Zrodzony z fantastyki

 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Klanastyr

czw sie 20, 2009 5:38 pm

Najpierw odsyłam do blogu Oddtaila http://info.polter.pl/oddtail,blog.html?7111
Cóż, zgadzam z nim w 100%. Uwielbiam świat Mona, ale jego mechaniki nie mogę zdzierżyć. Jakoś tak mam. Mechanikę (w przeciwieństwie do Settingu), uważam za bardzo dobrąxidealnie nadającą się do tego systemu.
Nie zamierzam tutaj dyskutować o tym, czy ten pomysł jest, czy o tym że próbuję zrobić z Mona dedeki itd. Będę ignorował stosowne notki, chyba że ktoś będzie mnie próbował obrażać…. Tutaj chcę dyskutować o tym, jak dostosować mechanikę klanach do Mona
Potem dodam nieco swoich przemyśleń
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

Klanastyr

pt sie 21, 2009 12:22 am

Nie czytałem jeszcze klanarchi mam od wczoraj, ale też uważam, że Mon potrzebuje mały update mechaniki. Nie mniej nie szedłbym w stronę 7th Sea i zwiększania możliwości postaci a rozbudowania mechaniki w tych aspektach gdzie jej brak a które są esencją Monastyru czyli konflikty społeczne, zarządzanie sojusznikami i posiadłościami.
 
Awatar użytkownika
Moraine
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: sob paź 04, 2008 10:15 pm

Klanastyr

pt sie 21, 2009 8:52 am

Kłania się "Szermierka na języki" Oddtaila :)
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

Klanastyr

pt sie 21, 2009 9:24 am

Wiem czytałem uważam, że jest świetna i uważam, że byłaby jeszcze lepsza gdyby była w podręczniku głównym.

Ogólnie do najważniejszych błędów mechanki Mona zaliczam.

Postacie mogą zarządzać sojusznikami mogą tak uzbierać ekipę spokojnie 10+ osób system jednak nie zawiera żadnej mechaniki dla walki grupowej.

Więcej można grać pułkownikiem a system nie zawiera mechaniki prowadzenia bitew.

Można mieć ogromne majątki ale system wykorzystuje je tylko do tańszego rozwoju.

Uważam, że mechanika 3k20 zła nie jest i da się na niej grać jedynie uważam, że przydałoby się dopisać do mechaniki kilka(naście) aspektów, których kompletnie nie pokrywa. Ogólnie jestem za wydaniem Mon ed 1,5 kiedy skończy się nakład Mon ed 1. Cekawe czy Trzewik by w to poszedł, moim zdaniem mogłoby ożywić system.
 
Awatar użytkownika
Blanche
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 11, 2008 1:42 pm

Re: Klanastyr

pt sie 21, 2009 9:56 am

Feniks pisze:
Ogólnie jestem za wydaniem Mon ed 1,5 kiedy skończy się nakład Mon ed 1. Cekawe czy Trzewik by w to poszedł, moim zdaniem mogłoby ożywić system.

Z tego, co widzę, Monastyr ma wierne, jednak, niestety, raczej niewielkie grono fanów. Obawiam się, że dla tak małej grupy odbiorców nie opłaca się wydawać edycji 1.5.
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

Klanastyr

pt sie 21, 2009 10:13 am

Z tego, co widzę, Monastyr ma wierne, jednak, niestety, raczej niewielkie grono fanów.


Którzy w 90% wprowadzili zmiany do mechaniki :P Można spokojnie posłuchać tego co wprowadzili ludzie i stworzyć lepszą edycję moim zdaniem, ale to wciąż nasze dyskusje ciekawe czy Portal podejmie takie ryzyko. Z jednej strony potencjalnie duża strata z drugiej nowi fani= większy zysk.
 
Awatar użytkownika
Blanche
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 11, 2008 1:42 pm

Klanastyr

pt sie 21, 2009 11:04 am

Trzewik z pewnością woli poświęcać swój czas na pisanie gier, o któych na pewno wiadomo, że przyniosą zysk, więc edycja 1.5 musiałaby być chyba projektem fanowskim. Nie sądzę, żeby Portal podjął takie ryzyko - na pewno nie przed wydaniem pierwszego napisanego przez fanów dodatku. Wydawnictwo musi zobaczyć, jak coś takiego się przyjmie, czy w ogóle jest sens ciągnąć to dalej, etc. Wiadomo - niewielki zysk jest ok, ale straty już nie.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: Klanastyr

pt sie 21, 2009 1:45 pm

Hmmm, Mon ma najwierniejszych, dzięki nim w ogóle egzystuje w fandomie. Myślę, że raczej oni powinni zająć się stworzeniem porządnej (czyli liczącej te 30stron), skoro twórcy sobie odpuścili.
Niestety, mechanika mona ma trochę więcej błędów, niż te które wymienił Feniks, po szczegóły odsyłam do podanego linka. Jak już mówiłem, nie chcę tutaj dyskutować na ten temat. Sprawa była tyle razy wałkowana, że nie widzę sensu robić tego po raz kolejny, a na dodatek może jeszcze z tego flejm wyniknąć, a po co to komu?
Teraz na temat samej modyfikacji
Pochodzenia chyba najprościej zrobić. Właściwie trzeba tylko dopasować umiejętności, przy czym zakładam że cechy narodowe zostaną zastąpione przez zagrywki. Nieco inaczej ma się sprawa z Nordyjczykami. W zamian za regenerację utratę dwóch poziomów splugawienia
Profesję, chyba zostają wszystkie, choć zastąpiłbym mnicha uczonym
Umiejętności, Przede wszystkim wyleciałoby parkur, może zamienione na życie mieszczańskie, pod które podchodziłoby też handlowanie i tym podobne sprawy. Zgodnie z duchem setingu za obchodzenie się ze zwierzętami powinno odpowiadać dominowanie ducha. W pozostałych przypadkach wystarczą tylko zmiany nazw
Losowanie. Jako, że z założenia gramy szlachcicami, i wychowywani byliby z grubsza tak samo, to proponuję by opiekunów zastąpić,,, karierą? Przy czym, dodałbym tutaj coś o upadku. W przypadku drogi życiowej, proponuję, żeby zmienić nieco przedziały wiekowe. Przy czym zaproponowałbym by sugerowanym był wiek dojrzały (30-45 lat, 5 wydarzeń, test wymagający.). Z wiadomych przyczyn tabelę trzeba by było nieco przerobić
Manewry i socjotechniki. Zostawić tak, jak są, tylko nazwy zmienić. Parę dodać, parę odiąć.
Zagrywki, jak powyżej.
Egzarchowie. Egzarchów zastąpić Patronami. Nie jestem tylko pewien, czy nie trzeba by było wprowadzić nowych cnot, lepiej oddających ducha karianizmu
Magię naturalną proponuję zrobić za pomocą bardziej wyspecjalizowanego, i minimalnie mniej niebzspiecznego wiedźmiarstwa.
Proponuję, by szkoły szermiercze dawały po trzy manewry, w tym jeden unikalny dlaniej
Nie mam pojęcia z sojusznikami i majętnościami
Ostatnio zmieniony pt sie 21, 2009 2:48 pm przez slann, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

Klanastyr

pt sie 21, 2009 2:27 pm

Slann nie zapominaj, że Klanarchia podobnie jak żaden inny podręcznik RPG z wyjątkiem kilku Indie "Nie może być w całości ani w żadnej części kopiowana bez zgody wydawcy" więc nawet, jeżeli napiszesz errate do Mona opartą na mechanice Klanarchii to nikt kto szanuje dobre imię swojej strony ci tego nie zamieści.
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

Klanastyr

pt sie 21, 2009 2:30 pm

Mon ma najwierniejszych, dzięki nim w ogóle egzystuje w fantomie


Phantom
*Something apparently seen, heard, or sensed, but having no physical reality; a ghost or apparition; something elusive or delusive.
*An image that appears only in the mind; an illusion.


Fandom – określenie zbiorowości społeczności fanów, zwykle używane w odniesieniu do fanów fantastyki. Używany jest także m.in. przez fanów mangi i anime oraz RPG.


Fantom =/= Fandom

EDIT: Gdy mam podejrzenie, że osoba nie zrobiła literówki, a myli dwa podobne słowa to tak. Ma sens pisanie postów.
Ostatnio zmieniony pt sie 21, 2009 4:09 pm przez Malaggar, łącznie zmieniany 1 raz.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: Klanastyr

pt sie 21, 2009 2:49 pm

To nie errata, tylko konwersja, i to na użytek własny. Erratą to wy macie się zająć :D (oczywiście, wykorzystującą oryginalną mechanikę mona)
Malaggar: czy był sens pisania posta, by wytknąć komuś literówkę?
 
DeathlyHallow
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pt sie 24, 2007 8:00 pm

Re: Klanastyr

pt sie 21, 2009 3:20 pm

A ja mimo błędów lubię monową mechanikę. Jest szybka i wystarczą mi trzy kości, a nie 150. Oczywiście trzeba ją rozbudować (chodzi mi o to o czym pisał Feniks), gdzieniegdzie poprawić i ulepszyć schemat tworzenia postaci (więcej punktów na umiejętności! stary człowiek może być słabszy, mniej zwinny czy nawet umysł może mu się zaćmiewać, ale umiejętności nie powinny być tak niskie na starcie - to zabija całą konwencję).
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: Klanastyr

pt sie 21, 2009 5:00 pm

Echem, założyłem ten wątek, nie po to by dyskutować o mechanice Mona, i o tym jaka ona jest. Nie lubię tej mechaniki, a powody wyłożył za mnie Oddtail i nie widzę sensu ponownie tym dyskutować
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

Klanastyr

pt sie 21, 2009 6:03 pm

Slann forum nie jest twoją własnością, jak chcesz sobie pisać konwersję na Klanarchię dla samego siebie to pisz. Jednak ludzie mają prawo dyskutować o potencjalnym rozwinięciu zasad do Monastyru w odpowiednim temacie a ten jest w sam raz do tego.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: Klanastyr

pt sie 21, 2009 6:54 pm

Nigdy nie twierdziłem, że to jest moje forum, i bardzo przepraszam jeśli sprawiłem, że ktoś mógł sądzić
Po prostu nie lubię oftopicu, bo wynika z niego bałagan, zwłaszcza, że temat założony został w innym celu
By było prościej, założę osobny temat.
 
Kal_Torak
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 343
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 11:38 am

Re: Klanastyr

wt paź 06, 2009 8:51 am

System mechaniczny klanarchii w Monie to ciekawy pomysł. Mi szczególnie się podoba bo lubię silniki mechaniczne oparte na puli kości, sukcesach i stopniu trudności na kościach (różnych w zależności od koncepcji mechaniki i samej kości - k6, k10, k12 etc.). Sam używam mechaniki będącej kompilacją najlepszych cech silników z sWoD/nWoD, Klanarchii, Crystalicum czy Exalted, jak również elementów z Monastyra (np. ciężkość broni itp. aspekty), Gasnących Słońc czy paru innych systemów. Jednak podstawą to kompilacja kilku pierwszych wymienionych systemów. Sam jestem zaskoczony że ten typ silnika (rzut pulą kości k10 o okręslonym stopniu trudności i wymaganą liczbą sukcesów) stał się ostatnimi czasy dość popularny i coraz szerzej wykorzystywany w grach RPG.

Jeśli by wyszła nowa edycja Mona to napewno chciałbym aby została napisana na tym szalenie elastycznym silniku mechanicznym.
Ostatnio zmieniony wt paź 06, 2009 8:53 am przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości