Zrodzony z fantastyki

Awatar użytkownika
Anarchy_Kanya
Stały bywalec
Stały bywalec

Klasycznie czy solo? Czyli który typ rozgrywki lepszy

pn sty 03, 2011 2:32 am

Zamierzam kiedys rozpocząć GMowanie, ale nie mogę się zdecydować nad tym jak będzie wyglądać moja pierwsza sesja. Poprowadzić typowej, 4-osobowej drużynie, czy może łatwiej będzie solówkę? Bierzcie pod uwagę, iż jestem początkująca w te klocki. Nigdy jeszcze nie prowadziłam, mam tylko około roczne doświadczenie z DnD 3.5 od strony gracza.

Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności

pn sty 03, 2011 3:14 am

Każdy kiedyś zaczyna. Pierwszą sesję prowadziłem z 20 minutowym doświadczeniem jako gracz, więc i tak masz lepiej :razz:

Polecam 3 graczy (oczywiście musisz pamiętać, że taka grupa jest słabsza w walce od 4 postaci na tym samym poziomie). Dla jednego gracza by dobrze poprowadzić bardziej przyda się doświadczenie, przy 4. zaś spory nakład pracy idzie na zapanowanie nad grupą. W końcu przy 2 graczach MP musi wykazywać się większą inicjatywą, wyczuciem i wspierać grupę postaciami niezależnymi, więc to słaby układ na start.

I jeszcze jedno - jeżeli będziesz miała taką możliwość najlepiej poprowadź za 1. razem bez swojego byłego MG, będziesz się czuła swobodniej.

Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant

pn sty 03, 2011 8:04 am

Solowe sesje wbrew pozorom sa nie takiw proste - jest sla sze poczucie ze to sesja i silniejsza sklonnosc do zbaczania w zwykla rozmowe - po prostu ludzie czesto czuja sie troche glupio w rolach mg i gracza.

W grupie 3-4 osob latwiej zachowac autorytet, no i nie ma ze 1 gracz sie zatnie i sesja stoi.

Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant

pn sty 03, 2011 8:39 am