Zrodzony z fantastyki

Wybieramy klimat WTB

Czas głosowania minął pn lut 25, 2013 10:34 pm

Postapo
2 (7%)
Fantasy
4 (13%)
SF
9 (30%)
Space SF
8 (27%)
Steampunk
2 (7%)
Historyczny sprzed XXw
1 (3%)
Historyczny XXwiek
1 (3%)
XXI wiek
3 (10%)
 
Liczba głosów: 30
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

sob sty 26, 2013 10:34 pm

Jaki klimat chcielibyście by miał nasz WTB? Fantasy, Postapo, SF, Steampunk, Historyczny?
Proszę brać udział w ankiecie, każdy otrzymuje po 2 głosy. Prześlijcie info dalej by jak najwięcej ludzi zebrać.
 
Awatar użytkownika
Z Enterprise
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:46 am

Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

ndz sty 27, 2013 3:11 pm

Saj faj, zdecydowanie.
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

ndz sty 27, 2013 3:42 pm

Ja za SF. jakimś takim mocno osadzonym, ale nie w stylu cukierkowego SW. Ciężkie, brudne, mroczne SF jest git:)
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

wt sty 29, 2013 5:00 pm

SF. Ale takie dziejące się na ziemi, ew w jej najbliższych okolicach (księżyc, Mars, habitaty i bazy orbitalne). Mroczny klimat jak najbardziej mi pasuje. Tym bardziej, że jestem właśnie w trakcie czytania Eclipse Phase. :) Nie pogardziłbym też jednak czymś bardziej ludzkim. 100% militarystyka. Bez żadnych przerysowań. Konflikty przyszłości na Ziemi. Jak z jakiejś relacji z CNN, ale zamiast/oprócz czołgów mamy też mechy i drony.

Głos drugi poszedł na XXI wiek (bo nie mogę dopuścić do zwycięstwa Space SF!).
 
Awatar użytkownika
Umbra
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1158
Rejestracja: wt paź 07, 2003 10:59 am

Re: Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

wt sty 29, 2013 6:37 pm

No ja już pisałem na starcie, że jak bitewniak to tlyko saj faj :D
I jak najbardziej popieram oggra i nerva, ziemia, mars, te sprawy. Fajnie by było, żeby akcja się działa w naszym układzie słonecznym. Choć jakby ktoś miał dobre pomysły (zig zak?:P) to chętnie spróbuję zmienić zdanie.
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

wt sty 29, 2013 7:06 pm

Akurat ograniczenie się do jednego układu gwiezdnego to dobry pomysł, jeśli to ma być Hard SF. Odejdzie problem podróży w zamrażarkach itp.
 
Awatar użytkownika
Z Enterprise
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:46 am

Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

wt sty 29, 2013 7:42 pm

Umbra - tak, to dobry pomysł. Ja bym jednak zaproponował, by zrobic to w układzie wielokrotnym, coś w stylu The Verse z Firefly - czyli układ wielokrotny, kilka gwiazd -np każda gwiazda to inna frakcja.
Obrazek
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

wt sty 29, 2013 7:58 pm

Jeden układ jest skoko, może coś w stylu warzone? Ziemia, wenus, mars, może jakiś księżyc jowisza, a walki wszędzie indziej o wszystko. Na europie o wodę, a na innych księżycach o to co mają. Jeśli ktoś widział Bebopa to tam jest dobre universum tyle że mroczniejszy.
 
Awatar użytkownika
Z Enterprise
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:46 am

Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

wt sty 29, 2013 8:11 pm

Ja mam jeszcze jeden pomysł. Gra pod tytułem "Wojna w pasie asteroidów", gdzie "cyberpunkowe" korporacje wysyłają na siebie floty statków kosmicznych w walce o zasoby.
Mikroskala, brak potrzeby "zajmowania" asteroidów (przeganiamy flotę wroga i surowce nasze), duże możliwości manewrowania i krycia się za skałami.
No i najwazniejsze - takiej gry jeszcze nie widziałem :)
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

wt sty 29, 2013 8:34 pm

Można to wpisać w projekt o którym myślimy, czyli gwiezdne bitwy. Dla mnie to kwestia scenariusza i użytych w nim sił.
 
Awatar użytkownika
Umbra
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1158
Rejestracja: wt paź 07, 2003 10:59 am

Re: Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

wt sty 29, 2013 10:40 pm

Kurcze, to ja może pójdę za większością. Ponieważ najpierw sam myślałem, o tym o czym pisał oggr (układ słoneczny jak w Warzonie), ale pomysł zigzaka (sorry stara ksywa moim zdaniem była fajniejsza, kiedyś się przestawię:P) teraz mnie zainteresował.
 
Awatar użytkownika
Z Enterprise
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:46 am

Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

wt sty 29, 2013 11:10 pm

Z Enterprise to wymuszony zabieg - "zigzak" na polterze został już zablokowany, jako użyty po moim tymczasowym zniknięciu. Więc jak najbardziej "zigzak" jest na miejscu :)

Tytuł oczywiscie roboczy.
Argumenty za "Wojną w pasie Asteroidów":
- Mniejszy problem ze skalą model vs planeta - w porównaniu ze statkiem ksomicznym jakakolwiek planeta o średnicy dziesiatków tysięcy kilometrów jest po prostu bez sensu.

- możliwosc walki "taktycznej", krycia sie za zasłonami i pościgów w gęstych skupiskach. W sumie można na tym przeprowadzic "urban combat", zamiast budynków zrobic plątaniny asteroidów, a zamiast piechoty - statki kosmiczne.

- łatwy do wykonania "teren" (kamienie z ogródka?)

- Brak potrzeby przejmowania się np rozpędzaniem się statku przez wiele tygodni, czy efektem relatywistycznym (statki strzelające się na dystans sekundy świetlnej mają 2 sekundy opóźnienia względem siebie) - wszystko toczy się w mikroskali.

- nie trzeba budowac całego uniwersum, przynajmnej na początku. Mamy kilka frakcji, które walczą o surowce w pasie asteroidów, sam pas, i to wszystko.

- jeśli ktoś chce prowadzic bitwy na "otwartym terenie", to też się da - wystarczy prowadzic bitwę w przestrzeni gdzie asteriodów jest mniej

- statki kosmiczne - łatwiejsze do wykonania niż figurki ludzi.

- Bazy kosmiczne, stacje orbitalne jak najbardziej, mogą byc objectivami, albo "stacjonarną artylerią".

- można się też pobawic w zrzucanie "żetoników marines" którzy albo abordażują obce statki, albo zajmują objectivy. W wersji rozwiniętej o bitewniak naziemny można takie bitwy desantowe na asteroidy rozegrac w skali bitewniaka.

- dodatkowo, można zrobic scenariusze, w których asteroidy się poruszają wraz z upływem czasu gry, mają własne trajektorie, które dynamicznie zmieniają pole walki.
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

śr sty 30, 2013 12:00 am

Arkanoid mi się z tym kojarzy za bardzo:D Wolałbym puścić tak jak pisałem skirmish, battle i gwiedne bitwy w jednym universum takie deep space walki, niszczyciele, lotniskowce itp. Asteroidy w innym zrobić bo to i skala będzie inna.
 
Awatar użytkownika
Z Enterprise
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:46 am

Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

śr sty 30, 2013 12:20 am

Nie ma przecież problemu, by ciągnąc dwa projekty.
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

śr sty 30, 2013 12:24 am

Ok spoko, mam nadzieję że nad obydwoma będę was też miał. Jeśli chodzi o land battle mam doświadczenie ale jeśli chodzi o scpace battle nie mam żadnego jeszcze.
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

śr sty 30, 2013 8:28 am

Ja chętnie się podejmę udziału w wersji kosmicznej, bardziej mnie "kręci" :P
 
Awatar użytkownika
vonBoltzmann
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 93
Rejestracja: śr cze 29, 2011 4:00 pm

Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

śr sty 30, 2013 8:57 am

Zagłosowałem na steampunk i XXI wiek, albowiem dobrych bitewniaków w tej konwencji jest strasznie mało. Owszem, powstaje na przykład Wolsung SSG, ale wg mnie jest on, delikatnie mówiąc, słaby (a mówię to będąc ogromnym fanem Wolsunga RPG). Aczkolwiek widzę, że SF wysuwa się na spore prowadzenie - bardzo chętnie potworzę coś i w tych realiach. Odradzam robienie systemu historycznego, bo raz, że teog na rynku już trochę jest, a dwa, trzeba mieć bardzo dużą znajomość realiów, żeby jakiejś gafy nie popełnić. Odradzałbym również Space SF, a to z tego prostego względu, że w takich systemach jest zwykle znikoma dywersyfikacja jednostek między frakcjami, o różnorodności w ramach jednej frakcji już nie wspominając.
 
Awatar użytkownika
Z Enterprise
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:46 am

Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

śr sty 30, 2013 9:26 am

Eeee tam. :)
Dywersyfikacja jest duża w grach space. poza tym ja planuję zrobic bardzo duzo opcji kustomicacji przy PCVkach - wystarczy dodac do modelu dodatkowe silniki, dziala czy tarcze.
Mozesz miec niszczyciele, monitory, kutry torpedowe, krążowniki, liniowce, pancerniki, lotniskowce, eskadry myśliwców, bombowców i całą masę innych statków. A to tylko podstawowe konfiguracje, ktore modyfikujesz elementami zakupionymi dodatkowo - mocniejsze silniki tu, wieksze dziala tam.
Poza tym, to ma byc (w moim wyobrazeniu) gra, gdzie wazne jest ustawienie względem siebie, manewry i zdobywanie najdogodniejszych pozycji do ostrzału. Np salwa z broadside (jak w okrętach pirackich) będzie lepsza niz strzał "do przodu", trzeba się wiec ustawic bokiem do przeciwnika, ale wtedy tez jemu latwiej trafic, wiec najlepiej przeciac jego kurs. Itd. Opcji jest wiele.
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

śr sty 30, 2013 9:34 am

Jasne, jeśli chodzi o armie to różnorodność się zapewni, włąśnie dzięki PCW jednostki mogą być bardzo różne bo łątwiej je zrobić i są tańsze. Co innego gdy ktoś miałby kupować figsy z plastiku i np zabulić 100-200zł za carriera a za rok wyjdzie inny model i rozstanie przy starym. Tutaj można zrobić tak, że co jakiś czas mogą wchodzić nowe modele tak jak w prawdziwych flotach. Stare modele się starzeją, nowsze mają ciut lepsze staty. To jest chyba dobre rozwiązanie bo różnorodność będzie spora a i fabularnie będzie można to fajnie prowadzić.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

pt lut 01, 2013 1:58 am

Potrzebne są praktycznie tylko frakcje. Otoczenie ma znaczenie drugorzędne. Frakcje jednak fajnie żeby gracze mogli polubić / znienawidzić / podziwiać / pogardzać / cokolwiek. Żeby wzbudzały jakieś emocje.

W takim Warhu tak jest. Orki są brutalnymi wesołymi kibolami, eldarzy są nadętymi snobami, tyranidzi są paskudnymi robalami, Imperium łączy faszyzm, Stalinizm i Hiszpańską Inkwizycję. Wszystkich aż chce się mordować. Świat będzie miał klimat jeśli będą miały go frakcje.

Można to zrobić przypisując im cechy współczesnych grup społecznych, subkultur młodzieżowych, trendów kulturowych, whatever.

Np: Naukowcy to nerdowska technokracja. Rozmnażają się głównie przez klonowanie bo większość jest zbyt nieśmiała żeby nawiązać bliższe relacje z płcią przeciwną.

Hutnicy to metalowcy, słuchają Slayera i noszą skóry z kolcami.

Górnicy to feministki które miały dość gadki o tym że "jak chcecie parytetów to idźcie do kopalni" i poszły do kopalni.

Itd.
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

pt lut 01, 2013 7:32 am

Górnicy to feministki które miały dość gadki o tym że "jak chcecie parytetów to idźcie do kopalni" i poszły do kopalni.


I kto powiedział, że femflejm nie przyczynił się do niczego dobrego? :hahaha:
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

pt lut 01, 2013 12:08 pm

:D dobry tekst:D
 
Awatar użytkownika
Z Enterprise
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:46 am

Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

pt lut 01, 2013 12:44 pm

Albi, trochę zbyt kontrowersyjnie :)
Ale racja, frakcje będą się odwoływać do emocji graczy. Pewnie zrobię tak, że każda frakcja będzie miała swoje jasne i ciemne strony.
Np naukowcy - głosiciele postępu, oświeceni, super high techowe zabawki, ale też amoralni i pozbawieni współczucia, dążący do jakichś zyrodzieństw społecznych. Gracz ma powod, by ich wziac, a inni, by ich nienawidzieć :)
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

pt lut 01, 2013 2:44 pm

wolkanie tacy? oni byli fajni, zwłaszcza są fajnie przedstawieni w ostatnim Star Treku.
 
Awatar użytkownika
Z Enterprise
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:46 am

Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

pt lut 01, 2013 8:28 pm

Nie, raczej Kolektyw Borg :)

Ale to tylko przykład na szybko.
 
mati13u
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: sob lut 18, 2012 5:47 pm

Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

ndz lut 17, 2013 8:56 pm

A jednak byłbym za osadzenie realiów w XIX w. np. na dzikim zachodzie z dodatkiem magii.
 
Awatar użytkownika
oggr
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:27 pm

Jaki klimat ma mieć nasz WTB?

pn lut 18, 2013 7:07 pm

Jak na razie wygrywa stanowczo SF.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość