Istoty myślące stworzone z zazwyczaj nieożywionych materiałów od dawna bywały bohaterami baśni i opowieści fantastycznych. Jedną zaś z ważniejszych zalet DnD jest możliwość interakcji z postaciami wyjętymi z wielu źródeł – wystarczy policzyć, z ilu różnych mitologii pochodzą potwory a Księgi Potworów. Nawet jedna z najpopularniejszych gier komputerowych opartych o DnD, Planescape: Torment miała Nordoma i Konstrukt Złego Czarodzieja. A tymczasem możliwości grania tego rodzaju postaciami zostało ograniczone do Warforged, stworów mało gdzie pasujących i nie wspierających mechanicznie innych typów postaci niż wojownik.
Po tym, przyznaję, nieco nadętym wstępie jedna uwaga o sobie – jestem mechanicznym redukcjonistą. Jeśli nie uważam czegoś za ważne dla kolorytu rasy, to najchętniej się bym tego pozbył. To, w połączeniu z masą odporności dawanych przez podtyp żywy konstrukt jest powodem, że zasadniczy statblok poniżej zieje pustką. Mam nadzieję że premie z pochodzenia to rekompensują. Jeśli nie, wprowadzę zmiany zgodnie z Waszymi sugestiami.
I jeszcze jedno:
Umiejętności rasowe: Jeśli rasa daje postaci premie do określonych umiejętności, bądź w inny sposób zwiększa ich użyteczność (np. przez nadanie prędkości pływania dla umiejętności Pływanie), to ta umiejętność jest dla niej zawsze klasową. (Przyjmijcie tę zasadę chociażby dla tej rasy – inaczej ostatnie 6 słów ostatniego zdania powtórzyłoby się w poniższym tekście duuuużo razy).
Mechaniczni
Rozmiar średni
Prędkość 9m
Typ Konstrukt (podtyp żywy konstrukt)
Modyfikacje: Zużywając 10 minut i wykonując test Rzemiosła ST 10 mżesz przytwierdzić do siebie siebie kawałek ekwipunku, np. zbroję, broń lub tarczę (w odpowiednich do tego miejscach) - taki przedmiot nie może zostać usunięty bez wykonania tej samej procedury w odwrotnej kolejności.
Premia rasowa +4 do testów Rzemiosła
Inaczej niż inne żywe konstrukty, otrzymujesz pełne korzyści z zaklęć leczących.
Korzyści wynikające z pochodzenia (patrz niżej)
Cechy konstrukta zmodyfikowane przez podtyp żywego konstrukta:
• Niewrażliwość na truciany, efekty snu, paraliż, choroby, nudności, zmęczenie, wyczerpanie i wysączenie energii.
• Nie leczy się naturalnie.
• Jest żywą istotą.
• Nie oddycha, nie je i nie pije (ale może korzystać z magicznych napojów i jedzenia).
• Sprowadzony do negatywnych HP automatycznie się stabilizuje.
Pozowstałe cechy jak zwykłe żywe istoty. Powyższe są uważane za cechy typu konstrukt, podtyp tyko usuwa pozostałe, zatem w przypadku zmiany typu są tracone.
Ulubiona klasa: Dowolna
Języki automatyczne: Jeden wybrany z listy języków premiowych.
Języki premiowe: Formian, Leśny, Modronów, Niebiański, Otchłanny, Piekielny, Płomienny, Powietrzny, Slaadów, Wodny, Wspólny, Ziemny
Edit: W związku z wprowadzonymi ostatnio zmianami znajdująca się poniżej krytyka stała się nieaktualna. Jeśli ktoś miałby jakąś nową to zapraszam.