Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Kostka czasu

wt cze 23, 2009 6:42 pm

Ta prosta, sześcienna kostka o krawędzi długości około trzech cali posiada różnokolorowe ścianki - czarną, białą, zieloną, czerwoną, niebieską i żółtą. Po rzuceniu nią można uzyskać różne efekty, jednak każdy związany z czasem, zaś kostka rozpada się w pył wieczności.
[table][tr][td]Numer na realnej kostce[/td][td]Kolor ściany[/td][td]Efekt[/td][/tr][tr][td]1[/td][td]Czarna[/td][td]Zatrzymanie czasu na rzucającego, trwające 3k6 rund.[/td][/tr][tr][td]2[/td][td]Żółta[/td][td]Rzucający zostaje spowolniony na 3k6 dni.[/td][/tr][tr][td]3[/td][td]Zielona[/td][td]Wszyscy w promieniu 60 metrów zostają odmłodzeni o 10k10 lat.[/td][/tr][tr][td]4[/td][td]Czerwona[/td][td]Wszyscy w promieniu 60 metrów zostają postarzeni o 10k10 lat.[/td][/tr][tr][td]5[/td][td]Niebieska[/td][td]Rzucający otrzymuje przyspieszenie na 3k6 dni.[/td][/tr][tr][td]6[/td][td]Biała[/td][td]Zatrzymanie rzucającego na 3k6 rund.[/td][/tr][/table]
Wyjaśnienia:
1 - jak czar zatrzymanie czasu, tylko, że trwa te 3k6 rund.
2 - jak czar spowolnienie, nie można zastosować OC, ani rzutu obronnego. Swoboda ruchu nie chroni, ani nie zdejmuje.
3 - rzuć jeden raz dla wszystkich. Wampir może z powrotem stać się człowiekiem, lisz się odmienić. Istoty, które odmłodniały przed czas narodzin giną bezpowrotnie - może je wskrzesić tylko bezpośrednia interwencja bóstwa. Istoty otrzymują tylko premie związane z młodnieniem. Udany rzut obronny na siłę woli o ST 25 zmniejsza efekt młodnienia o połowę.
4 - istoty zmarłe na skutek starzenia można wskrzesić tylko jedną metodą - rzuceniem innej kostki czasu i wypadnięciem zielonej ściany. Postacie otrzymują tylko kary związane ze starzeniem. Udany rzut obronny na siłę woli o ST 25 zmniejsza efekt starzenia o połowę.
6 - rzucający jest traktowany jak sparaliżowany (bezbronny) przez 3k6 rund - wszystkie obrażenia jednak odnosi dopiero po zakończeniu działania efektu.

Pył wieczności
Po użyciu kostki czasu rozsypuje się ona w około pięćset centymetrów sześciennych błękitno-zielonego pyłu. Można go uwarzyć w odpowiedni sposób (ST alchemii 30), jeśli wie się jak (ST wiedzy tajemnej o 30). Wypicie tak powstałej mikstury, koloru brązowego zapewnia niewrażliwość na efekty starzenia przez 10k6 lat. Na potrzeby liczenia kar związanych ze starzeniem i momentu śmierci ze starości nie licz dodatkowych lat uzyskanych za pomocą wypicia mikstury. Premie naliczają się normalnie. Nieudany test alchemii tworzy jedna dawkę truciznę o ST oparcia się 28, o efekcie podstawowym 2k6 obrażeń budowy, drugorzędnym - postarzeniu o 2k10 lat.

Typ: większy artefakt, występujący w dwóch egzemplarzach (patrz ściany zielona i czerwona).
Poziom czarującego: 25;
Ostatnio zmieniony ndz lut 21, 2010 8:56 am przez Ginden, łącznie zmieniany 6 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

wt cze 23, 2009 7:07 pm

Niewrażliwość na efekty starzenia przez 10k6 lat. Czyli co? Nie odnosi kar, ani premii? Ani nie umiera (w przypadku krótko żyjących ras)?
Poza tym, bardzo fajna rzecz.
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

wt cze 23, 2009 7:49 pm

Niewrażliwość na efekty starzenia przez 10k6 lat. Czyli co? Nie odnosi kar, ani premii? Ani nie umiera (w przypadku krótko żyjących ras)?

Dokładnie - żadnych kar, premii, ani umierania ze starości.
 
Awatar użytkownika
wsiour
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 152
Rejestracja: sob lip 19, 2008 12:48 pm

wt cze 23, 2009 8:37 pm

A czemu brak premii? Przecież one oznaczają zdobywanie doświadczeń życiowych.
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

wt cze 23, 2009 8:57 pm

wsiour pisze:
A czemu brak premii? Przecież one oznaczają zdobywanie doświadczeń życiowych.

Z kilku prostych powodów - zwiększenie się roztropności, charyzmy i intelektu są związane z wieloma rzeczami, nie tylko zdobywaniem doświadczenień życiowych.
Zachowanie młodego wojownika determinują między innymi hormony - tych poziom spada w starszym wieku, co przekłada się na zwiększenie roztropności i intelektu. A te nie zmieniają się - postać się nie starzeje.
Wzrost charyzmy... Siła osobowości - wydaje się, że czemu nie miałaby wzrastać? Ale jest ona kwestią także wymagań społecznych - od osoby starszej wymaga się, by zajmowała odpowiednie stanowisko w swojej społeczności, a człowiek dostosowuje się do wzorca. Jak wymagać tego od osoby, która wygląda od trzydziestu lat dokładnie tak samo?
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

wt cze 23, 2009 10:30 pm

Życzę miłej zabawy dla MG którego gracz rzuci kostką w jakijś sali pełnej ważnych osobistości i wypadnie zielona ściana.

Skąd sie te kostki biorą? Artefakt to czy co?

A i nie wiem czy wiesz że własnie stworzyłeś najpotężniejszą broń dla skrytobójców :D. Prawdziwy ideał.
 
Awatar użytkownika
Marcin19
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1677
Rejestracja: pt maja 29, 2009 11:06 am

wt cze 23, 2009 11:32 pm

Mocny artefakt. Bardzo mocny. Przydałaby się jakaś historia, coś dla klimatu. Jako gracz nie zaryzykowałbym użycia.
 
Atoran
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:33 am

śr cze 24, 2009 6:54 am

Dla mnie to już nie przedmiot magiczny, to naprawdę bardzo mocny artefakt o strasznej mocy. Wydaje mi się, że jest chyba nieco za mocny... Poza tym, bardzo mi się podoba.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

śr cze 24, 2009 9:38 am

Ginden pisze:
Z kilku prostych powodów - zwiększenie się roztropności, charyzmy i intelektu są związane z wieloma rzeczami, nie tylko zdobywaniem doświadczenień życiowych.
Zachowanie młodego wojownika determinują między innymi hormony - tych poziom spada w starszym wieku, co przekłada się na zwiększenie roztropności i intelektu. A te nie zmieniają się - postać się nie starzeje.
Wzrost charyzmy... Siła osobowości - wydaje się, że czemu nie miałaby wzrastać? Ale jest ona kwestią także wymagań społecznych - od osoby starszej wymaga się, by zajmowała odpowiednie stanowisko w swojej społeczności, a człowiek dostosowuje się do wzorca. Jak wymagać tego od osoby, która wygląda od trzydziestu lat dokładnie tak samo?


A ja się nie zgodzę. Taka np. Alustriel ma premie ze starości, tylko nie ma kar. A od stuleci "wygląda tak samo".

@ powyższe: też bym powiedziała, że to artefakt.
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

śr cze 24, 2009 10:30 am

Tak, to artefakt.
Dodałem rzut obronny na siłę woli, zmniejszający starzenie się i młodnienie o połowę.
A i nie wiem czy wiesz że własnie stworzyłeś najpotężniejszą broń dla skrytobójców Very Happy. Prawdziwy ideał.

Hmmm?
Życzę miłej zabawy dla MG którego gracz rzuci kostką w jakijś sali pełnej ważnych osobistości i wypadnie zielona ściana.

Wnieś coś takiego do sali najpierw - muszą być jakieś zabezpieczenia magiczne, które na pewno wyczują aurę przedmiotu tak potężnego jak artefakt.
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

śr cze 24, 2009 10:33 am

Chodzi o to, że pył wieczności to najotężniejsza stworzona trucizna.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

śr cze 24, 2009 11:01 am

Trucizna? Ja bym to uznała za wielki dar.
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

śr cze 24, 2009 11:27 am

Zireael pisze:
Trucizna? Ja bym to uznała za wielki dar.

Mu chodzi o efekt niewłaściwego uwarzenia - mocną truciznę. Ale z drugiej strony, tej trucizny jest bardzo mało i wątpię, czy warto ją marnować na kogokolwiek.
EDIT down: a skorpion z PPE, z trucizną o ST 95 i obrażeniami siły 2k12?
Ostatnio zmieniony śr cze 24, 2009 9:35 pm przez Ginden, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

śr cze 24, 2009 11:46 am

VoBono pisze:
Chodzi o to, że pył wieczności to najotężniejsza stworzona trucizna.

Bez przesady. Jad kolosalnego skorpiona nadal pozostaje bezkonkurencyjny ;p
 
dum_pl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: czw paź 08, 2009 9:47 pm

Re: Kostka czasu

ndz lut 21, 2010 12:33 am

Według mnie pomysł bardzo dobry a jakby jeszcze stworzyć historyjkę powstania tej kostki bądź jej pochodzenia to było by super :rockpunk:
 
Awatar użytkownika
ZuTheSkunk
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 4:30 am

Kostka czasu

ndz sty 16, 2011 4:43 am

A mnie zastanawia jedna rzecz. Co się kwalifikuje do miana "rzutu"? Można kostką "rzucić" poprzez upuszczenie jej na stół z małej odległości (kilka[naście] centymetrów)? Albo w ogóle poprzez upuszczenie jej NIECHCĄCY? Czy można włożyć ją do specjalnej wyrzutni i wystrzelić w armię, licząc na ściankę zieloną albo czerwoną? Czy rzut nadal będzie się liczył, jeśli kostka będzie zatopiona w sześciennej bryle metalu? Albo, co gorsza, kulistej?

Typ: większy artefakt, występujący w dwóch egzemplarzach (patrz ściany zielona i czerwona).

Chyba nie czaję, jakie dwa egzemplarze? Chodzi o kostkę i pył, czy o co?

Ale trzeba przyznać, kozacki pomysł. Aż się prosi o wykorzystanie go gdzieś... ;)
Ostatnio zmieniony ndz sty 16, 2011 4:49 am przez ZuTheSkunk, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Kostka czasu

ndz sty 16, 2011 12:09 pm

ZuTheSkunk pisze:
Chyba nie czaję, jakie dwa egzemplarze?

Istnieją po prostu dwie kostki.
ZuTheSkunk pisze:
Co się kwalifikuje do miana "rzutu"?

Fachowo nazywa się to "decyzja MG". Ale rzut to na pewno nie upuszczenie.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości