Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Havelock
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 438
Rejestracja: sob sie 06, 2005 4:05 pm

[3.0] Kolosy - jak je pokonać?

sob sie 06, 2005 4:54 pm

W Podręczniku Przygód Epickich istnieje taki konstrukt: Kolos, do wyboru w trzech wersjach - kamienny, cielesny i żelazny. Najsłabszy ma redukcję obrażeń na +6, a jednocześnie wszystkie generują wokół siebie Pole antymagii. Ma ktoś pomysł, jak drużyna bez artefaktowej broni i bez Rozłączenia Mordenkainena może go unieszkodliwić? I czy rzeczone Rozłączenie Mordenkainena może rozproszyć to pole, skoro to zdolność nadzwyczajna?
Żeby nie było - w pierwszą osobę, która napisze, że to jest właśnie błąd redukcji obrażeń w 3.0 i że w 3.5 taki problem nie miałby miejsca, rzucę surowym pierogiem :twisted: !
Ostatnio zmieniony pn paź 01, 2018 6:51 pm przez Lord Xan, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: nazwa tematu
 
blackregis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 108
Rejestracja: sob cze 25, 2005 5:59 pm

ndz sie 07, 2005 6:24 pm

I czy rzeczone Rozłączenie Mordenkainena może rozproszyć to pole, skoro to zdolność nadzwyczajna?

Jeśli jest to zdolność nadzwyczajna, to stwór może ją bez problemu odtworzyć w swojej inicjatywie.

Poza tym... To jest podręcznik przygód Epickich. Bohaterowie raczej już posiadają jakieś pomniejsze artefakty.

I na koniec - redukcja wynosi 30/+6. Epicki Wojownik z adamantytową bronią i potężnym atakiem bez problemu ją przebije. Szczególnie biorąc pod uwagę, że Power Attack w 3.5 jest nieco...hmm podrasowany :D

pzdr
 
Awatar użytkownika
Havelock
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 438
Rejestracja: sob sie 06, 2005 4:05 pm

ndz sie 07, 2005 7:20 pm

Poza tym... To jest podręcznik przygód Epickich. Bohaterowie raczej już posiadają jakieś pomniejsze artefakty.

Artefakty - owszem. Artefaktową broń - może. Zresztą pomimo to, nie każda artefaktowa broń jest +6.
I na koniec - redukcja wynosi 30/+6. Epicki Wojownik z adamantytową bronią i potężnym atakiem bez problemu ją przebije. Szczególnie biorąc pod uwagę, że Power Attack w 3.5 jest nieco...hmm podrasowany  

Jeśli jeszcze nie zauważyłeś (choćby po redukcji obrażeń), mam na myśli 3.0, nie 3.5. Nic mi nie wiadomo jakoby w 3.0 Potężny atak miał jakikolwiek wpływ na premię z usprawnienia broni. Mimo wszystko dzięki.
 
blackregis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 108
Rejestracja: sob cze 25, 2005 5:59 pm

ndz sie 07, 2005 7:58 pm

ic mi nie wiadomo jakoby w 3.0 Potężny atak miał jakikolwiek wpływ na premię z usprawnienia broni


Bo nie ma. Chodziło mi o to, że przeciętny wojownik zada około 60 pkt obrażeń, nawet bez broni +6 (chyba to jasno napisałem ?). Odejmujemy -30 i zostaje nam 30 dmg, które wchodza w stwora.

Mimo wszystko dzięki.


Nie ma za co :D
 
Awatar użytkownika
Mortis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1074
Rejestracja: sob lut 21, 2004 9:39 am

ndz sie 07, 2005 9:28 pm

Nie odejmiesz 30 od ataku w żaden sposób, możesz odjąć max. 20 i przy broni 2-ręcznej dostać +40 do obrażeń. Wynika to z ograniczenia power attacku BAB-em.
Do notek poniżej: W takim razie mój błąd, w chwili pisania tego nie miałem dostępu do podręczników, a pamiętałem tylko o ograniczeniu przez BAB.
 
Wanderer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 465
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:39 pm

ndz sie 07, 2005 9:34 pm

Nie odejmiesz 30 od ataku w ¿aden sposób, mo¿esz odj±æ max. 20 i przy broni 2-rêcznej dostaæ +40 do obra¿eñ. Wynika to z ograniczenia power attacku BAB-em.

Chodzi³o o odjêcie 30 od obra¿eñ, wynikaj±ce z niezdejmowalnej Damage Reduction.
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

pn sie 08, 2005 2:17 pm

<!--QuoteBegin-Mortis+-->
Mortis pisze:
<!--QuoteEBegin-->Nie odejmiesz 30 od ataku w żaden sposób, możesz odjąć max. 20 i przy broni 2-ręcznej dostać +40 do obrażeń. Wynika to z ograniczenia power attacku BAB-em.

Odejmie trzydzieści. Tylko będzie musiał mieć czterdziesty poziom. Epic Attack Bonus się traktuje tak samo jak zwykły Base Attack Bonus, za wyjątkiem zwiekszenia liczby ataków (nawet pomimo sprecyzowania Wanderera, to czystym Power Attackiem też się da odjąć trzydzieści).
A jeśli próbują walczyć z tymi potworami mając (w tych warunkach to tylko) dwudziesty poziom, to nie wróże im długiego życia.
Ja proponuje wykorzystać zaklęcia epickie. Przy odpowiednim podniesieniu Caster Level powinny przebić Antimagic Field.
 
Awatar użytkownika
Havelock
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 438
Rejestracja: sob sie 06, 2005 4:05 pm

pt sie 12, 2005 11:50 pm

Ja proponuje wykorzystać zaklęcia epickie. Przy odpowiednim podniesieniu Caster Level powinny przebić Antimagic Field.

Tylko że trzeba by ten czar mieć odpowiednio wcześniej. Bo raczej czarno widzę taką sytuację: gracze spotykają kolosa, zwiewają, przez miesiąc opracowują czar (podczas gdy kolos pustoszy okolicę), po czym triumfalnie przebijają się przez pole. Tylko co dalej - to diabelstwo jest niepodatne na magię.
 
Aravilar Amalit
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: czw maja 05, 2005 10:52 am

śr sie 17, 2005 5:42 pm

Dobrym sposobem jest takze wojownik z wzietymi trzema atutami Pokonanie redukcji obrazen
 
Pyro
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 141
Rejestracja: śr paź 13, 2004 5:48 pm

śr sie 17, 2005 6:53 pm

Trzy atuty na jednego stwora to troszkê za du¿e marnotrawstwo, tak s±dzê :?

Jak pokonaæ takiego skórkowañca ? Wed³ug mnie napewno nie broni± lecz terytorium albo zasadzka 8) dobrze przeprowadzona zasadzka mo¿e go skutecznie unieruchomiæ na d³u¿szy czas co umo¿liwi np; oblanie delikwenta ¿r±cym kwasem (nie magicznym alchemicznym :wink: ) a terytorium mo¿na na przyk³ad ¿uciæ takiemu golemowi kulki pod nogi i sprowokoowaæ go do ataku... no i pó¼niej uciekaæ przed tym rozpêdzonym '¿elaznym rumakiem' na kó³kch :lol:

Te¿ chcia³em dodaæ ¿e takie potwory pokazuj± nie poziom postaci lecz umiejêtno¶ci kombinatorskie graczy... :D

Alocha
 
Awatar użytkownika
Havelock
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 438
Rejestracja: sob sie 06, 2005 4:05 pm

czw sie 18, 2005 10:58 am

Wracając do zastosowania Potężnego ataku, to jakoś nikomu (w tym i mnie) nie przyszło do głowy, że żeby dodać sobie +20 do obrażeń, to trzeba również odjąć -20 od ataku, a wtedy szanse na trafienie czegoś o KP 44, w dodatku bez magicznych wspomagaczy, są stosunkowo niewielkie.
 
WhoosahxD
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 4:01 pm

Re: Kolosy - jak je pokonać?

ndz mar 25, 2012 4:07 pm

Witam.Jestem nowy na forum, dopiero od dzisiaj. Nikt Ci nie każe odejmować 20 od ataku. Wystarczy użyć leap attacku bronią 2-ręczna i tym sposobem mamy +6 do obrażeń za każde -1 do ataku. Prosta matematyka i za -10 do trafienia uzyskujemy +60 do dmg. Co więcej, w szarży mozna odjąć od kp zamiast od trafienia. Więc kosztem -10 kp dostajemy +60 dmg a premie do ataku mamy taką samą;] Mam nadzieję że pomogłem. Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Kolosy - jak je pokonać?

ndz mar 25, 2012 5:56 pm

Brawo. Wskrzesiłeś temat sprzed 7 lat :)
Powinieneś zgłosić się po rangę "Nekromanty" ;P

W którym podręczniku do 3.0 masz Leap Attack? Bo temat wyraźnie dotyczył tej edycji.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Kolosy - jak je pokonać?

ndz mar 25, 2012 6:25 pm

Intuicja podpowiada dwa sposoby - doły przeciwczołgowe lub machiny oblężnicze.
Jeśli kolosy wytwarzają wokół siebie pole przeciwmagiczne, można by spróbować wykorzystać nudzących się magów do wystrzeliwania niemagicznych pocisków.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Kolosy - jak je pokonać?

ndz mar 25, 2012 11:26 pm

Havelock pisze:
Żeby nie było - w pierwszą osobę, która napisze, że to jest właśnie błąd redukcji obrażeń w 3.0 i że w 3.5 taki problem nie miałby miejsca, rzucę surowym pierogiem !

1. Jeśli mowa o 3.5, to w 3.5 Stone Colossus ma redukcję 10/epic and adamantine. Wiem, też mi się nie podobają te śmiesznie małe redukcje w 3.5 xD
2. Żaden błąd, zamierzony efekt. Jest napisane wyraźnie w opisie tego Antimagic Field "except for the collosus's own supernatural abilities."

Hm, a ja bym proponował rzucić jakoś Pole Antymagii, o większym promieniu niż Pole Antymagii tego kolosa. Wtedy tak jego pole antymagii jak i redukcja, nie stanowiłyby już problemu (acz pewien nie jestem. czy Pole Antymagii wpłynie na niego skoro jest niepodatny na magię xD Zależy jak ono działa. Tak czy siak obszar martwej magii (takie są na pewno w FR opisane, nie wiem jak w innych settingach, zwłaszcza Greyhawku) na pewno załatwiłby sprawę.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości