Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
malarz1989
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 35
Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:36 pm

Kosmos - Poszukiwani współtwórcy

wt lis 17, 2009 12:08 am

Szalom,

poszukuję osób chętnych do współpracy nad systemem RPG osadzonym w realiach Science Fiction - najlepiej znajdujących się w Warszawie lub jej okolicach. Bezpośredni kontakt może nam ułatwić dogadywanie się w niektórych kwestiach.

Interesuje nas Science Fiction w czystej postaci, bez domieszek fantasy. Chcemy stworzyć system ambitny, poruszający problematykę typową dla gatunku, o obszerny świat pozwalający na prowadzenie różnorodnych kampanii. Chcemy stworzyć dzieło wyraziste, które zapadnie w pamięć graczy na bardzo długo.

Obecnie prace są na etapie początkowym. Tworzą się i powoli ugruntowują koncepcje co do wyglądu świata, jego historii, istniejącej technologii, problemów jakie będą dotyczyły postaci graczy, ich miejsca na sesji, modelu grania. Kwestie koncepcyjne są mocno rozbudowane i niewiele im miejscami brakuje do gotowych teksów, jednak to ciągle tylko pomysły i pierwsze (ew. drugie) wizje danego zagadnienia, które trzeba będzie rozwinąć, dopracować i w końcu zrealizować.

Poszukujemy ludzi chcących pisać, tworzyć koncept arty, lub ilustracje, lub w jakikolwiek inny sposób pomóc w pracy.
Osoby zainteresowane proszę o kontakt na e-mail ([email protected]), lub gg (2322102).

Pozdrawiam
Malarz
 
Awatar użytkownika
Amdir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 567
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 11:51 am

Kosmos - Poszukiwani współtwórcy

wt lis 17, 2009 3:47 pm

Mógłbyś przybliżyć ten pomysł na wyrazisty SF w czystej postaci?
Rozumiem że szczegółów nie ma jeszcze opracowanych ale coś więcej mógłbyś napisać.
Czysty SF czyli przyszłość? Jak daleka? Kolonizowanie planet czy tylko ziemia? Obce cywilizacje czy tylko ziemianie? itd. itp.
Szukasz ludzi zainteresowanych ale w nie pokazałeś czym mieliby się zainteresować. :wink:

Pozdro
 
Awatar użytkownika
XLs
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 76
Rejestracja: śr gru 16, 2009 9:38 pm

Kosmos - Poszukiwani współtwórcy

śr gru 16, 2009 11:08 pm

podpisuje się pod kolegą:D
 
Steenan
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1299
Rejestracja: czw mar 04, 2004 8:58 pm

Kosmos - Poszukiwani współtwórcy

czw gru 17, 2009 9:36 am

Przedstawiona na razie koncepcja jest na tyle ogólna, że prawie nic nie mówi o systemie.

Używanie "wielkich słów" nie pomaga - bo co to właściwie znaczy "ambitny", zwłaszcza gdy nie wiadomo, jaki jest planowany styl gry? Można sądzić, że gra ambitna to taka, która wiele wymaga od uczestników. Ale czego właściwie wymaga? W ambitnej rozgrywce gamistycznej trzeba dokładnie analizować każdą uzyskana od MG informację, planować, działać taktycznie, a być może też znać na pamięć kilka podręczników. Ambitny symulacjonizm to konieczność znania literatury odpowiedniego gatunku i/lub posiadania realnej naukowej wiedzy z odpowiednich dziedzin. Ambitny narratywizm wymagać będzie zaangażowania w tworzenie wspólnej opowieści, bohaterów o nietrywialnych systemach wartości, wewnętrznych konfliktów. O którą z tych "ambitności" chodzi? A może o jeszcze jakąś inną?

Dalej - czym jest "science fiction w czystej postaci"? Lem? Asimov? Strugaccy? Webber? Kilka pierwszych z brzegu nazwisk, które przyszły mi do głowy i drastycznie różne style. Żeby było wiadomo, o czym jest mowa, trzeba mocno dookreślić gatunek. Splata się to zresztą znów z planowanym stylem gry. Czy setting SF ma być eksplorowany jako taki, z dużym skupieniem na technologii, podróżach, być może obcych cywilizacjach? Czy ma być narzędziem filozoficznej refleksji nad człowiekiem i ludzkością? Oprawą dla szybkiej akcji? Czy chcesz konfrontować bohaterów z Tajemnicą? Z Grozą? Z nimi samymi? A może po prostu ze znanym i dającym się do pewnego stopnia zrozumieć wrogiem?

Wiem, że przynajmniej część z tych pytań nie jest oczywista i może się wydawać, że wymagam za dużo od systemu, który dopiero zaczyna powstawać. Jednak bez odpowiedzi na nie nie da się określić intencji pomysłodawców i pomóc im w jakikolwiek sposób, bo cel pozostaje nieznany. To tak, jakby napisać "Chciałbym zbudować coś wysokiego, kto mi pomoże?". Warto wiedzieć, czy chodzi o dom, o kościół, o silos zbożowy czy o wieżę z klocków. :wink:
 
Shine_lobo

Re: Kosmos - Poszukiwani współtwórcy

pt gru 25, 2009 12:27 am

jakieś info?
jakaś strona?
czy kolejny słomiany ogień....
 
Awatar użytkownika
XLs
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 76
Rejestracja: śr gru 16, 2009 9:38 pm

Kosmos - Poszukiwani współtwórcy

pt gru 25, 2009 12:06 pm

widać kolejny słomiany zapał:) ale sam coś pisze w SF jednak za wcześnie chyba by się chwalić choć pomoc sie przyda...
 
Awatar użytkownika
malarz1989
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 35
Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:36 pm

Kosmos - Poszukiwani współtwórcy

śr lut 03, 2010 2:46 pm

Szalom,

sorry, za tak długie milczenie. Rzadko zaglądam na to forum i szczerze mówiąc liczyłem, że kontakt nawiążecie poprzez mail'a czy gadu. Jeszcze raz przepraszam.

Zapał słomiany absolutnie nie jest. Od czasu gdy postawiłem tutaj ogłoszenie system ciągle się rozwija, chociaż pracując samemu czasami ciężko dokonać jakichś niewiarygodnych postępów w krótkim czasie.

Strona internetowa istnieje, aczkolwiek nie jest to ciągle strona pokazowa, a baza danych i platforma wymiany informacji dla i mnie i pozostałych osób tworzących tą grę. Na oficjalną stronę będzie trzeba jeszcze pewnie trochę poczekać.

Świat przedstawiony w grze to odległa przyszłość. Obce planety, kolonizacja i kontakty z obcymi cywilizacjami to coś w co stanowczo celujemy.

Na większość pytań, które stawiacie ciężko jest mi teraz odpowiedzieć. Świat w chwili obecnej jest bardzo szeroki, nie został jeszcze określony dokładnie model rozgrywki. Pracując nad nim zastanawiam się w równej mierze nad wewnętrznymi dylematami bohaterów, jak i nad tym z jakiej amunicji będzie się korzystać w tej odległej przyszłości. Wartka akcja, czy rozprawa filozoficzna? Niemożliwa do zgłębienia tajemnica wszechświata, czy wróg twardo stojący na nogach? Póki co jest tutaj wszystko, bo ciężko mi na razie z czegoś zrezygnować.

Chciałbym stworzyć świat dający wiele możliwości, nie zamykający się w wąskiej konwencji. Chciałbym przedstawić za jego pomocą, czy pozwolić za jego pomocą przedstawiać, poruszać problemy z jakimi człowiek, czy cała ludzkość będzie się mogła mierzyć za te pareset, czy parę tysięcy lat, a więc nastawić go humanistycznie. Z drugiej strony chciałoby się też mieć możliwość bezpośredniej walki, pozwolić graczom wpaść w wir przygody, zachłysnąć się akcją. Możliwe, że całość będzie dążyła do stanu równowagi pomiędzy tymi dwoma dziedzinami. Czy to się uda? Czy to dobre rozwiązanie? Tego jeszcze nie wiem, ale mam nadzieję, że tak.

Mam nadzieję, że ten okres milczenia nie zraził was za bardzo. Rzadko zaglądam na forum niestety. Jeśli chcecie dokładniejszych odpowiedzi, więcej informacji sugeruję pisać na gg/tlen/gtalk/maila - na pewno szybciej odpowiem niż na forum.

System nie umarł. Ciągle się rozwija. Ciągle potrzebuje nowych ludzi ;)

Pozdrawiam

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości