danant pisze:<br /> <br />To chyba ma jednak niewiele wspólnego z klasyczn± magi± wykuwanie orê¿a. Ja przynajmniej takiego kowala magiem nie nazywam. Choæ w moim ¶wiecie istniej± magowie, którzy zajmuj± siê kowalstwem.<!--QuoteEBegin-->(...)krasnolud mag, mistrz kowalstwa i runów. Mistrz kamienia i ziemii.(...)Naprawdê nie widzê w tym nic szczególnego, a pomys³ krasnoludzkiego maga, uwa¿am za naprawdê dobry i klimatyczny. <br /> <br />Pozdra
nekromancer pisze:<br /> <br />Oj ma i to wiele... Ale niestety według zasad 3 edycji, co jest słabo przekładalne na AD&D 2nd Edition. <br /> <br />?eby wykuć magiczną broń trzeba posiadać specjalny atut, który dostępny jest jedynie dla klas czarujących. Stąd Czarodziej-kowal jest jak najbardziej na miejscu <br /> <br />Pozdra<!--QuoteEBegin-->To chyba ma jednak niewiele wspólnego z klasyczną magią wykuwanie oręża. Ja przynajmniej takiego kowala magiem nie nazywam. Choć w moim świecie istnieją magowie, którzy zajmują się kowalstwem.
Azuth pisze:<br />Blad, krasnolud ktory zostaje magiem musi zrezygnowac z tej odpornosci. <br />Jest to oficjalna zasada z Hero Builders Guidebook, Krasnolud z odpornoscia jest ciut za silny.<!--QuoteEBegin-->Krasnolud mag (zakładając ,że istnieje) ,byłby na pewno postacią unikatową.Nie musiałby rezygnować ze swoich bonusów,więc byłby całkiem potężny i żywotny.
Aragathor Roaringflame pisze:<br />T± zasadê znios³y pó¼niejsze podrêczniki. WotC co jaki¶ czas wydaje poprawki pewnych zasad (lub ich rozszerzenie). Niestety by o tym wiedzieæ trzeba mieæ dodatek taki a taki. Poza tym ta zasada z Hero Builder's Guidebook nie jest wpisana w g³ówne (core) podrêczniki.<!--QuoteEBegin-->[...]Jest to oficjalna zasada z Hero Builders Guidebook, Krasnolud z odpornoscia jest ciut za silny.
Smok_ pisze:<br />Trochę kiepska argumentacja... "krasnolud nie powinien być magiem, bo tak mi się wydaje..." Nie podajesz żadnych konkretnych argumentów. ?adnych rozwiązań systemowych. Poruszasz się w sferze swoich upodobań i fascynacji. <br /> <br /><!--QuoteEBegin-->No nie wiem u mnie taki numer nie miał by zbyt wielkich szans na powodzenie. Poprostu jakoś mi nie pasuje wizja krasnoluda ubranego w szaty maga, ślęczącego nad księgą magii i rzucającego czary.
<br />A skąd to wiesz? Co to za źródła, na które się powołujesz? Można trochę szczegółów poprosić? <br /> <br />Z tego co wiem potęga i umagicznnienie krasnoludzkich broni wynika z doskonałej obróbki jakiej nie jest w stanie wykonać żadna inna rasa. Dzięki temu krasnoludy mogą stosowac rzadkie materiały(częst już same w sobie magiczne) do produkcji broni. Ze xródeł które znalazłem wynika, ze w samej krasnoludzkiej broni jest naprawdę niewiele magii z jaką kojarzymy wizarda.
<br />Dlaczego? Nadal nie podajesz żadnych konkretnych powodów... <br /> <br />Jeszcze raz zapytam - jakie są podstawy, żeby krasnolud nie mógl być magiem? Konkretnie proszę. <br /> <br />Pozdrawiam i czekam na konstruktywną wypowiedź. <br />danantNadal uważam, że krasnolud nie nadaje się na maga. Zawsze dwóch czy trzech może się trafić na całą krasnoludzką rasę. A jeżeli już miałbym się zgodzić na na to by brodaty był magiem to tylko jako wojownik/mag silniej rozwijającego się w wojownika. Sam mag krasnolud to dlamnie ciągle lekka przesada.