Unieruchomienie osoby lub zwierzęcia
Oczarowania (Przymus) [Wpływający na umysł]
Poziom: Brd 3, Drd 3
Komponenty: W, S, K/KO
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Średni (30 m + 3 m/poziom)
Cel: Jedna żywa istota będąca osobą lub zwierzęciem
Czas działania: 1 runda/poziom (P); patrz opis
Rzut obronny: Wola neguje; patrz opis
Odporność na czary: Tak
Czar ten działa jak unieruchomienie osoby, z tą różnicą, iż wpływa również na zwierzęta.
Koncentrator wtajemniczeń: Mały kawałek kości jakiegoś ssaka.
Zauroczenie osoby lub zwierzęcia
Oczarowania (Zauroczenie) [Wpływający na umysł]
Poziom: Brd 2, Drd 2
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Średni (30 m + 3 m poziom)
Cel: Jedna istota będąca osobą lub zwierzęciem
Czas działania: 1 minuta/poziom
Rzut obronny: Wola neguje
Odporność na czary: Tak
Jeżeli celem jest osoba:
Za pomocą tego zaklęcia sprawiasz, że humanoidalna istota lub zwierzę traktuje cię jak zaufanego przyjaciela i sprzymierzeńca (nastawienie ofiary w stosunku do ciebie należy uznać za przyjazne). Jeżeli w danym momencie stworzeniu zagrażasz ty lub twoi towarzysze bądź też wręcz je atakujecie, otrzymuje ono premię +3 do rzutu obronnego. Niniejsze zaklęcie nie umożliwia ci kontrolowania zauroczonej istoty, jakby była automatem, chociaż traktuje ona twoje czyny i słowa możliwie najprzychylniej. Masz prawo próbować wydawać ofierze czaru rozkazy, ale musisz wygrać w spornym teście Charyzmy, aby przekonać ją do zrobienia czegoś, czego normalnie by nie uczyniła (tego rzutu nie można powtarzać). Istota pod działaniem zauroczenia ssaka nigdy nie usłucha rozkazu samobójczego lub w oczywisty sposób przynoszącego jej szkodę, ale można ją przekonać, że jakiś niebezpieczny dla niej czyn warto podjąć. Każde działanie ze strony twojej lub twoich sprzymierzeńców, które będzie stanowiło zagrożenie dla zauroczonego, automatycznie przerywa działanie czaru. Porozumiewasz się z ofiarą telepatycznie.
Jeżeli celem jest zwierzę o Intelekcie 1 lub 2 (a także osoba pod wpływem Ogłupienia):
Czar ten działa jak zdominowanie osoby, lecz ogranicza go typ istoty.
Prawo do rzutu obronnego mają istoty magiczne, złowieszcze zwierzęta oraz wytresowane do atakowania lub warowania; zwierzęta, które nie przeszły takiego szkolenia, nie wykonują rzutu obronnego.
Unieruchomienie istoty
Oczarowania (Przymus) [Wpływający na umysł]
Poziom: Cza/Zak 8
Komponenty: W, S, M/KO
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Średni (30 m + 3 m poziom)
Cel: Jedna istota/5 poziomów, z których żadne dwie nie mogą być od siebie oddalone o więcej, niż 1,5 m
Czas działania: 1 runda/poziom
Rzut obronny: Wola neguje
Odporność na czary: Tak
Czar ten działa jak unieruchomienie osoby, z tą jednak różnicą, iż działa na stworzenia dowolnego typu.
Komponent materialny: Kawałek ciała jakiejś istoty.
Zauroczenie istoty
Oczarowania (Zauroczenie) [Wpływający na umysł]
Poziom: Cza/Zak 9
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Średni (30 m + 3 m poziom)
Cel: Jedna istota
Czas działania: 1 runda/poziom
Rzut obronny: Wola neguje
Odporność na czary: Tak
Ten czar działa jak zauroczenie osoby, z tą jednak różnicą, iż działa na stworzenie dowolnego typu.
Komponent materialny: kawałek mózgu Illithida.