkowy świat. Jedynie w sytuacjach, kiedy mechanika wychodzi na pierwszy plan (co u niektórych MG trwa przez 80-90% czasu trwania sesji) czuje się to "d20".

Teukros pisze:
Wiesz, wydaje mi się to kwestia d20, a dokładnie jego wpływu na wzrok i podejście do settingu.

Moje prywatne odczucia odnośnie każdego systemu są następujące: mechanika mocno wpływa na świat. Jeśli w zasadach jest, że bohater może skoczyć z 20 metrów i odniesie 8k6 obrażeń i postać ma jak najbardziej prawo przeżyć, przyjmuję, że herosi potrafią skakać w sposób podobny do mangowych (no, nie do końca, ale w każdym razie nauczyli się spadać z wysokości w sposób znany jedynie szczęśliwcom z naszego świata). Jeśli reguły mówią, że bohater obdarzony jest magicznym talentem wytrzymałości i śmiertelne dla przeciętnego człowieka nie są w stanie nawet spowolnić jego odruchów, prowadząc opisuję dziury na wylot, niemal odrąbane kończyny, itd. Dlatego D&D mocno wpływa na mnie - sposób odgrywania i postrzegania świata przez pryzmat postaci.

Teukros pisze:
Gdyby - hipotetycznie - ktoś wydał Warmłotka na d20, pewnie też by Ci się "zlało" z innymi settingami pod D&D.

Jeśli WFRP d20 byłby oparty o D&D niezmodyfikowane lub zmienione w niewielkim stopniu - owszem, zlałoby się.

Wracając do tematu - z opinii moich znajomych, którzy przeczytali Iron Heroes wynika, że jest to wyjątkowo dziwny podręcznik, pełen zasad zmieniających wiele dodatków do D&D i d20 w bezużyteczne książeczki (przynajmniej w kwestii mechaniki), nastawiony na graczy lubiących potężne postacie. Słyszałem, że Malhavoc wprowadził wersję BAB dającą na 20 poziomie ataki na +25/20/15/10/5 - skomentuję to zwykłym munch. munch, munch...
 
Awatar użytkownika
Siwiczek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 108
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 6:28 pm

wt wrz 13, 2005 12:29 pm

+25/20/15/10/5 Hmm dokladna odpowiedz do Iron Heros !!:!
 
Awatar użytkownika
Drakestar
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 511
Rejestracja: pt paź 22, 2004 12:45 pm

wt mar 21, 2006 9:57 pm

Właściwie tylko dwie klasy mają taki BAB i to tylko w broniach w których się specjalizują. Chociaż i tak według mnie to "lekka" przesada. No ale za to KW/hd wynosi tylko 1k4 + ileś.
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

śr mar 22, 2006 11:42 am

Tylko 1k4 + ile¶? Raczej a¿ 1k4 + ile¶. Postaæ dawniej rzucaj±ca 1k10 na HP, teraz rzuca 1k4 + 6. I tak tradycyjny wojowniki ma 1-10 HP/poziom, a wojownik z IH ma 7-10 - ró¿nica chyba wyra¼na (w obydwu przypadkach ten przedzia³ modyfikowany jest przez Budowê). Nie mówiê, ¿e tak jest ¼le, ale proszê mi nie wyskakiwaæ z "tylko 1k4 + ile¶".

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość