Podobny wątek do Czarodzieje i Magia
magia kapłanów jest bardzo niezbalansowana muszę powiedzieć. Tak naprawdę przed profesją Arcykapłana, nie porzucamy żadnego zaklęcie powyżej ~12-15 PM maks, a kapłani mają ich mało. Po za tym kapłani mają dziwne rozwinięcia, weźmy na ten przykład Warrior Priesta (Kapłan bitewny) z Tom of Salvation. +20 do WW, kiepskie rozwinięcia Krzepy, ODP, Ogłady, Zr, nawet SW. A to 3 profesja jest. Kapłani są wszędzie na obrazkach rysowani w zbrojach płytowych, napierśnikach, a mogą tylko używać maks zbroi kolczej bez kar do zaklęć. Nie można im w żaden sposób zwiększyć kostek Magii (oprócz awansu na Arcykapłana), nie mają zdolności czarnoksięstwo dostępnej ani podobnej mechanicznej i ich zaklęcia mają wielkie restrykcje, mimo, że jest ich mało (tylko jedno błogosławieństwo, błogosławieństwo leczenia można użyć tylko raz).
Walory bitewne nawet na Kapłanie bitewnym mają słabe. Jedynie kapłan Ulryka na 2 kostach Magii ma możliwość dodania sobie +1 do Atak (7 PM), -10 do WW dla każdego atakującego do w melee (5 PM), przez 6 rund może zrobić przerzut ataku raz na rundę (10 PM), zapewnić wszystkim dodatkowy Atak podczas szarży (11 PM), zdolność Szał Bitewny dla każdego, Zdolność Niepokojący dla każdego (11 PM) i najlepsze: najtańszy, najlepszy czar ofensywny w grze! Frost Bite: 9 PM, 1k10 obrażeń dowolna istota w zasięgu 24 metrów, ignoruje pancerz i Wytrzymałość, dodatkowo rzut na odporność albo w następnej rundzie nie może wykonać ataku! Toż nawet Gorejący wzrok i Wyssanie Życia tutaj ssie.
I patrząc dzisiaj w Tom of Salvation, to Kapłan Ulryka to rzeczywiście mocny zawodnik. Super potężny, tani czar ofensywny, a na Arcykapłanie potężne AOE za 20 PM (Siła 5 dla wszystkich wrogów na obszarze plus rzut na ogłuszenie na rundę!) LOL!
Parząc pod tym kątem to jedynie kapłan Ulryka przynosi naprawdę mocne i przemyślane czary do drużyny (magii powszechnej nie liczę bo to ma każdy). Jeśli chodzi o leczenie/krasomówstwo/wiedzę/wspieranie drużyny to Mag Światła bije wszystkich innych kapłanów na głowę. I czemu kapłan bitewny dostał tylko bonus +5 do WW i Unik?
Wydaje mi się, że (nie licząc społecznego szacunku dla kapłanów) to kapłani w drużynie BG to są ni to wojownicy (słabe rozwinięcia), ni to magowie (nie licząc Ulryka z Frost Bitem), ni to mówice i socjale (Magowie Światła/Cienia). Tak nie wiem co o nich myśleć totalnie. Myślałem nad zagraniem kiedyś kapłanem, ale każdy w drużynie robiłby coś lepiej i w sumie jesteś do wszystkiego i do niczego.