Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Zipek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 44
Rejestracja: czw lis 18, 2010 9:39 pm

Jak zacząć grać w Neuroshimę?

pt gru 31, 2010 12:37 pm

Witam. Nie wiedziałem gdzie to umieścić ten temat, więc zamieszczam go tutaj, bo jest to niewątpliwie temat, a raczej prośba o poradę. Więc zaczynam, bo po co zwlekać. Od kilku lat(mam trzynaście, więc od...trzech)gram w D&D, a konkretnie w 3.5. Jestem wielkim fanem gier fabularnych przez co chętnie zagrałbym w coś innego, a że ostatnio jestem w trakcie przechodzenia wspaniałej gry Fallout 3(polecam naprawdę!) zacząłem się interesować grami fabularnymi, które w jakimś stopniu dawałyby mi taką satysfakcję jak chodzenie po zniszczonych pustkowiach i picie napromieniowanej wody, a do tego dawała zabawę z kolegami i rzucanie kostkami. I po kilku minutach rozpaczliwego szukania znalazłem Neuroshimę. I chcę w to zagrać, więc powiem krótko. JAK ZACZĄĆ? Co jest potrzebne do gry, które podręczniki załatwić na sam początek i ewentualnie jakieś praktyczne porady, przestrogi. Dziękuję i pozdrawiam,
Zipek.
 
Awatar użytkownika
Lord Koniu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 275
Rejestracja: czw lip 29, 2010 1:30 pm

Jak zacząć grać w Neuroshimę?

pt gru 31, 2010 12:47 pm

Podręcznik 1.5 i 3 kości k20. Tyle wystarczy, ew. możesz pomyśleć nad zakupem dodatków - "Bohatera^2" lub "Bohatera^3".
Tym niemniej w podstawce jest wszystko, co potrzebne do gry.
 
Yarpen_Zigrin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:13 am

Jak zacząć grać w Neuroshimę?

sob sty 01, 2011 2:46 pm

Mała rada, jeśli chcesz prowadzić, potraktuj podręcznik jako lekturę do szkoły: przeczytaj fragment zasad, sprawdź czy wszystko kumasz, jeśli nie, przeczytaj jeszcze raz, jeśli mimo to czegoś nie kumasz, zgłoś się do nas. :wink:
Swoją drogą, książka jest napisana w sposób, dzięki któremu czyta się ją bardzo lekko, więc przeczytanie jej dwu- bądź nawet trzykrotnie nie będzie problemem, a okaże się bardzo przydatne. Jeśli jesteś wzrokowcem (a masz na to przynajmniej 80% szans :razz: ) utrwalisz sobie zasady mechaniki.

P.S. Stanowczo odradzam kucie tabelek, najlepiej je zaznaczyć jakąś zakładką :)
 
Awatar użytkownika
banracy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: wt cze 15, 2010 9:23 pm

Re: Jak zacząć grać w Neuroshimę?

sob sty 01, 2011 4:28 pm

Przed zagraniem przczytaj ten artykuł Karczmarza:

http://www.neuroshima.elx.pl/articles.php?id=1251'

Jeśli ci się nie chce czytać całego, albo uważasz że nie powinieneś na początku modyfikować mechaniki to jest jedna rada która jest potrzebna: zapomnij o tabelce z procentami i arbitralnie ustalaj czy coś jest łatwe, trudne itp.
 
Awatar użytkownika
Zipek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 44
Rejestracja: czw lis 18, 2010 9:39 pm

Jak zacząć grać w Neuroshimę?

ndz sty 02, 2011 6:15 pm

Lord Koniu pisze:
Podręcznik 1.5 i 3 kości k20.


Jestem w posiadaniu tych rzeczy. Podręcznik już jest, a k20 mam z D&D. Nie potrzeba na pewno innych k?

Za wszystko dziękuję, możliwe, że wkrótce na forum pojawi się nowy fan Neuroshimy, jeszcze nie wiadomo. Jeżeli po pierwszej sesji nie będę czegoś wiedział to napiszę w tym temacie, żeby nie zakładać następnych i zaśmiecać działu, proszę nie zamykać na razie. Jeszcze raz dziękuję za rady i pozdrawiam!
 
Yarpen_Zigrin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:13 am

Jak zacząć grać w Neuroshimę?

ndz sty 02, 2011 7:04 pm

Co do kości przyda się 1k6, ale TYLKO przy tworzeniu herosa z alergią :)
 
Awatar użytkownika
Doom
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 482
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:44 am

Jak zacząć grać w Neuroshimę?

wt sty 04, 2011 8:22 pm

Hmm ja bym zaczął od zebrania wszystkich przyzwyczajeń z gry w d&d i spalenia ich w piecu razem z podręcznikami :P
Punk z zaopatrzeniem się podstawkę spelniłeś
Natomiast kolejną rzeczą ( chyba najważniejszą) powinno być określenie konwencji w której chcesz prowadzić / Twoi gracze chcą grać. Neuro oferuje co pewnie już wiesz 4 różne style oficjalne + piąty fanowski
 
Awatar użytkownika
Lord Koniu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 275
Rejestracja: czw lip 29, 2010 1:30 pm

Re: Jak zacząć grać w Neuroshimę?

wt sty 04, 2011 9:14 pm

Doom pisze:
Neuro oferuje co pewnie już wiesz 4 różne style oficjalne + piąty fanowski

Łomatko, mógłbyś to rozwinąć? Ciekawie to brzmi.
 
Awatar użytkownika
Zipek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 44
Rejestracja: czw lis 18, 2010 9:39 pm

Jak zacząć grać w Neuroshimę?

wt sty 04, 2011 9:27 pm

Tak, tak! Rozwiń.

Doom pisze:
Hmm ja bym zaczął od zebrania wszystkich przyzwyczajeń z gry w d&d i spalenia ich w piecu razem z podręcznikami :P

Ja nie zrobię tego nigdy i za cholerę. Ale nie mam też zamiaru mieszać D&D z Neuroshimą.
 
Awatar użytkownika
Azgoth
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 646
Rejestracja: sob sie 02, 2008 5:47 pm

Re: Jak zacząć grać w Neuroshimę?

wt sty 04, 2011 9:39 pm

Piąty, fanowski kolor to Ołów. Podręcznik (o ile się nie mylę darmowy) oferuje 101 tabelek i tabeleczek, z wszystkim, czym można uprzykrzyć sobie życie :P. Moim zdaniem oferuje najbardziej "realistyczne" Neuro, jednocześnie zmuszając do przebrnięcia przez stosy zmian w mechanice (zwłaszcza strzelania).
 
Awatar użytkownika
Ważka
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 130
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 8:22 pm

Jak zacząć grać w Neuroshimę?

śr sty 05, 2011 11:52 am

Neuroshimę można prowadzić w kilku barwach

Stal - wojna o przetrwanie, powstanie państwa z kolan i lepsze jutro
[Rdza - nostalgia i wspominki świata, pogodzenie się z apokalipsą
Rtęć - strach przed nieznanym, ciągłe niebezpieczeństwo, a w dłoni tylko zardzewiała rurka i brak latarki
Chrom - zabijasz mutantów jeden po drugim, robisz sobie z nimi zdjęcia. prujesz z karabinu do innych frajerów na autostradzie pędząc z pełną szybkością

Każdy z tych kolorów ma pod opisem kilka opcjonalnych zasad, które można, acz nie trzeba wprowadzać.

Też lubię D&D i Fallouta 3, gratuluję wyboru ;)
Nie musisz na razie kupować dodatków, podręcznik do Neuro jest napisany tak ciekawie, że praktycznie wszystko jest już tam.

Miłej zabawy i udanej twórczości, kolego ;)
 
Awatar użytkownika
Zipek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 44
Rejestracja: czw lis 18, 2010 9:39 pm

Jak zacząć grać w Neuroshimę?

śr sty 05, 2011 7:51 pm

Podręcznik już mam za sobą, chociaż to nie ja będę prowadzącym, ale wiem już, że mechanika jest ogarnięta i w świat z pewnością wczujemy się świetnie. Nie wiem, który z kolorów wybierze nasz MG, ale wiem, że zdecyduje dobrze-dlatego jest naszym prowadzącym w cokolwiek gramy. Ołowiu się boję ^^ Z resztą jako fan D&D nie szukam realizmu :) Dziękuję wam za przybliżenie wszystkiego, jutro zdecydujemy jak po pierwszej sesji.
_______________________________________________________________________________________________________
No, po pierwszej sesji piszę dopiero teraz. W tym samym poście, żeby nie śmiecić. A więc dobra. Co do Neuroshimy...moje wrażenia z sesji można opisać tak:
:( :? :shock: :) :D :rockpunk:
Czyli ogólnie było świetnie. Mamy dobrego MG, dobrych BG i radzimy sobie z mechaniką, a świat przedstawiony, chyba bardziej pozwolił mi się wczuć w klimat niż wszystkie Fallouty. Tylko jednego nie rozumiem i nie zdołałem ogarnąć do tej pory. Czy gracz może użyć umiejętności nie posiadając ani wykupionej jej, ani ogólnie pakietu? I ma w niej 0? Czy może, ale ma 0% powodzenia?
Ostatnio zmieniony sob sty 08, 2011 12:01 pm przez Zipek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Yarpen_Zigrin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:13 am

Jak zacząć grać w Neuroshimę?

sob sty 08, 2011 1:02 pm

Jako niewyszkolony możesz wykonywać testy tej umiejki, ale masz problem... Mianowicie, suwak leci w górę we wszelkich testach tej umiejętnośći, na szczęście, tylko o jeden poziom
Opisuje to Przykład 3 ze strony 29 podręcznika do edycji 1.5

Powodzenia w dalszym graniu, przy okazji, w jakim kolorze gracie? :wink:
 
Awatar użytkownika
Zipek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 44
Rejestracja: czw lis 18, 2010 9:39 pm

Jak zacząć grać w Neuroshimę?

sob sty 08, 2011 7:59 pm

Dzięki za info, postaramy się poprawić wszystkie niedociągnięcia w pierwszej sesji, podczas grania po raz drugi i miejmy nadzieję, że wszystko pójdzie lepiej. MG nie poinformował nas w jakim kolorze będziemy grali, ale z tego co ja narazie obserwowałem robi nam Stal/Rtęć, ale zobaczymy jeszcze jak to się rozwinie. Tak czy inaczej Neuroshima to świetna gra i licze na nie jedną wspaniałą sesję.
 
edek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:06 pm

Jak zacząć grać w Neuroshimę?

ndz sty 09, 2011 4:39 pm

1
Ostatnio zmieniony wt mar 16, 2021 2:26 pm przez edek, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Zipek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 44
Rejestracja: czw lis 18, 2010 9:39 pm

Jak zacząć grać w Neuroshimę?

ndz sty 09, 2011 8:12 pm

Taki chyba ma tok rozumowania nasz prowadzący, który miesza kolory, dodając własne możliwości i style, nawet nie mówiąc nam o tym, jednak kiedy go pytałem powiedział mi, że właśnie woli grać kreatywnie. I ja się z tym zgadzam, dlatego sesje nie przemijają na bezsensownej kłótni z MG, jak to nie raz bywało przy D&D, z innymi MP. Grając w Neuroshimę chcemy uniknąć powergamingu jak najbardziej. Chcemy przeżywać przygody i wczuć się w świat, ewentualnie później kiedy już będziemy doświadczeni jako bohaterowie gry, jak i jako gracze może zaczniemy coś kombinować z narzucanymi misjami. Co do gotowców chcielibyśmy rozegrać scenariusz z podręcznika. Ten tutorialowy, to się nazywa bodajże...Dla tych co pierwszy raz. Akurat ja jestem w Vegas, a kolega obok Vegas, więc możemy sobie to rozegrać.
 
Awatar użytkownika
Doom
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 482
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:44 am

Jak zacząć grać w Neuroshimę?

wt sty 11, 2011 5:56 pm

Muszę pognębić adminów forum bo coś kurczę nie dostaję informacji o odpowiedziach w tematach które śledzę...
Odnośnie styli już widzę odpowiedź w temacie sie pojawiła (pominę że zgadzam się tylko z pogrubionymi elementami posta :P )

ołów dostępny jest tutaj:
http://neuroshima.org/links/redirect/1042

A czemu uznałem wybranie stylu za ważne? Ponieważ nieco zawęża to opcje dzięki czemu początkujacy mg / gracze nie mają natłoku elementów które nie z kazdym stylem... dobrze się komponuję, aczkolwiek są możliwe do wprowadzenia. O tym że nie znam nikogo kto prowadzi absolutnie czysto jeden ze stylii nie chciałem pisać żeby nie mieszać już na samym początku kontaktu z systemem :)
 
Awatar użytkownika
fenwind
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 30, 2009 11:01 am

Re: Jak zacząć grać w Neuroshimę?

sob sty 15, 2011 1:39 am

Nie wiem czemu ale ja osobiście nie lubię grać w konkretnym kolorze. Na sesji jest zazwyczaj wszystko. Każdy gra tak jak lubi i tak powinno pozostać. Konwencja ma być taka by sprawiała Wam frajdę, gra jest dla Was a nie Wy dla niej.

Generalnie możesz sobie też przeglądnąć Krew i rdzę (chyba był dodruk) no i 2c krwi i rdzy czyli ostatnio wydany dodatek ;)
Podręczników jest w cholerę(miasta/profesje/rozbudowana mechanika/kolejne kampanie). Aktualnie chyba 17 dodatków tak więc jest co kupować i z czego czerpać pomysły. Dobrze by było też ewentualnie zahaczyć o jakiś film post apo jak będziesz miał chwilę.

Pozdro no i baw się neuro bo jest świetnym systemem ;)
 
Awatar użytkownika
Zipek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 44
Rejestracja: czw lis 18, 2010 9:39 pm

Jak zacząć grać w Neuroshimę?

sob sty 15, 2011 8:32 pm

I jeszcze, żeby tak odświeżyć temat-i zgarnąć przydatne informacje przy okazji-pytam, które dodatki kupować na samym początku. Na razie MG robi nam survival w kanałach pod Vegas i ogólnie jest świetnie, bo nie mamy podstawowych rzeczy do przetrwania, trwa wojna kilku organizacji, dziwne zwierzęta się tam kręcą, a my mamy po kilka magazynków, zapalniczkę i musimy przeżyć. I ogólnie mam w planie kupić jakieś dodatki, czy kampanie gotowe, żeby maksymalnie czerpać przyjemność z gry, kiedy naszemu MG skończą się pomysły na wielkie przygody ze spektakularnymi strzelaninami.
Ostatnio zmieniony ndz sty 23, 2011 4:26 pm przez Zipek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Doom
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 482
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:44 am

Re: Jak zacząć grać w Neuroshimę?

sob sty 15, 2011 9:33 pm

fenwind pisze:
Nie wiem czemu ale ja osobiście nie lubię grać w konkretnym kolorze. Na sesji jest zazwyczaj wszystko. Każdy gra tak jak lubi i tak powinno pozostać. Konwencja ma być taka by sprawiała Wam frajdę, gra jest dla Was a nie Wy dla niej.

Ale że jak? Wszystko naraz? i nie ma problemu z tym że gracz lubiacy i oczekujacy horroru (domena rteci) ma obok siebie cyborga z minigunem i granatnikiem (możliwe w chromie) ktory stwora w rteci siejacego poploch, zamiast sie bać zmienia w galaretkę salwą z wyzej wymienionego uzbrojenia?

Zipek pisze:
I jeszcze, żeby tak odświeżyć temat-i zgarnąć przydatne informacje przy okazji-pytam, które dodatki kupować na samym początku. Na razie MG robi nam survival w kanałach pod Vegas i ogólnie jest świetnie, bo nie mamy podstawowych rzeczy do przetrwania, trwa wojna kilku organizacji, dziwne zwierzęta się tam kręcą, a my mamy po kilka magazynków, zapalniczkę i musimy przeżyć. I ogólnie mamy w planie kupić jakieś dodatki, czy kampanie gotowe, żeby maksymalnie czerpać przyjemność z gry, kiedy naszemu kochanemu MG skończą się pomysły na wielkie przygody ze spektakularnymi strzelaninami.

Troche zalezy od tego co wam potrzebne. Generalnie dodatki do NS wydane przez portal można podzielic na kilka kategori:
- nation booki - dodatki konkretnie opisujące jakieś miejsce (na razie eksplorowane sa pochodzenia i ich okolice), oraz stanowiace uzupełnienie do tego dodatki zawierajace material do mini gier np do dodatku Ditroit wydano Wyścig, który daje wiecej informacji o lidze oraz umożliwia zmontowanie jej rozgrywek
- profesion booki - pewnie wyjasniać nie trzeba - rozwijaja konkretne profesje, zwieraja porady jak grac, opisy jak profesję widzą autorzy dodatku no i obowiazkowe, perki, cechy, sprzet dedykowany konkretnej profesji
- bestiariusze - durzo opisów adwersarzy z konkretnego typu np maszyn
- dodatki że tak powiem ogólne, nie skoncentrowane na niczym konkretnym, a dajace po trochu do wszystkiego, lub opisujace jakis aspekt otoczenia
- dodatki kampanie - czyli w zasadzie tylko to czasami ewentualnie jakies pochodzenie / profesja do kampani specjalnie

Ja polecałbym zakupić wzmiankowane krew i rdza (oba), bohatera^2, bohatera^3, jesli mg czuje taką potrzebe to moze przydac mu sie MG^2, lub bestiariuszem

Osobiscie przez dlugi czas grałem i prowadzilem w zasadzie opierajac się o podstawkę oraz obu bohaterow, dodatkowo uzywajac kilku przygód z krwi i rdzy
Ostatnio zmieniony sob sty 15, 2011 9:34 pm przez Doom, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
fenwind
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 30, 2009 11:01 am

Re: Jak zacząć grać w Neuroshimę?

ndz sty 16, 2011 8:58 pm

Zipek pisze:
I jeszcze, żeby tak odświeżyć temat-i zgarnąć przydatne informacje przy okazji-pytam, które dodatki kupować na samym początku. Na razie MG robi nam survival w kanałach pod Vegas i ogólnie jest świetnie, bo nie mamy podstawowych rzeczy do przetrwania, trwa wojna kilku organizacji, dziwne zwierzęta się tam kręcą, a my mamy po kilka magazynków, zapalniczkę i musimy przeżyć. I ogólnie mamy w planie kupić jakieś dodatki, czy kampanie gotowe, żeby maksymalnie czerpać przyjemność z gry, kiedy naszemu kochanemu MG skończą się pomysły na wielkie przygody ze spektakularnymi strzelaninami.



To zależy co Was podnieca ;) Ja grałem Billem "Kornikiem" Bobem z detroit który ponad wszystko cenił swoją zajebistą furę i to co mógł nią wyczyniać więc dla mnie i MG ważny był podręcznik Detroit i Wyścig (ofc nie wszystko ale fragmenty ważne)
Ktoś lubi zbijać molochowe robociki? Masz dodatek łowaca mutantów/zabójca maszyn. I tak to się ciągnie co potrzebujesz możesz kupić. Dodatki nie są drogie a na allegro czasem złapiesz większą część zestawu za śmieszną kasę...

Ja osobiście uwielbiam Detroit. A każda drużyna powinna mieć furę by nią zapierdzielać i rozpierdzielać :P Tak więc jeśli bawi Cię babranie się w oleju, silniki, lane opony, przewiercone zawory to bierz stary kup Detroit i Wyścig :D Może nawet kiedyś pojedziecie w samej LIDZE :rockpunk:





@Doom: Może po prostu te kolory są u Ciebie bardziej jaskrawe ;) Każdy gra jak chce ale u nas opcja cyborg z minigunem nie wchodzi w rachubę ;)
Dla mnie trochę rdzy to brak leków, syf, gówniane jedzenie. Niekoniecznie horror... to po prostu upadek człowieka i świata
Dla mnie trochę chromu to sam fakt działania posterunku, stalowa policja która zrobiła mi koło dupy ale najpierw wybili wszystko co złe w promieniu wielu mill
Dla mnie trochę stali to nowy jork, to ludzie którzy mimo przeciwności losu tłuką %#$^ molocha i stoją na linii forntu
Rtęć znów to strach co nadejdzie jutro strach, że koleś u którego kupiłem jedzenie mnie otruje i zabierze gamble.

Nie zmieniam mechaniki. Wszystko jest jak było. Czasem jest groza, czasem bieda i głód, a czasem... rzadko bo rzadko rozpieprzymy coś molochowi bez pieprzenia się i cackania bo akurat mamy czym i mamy pomysł jak.
U mnie tak miesza się kolory. Każdego po trochu, żaden nie przeważa nad innym, no może stal tylko jest nieco częściej widoczna ale to akurat kwestia naszego MG.
 
Awatar użytkownika
Zipek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 44
Rejestracja: czw lis 18, 2010 9:39 pm

Jak zacząć grać w Neuroshimę?

ndz sty 16, 2011 10:31 pm

Jak wiecie nie za bardzo się orientuję, ale jakie podręczniki polecacie jeżeli:
-MG miesza ze sobą kolory, a nawet ich nie uznaje, jednak mechanikę pozostajemy nienaruszoną.
-Drużyna składa się z:
Dave ''Badziewiarz'' Black, Tropiciel, który stara się przetrwać w nieustających podróżach tu i tam, narazie zamknięty w kanałach na survival.
Narg ''Mapts'' Hardy, Zabójca z Vegas, który narazie jest wplątany w tą aferę co Dave. To typowy wojownik z Kałaszem, który pruje po tych, którzy mu się nie spodobają w imię własnych interesów, jednak nie jest to stereotypowy głupi, tanker odpowiedzialny za robienie szumu w pierwszej linii.
Ostatnio zmieniony ndz sty 23, 2011 4:27 pm przez Zipek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Królik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 8:42 am

Jak zacząć grać w Neuroshimę?

ndz sty 16, 2011 10:41 pm

@fenwind: Może trochę mniej wulgaryzmów? Wiem, Neuroshima i te sprawy, ale nie trzeba wyjeżdżać z ostrą amunicją.

Dodatki - co kto woli! Ja Preferuje Bohatera^2 (ładnie pomaga w konstrukcji postaci), Łowca mutantów/Zabójca maszyn (lubię grać zabójcą maszyn) oraz Krew i Rdza (nie prowadzę ale świetnie się czyta, co denerwuje mojego MG).

Dużo fajnych rzeczy znajdziesz też w necie. Ludzie tworzą od groma fanbooków, profesji, kart uzbrojenia itp, itd. Szukaj, a znajdziesz i powodzenia w wybijania dziwnych zwierząt.
Ostatnio zmieniony ndz sty 16, 2011 10:42 pm przez Królik, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Doom
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 482
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:44 am

Re: Jak zacząć grać w Neuroshimę?

ndz sty 16, 2011 10:48 pm

Zipek pisze:
Jak wiecie nie za bardzo się orientuję, ale jakie podręczniki polecacie jeżeli:
-MG miesza ze sobą kolory, a nawet ich nie uznaje, jednak mechanikę pozostajemy nienaruszoną.
-Drużyna składa się z:
Dave ''Badziewiarz'' Black, Tropiciel, który stara się przetrwać w nieustających podróżach tu i tam, narazie zamknięty w kanałach na survival.
Narg ''Mapts'' Hardy, Zabójca z Vegas, który narazie jest wplątany w tą aferę co Dave. To typowy wojownik z Kałaszem, który pruje po tych, którzy mu się nie spodobają w imię własnych interesów, jednak nie jest to stereotypowy głupi, tanker odpowiedzialny za robienie szumu w pierwszej linii. Lubi ostrzelić głowę z finezją i chorym uśmiechem, jednak działa w imię sprawiedliwości. Ciekawa postać.
Gościnnie występuje John ''Alita'' Alota. Wojownik Autostrady, który pruje na swoim motocyklu słuchając ''Born To Be Wild''. Rzadko się pojawia na sesjach, w obecnej przygodzie jest nieobecny.


Bohater^2 i Bohater^3, - ogolnie sporo mogą wnieść
Ruiny - jesli wasz mg zaczyna sie powtarzać z pomyslami
Krew i Rdza, Krew i Rdza 2 - na czas kiedy wyjdziecie z ruin i bedziecie zmierzać w kierunku kolejnej przygody / kampani waszego MG, coby droga do tego miejsca nie byla za nudna
 
Awatar użytkownika
fenwind
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 30, 2009 11:01 am

Re: Jak zacząć grać w Neuroshimę?

ndz sty 16, 2011 11:57 pm

Ja to bym bohaterów ^3 olał... niczego tam nie znajdzie chłopak do swojej drużyny raczej...
Tropiciel może zerknąć na miami... tam jest sporo tego tropicielstwa. Dla wojownika autostrady o gangerach... bohater do ^2 niech przeglądnie bo jest tam taki rozdział wstąp do gangu. No i jakby MG potrzebował coś więcej o molochu to ma właśnie zabójcę mutantów/łowcę maszyn. Na początek starczy.

Krew i rdza 1 i 2 to po prostu masa pomysłów z których warto skorzystać albo choć je przeglądnąć i same przygody się w głowie pojawiają. Jak się pomysły kończą jak znalazł
 
Awatar użytkownika
Doom
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 482
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:44 am

Re: Jak zacząć grać w Neuroshimę?

pn sty 17, 2011 12:19 am

fenwind pisze:
Ja to bym bohaterów ^3 olał... niczego tam nie znajdzie chłopak do swojej drużyny raczej...

Otwieramy spis treści B^3:
- Potężny materiał o Tornado - nie no przecież z Vegas wyrzucili to jeszcze w trakcie wojny
- materiał o przybyszach z europy - fakt średnio przydatny jeśli nie planuje się rozrostu drużyny
- materiał o sztukach walki - bardzo fajne kompendium i ubarwienie dla postaci siłowych no ale przecież wojownik autostrady jeżdżący motorem w życiu nie wykorzysta go jako narzędzia śmierci i zniszczenia, zabójca to też pewnie z tych nowomodnych co to nigdy nie znajdują się z przeciwnikiem bliżej niż 500 metrów
- profesja mstrza sztuk walki - patrz europejczyk
- Typhon Village - patrz punkt o europejczykach, ale rownież świetne miejsce do przeprowadzenia jakiejś kampani
- material o pancerzu wspomaganym - faktycznie dyskusyjne, dorwanie takiego gambla to byłoby coś, ale z drugiej strony ganianie sie potem z ludzmi którzy chcieli by mieć pancerz dla siebie...
- Arsenał Eda - sporo sprzętu rodem z aren gladiatorów - fakt Vegas to nie Hegemonia, ale walki u nich też są popularne a niektóre z tych narzędzi mają ciekawe zastosowania
- ujarzmianie maszyn molocha - fakt tylko i wyłącznie jeśli kampania jest powiązana z molochem
- ksiega montera - cos w rodzaju mini profesion booka
- i materiał stricte pod nowe chary - czyli dodatkowe cechy dla profesji...
Jednak twierdze że B^3 może sporo wnieść
 
Awatar użytkownika
fenwind
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 30, 2009 11:01 am

Re: Jak zacząć grać w Neuroshimę?

pn sty 17, 2011 7:54 pm

"Przekoloryzowywujesz" XD

Tornado ok ale to i tak lipa bo każdy MG ma własne tornado i tak powinno być
Sztuki walki? I co? Będzie się tłuk w gangerami których zawsze jest więcej? Sztuki walki są tylko dla lansu
Materiał pod nowe chary jest słaby raczej, tzn same dodatki ok ale to co w podstawce w zupełności styka.

Już lepiej coś kupić bardziej poglądowego
 
Awatar użytkownika
Królik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 8:42 am

Jak zacząć grać w Neuroshimę?

pn sty 17, 2011 10:19 pm

Panowie proszę nie róbcie przynajmniej tutaj burd.

Zipek kupuj to co chcesz przeczytać, bo i tak większość nie wykorzystacie. Kupuj też to co cię zainteresuje. Takie jest moje zdanie. Nie gram z wami, nie wiem czego chcecie od systemu.
 
Awatar użytkownika
Pipboy79
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2881
Rejestracja: śr sty 26, 2011 10:15 am

Re: Jak zacząć grać w Neuroshimę?

ndz sty 30, 2011 2:55 am

Zipek kupuj to co chcesz przeczytać, bo i tak większość nie wykorzystacie. Kupuj też to co cię zainteresuje. Takie jest moje zdanie. Nie gram z wami, nie wiem czego chcecie od systemu.[/quote]


Słusznie, podpisuje się obiem rencyma i nogyma. A co do dokupowania reszty neurowej biblioteczki to radziłbym ci się wstrzymać. Z dowiadczena wiem, że przy początku gry z nowym eRPGiem zawsze jest ekscytacja i na ogół zachwyt ale potem bywa róźnie Rozegrajcie parę sesji i zdecydujcie czy neuro wam leży, czy wszystkim leży, czy grupa przetrwa itd. Jak pomyślnie przejdziecie ten okres żłobkowy to wtedy pomyślcie o dokupywaniu dodatków. Ponadto ten okres pozwoli wam się na własnej skórze wgłębić w grę i zorientować się czego potrzebujecie czyli jakie dodatki są dla was najbardziej użyteczne. A póki co podstawka w zupełności wystarczy. No chyba, że lubicie czytać eRPGowe podręczniki dla samej frajdy czytania ich wtedy kupuj od ręki jak leci.
 
entropus_rvs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: pt sty 30, 2009 10:50 pm

Re: Jak zacząć grać w Neuroshimę?

czw paź 06, 2011 11:51 pm

Podzielę się wielką mądrością...
Zaczynaj zakładając, że w tym świecie nie ma broni palnej oprócz muszkietów i samopałów.
Rozgrywka jest o wiele ciekawsza, kiedy gracze muszą się zastanowić jak podejść do jakiegoś zadania, a nie tylko zaczaić się w krzakach i zdjąć bandę mutków salwą headshotów.

Problem z udawaniem, że MG potrafi ograniczyć dostęp do broni palnej jest taki, że:
- każdy może sobie dorobić amunicję, wystarczy trochę narzędzi
- na BG z bronią palną warto wysyłać NPCów z bronią palną. BG wygrywają, zbierają z trupów broń i ammo, i z Rdzy robi się Chrom.

Cenzura na broń palną umożliwia też zaistnienie gladiatorom.
Pierwsza akcja to salwa kusz, a później wchodzi się w zwarcie.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości