Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Kiedy chcesz zagrać konstruktem...

śr gru 02, 2009 6:41 pm

Słowem wstępu:
Istoty myślące stworzone z zazwyczaj nieożywionych materiałów od dawna bywały bohaterami baśni i opowieści fantastycznych. Jedną zaś z ważniejszych zalet DnD jest możliwość interakcji z postaciami wyjętymi z wielu źródeł – wystarczy policzyć, z ilu różnych mitologii pochodzą potwory a Księgi Potworów. Nawet jedna z najpopularniejszych gier komputerowych opartych o DnD, Planescape: Torment miała Nordoma i Konstrukt Złego Czarodzieja. A tymczasem możliwości grania tego rodzaju postaciami zostało ograniczone do Warforged, stworów mało gdzie pasujących i nie wspierających mechanicznie innych typów postaci niż wojownik.

Po tym, przyznaję, nieco nadętym wstępie jedna uwaga o sobie – jestem mechanicznym redukcjonistą. Jeśli nie uważam czegoś za ważne dla kolorytu rasy, to najchętniej się bym tego pozbył. To, w połączeniu z masą odporności dawanych przez podtyp żywy konstrukt jest powodem, że zasadniczy statblok poniżej zieje pustką. Mam nadzieję że premie z pochodzenia to rekompensują. Jeśli nie, wprowadzę zmiany zgodnie z Waszymi sugestiami.

I jeszcze jedno:
Umiejętności rasowe: Jeśli rasa daje postaci premie do określonych umiejętności, bądź w inny sposób zwiększa ich użyteczność (np. przez nadanie prędkości pływania dla umiejętności Pływanie), to ta umiejętność jest dla niej zawsze klasową. (Przyjmijcie tę zasadę chociażby dla tej rasy – inaczej ostatnie 6 słów ostatniego zdania powtórzyłoby się w poniższym tekście duuuużo razy).

Mechaniczni
Obrazek


Rozmiar średni
Prędkość 9m
Typ Konstrukt (podtyp żywy konstrukt)
Modyfikacje: Zużywając 10 minut i wykonując test Rzemiosła ST 10 mżesz przytwierdzić do siebie siebie kawałek ekwipunku, np. zbroję, broń lub tarczę (w odpowiednich do tego miejscach) - taki przedmiot nie może zostać usunięty bez wykonania tej samej procedury w odwrotnej kolejności.
Premia rasowa +4 do testów Rzemiosła
Inaczej niż inne żywe konstrukty, otrzymujesz pełne korzyści z zaklęć leczących.
Korzyści wynikające z pochodzenia (patrz niżej)
Cechy konstrukta zmodyfikowane przez podtyp żywego konstrukta:
• Niewrażliwość na truciany, efekty snu, paraliż, choroby, nudności, zmęczenie, wyczerpanie i wysączenie energii.
• Nie leczy się naturalnie.
• Jest żywą istotą.
• Nie oddycha, nie je i nie pije (ale może korzystać z magicznych napojów i jedzenia).
• Sprowadzony do negatywnych HP automatycznie się stabilizuje.
Pozowstałe cechy jak zwykłe żywe istoty. Powyższe są uważane za cechy typu konstrukt, podtyp tyko usuwa pozostałe, zatem w przypadku zmiany typu są tracone.

Ulubiona klasa: Dowolna
Języki automatyczne: Jeden wybrany z listy języków premiowych.
Języki premiowe: Formian, Leśny, Modronów, Niebiański, Otchłanny, Piekielny, Płomienny, Powietrzny, Slaadów, Wodny, Wspólny, Ziemny









Edit: W związku z wprowadzonymi ostatnio zmianami znajdująca się poniżej krytyka stała się nieaktualna. Jeśli ktoś miałby jakąś nową to zapraszam.
Ostatnio zmieniony sob lis 20, 2010 8:11 pm przez Schpeelah#144, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Kiedy chcesz zagrać konstruktem...

śr gru 02, 2009 8:57 pm

Co daje Stworzony przez Maga? Jak się ujawnia to, że ktoś jest Ziemny?
Poza tym praca bardzo mi się podoba.
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Kiedy chcesz zagrać konstruktem...

śr gru 02, 2009 9:30 pm

Schpeelah#144 pisze:
Kiedy wpadasz w stajesz się gorący i zaczynasz dymić.

Wpadka? :O
Ogółem, podoba mi się.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Kiedy chcesz zagrać konstruktem...

śr gru 02, 2009 9:58 pm

Zirael pisze:
Co daje Stworzony przez Maga?

Nic, to wstawka fabularna, którą na początku napisałem dla Asystenta Maga, ale wpisywanie potem pod Strażnikiem "fabularnie jak powyższy" byłoby trochę głupie. Dodałem do tekstu wyjaśnienie.
Zirael pisze:
Jak się ujawnia to, że ktoś jest Ziemny?

Niestety nie wymyśliłem dla Ziemnego i Powietrznego nic co w kontekście pozostałych nie brzmiałoby schematycznie typu "jak hałasujesz brzmi to jak grzmot" (w tym wypadku to samo co Woda tylko inny żywioł). Chociaż jak teraz myślę to może dać powietrznym nadzwyczajnie melodyjny głos jak na taką istotę a ziemnym "ogólne wygląd ciemniejszy, jakby kamienny, elementy metalowe wyglądają jak nieobrobiona ruda raczej niż stal, glina jak żyzna, czarna gleba a drewno wypuszcza malutkie gałązki".

@Ginden: :oops: Uups, poprawione. Przysiągłbym, że pisałem "gniew" za pierwszym razem.

Ech, szkoda że na Polterze niema już takiego ruchu jak kiedyś, już byśmy tu mieli flejma na dwie strony że to czy tamto jest przepak i w ogóle do bani.
Ostatnio zmieniony czw gru 03, 2009 3:17 pm przez Ginden, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Formatowanie.
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

Re: Kiedy chcesz zagrać konstruktem...

czw gru 03, 2009 3:16 pm

Schpeelah#144 pisze:
Możesz mieś tyle darmowych rang w Profesji, Rzemiośle i Wiedzy na ile pozwala twój poziom.
Czt yo znaczy ze za darmo mogę mieć poziom+3 rang w e wszystkich wiedzach, rzemiosłach i profesjach?
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Kiedy chcesz zagrać konstruktem...

czw gru 03, 2009 3:50 pm

We wszystkich, które pasują ci do koncepcji postaci, teraz i na następnych poziomach. Ja zwykle zakładam, że gracze nie mogą brać tego typu umiejętności bez określenia, skąd postać je wzięła, ale może w tym przypadku powinienem to dać w tekście, jak uważasz?
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

Re: Kiedy chcesz zagrać konstruktem...

czw gru 03, 2009 6:59 pm

Wydaje mi się ze to jednak przesada, akurat bajeczkę uzasadniająca wszystkie i jeszcze parę wiedz, rzemiosł i profesji wymyślić w miarę łatwo.
Poza tym skoro wiedza jest odbiciem wieków doświadczenia to dlaczego rośnie wraz z poziomami (które raczej będą zdobywane w skali dni/miesięcy/lat)?
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Kiedy chcesz zagrać konstruktem...

pt gru 04, 2009 8:14 am

Schpeelah#144 pisze:
Możesz mieś tyle darmowych rang w Profesji, Rzemiośle i Wiedzy na ile pozwala twój poziom.

Zmień na "uzyskujesz tyle rang w Profesji, Wiedzy i rzemiośle, ile wynosi modyfikator roztropności * (poziom + 3)". Czyli zysukjemy rangi w tylu umiejętnościach, ile wynosi nasz mod. roztropności. I nie dotyczy wiedzy lokalnej, bo mimo, że teren zostaje ten sam, to zbyt wiele rzeczy się zmienia.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Kiedy chcesz zagrać konstruktem...

pt gru 04, 2009 2:41 pm

:D Wiedziałem że akurat do tego się przyczepicie.
AGrzes pisze:
Wydaje mi się ze to jednak przesada, akurat bajeczkę uzasadniająca wszystkie i jeszcze parę wiedz, rzemiosł i profesji wymyślić w miarę łatwo.

O ile nie chodzi ci o coś w stylu "siedziałem 10 000 lat w Bibliotece Wszelkiej Wiedzy" (jest taka na Mechanusie, chyba, i druga jeszcze gdzieś), to efekt jest taki jak miał być - gracz pisze sobie długą historię gdzie to on nie był, co on nie robił i skąd te 6 rang w Profesji(Cesarz) i ma tyle wiedzy ile chce.
AGrzes pisze:
Poza tym skoro wiedza jest odbiciem wieków doświadczenia to dlaczego rośnie wraz z poziomami (które raczej będą zdobywane w skali dni/miesięcy/lat)?

Bo uważam, że postacie mające więcej Wiedzy niż normalnie na danym poziomie jest się w stanie pomieścić (i ostro przyćmiewające inne postaci z tą umiejętnością), albo mające mniej bo kampania zaczęła się na niskim poziomie są niedobre.

Ginden, odpowiem w odwróconej kolejności:
2) Co do wiedzy lokalnej racja, wiedza (szlachta) z resztą też ma ten efekt chyba że mówimy o gdzieś, gdzie rządzą smoki czy inni nieśmiertelni. Dorzucę to do tekstu.
1) Nie zamierzam nawet udawać, że mnie obchodzi jakie to straszne że postać może mieć mnóstwo podumiejętności łącznie z Profesją(Twoja Stara). Przy więcej niż 5 umiejętnościach tego typu można być pewnym, że gdyby taka postać się nie pojawiła, w kampanii w ogóle nie pojawiłyby się okazje do ich wykorzystania.
tl;dr:Postać z 100 wiedz i profesji w ogóle nie użyje 90 z nich chyba że MG specjalnie jej stworzy okazje żeby mogła.
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

Re: Kiedy chcesz zagrać konstruktem...

pt gru 04, 2009 3:25 pm

Schpeelah#144 pisze:
Modyfikacje: Możesz liczyć się jako członek dowolnej rasy na potrzeby wymagań atutów, których efekty mogą być łatwo wytłumaczone jako mechaniczna modyfikacje (np. atut Skrzydła Przybysza z Ras Faerunu); dodatkowo możesz stwierdzić, że postać ma na stałe przytwierdzoną zbroję, broń lub tarczę (o ile ją na takową stać).


Dawno nie widziałem tak źle opisanej, dającej tak duże możliwości do nadużyć zdolności. Idealna w połączeniu z takimi atutami jak Otherwordly.

O ile nie chodzi ci o coś w stylu "siedziałem 10 000 lat w Bibliotece Wszelkiej Wiedzy" (jest taka na Mechanusie, chyba, i druga jeszcze gdzieś), to efekt jest taki jak miał być - gracz pisze sobie długą historię gdzie to on nie był, co on nie robił i skąd te 6 rang w Profesji(Cesarz) i ma tyle wiedzy ile chce.


Pełen balans, prawda? Połączyć to z featem knowledge devotion dla sporych bonusów podczas walki. Strasznie przepakowane.

Generalnie, rasa bardzo, bardzo mocna i nieprzemyślana. Typ living construct bez jego wad (czyli tony odporności), niezbalansowane zdolności i nieoryginalny pomysł.
Ostatnio zmieniony pt gru 04, 2009 3:34 pm przez PPPP, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Kiedy chcesz zagrać konstruktem...

pt gru 04, 2009 8:42 pm

O Knowledge Devotion pierwszy raz słyszę, co on dokładnie robi? Pisałem z założeniem, jak w poprzednim poście, czyli że z tymi umiejętnościami nie można w zasadzie robić nic potężnego.
Dawno nie widziałem tak źle opisanej, dającej tak duże możliwości do nadużyć zdolności. Idealna w połączeniu z takimi atutami jak Otherwordly.

??? A ja nie widziałem atutu, który zakłada ograniczenia rasowe jako część balansu w sensie dużych premii do czegoś, w czym rasa ssie. A w przeciwnym wypadku nie wiem sobie, jak ma być bardziej przepakowana na tej rasie niż gdzie indziej. Atutu, o którym mówisz nie znam, a wyszukiwanie w internecie nie przyniosło konkretów, ale z tego, co znalazłem a) nie wydaje się potężny b) "czyni cię Przybyszem(tutejszym)" nie brzmi mi jak mechaniczna modyfikacje i nie wiem jak można by ją usprawiedliwić zdolnością Modyfikacja c) nie wiem, jak w/w efekt miałby pomóc Żywemu Konstruktowi, przeciwnie, raczej by go osłabił przez utratę odporności za typ (podtyp tylko usuwa połowę z nich nie dodaje nowych)

Generalnie, rasa bardzo, bardzo mocna i nieprzemyślana. Typ living construct bez jego wad (czyli tony odporności), niezbalansowane zdolności i nieoryginalny pomysł.

Po kolei:
1)jesteś pierwszą osobą która nazwała ją "mocną", proszę o uzasadnienie
2) "nieprzemyślana, nieoryginalny pomysł" - czytałeś wstęp?
3) dziękuję, "oryginalnych" ras będących niegrywalnymi fantazjami literackimi mam potąd
4) te balansujące rasę wady, to ma być ów straszliwy fakt, że na różdżki leczenia między walkami zużywasz 2x więcej kasy niż inne postacie i nie możesz brać 3/4 klas z powodu niezdejmowalnej zbroi i niekorzystnego rozkładu atrybutów, tak?
5) jak mam dawać jakieś porządne zdolności, jak już mają masę odporności z typu i wyszedłby przepak (początkowo eksperymentowałem z typem Przybysz - Stworzony przez Modronów był pomysłem na całość, a nie opcją - i od nowa napisanym podtypem, ale na innych forach gdzie to wrzuciłem mnie przekonali, że tak było źle i bez sensu; obecna wersja straciła również opcję dodatkowego retraining (jak z PHB II) przy nowym poziomie albo zużyciu miesiąca czasu)

Zgodnie z dopiskiem na końcu pierwszego posta, wrzucam niektóre z atutów, do których Modyfikacja ma otwierać dostęp. Zaznaczam, że atuty nie są moje, w tym momencie tylko tłumaczę z angielskiego.

Wężowy bies
Wymagania: Przybysz ze Sfer Niższych, poziom postaci 6
Korzyści: Przy udanym teście zwarcia, zadajesz dodatkowe 4k6 obrażeń jak zdolność Duszenie. Z powodu zmian w budowie ciała, możesz używać tylko niestandardowych zbrój.

Aura Żywiołu (to z Wykutego w Żywiole)
Wymagania: Przybysz ze Sfer Niższych lub Wewnętrznych lub żywiołak, podtyp dający niewrażliwość na dany żywioł, poziom postaci 7
Korzyści: Na początku swojej tury zadajesz wszystkim istotom w promieniu 3m 4k6 obrażeń od żywiołu wybranego przy wybieraniu atutu.

Szczypce
Wymagania: Przybysz ze Sfer Niższych
Korzyść: Dwie z twoich rąk zamieniają się w szczypce. Jest to broń naturalna, zadaje 1k8 i ma zdolność poprawiony chwyt (Imp. Grab)

Kolce Furii
Wymagania: Przybysz ze Sfer Niższych, poziom postaci 3
Korzyść: Na twoim ciele rosną kolce. Możesz je wystrzeliwać po dwa na raz jako akcję błyskawiczną (swift), lub odczepić i używać jako sztyletów. Masz liczbę kolców równą 2/poziom, regenerują się one po jednym dniu.

Skrzydła Zła
Wymagania: Przybysz ze Sfer Niższych, poziom postaci 5
Korzyści: Masz skrzydła, które pozwalają ci latać z prędkością równą podwojonej prędkości lądowej i dobrą manewrowością. Musisz byś w stanie machać skrzydłami, co wymusza użycie zmodyfikowanych ubrań i pancerzy.

Podwójne uderzenie
Wymagania: Przybysz ze Sfer Wewnętrznych lub żywiołak, bazowy atak +4, jeden (tylko jeden) naturalny atak Walnięciem
Korzyści: Otrzymujesz dodatkowy atak walnięciem, identyczny jak pierwszy.

Odporność na żywioły
Wymagania: Przybysz ze Sfer Wewnętrznych lub żywiołak.
Korzyści: Masz odporność na energię 2*poziom, rodzaj energii oparty o twój typ:
Powietrze: Elektryczność i Zimno
Ziemia: Kwas i Zimno
Ogień: Zimno (odejmujesz przed wliczeniem Podatności na Zimno)
Woda: Kwas i Elektryczność

Dodatkowe ręce
Wymagania: Przybysz ze Sfer Wewnętrznych lub Niższych lub żywiołak, poziom postaci 9 (patrz tekst)
Korzyści: Zyskujesz dodatkową, w pełni funkcjonalną parę rąk. Możesz wziąć ten atut więcej razy, wymagany poziom wzrasta o 6 za każdym razem
Specjalne: Przybysze ze Sfer Niższych mają wymagania obniżone o 3 poziomy [czemu, pojęcia nie mam -przyp. tłum.]

Dodatkowe Nogi
Wymagania: Przybysz ze Sfer Wewnętrznych lub Niższych lub żywiołek
Korzyść: Masz cztery nogi. Zyskujesz +6m do prędkości lądowej i prędkości pływania jeśli taką masz. Żadnego efektu dla innych sposobów ruchu. Zyskujesz też standardowe korzyści z bycia czworonożnym (stabilność i zwiększony udźwig) oraz premię +2 do testów przewracania i byczej szarży, o ile jesteś atakującym.

Pierwotna Zbroja
Wymagania: Przybysz ze Sfer Wewnętrznych lub Niższych lub żywiołak
Korzyść: Zyskujesz Redukcję Obrażeń x/-, x=1/2poziom, zaokrąglane w górę (1/- na pierwszym, 3/- na piątym itd.)
Ostatnio zmieniony pt gru 04, 2009 9:11 pm przez Schpeelah#144, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

Re: Kiedy chcesz zagrać konstruktem...

pt gru 04, 2009 9:52 pm

Schpeelah#144 pisze:
??? A ja nie widziałem atutu, który zakłada ograniczenia rasowe jako część balansu w sensie dużych premii do czegoś, w czym rasa ssie. A w przeciwnym wypadku nie wiem sobie, jak ma być bardziej przepakowana na tej rasie niż gdzie indziej. Atutu, o którym mówisz nie znam, a wyszukiwanie w internecie nie przyniosło konkretów, ale z tego, co znalazłem a) nie wydaje się potężny b) "czyni cię Przybyszem(tutejszym)" nie brzmi mi jak mechaniczna modyfikacje i nie wiem jak można by ją usprawiedliwić zdolnością Modyfikacja c) nie wiem, jak w/w efekt miałby pomóc Żywemu Konstruktowi, przeciwnie, raczej by go osłabił przez utratę odporności za typ (podtyp tylko usuwa połowę z nich nie dodaje nowych)


Outsider to type, living construct to subtype. Z atutem otherwordly postać staje się: outsider (living construct) i nic nie traci, a wręcz przeciwnie - zyskuje. Takie rzeczy jak proficiency we wszystkich martial weapons, czy też świetne formy do alter self (dwarf ancestor).

Atut Knowledge Devotion pozwala Ci na zyskanie premii do obrażeń w zależności od tego jak zdałeś test wiedzy na temat przeciwnika.

Schpeelah#144 pisze:
1)jesteś pierwszą osobą która nazwała ją "mocną", proszę o uzasadnienie


Typ living construct, pełne leczenie z czarów, dodatkowe zdolności, takie jak olbrzymia liczba darmowych rang. Jeśli to nie jest mocne, to co jest?

Schpeelah#144 pisze:
2) "nieprzemyślana, nieoryginalny pomysł" - czytałeś wstęp?

Tak, pomijasz w nim istnieje takich ras jak Modron (exiled) czy też warforged scout.

Schpeelah#144 pisze:
3) dziękuję, "oryginalnych" ras będących niegrywalnymi fantazjami literackimi mam potąd

Jak widać, można też stworzyć nieoryginalną rasę, która jest również niegrywalna.

Schpeelah#144 pisze:
4) te balansujące rasę wady, to ma być ów straszliwy fakt, że na różdżki leczenia między walkami zużywasz 2x więcej kasy niż inne postacie i nie możesz brać 3/4 klas z powodu niezdejmowalnej zbroi i niekorzystnego rozkładu atrybutów, tak?

Nie, to dodatkowa kara -2 do atrybutu. A jeśli pisząc o "niezdejmowalnej zbroi" masz na myśli composite plating, to ono jest zupełnie zdejmowalne :)

Schpeelah#144 pisze:
5) jak mam dawać jakieś porządne zdolności, jak już mają masę odporności z typu i wyszedłby przepak (początkowo eksperymentowałem z typem Przybysz - Stworzony przez Modronów był pomysłem na całość, a nie opcją - i od nowa napisanym podtypem, ale na innych forach gdzie to wrzuciłem mnie przekonali, że tak było źle i bez sensu; obecna wersja straciła również opcję dodatkowego retraining (jak z PHB II) przy nowym poziomie albo zużyciu miesiąca czasu)


Dodatkowy retraining? Dobrze, że to usunąłeś :)
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Kiedy chcesz zagrać konstruktem...

pt gru 04, 2009 11:03 pm

Z atutem otherwordly postać staje się: outsider (living construct) i nic nie traci, a wręcz przeciwnie - zyskuje.

Jak już napisałem, ja to interpretuję w ten sposób że wszystkie odporności pochodzą z typu, zaś podtyp living outsider jedynie część usuwa. Zatem Mechaniczny z tym atutem nie jest lepszy, niż człowiek z tym atutem. BTW co on dokładnie robi i jaka rasa go otrzymuje?
Zresztą w powyższym poście podałem, co ma ci to umożliwiać - dodatkowe ręce, nogi, skrzydła. Nasycenie materii swego ciała esencją Sfery brzmi jak zupełnie inna para kaloszy.
A, i jeszcze raz przeczytałem listę odporności - to wcale nie tak dużo. To znaczy niby dużo, ale efekty które wcale nie są tak rozpowszechnione indywidualnie.
Fatigue i exhaustion w walkach raczej się nie pojawiają.
Sen - pokonuje 1-poziomowego czarodzieja, poza tym raczej marginalne.
Trucizny i choroby też dość niszowe.
Wysączenie energii już częstsze, ale nie zawsze takie znowu groźne.
Paraliż, nausea (jak to się tłumaczy?) - dalsze odporności na Save-or-Die, ale przyznam że lista jako całość jest całkiem solidną obroną, choć do czasu jak na wyższych poziomach te efekty się upowszechnią reszta drużyny też musi załatwić sobie odporność albo w inny sposób ich całkiem unikać żeby przetrwać.
Atut Knowledge Devotion pozwala Ci na zyskanie premii do obrażeń w zależności od tego jak zdałeś test wiedzy na temat przeciwnika.

...To jest i bez darmowych rang tak przepakowane że brak mi słów. Już jakiś czas upłynął jak przeglądałem fora optymalizacyjne, ale IIRC można bez dużego wysiłku wykręcić modyfikatory rzędu +80 gdzieś w okolicach 12 poziomu.
Tak, pomijasz w nim istnieje takich ras jak Modron (exiled) czy też warforged scout.

O pierwszej zapomniałem, o drugiej nie słyszałem. Możesz podlinkować/podać źródła, żebym mógł uzupełnić braki?
A i bardziej chodziło mi o ten kawałek gdzie mówię o swojej tendencji by dawać ikoniczne rzeczy i wywalać całą resztę typu modyfikatory do atrybutów. Jeśli masz jakieś pomysły, zawsze jestem chętny ulepszać.
Jak widać, można też stworzyć nieoryginalną rasę, która jest również niegrywalna.

Wiesz, DnD ma setki ras, prawie każda kampania jest w settingu napisanym przez MG, uważam, że należy pisać ogólne koncepcje trzymające się kupy mechanicznie bo resztę 50% odbiorców i tak zastąpi czymś własnym. Ja tak zwykle robię.
Nie, to dodatkowa kara -2 do atrybutu. A jeśli pisząc o "niezdejmowalnej zbroi" masz na myśli composite plating, to ono jest zupełnie zdejmowalne

1) W tym punkcie jestem zdezorientowany - żartujesz czy poważnie?
2) Zdejmowalne? Nie wiedziałem. Jak?

A retraining usunąłem, bo uznałem że nic nie wnosi a zużycie paru miesięcy czasu wolnego żeby całkiem przebudować postać jest głupie.

Edit: Dobra, znalazłem statystyki wspomnianych ras. Skomentuję później jak będę miał trochę więcej czasu.
Edit2: Warforged scout ma te same wady, które mnie odrzuciły od wersji zwyczajnej - no, dobra można teraz też grać łotrzykiem albo scoutem ale to w zasadzie tyle. Exiled Modron jest raczej w porządku, chociaż nie wiem po co im odporność na energię 2, co ona ma niby robić? +1 LA też uważam za nieuzasadnione w tym sensie, że rasa ledwo-ledwo się na nie kwalifikuje, więc lepiej byłoby obciąć np. modyfikatory do atrybutów, sprowadzić do poziomu mocnego +0 (jak np Neraphim). LA na wyższych poziomach staje się coraz większym obciążeniem dla postaci w miarę jak premie stają się coraz bardziej nieważne.
Ostatnio zmieniony sob gru 05, 2009 8:45 pm przez Schpeelah#144, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości