Kranoludzcy szturmowcy stanowią elitarną grupę uderzeniową armii krasnoludów. Nie są oni jednak związani z siedzibami swoich ziomków, lecz opuszczają je by doskonalić swe umiejętności, a wzywani są tylko na Rozkaz Władcy, który słyszą nawet będąc wiele kilometrów od ojczyzny. Krasnoludzkimi szturmowcami najczęściej zostają wojownicy, rzadziej przedstawiciel jakiejś innej klasy. Szkolenie dla szturmowców wymyślił jeden z podwładnych Bruenora Battlehamer'a i jest ono zastrzeżone jedynie dla krasnoludów, wyjątkiem są duergary, których krasnoludy nienawidzą.
Wymagania:
Bazowa premia do ataku: +6
Atuty: Skupienie na broni (urgrosh krasnoludzki lub krasnoludzki topór bojowy), Specjalizacja w broni (urgrosh krasnoludzki lub krasnoludzki topór bojowy)
Umiejętności: Zastraszanie 6 rang
Rasa: Krasnolud
Specjalne: Krasnolud kandydat musiał przebywać w siedzibie krasnoludzkiej i dostać zezwolenie władcy na szkolenie, dzięki, któremu może uczyć się od krasnoludzkiego szturmowca, bądź samemu, jeśli tylko poznał treść szkolenia.
Umiejętności klasowe:
Jeździectwo (Zr), Pływanie (S), Postępowanie ze zwierzętami (Cha), Rzemiosło (Int), Skakanie (S), Wspinaczka (S), Zastraszanie (Cha).
Punkty umiejętności: 2 + mod. z Inteligencji
KW: K12
Poziom | Bazowa premia do ataku | Wytrwałość | Refleks | Wola | Specjalne |
1 | +1 | +2 | +0 | +0 | Mistrzostwo w posługiwaniu, OC |
2 | +2 | +2 | +0 | +0 | Krasnoludzka twardość |
3 | +3 | +3 | +1 | +1 | Potężne uderzenie |
4 | +4 | +3 | +1 | +1 | Zespolony ze zbroją |
5 | +5 | +4 | +1 | +1 | Dotkliwe ciosy |
6 | +6/+1 | +5 | +2 | +2 | Atut premiowy |
7 | +7/+2 | +5 | +2 | +2 | Krasnoludzka furia |
8 | +8/+3 | +6 | +2 | +2 | Atut premiowy |
9 | +9/+4 | +6 | +3 | +3 | Prawdziwy strach |
10 | +10/+5 | +7 | +3 | +3 | Doskonałe ciosy |
Rozkaz Władcy - Władca, któremu służy Krasnoludzki Szturmowiec może wezwać swego podwładnego, gdy znajdzie się w potrzebie, Rozkaz Władcy zostanie usłyszany przez Krasnoludzkiego Szturmowca nawet, gdy ten będzie bardzo oddalony czy też spętany magią. Gdy Krasnoludzki Szturmowiec nie znajduje się na Planie Materialnym istnieje 25% szansa, że Rozkaz Władcy nie zostanie usłyszany przed poddanego.
Mistrzostwo w broni krasnoludzkiej: Krasnoludzki Szturmowiec posiadł mistrzostwo w posługiwaniu się krasnoludzkim orężem, dzięki temu zyskuje premię +2 do ataku i obrażeń (tak jakby miał atuty Potężniejsze skupienie na broni i Potężniejszą specjalizację we wszelkiej broni krasnoludzkiej), do broni krasnoludzkich.
Odporność na czary: 11+ poziom postaci Kranoludzcy szturmowcy przechodzą szkolenie, w którym uodparniają się na magię.
Krasnoludzka twardość: Krasnoludzcy szturmowcy są niezwykle twardzi, wraz z pozyskaniem co poziom w klasie prestiżowej zyskują 2 pw (nie licząc pierwszego poziomu).
Potężne uderzenie: Zdolność zapewnia podwojoną premię z siły do obrażeń zadawanych przez Krasnoludzkiego szturmowca, gdy ten posługuje się bronią do walki wręcz, jeśli broń jest pochodzenia krasnoludzkiego może dodać do obrażeń 2.5 modyfikatora z siły, gdyż ta broń jest im niezwykle potrzebna. Modyfikator z tej zdolności zastępuje zwykłą premię z Siły do obrażeń.
Zespolony ze zbroją: Krasnoludzcy szturmowcy tak często noszą średnie i ciężkie pancerze, że kary wynikające z tych pancerzów maleją. Maksymalna premia ze Zr wzrasta o jeden, kara do testów z pancerza maleje o 4, a spanie w pancerzach nie powoduje zmęczenia.
Dotkliwe ciosy: Zasięg trafienia krytycznego zwiększa się o 1, efekt kumuluje się z innymi premiami takimi jak np. atut Doskonalsze trafienie krytyczne.
Krasnoludzka furia: Gdy wartość punktów wytrzymałości Krasnoludzkiego szturmowca zejdą poniżej połowy ten wpada w furię, która zapewnia premię +4 do Siły, +4 do Budowy, a także zapewnia Redukcję obrażeń 5/-, przypłaca to jednak utratą zdrowego osądu sytuacji -4 do Roztropności -4 Int. Furia trwa tyle rund ile postać posiada poziomów w Krasnoludzkim Szturmowcu.
Prawdziwy strach(Zw): Raz podczas walki Krasnoludzki Szturmowiec może wykonać darmową próbę demoralizacji celu swojego ataku. Postać otrzymuje premię +4 do testu, zaś zastraszony przeciwnik otrzymuje kary -4 do ataku i rzutów obronnych, a także do Klasy Pancerza, jeśli test się nie uda kary wynoszą połowę. Gdy Krasnoludzki szturmowiec jest pod wpływem Krasnoludzkiej furii, prawdziwy strach uaktywnia się automatycznie przy ataku na oponenta, lecz z premią +8 do Zastraszania, a kary ulegają podwojeniu, kary przestają działać po minucie (10 rundach).
Doskonałe ciosy: Krasnoludzki szturmowiec niezwykle celnie wyprowadza ciosy, zdolność ta pozwala w akcji całkowitego ataku dodać do każdego ataku premię +5.
Moja pierwsza prestiżówka, która ujrzała światło dzienne, więc ogólnie proszę o rady co poprawić, czy klasa jest za bardzo napakowana czy może cienka.