Zrodzony z fantastyki

 
Voltron89
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: wt cze 29, 2010 3:04 pm

Kapłani i Magia

sob sty 04, 2014 5:03 pm

Podobny wątek do Czarodzieje i Magia :)


magia kapłanów jest bardzo niezbalansowana muszę powiedzieć. Tak naprawdę przed profesją Arcykapłana, nie porzucamy żadnego zaklęcie powyżej ~12-15 PM maks, a kapłani mają ich mało. Po za tym kapłani mają dziwne rozwinięcia, weźmy na ten przykład Warrior Priesta (Kapłan bitewny) z Tom of Salvation. +20 do WW, kiepskie rozwinięcia Krzepy, ODP, Ogłady, Zr, nawet SW. A to 3 profesja jest. Kapłani są wszędzie na obrazkach rysowani w zbrojach płytowych, napierśnikach, a mogą tylko używać maks zbroi kolczej bez kar do zaklęć. Nie można im w żaden sposób zwiększyć kostek Magii (oprócz awansu na Arcykapłana), nie mają zdolności czarnoksięstwo dostępnej ani podobnej mechanicznej i ich zaklęcia mają wielkie restrykcje, mimo, że jest ich mało (tylko jedno błogosławieństwo, błogosławieństwo leczenia można użyć tylko raz).

Walory bitewne nawet na Kapłanie bitewnym mają słabe. Jedynie kapłan Ulryka na 2 kostach Magii ma możliwość dodania sobie +1 do Atak (7 PM), -10 do WW dla każdego atakującego do w melee (5 PM), przez 6 rund może zrobić przerzut ataku raz na rundę (10 PM), zapewnić wszystkim dodatkowy Atak podczas szarży (11 PM), zdolność Szał Bitewny dla każdego, Zdolność Niepokojący dla każdego (11 PM) i najlepsze: najtańszy, najlepszy czar ofensywny w grze! Frost Bite: 9 PM, 1k10 obrażeń dowolna istota w zasięgu 24 metrów, ignoruje pancerz i Wytrzymałość, dodatkowo rzut na odporność albo w następnej rundzie nie może wykonać ataku! Toż nawet Gorejący wzrok i Wyssanie Życia tutaj ssie.

I patrząc dzisiaj w Tom of Salvation, to Kapłan Ulryka to rzeczywiście mocny zawodnik. Super potężny, tani czar ofensywny, a na Arcykapłanie potężne AOE za 20 PM (Siła 5 dla wszystkich wrogów na obszarze plus rzut na ogłuszenie na rundę!) LOL!

Parząc pod tym kątem to jedynie kapłan Ulryka przynosi naprawdę mocne i przemyślane czary do drużyny (magii powszechnej nie liczę bo to ma każdy). Jeśli chodzi o leczenie/krasomówstwo/wiedzę/wspieranie drużyny to Mag Światła bije wszystkich innych kapłanów na głowę. I czemu kapłan bitewny dostał tylko bonus +5 do WW i Unik?

Wydaje mi się, że (nie licząc społecznego szacunku dla kapłanów) to kapłani w drużynie BG to są ni to wojownicy (słabe rozwinięcia), ni to magowie (nie licząc Ulryka z Frost Bitem), ni to mówice i socjale (Magowie Światła/Cienia). Tak nie wiem co o nich myśleć totalnie. Myślałem nad zagraniem kiedyś kapłanem, ale każdy w drużynie robiłby coś lepiej i w sumie jesteś do wszystkiego i do niczego.
 
Rozti
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 82
Rejestracja: pn cze 07, 2010 8:14 pm

Kapłani i Magia

sob sty 04, 2014 5:48 pm

Kapłan ma siłę fabularną, jest respektowany. Wg mnie też ciężko grać kapłanem, bo na trzeciej profesji dopiero dostaje magię nie prostą
A kapłan Ulryka może być dobry, ale nie zapominajmy, że aby zostać kapłanem Ulryka (a może i nawet akolitą, nie pamiętam dokładnie) trzeba mieć za sobą co najmniej jedną profesję bitewną, więc taki kapłan jest już 3 profesją
 
Awatar użytkownika
Petros
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt lis 01, 2011 6:21 pm

Kapłani i Magia

sob sty 04, 2014 6:01 pm

A kapłan Ulryka może być dobry, ale nie zapominajmy, że aby zostać kapłanem Ulryka (a może i nawet akolitą, nie pamiętam dokładnie) trzeba mieć za sobą co najmniej jedną profesję bitewną, więc taki kapłan jest już 3 profesją

Wedle fluffu chyba tak. W mechanice zaś, czy przy opisie profesji nie ma żadnych wymagań tego typu i można na tą profesję wejść, bo tak.
 
Voltron89
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: wt cze 29, 2010 3:04 pm

Re: Kapłani i Magia

sob sty 04, 2014 6:20 pm

Petros pisze:
A kapłan Ulryka może być dobry, ale nie zapominajmy, że aby zostać kapłanem Ulryka (a może i nawet akolitą, nie pamiętam dokładnie) trzeba mieć za sobą co najmniej jedną profesję bitewną, więc taki kapłan jest już 3 profesją

Wedle fluffu chyba tak. W mechanice zaś, czy przy opisie profesji nie ma żadnych wymagań tego typu i można na tą profesję wejść, bo tak.


Mi się mgliście kojarzy, że tak było w 1 edycji, a nie w II. W II edycji nie ma takich wymogów mechanicznych z tego co czytałem. Akolita- Kapłan- Kapłan bitewny/Wybraniec Boży- Arcykapłan. I wsio :).

I w ogóle jak ja będę coś prowadził to przesunę te kostki magii: 1 na Akolita, 2 na Kapłan, 3 na bitewny, a Arcykapłan to tylko dla prestiżu i skilli (podobnie jak Czarnoksiężnik po Czarowniku), bo tak jak jest to jest dla mnie bezsensu.
 
Voltron89
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: wt cze 29, 2010 3:04 pm

Kapłani i Magia

sob sty 04, 2014 11:28 pm

Trochę power buildingu dla kapłana, co o tm myślicie, chcę z niego jak najwięcej wyciągnąć (tak jestem power-gamerem z natury, zbyt wiele lat w MMO ;), teraz to już odruch).

Rozważam ścieżki, które wliczają przynajmniej jedną klasę kapłańską i maksymalnie 4 ścieżki kariery z podstawową włącznie. Bo więcej to już leży w gestii MG jak często PD'ki lecą.

Akolita-Kapłan-Kapłan bitewny-Łowca Czarownic (Ulryka)- Najlepsza "bojowa" wersja kapłana. Mamy 2 Magii, mocne zaklęcia wzmacniające od Ulryka, najlepszy czar ofensywny w grze (Frost Bite), wysoką SW, WW, US, uniki już na Kapłanie bitewnym i dostęp do błogosławieństw plus multum świetnych skilli ze wszystkich klas. Bardzo "łowca Chaosu", który w melee wspiera się zaklęciami i to mocnymi.

Akolita-Kapłan-Biczownik-Bicz Boży (Sigmara)- Scieżka mocno nie magiczna, ale za to ciekawa. Biczownik i Bicz Boże dają świetne zdolności: nieustraszony, groźny, szczęście, szósty zmysł i ewentualnie Odporność na Chaos, ale jeśli wykupimy to nie mamy już zaklęć magii prostej. Bardziej to fabularny build, bo największego koksa uzyskujemy z Fanatyk-Biczownik-Bicz Boży-Fechtmistrz/Łowca czarownic, ale mówimy o buildach kapłańskich.

Akolita-kapłan (Morra)-Czarny Strażnik-Pogromca Umarłych/Rycerzr Kruka: Również bardzo mocny "Łowca Umarłych" z dostępem do Magii prostej i dobrych Skilli Czarnego Strażnika. Taki Paladyn trochę na nieumarłych. Rycerz Kruka to wykoksana profka, podobne jak Pogromca Umarłych i Bicz Boży.
Podoba konfiguracja jak wyżej tylko Myrmidii: Akolita-kapłan-Rycerz Płonącego Słońca-Rycerz Wewnętrznego Kręgu. Słabiej tutaj z SW ale wciąż dobry power build dla fanów Myrmidii.

I najbardziej standardowa konfiguracja:
Akolita-kapłan-kapłan bitewny- Arcy kapłan (Ulryka). Szczerze to dla 3 Kostek Magii warto się pchać tylko dla Ulryka ze względu na Ice Storm i The Snow's King Decree (które w praktyce jest insta-killem dla każdego tchórzliwego i niehonorowego wroga, a takich nie mało w WH, 3 Trafienia Siła 8, ignorujące zbroję). Najbardziej "magiczna" wersja i zdecydowanie potrafi narobić równą rozwałkę co dowolny czarodziej (plus melee).

Najlepszym power-buildem dla kapłana to IMO ścieżka akolita-kapłan-kapłan bitewny-łowca czarownic/Arcykapłan-Arcykapłan/Łowca Czarownic. To już jest koks jakich mało, ale trzeb dużo PD, choć z tą konfiguracją jest fajne bo wiele umiejętności się powtarza więc jak się ich nie wykupi to można dość szybko zrobić komplecik (jak na 5 rozwinięć ofc), oprócz łowcy czarownic bo tam jest mnóstwo nowych, więc lepiej na koniec go zostawić.

Ogólnie kapłanów jest ciężko zbudować bo brak im czarów które zwiększają ich WW wystarczająco. Zaczynając z 40 WW, Urodzonym Wojownikiem i wykupując 20 na kapłanie bitewnym jesteśmy w stanie wkręcić 65 WW plus Błogosławieństwo +5, czyli 70 maks. Przy Łowcy Czarownic podkręcamy to do 80 z błogosławieństwem. Nieźle. Plus niestety jako kapłan, co jest dla mnie największą bolączką, wykręcimy maks 5 Siły +1 z błogosławieństwa czyli 6. Biczem Bożym na 3 profce można wykręcić spokojnie 7, podobnie na Fechtmistrzu.

JEDNAKŻE, dzięki czarom dającym +1 do Ataku, na profce Łowcy Czarownic Kapłan Bitewny jesteśmy w stanie wykręcić 4 Ataki na rundę! A to jest mocne! Plus mamy magię powszechną jak Aethyric Shield, Magic Weapon, Uciszenie, Hold i inne.

To jest power-building, pamiętajcie.
 
Darandel
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: wt kwie 22, 2014 10:11 am

Kapłani i Magia

śr kwie 23, 2014 7:19 am

Trochę odkop, no ale. Pamiętajcie, że kapłan ma ułatwione czarowanie w walce (zbroja wiary)
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

Re: Kapłani i Magia

śr kwie 23, 2014 9:57 am

Nie tyle w walce co w zbroi. Pancerz wiary daje mu, że może czarować w pancerzu do 3 KP bez minusów żadnych.
 
Darandel
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: wt kwie 22, 2014 10:11 am

Kapłani i Magia

śr kwie 23, 2014 2:38 pm

Dokładnie. Więc w przeciwieństwie do maga i czaruje i walczy bez minusów, a jest potężniejszy od typowego fightera, bo może czarować i błogosławić

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość