Temat wyniknal przy okazji dyskusji o szkolach szermierczych.
Fairhaven zasugerowała nam nowy temat "jak stworzyć dobrego czarodzieja" - ale ponieważ tworzenie postaci jest dość ciekawym (i czasami trudnym) procesem + prawdopodobnie dość szybko wynikłyby dyskusjce "połączenia czarodziej - szermierz" i w końcu "szermierz", "kupiec" itp - uznałem że może ogólny wątek będzie najlepszy?
W związku z tym: jak proponujecie składać postacie szermierzy i czarodziejów (40 pkt w plecy - au) ?
A może macie inne ciekawe sugestie?
PS. Może wartałoby też przenieść tutaj tematyczne posty ze "Szkol szermierki" ? Moderatorzy?
PS2. Jezeli uznacie ze wartaloby to jednak podzielic na 2 to tiz dobrze
[EDIT:]Aha - wiem że pewnie ktoś w końcu przyczepi się do słowa "dobra" Tu mam na myśli raczej dobrą dystrybucję punktów i pomysły na postacie, ale jesli macie sugestie co do "najfajniejszej" czy "najlatwiejszej" postaci - feel free to write
----------------------------------------------------------------------------------
[EDIT:] Zeby nie dublowac postow - oto pierwszy pomysl - szermierz z Eisen :
Nasza postac jest szermierzem - (25 pkt)
Cechy: Eisen daje +1 do krzepy. wykorzystujemy to otrzymujac:
krz: 3,gib:3,dow:2,re:2,ani:3 - (56 pkt)
Bierzemy zalete Akademia - dla Eisen - (2pkt)
Umiejetnosci wojenne kosztuja nas 1 pk! Nie krepujemy sie wiec i bierzemy: atleta,bron palna,jezdziec,piesciarz,dowodca (5 pkt)
Szkola szermiercza daje nam Panzerhand i Bron ciezka za darmo
Nasze bieglosci ksztaltuja sie:
Atleta: rzucanie 1,sprint 1, uchylanie 2,wspinianie 1
Bron ciezka: atak 1,parowanie 1
Bron palna: atak 1
Dowodca: strategia 1
Jezdziec: jazda wierzchem :1
Panzerhand atak:1 Parowanie:1
Piesciarz: atak 1, seria 1, uchylanie 2
Szkola: zbicie: 1,Wiazanie:1,Rozbrajanie:1,WS:1
podonosimy Bron ciezka: atak na 3, Bron palna na 3, Panzerhand obrona na 3, uchylanie na 3, jazde wierzchem na 2 (9 pkt)
-----------------------
97 pkt.
Malo - oczywiscie sposobem jest wziecie przywary (czy komukolwiek wysarczy punktow na cnote ) )
Proponje "zarliwy" - pasuje do postaci z Eisen i daje nam 10 pkt!
Pozostale 13 pkt rozdysponowujemy:
6 pkt aby podniesc Rozbrajanie (p) na 3. Ta umiejetnosc opiera sie glownie na krzepie - a tej nam nie brakuje.
4 pkt na umiejetnosci dworzanin i uczony - w koncu nauka w akademii to nie tylko przemdioty wojswkoe a dzieki temu nasza postac posiada pewne obycie i oglade
pozostale 3 punkty mozemy przeznaczyc na zalety (nadludzka cecha: krzepa/leworeczny/orientacja w walce) lub na zaszlosc np. wroga za 3
Gotowe!
W Walce nasz szermierz posiada spora pasywna obrone (20) a przeciwnicy kotrzy nie zdolaja sie przez nia przebic sa w sporych opalach dizeki zdolnosciom Eisenfaust. Dodatkowo nigdzie nie napisano ze atakujac biegloscia rozbrojenie nie mozna skorzystac z dodatkowych podbic Eisenfaustu Z krzepa 3, rozbrojeniem na 3 i przynajmniej jednym dodatkowym podbiciem - niemal na pewno uda nam sie pozbawic przeciwnika jesgo ostrza
Oczywisice do obrony wykorzystujemy Panzerhand (3 poziom bieglosci) natomiast dizeki naszej krzepie i ciezkiej broni - atakujac zadajemy niebanalne 6k2 obrazen.
Nielatwo nas tez powalic - krzepa 3 pozwala ignorowac wiekszosc lekkich ran, rownowazac dosc przecietny rezon.
Przy rozwoju koncentrujemy sie na bieglosci obrona:panzerhand - co pozwoli nam czesciej wykownywac nasz "atak specjalny" - pochwycenie i odebranie przeciwnikowi oreza!
Ha!