Zrodzony z fantastyki

 
Heretyk
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5036
Rejestracja: pn mar 28, 2005 12:23 pm

sob lut 07, 2009 12:56 pm

Też nie lubie 19, ale jeśli to ma pomóc w zrozumieniu moich zamnierzeń to czemu nie. :)

1) O czym jest twoja gra?
O kulisach walki o władzę. O zazwyczaj bezimiennych stojących za wydarzeniami pokazywanymi w telewizji. o „ludziach”, którzy mimo, że nie istnieją wiele mogą. Główny nacisk jest położony na konflikty między korporacjami, rządami czy organizacjami oraz wewnątrz nich.
2) Co robią postacie?
To wysokiej klasy fachowcy z różnych dziedzin, od agentów, przez hackerów do managerów. Z założenia są lepsi od zwyczajnych zjadaczy chleba. Nie dlatego, że są bohaterami graczy, ale dlatego, że posiadają umiejętności, dostęp do sprzętu i znają odpowiednich ludzi.
3) Co robią gracze (w tym MG, jeśli takowy istnieje)?
Tu nie ma żadnych rewelacji, standardowy układ MG-gracze, choć dzięki mechanice FATE gracze mają wpływ na fabułę. To jak bardzo to już kwestia indywidualnych preferencji.
4) W jaki sposób opisany świat (setting) lub jego brak wzmacnia to, o czym jest gra?
Opis uwypukli różnice, kontrasty, pokaże potencjalne i istniejące linie napięcia.
5) W jaki sposób tworzenie postaci wzmacnia to, o czym jest gra?
Na tą chwilę brak informacji.
6) Jakie zachowania/style gry nagradza twoja gra (lub karze, jeśli to konieczne)?
Preferowana jest gra w filmowym stylu, widowiskowa ale w granicach rozsądku. Wiem, że filomość i rozsadek w jednym zdaniu mogą wyglądać dziwnie, ale zdarzają się filmy wybitnie głupie i takie gdzie można przełknąć bez problemu różnego rodzaju tricki.
7) W jaki sposób style gry/zachowania są w twojej grze nagradzane lub karane?
Standartowo przewidziane w FATE punkty doświadczenia oraz punkty Fate. Nie ma specjalnych nagród ani kar.
8) Jak w twojej grze rozdzielone są możliwości narracji i odpowiedzialność za rozgrywkę?
Standartowo. Choć mechanika FATE pozwala graczom na większą ingerencję w fabułę.
9) W jaki sposób twoja gra przyciąga uwagę graczy, motywuje ich do działania i wzmacnia zaangażowanie (czyli co twoja gra robi, żeby gracze się nią przejmowali)?
Ich postacie potencjalnie są w stanie coś zdziałać, świat nie jest tylko tłem/dekoracją. Nie ma świętych krów, ani bossów nie do ruszenia.
10) Jaki jest sposób rozstrzygania/mechanika w twojej grze?
FATE
11) W jaki sposób rozstrzyganie wspomaga to o czym jest gra?
Szybka i wygodna mechanika nie odwraca uwagi od fabuły.
12) Czy w twojej grze postacie się rozwijają? Jeśli tak, to w jaki sposób?
Jak to w FATE. Wzrost umiejętności, nowe aspekty itd.
13) W jaki sposób rozwój postaci lub jego brak wspomaga to, o czym jest gra?
Na tą chwilę brak informacji.
14) Jaki efekt chcesz swoją grą wywołać u graczy?
15) Jakie elementy twojej gry zostaną dokładniej opisane i dlaczego właśnie te?
Organizacje, rządy, grupy trzymające władze. Mając dobry opis celów i dążeń organizacji łatwo da się interpolować ich działania i tym samym stworzyć ciekawe okoliczności do gry.
16) Jakie elementy twojej gry najbardziej cię ekscytują/interesują i dlaczego?
Nie faworyzuje żadnych elementów.
17) Co twoja gra daje graczom, czego inne gry na dają, nie mogą dać lub nie dadzą?
Połączenie cyberpunka i magii, świat fantasy który wyszedł z magicznego średniowiecza.
18) Czy chcesz swoją grę opublikować i w jaki sposób?
Darmowy pdf
19) Jaki jest twój docelowy odbiorca?
Dojrzały gracz/MG lubiący zaglądać za kulisy politycznych rozgrywek. Choć ktoś to lubi spluwy i cybernetykę też znajdzie coś dla siebie.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

sob lut 07, 2009 3:27 pm

Z ostatniego posta mi to wygląda jak Schadowrunn. Ale mogę się mylić

Edit. Tak, to Shadowrunn
 
Hajdamaka

sob lut 07, 2009 3:45 pm

Slann - to moze byc Shadowrun. Typowy Shadowrun wyglada jednak ciut inaczej, a akcja rozgrywa sie na nizszym poziomie - postaci Graczy sa miesem armatnim lub rewolucjonistami z ulicy. Shadowrunnerami, nielegalnymi najemnikami, a nie specsluzbami organizacji. Taki RPG tez co prawda istnieje, ale nie moge przypomniec sobie nazwy. Zdaje sie, ze po prostu Corporation Role Playing Game.
 
Heretyk
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5036
Rejestracja: pn mar 28, 2005 12:23 pm

sob lut 07, 2009 8:24 pm

Oprócz wspomnianeej różnicy poziomów w rozgrywce, jest też dodatkowa. W Shadowrunie istnieje konflikt między magią a techniką u mnie jedno i drugie egzystuje w symbiozie.
Ponadto Shadowrun to nasz swiat po goblinizacji. Inne rasy i magia to w zasadzie nowość.
 
Awatar użytkownika
Kasmizar
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 102
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 12:53 pm

ndz lut 08, 2009 1:30 pm

Trochę to jest Offtop, ale dalej tyczy się tego systemu.

Czemu nie miałby powstać system podobny do shadowrun? Chodzi w końcu o założenia, a nie kopiowanie systemu.
Mamy w S. cybernetykę i magię, niech będzie też tutaj.
Tam jest konflikt, tutaj uzupełnianie się nawzajem. Czemu by nie?
Tam mamy różne rasy, czemu nie tutaj?


Inna kwestia. Kto z was ostatnio grał w Shadowrun? Podręczniki mam do niego dwa, ale nigdy nie grałem, bo graczom nie pasował. Jeżeli to będzie fajny system, w którym znajdę elementy, które mi będą odpowiadać (urban fantasy zwłaszcza) i im, to czemu nie miałbym zagrać?
 
Awatar użytkownika
Kumo
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 471
Rejestracja: pn maja 05, 2008 3:34 pm

ndz lut 08, 2009 1:46 pm

Tak dla sprostowania: w Shadowrunie nie ma jako takiego konfliktu między magią i techniką. Tyle że magia słabiej oddziałuje na wysoce przetworzone materiały i i sztuczne tecnhologie (np. dużo trudniej rozwalić czarem komputer niż drzewo, albo uleczyć zcyborgizowaną osobę), a poza tym wszczepy na stałe obniżają zdolności magiczne postaci. Nie ma np. czegoś takiego jak w Arcanum, gdzie technika zakłóca działanie magii i vice versa.
Z drugiej strony, są w SR przypadki łączenia magii i techniki. Ale są bardzo rzadkie i zwykle stanowią swego rodzaju "zuo" i naukowe "zwyrodnienie". Np. cybermancja - tworzenie ludzi z ogromną ilością wszczepów, których życie jest podtrzymywane przy pomocy magii (tzw. cyberzombie).
 
Awatar użytkownika
silvanis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 112
Rejestracja: śr mar 12, 2008 8:34 am

ndz lut 08, 2009 6:50 pm

Heh Czy aby dobrze dojrzałem??? W takim systemie będzie magia???

No teraz to mi klimat zabiło już zupełnie. Jak napisałem wcześniej, to czy się komuś podoba klimat postapo z polityczną rozkminą to rzecz subiektywna. Jednak mieszanie w to magii to już kocioł z za bardzo przyprawioną zupą.

Właściwie to ta magia rozbiła mi to co zaczynałem sobie wyobrażać...


EDIT: Sorki pomyliłem okienka pisząc ten post, to co tu napisanie nie odnosi się do tego systemu :)
Ostatnio zmieniony czw lut 12, 2009 9:03 am przez silvanis, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Heretyk
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5036
Rejestracja: pn mar 28, 2005 12:23 pm

śr lut 11, 2009 11:14 pm

silvanis żarty sobie robisz :) przecież o magii było juz w pdf więc jak dopiero teraz mogła coś rozbić?

Dlaczego uważasz, ze magia to przegiecie? Tylko jedno z narzedzi dla graczy robi aż taką róznicę?


Kasmizar
Co do Shadowruna to mam nawet podręcznik, ale nigdy nie zagraliśmy. Fajnie się go czyta, jednak zagrać to inna sprawa. Nie łapie za jaja jak Cyberpunk 2020 :)
 
Awatar użytkownika
silvanis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 112
Rejestracja: śr mar 12, 2008 8:34 am

czw lut 12, 2009 9:00 am

Sorki miałem dwa okienka otwarte i pomyliłem :D co do mojego posta powyżej

Oczywiście magia jest tu usprawiedliwiona. Rozwiń tylko PDF-a żeby można było trochę więcej poczytać. Za dużo tam na temat ras, za mało na temat samej gry.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości