Zrodzony z fantastyki

 
Anonim_1

pn maja 14, 2007 8:30 am

Qball pisze:
Myslałem też o roli takiego gracza. IMO nadawałby się na dowódcę poza sytuacjami poza bitwą. Załatwianie kontraktów, zakup sprzętu, inwestycje.

W takim wypadku gracz nie powinien czuć się pokrzywdzony z powodu niewielkich możliwości w walce. Do jego postaci będzie przynależeć cała sfera działań drużyny i z pewnością przez część sesji to właśnie kupiec będzie nadawał ton przygody. To naturalne, że później pałeczkę przejmą żołnierze - każdy chce mieć swoje pięć minut.
 
Awatar użytkownika
Qball
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 643
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:43 pm

śr maja 16, 2007 2:03 am

W takim wypadku gracz nie powinien czuć się pokrzywdzony z powodu niewielkich możliwości w walce. Do jego postaci będzie przynależeć cała sfera działań drużyny i z pewnością przez część sesji to właśnie kupiec będzie nadawał ton przygody.


Tak. Tyle że gracz musi umieć poradzić sobie z takim obciążeniem. Ale dla chcącego nic trudnego.
Mnie głównie chodziło o takiego milczka który wziął kupca po to żeby móc dopakować resztę drużyny sprzetem za swoją kasę.
Ale jak już pisałem - problem nie do rozwiązania przez jakąkolwiek zasadę którą mozna umieścić w podręczniku.
 
Anonim_1

pt maja 18, 2007 10:40 am

Qball pisze:
Mnie głównie chodziło o takiego milczka który wziął kupca po to żeby móc dopakować resztę drużyny sprzetem za swoją kasę.

Najlepiej w takim wypadku sprawdzi się możny, który startuje z naprawdę dużą sumą pieniędzy - ale wyprzedając majątek "ściągnie" sobie automatycznie jakąś połowę premii zapewnianych przez klasę. Generalnie wierzę w to, że gracze nie mają instynktu każącego im poświęcać się dla dobra innych i bawiąc się w "Nemezis" będą tworzyć takie postacie, jakimi naprawdę chcą grać.

Swoją drogą, skoro jesteśmy przy klasie kupca, mały tip z podręcznika specjalnie dla Was :)
Nemezis d20 pisze:
Licznik w oku: Kupiec potrafi w ułamku sekundy ocenić wartość jakiegoś przedmiotu. Użycie umiejętności Szacowanie zajmuje mu akcję ruchu zamiast minuty.
 
Awatar użytkownika
Qball
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 643
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:43 pm

pt maja 18, 2007 11:44 pm

Nemezis d20 pisze:
Licznik w oku: Kupiec potrafi w ułamku sekundy ocenić wartość jakiegoś przedmiotu. Użycie umiejętności Szacowanie zajmuje mu akcję ruchu zamiast minuty.


Nice. To jest bardzo przydatne i podoba mi się.

ShadEnc pisze:
Generalnie wierzę w to, że gracze nie mają instynktu każącego im poświęcać się dla dobra innych i bawiąc się w "Nemezis" będą tworzyć takie postacie, jakimi naprawdę chcą grać


Tez kiedyś wierzyłem póki nie doświadczyłem w swojej drużynie. Ale to na szczęście przypadki marginalne ;)
 
Anonim_1

ndz maja 27, 2007 11:14 am

Qball pisze:
To jest bardzo przydatne i podoba mi się.

Ciekawi mnie, ile grup gra według podręcznika (tzn. ilu MG wymaga od graczy minuty skupienia nad wycenianym przedmiotem)? Po publikacji tej klasy z pewnością będzie ich więcej. ;)

Qball pisze:
Tez kiedyś wierzyłem póki nie doświadczyłem w swojej drużynie. Ale to na szczęście przypadki marginalne

Oby, oby. :)
Ale, jak słusznie pisałeś - nie da się uchronić przed wszystkim. Możliwe, że znajdą się gracze biorący możnych lub kupców tylko dlatego, by dopakować drużynę pieniędzmi. Cóż, sami sobie będą psuć zabawę.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości