Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
M.K.
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 316
Rejestracja: sob maja 01, 2004 10:16 pm

ndz gru 25, 2005 11:14 pm

Ja to nadal jednak traktuje po staremu - Póki masz PŻ jakoś się trzymasz. Pamiętajmy że Żywotnością możemy nazwać wolę życia, to jak ktoś ci przywali aż ci się z nosa poleje nie zmusza cię do utraty przytomności, możesz gościowi oddać :D , mimo że teoretycznie powinieneś go złapać i płakać z bólu. Pamiętajmy że nawet kiedy cios jest silny to działa adrenalina, która przyćmiewa ból, jednak adrenalina ustępuje zmęczeniu (moment utraty ostatniego PŻ), zaczynasz odczuwać wszystkie rany, robisz się blady i twoje ciało przestaje się opierać cierpieniu. Trzeba dobrze wymierzyc gdzie kończy się mechanika, a gdzie zaczyna logika, nie będe przecież liczył ile ci pozostanie PŻ jak bedąc nieprzytomnym ktoś wbił ci nóż w oko...
W każdym razie, z twoich wypowiedzi zrozumiałem że narzekasz że twoi bohaterowie tracą po 2-3 PŻ przy lepszych przeciwnikach, a potem piszesz że sam zmniejszasz te obrażenia, to było dla mnie dziwne, jeżeli źle cie zrozumiałem to sorry.
Żeby nie było że tylko offtop wprowadzam, moge powiedzieć że do Cyrulika zawsze jest jakaś kolejka, raz mniejsza raz większa, dlatego jeżeli chcesz być wyleczony szybciej trzeba więcej zapłacić. Nie widze innego wyjścia jak albo zmniejszyć zarobki graczy, albo zrobić im taką krzywdę, aby leczenie trwało dłużej i było bardziej kosztowne.
 
Awatar użytkownika
Karczmarz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1000
Rejestracja: pn sie 08, 2005 11:27 am

pn gru 26, 2005 11:46 am

Hmmm

Nie no teraz tak sie zastanawiam... bo teoretycznie wszystkie poczatkowe ciosy.. zadaja rany lekkie... pozniej.. wszytskie ciosy zadaja rany ciezkie...

I zastanawiam sie czy to jest logiczne :P

Z jednej strony gdyby wziazc realizm (choc ja do zadnych bractw rycerkich nie nalezalem wiec nie wiem jak to jest do konca) to w sumie fakt.. wszystkie piersze ciosy w walce przyjmuje sie na tarcze.. paruje.. zbija..póki masz sily to cios ktory "wejdzie" bedzie raczej lekki i juz mocno zbity... potem zas gdy opuszczaja cie siły.. osłona słabnie.. wbija sie pierwszy cios mocny (zywotnosc spada mniej niz 3.. zaczynaja sie rany ciezkie) postac pada przygnieciona bolem na kolano.. teaci garde zupelnie.. i kazdy kolejny cios juz napewno bedzie bardzo bolesny...

Ale z 2 strony jakby wziazc to w konwencji fantasy.. na zasadzie biegania ciecia, zbijania mieczy, pirułetów ciecia po sciegnach pod kolanem, wyskokow, odbijania sie od stolu, łapania za żyrandol przelatywania nad karczma i atakowania w przelocie.. itp itd...

To napewno raz trafi sie uderzenie bardzo mocne.. innym razem bardzo lekkie.. i nie bedzie to zalezne od tego w jakiej sytuacji przeciwnik sie znajduje... Mozna juz na samym poczatku walki jakos wychylic sie zza winkla i sieknac ostrzem przez czerep.. zato pozniej jak przeciwnik otrze krew z rozcietej skroni czy tam odcietego ucha.. pozbiera sie.. zewrze adrenalina w sobie.. to juz kolejne ciosy moga byc o wiele lzejsze.. bo przeciwnik jakos zacznie sie bronic..

Albo w samej serii ciosow 1 moze byc ładny hak mlotem pod zebra.. łamiący kilka z nich.. przeciwnik osunie sie na kolano zasłoni.. a kolejny cios mlotem moze byc ledwo musnieciem

W sumie to tez ciezko wywazyc..

Btw.. co do umiejetnosci "leczenie" buntuje sie poniewaz u mnie wiekszosc przygod rozgrywanych jest w wielkich miastach :P wiec akurat medykow i cyrulikow jest pod dostatkiem (takie miejskie klimaty lubimy najbardziej) no i nie podoba mi sie zalozenie ze istnieje szansa ze 1rzutem przywracasz 10 PŻ.... czlowiek ktory stracil 10 PŻ.. to sieczka.. połamany,poobijany, porozcinany, z bebechami na zewnatrz... itp itd... i jakos nie moge sobie wyobrazic ze postac z umiejetnoscia "leczenie" moze ta raannego czlowieka przywrocic do pelni sprawnosci w przeciagu 1 testu...

Co do mechaniki.. ze to jedyna stala czesc w grze... do ktorej BG moga sie przywiazywac i wiedziec ze to "ich podpora"

Ja mam zupelnie inny poglad... dla mnie mechanika jest owszem bardzo wazna.. ale nie wazniejsza od słow MG... przez co BG zawsze maja ta niepewnosc... taka jak kazdy z nas w zyciu... Cos musi sie udac.. teoretycznie sie udalo.. ale jesli dla MG lepiej bedzie aby nie wyszlo zupelnie dobrze... (bo tu raczej mowa o skali sukcesu.. anie o samym sukcesie cyz jego braku... bo jesli BG cos sie udalo to MG nie powinien kwestionowac mechaniki.. jesli wczesniej nie zaznaczyl ze ten element traktuje inaczej) to wychodzi ledwo ledwo.. z czym wiaza sie jakies tam konsekwencje ble ble ble.. i zawsze zostaje ta nutka niepewnosci.. "czy bogowie beda nam przychylni" ^^ no ale tego nie mozna naduzywac bo faktycznie lepiej zeby gracze mieli jakies zasady ktorych wszyscy sie trzymaja (zmienianie tych zasad na samym poczatku rozgrywki to co innego.. bo wtedy BG nadal sa swiadomi zasad.. tylko troche zmienonych)
 
Awatar użytkownika
Furiath
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3802
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 12:10 am

pn gru 26, 2005 3:31 pm

Proszę wrócić do tematu. Dyskusja o realizmie i obrazeniach jest w innym temacie. Z góry dzięki.
 
Awatar użytkownika
Velocir
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: sob maja 07, 2005 8:16 pm

wt gru 27, 2005 12:23 pm

To ja się podlize Adminowi i wróce do tematu.

Moja postać, tak jak moi współtowarzysze, trzymam mamone w sakiewce przy pasie. Jednak ,,tak na wypadek" 10zk trzymam zawsze w bucie.

Wydaje mi się, że sakiewki w tamtych czasach były najpopularniejszą formą przechowywania pieniędzy. Wiem, ze trzymanie monet w staniku/majtkach/butach/wybuchjących sakiewkach itp. jest bezpieczniejsze, ale pomyślcie nad wygodą. Albo wsadźcie sobie trochę monet do majtek.

A co do karania....
Ktoś już tu wspomniał o Mieście Szarego Wilka. Tam jest przedstawione dokładne ,,menu" kar. I mamy tam grzywny, zakuwanie w dyby, palenie na stosie, wyrwanie ozora, ciężkie roboty, okaleczenie itp. Ja preferuje na swoich sesjach zamykanie do więzienia (uciekanie to naprawdę niezły motyw na przygode) i wcielenie do Wojskowej Kompanii Karnej.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości