Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Schadow
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 56
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 11:36 am

Krasnoludzki szturmowiec

pt sie 06, 2010 5:21 pm

Krasnoludzki szturmowiec

Kranoludzcy szturmowcy stanowią elitarną grupę uderzeniową armii krasnoludów. Nie są oni jednak związani z siedzibami swoich ziomków, lecz opuszczają je by doskonalić swe umiejętności, a wzywani są tylko na Rozkaz Władcy, który słyszą nawet będąc wiele kilometrów od ojczyzny. Krasnoludzkimi szturmowcami najczęściej zostają wojownicy, rzadziej przedstawiciel jakiejś innej klasy. Szkolenie dla szturmowców wymyślił jeden z podwładnych Bruenora Battlehamer'a i jest ono zastrzeżone jedynie dla krasnoludów, wyjątkiem są duergary, których krasnoludy nienawidzą.

Wymagania:
Bazowa premia do ataku: +6
Atuty: Skupienie na broni (urgrosh krasnoludzki lub krasnoludzki topór bojowy), Specjalizacja w broni (urgrosh krasnoludzki lub krasnoludzki topór bojowy)
Umiejętności: Zastraszanie 6 rang
Rasa: Krasnolud
Specjalne: Krasnolud kandydat musiał przebywać w siedzibie krasnoludzkiej i dostać zezwolenie władcy na szkolenie, dzięki, któremu może uczyć się od krasnoludzkiego szturmowca, bądź samemu, jeśli tylko poznał treść szkolenia.

Umiejętności klasowe:

Jeździectwo (Zr), Pływanie (S), Postępowanie ze zwierzętami (Cha), Rzemiosło (Int), Skakanie (S), Wspinaczka (S), Zastraszanie (Cha).
Punkty umiejętności: 2 + mod. z Inteligencji

KW: K12


































































PoziomBazowa premia do atakuWytrwałośćRefleksWolaSpecjalne
1+1+2+0+0Mistrzostwo w posługiwaniu, OC
2+2+2+0+0Krasnoludzka twardość
3+3+3+1+1Potężne uderzenie
4+4+3+1+1Zespolony ze zbroją
5+5+4+1+1Dotkliwe ciosy
6+6/+1+5+2+2Atut premiowy
7+7/+2+5+2+2Krasnoludzka furia
8+8/+3+6+2+2Atut premiowy
9+9/+4+6+3+3Prawdziwy strach
10+10/+5+7+3+3Doskonałe ciosy


Rozkaz Władcy
- Władca, któremu służy Krasnoludzki Szturmowiec może wezwać swego podwładnego, gdy znajdzie się w potrzebie, Rozkaz Władcy zostanie usłyszany przez Krasnoludzkiego Szturmowca nawet, gdy ten będzie bardzo oddalony czy też spętany magią. Gdy Krasnoludzki Szturmowiec nie znajduje się na Planie Materialnym istnieje 25% szansa, że Rozkaz Władcy nie zostanie usłyszany przed poddanego.

Mistrzostwo w broni krasnoludzkiej: Krasnoludzki Szturmowiec posiadł mistrzostwo w posługiwaniu się krasnoludzkim orężem, dzięki temu zyskuje premię +2 do ataku i obrażeń (tak jakby miał atuty Potężniejsze skupienie na broni i Potężniejszą specjalizację we wszelkiej broni krasnoludzkiej), do broni krasnoludzkich.

Odporność na czary: 11+ poziom postaci Kranoludzcy szturmowcy przechodzą szkolenie, w którym uodparniają się na magię.

Krasnoludzka twardość: Krasnoludzcy szturmowcy są niezwykle twardzi, wraz z pozyskaniem co poziom w klasie prestiżowej zyskują 2 pw (nie licząc pierwszego poziomu).

Potężne uderzenie: Zdolność zapewnia podwojoną premię z siły do obrażeń zadawanych przez Krasnoludzkiego szturmowca, gdy ten posługuje się bronią do walki wręcz, jeśli broń jest pochodzenia krasnoludzkiego może dodać do obrażeń 2.5 modyfikatora z siły, gdyż ta broń jest im niezwykle potrzebna. Modyfikator z tej zdolności zastępuje zwykłą premię z Siły do obrażeń.

Zespolony ze zbroją: Krasnoludzcy szturmowcy tak często noszą średnie i ciężkie pancerze, że kary wynikające z tych pancerzów maleją. Maksymalna premia ze Zr wzrasta o jeden, kara do testów z pancerza maleje o 4, a spanie w pancerzach nie powoduje zmęczenia.

Dotkliwe ciosy: Zasięg trafienia krytycznego zwiększa się o 1, efekt kumuluje się z innymi premiami takimi jak np. atut Doskonalsze trafienie krytyczne.

Krasnoludzka furia: Gdy wartość punktów wytrzymałości Krasnoludzkiego szturmowca zejdą poniżej połowy ten wpada w furię, która zapewnia premię +4 do Siły, +4 do Budowy, a także zapewnia Redukcję obrażeń 5/-, przypłaca to jednak utratą zdrowego osądu sytuacji -4 do Roztropności -4 Int. Furia trwa tyle rund ile postać posiada poziomów w Krasnoludzkim Szturmowcu.

Prawdziwy strach(Zw): Raz podczas walki Krasnoludzki Szturmowiec może wykonać darmową próbę demoralizacji celu swojego ataku. Postać otrzymuje premię +4 do testu, zaś zastraszony przeciwnik otrzymuje kary -4 do ataku i rzutów obronnych, a także do Klasy Pancerza, jeśli test się nie uda kary wynoszą połowę. Gdy Krasnoludzki szturmowiec jest pod wpływem Krasnoludzkiej furii, prawdziwy strach uaktywnia się automatycznie przy ataku na oponenta, lecz z premią +8 do Zastraszania, a kary ulegają podwojeniu, kary przestają działać po minucie (10 rundach).

Doskonałe ciosy: Krasnoludzki szturmowiec niezwykle celnie wyprowadza ciosy, zdolność ta pozwala w akcji całkowitego ataku dodać do każdego ataku premię +5.

Moja pierwsza prestiżówka, która ujrzała światło dzienne, więc ogólnie proszę o rady co poprawić, czy klasa jest za bardzo napakowana czy może cienka.
Ostatnio zmieniony pn paź 01, 2018 12:38 am przez Lord Xan, łącznie zmieniany 13 razy.
Powód: poprawka tabeli
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Krasnoludzki szturmowiec

pt sie 06, 2010 7:20 pm

wzywani są tylko na Rozkaz Władcy, który słyszą nawet będąc wiele kilometrów od ojczyzny

Zrobiłbym z tego zdolność klasową, poważnie. Fajna, klimatyczna rzecz.

Specjalne: Krasnolud kandydat musiał przebywać w siedzibie krasnoludzkiej i poznać treść szkolenia.

Zmieniłbym na "i zostać przeszkolonym pod okiem Krasnoludzkiego szturmowca".

"Mistrzostwo w posługiwaniu" - zmień nazwę, posługiwanie bez "się" to jest to co robisz, jak jesteś służącym i jest -nasty wiek. Sugeruję "Mistrzostwo w broni krasnoludzkiej" i rozszerzenie na wszelką broń z "krasnoludzka" w nazwie - profesjonaliści są przecie wszechstronni w doborze uzbrojenia. Pozwolę sobie po raz n-ty wyrazić swoją niechęć do małych premii numerycznych i zaproponować zmianę na Skupienie, Większe Skupienie, Specjalizację Większą Specjalizację w broni podpadającej pod tą zdolność. Niby numerki te same a nawet mniejsze, ale są atuty otwierające dodatkowe opcje jeśli używasz broni w której masz skupienie.

Doprecyzuj Potężne uderzenie. W tym momencie zgodnie z tekstem jest to premia +2x mod. z S za każdym razem jak postać zadaje obrażenia - czarem, kuszą, bronią lekką, jedno- i dwuręczną bez różnicy. Nie, żeby było przepakowane, ale przypuszczam że nie taka była intencja.

Zespolony ze zbroją - zapomniałeś pogrubić, co do samej zdolności - pozwoliłbym w ogóle zignorować wszelkie kary wynikające z pancerza (maksymalna premia do Zr nie jest technicznie rzecz biorąc karą).

Definitywnie Dotkliwe ciosy, "krytyczne" wprowadzałoby tylko zamieszanie.

Prawdziwy strach: Gdy Krasnoludzki szturmowiec naciera na przeciwnika wykonuje test Zastraszania z modyfikatorem +4
"Prawdziwy strach(Zw): Gdy Krasnoludzki szturmowiec szarżuje (atakuje?), może w akcji darmowej wykonać próbę demoralizacji celu swojego ataku. Postać otrzymuje premię +4 do testu, zaś zastraszony przeciwnik pozostanie wstrząśnięty dopóki nie straci jej z oczu na przynajmniej minutę."

Doskonałe ciosy - uściślij, kiedy się te 3 razy odzyskuje. Albo po prostu daj zdolność dodania +5 do jednego ataku na rundę.


Ogólnie, widziałem gorsze prestiżówki. Co do napakowania, to jest średnia na poziomie balansu Wojownika (skala to Mnich > Wojownik > Łotr > Czarodziej). Jak na pierwszą pracę jest naprawdę nieźle.
 
Awatar użytkownika
Schadow
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 56
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 11:36 am

Re: Krasnoludzki szturmowiec

pt sie 06, 2010 9:00 pm

Zrobiłbym z tego zdolność klasową, poważnie. Fajna, klimatyczna rzecz.


No, więc zrobiłem, no i dodałem coś co może dać dodatkowy wątek.

Zmieniłbym na "i zostać przeszkolonym pod okiem Krasnoludzkiego szturmowca".


Dałem coś pomiędzy, bo w końcu nie tak łatwo znaleźć krasnoludzkiego szturmowca np. gdy się przemierza otchłań, czy jeszcze coś innego.

Zespolony ze zbroją - zapomniałeś pogrubić, co do samej zdolności - pozwoliłbym w ogóle zignorować wszelkie kary wynikające z pancerza (maksymalna premia do Zr nie jest technicznie rzecz biorąc karą).


Nie no, całkiem nie można zrezygnować z kar, bo by się zrobiło, że by dali mu łotrzyka i by latał krasnolud skradający się i chodzącym po linie :D

Dzięki za rady, zeedytowałem już klasę.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

Krasnoludzki szturmowiec

pn sie 09, 2010 10:47 am

Dawno nie miałem okazji komentować nowych klas prestiżowych. Ta praca stanowi jednak całkiem dobrą okazję aby powrócić do tej starej praktyki. Zatem do rzeczy.

Fabuła.
Praca oparta na stosunkowo prostym, ale jednocześnie fajnym pomyśle. Opis fabularny jest krótki, ale razem z elementami zawartymi przy zdolności daje kilka ciekawych pomysłów na wątki z wykorzystaniem tej profesji. Poza tym ładnie komponuje się z klimatem krasnoludzkich społeczności (w tym wypadku Zapomnianych Krain, ale działać będzie właściwie w dowolnym świecie) i nie wchodzi w kompetencje innych klas takich jak krasnoludzki obrońca. Krótko mówiąc klasa pokazuje, że można zrobić coś interesującego bez uciekania się do przesadnych udziwnień.
Na pochwałę zasługuje też stylistyka tekstu z wyraźnymi akapitami, czytelną tabelką, pogrubieniami i całą resztą, choć akurat informacja o drugim ataku w tabelce jest zbędna.

Mechanika.
W tym aspekcie nie jestem zbyt biegły i nie mam zamiaru wchodzić w kompetencje forumowych speców od spraw technicznych. Powiem tylko, że podoba mi się zdolność "Rozkaz władcy" (może służyć jako zahaczka do przygód). Pozostałe zdolności są dość standardowe i raczej nie ma co się na ich temat rozpisywać. Może ich nagromadzenie sprawia wrażenie przepakowania (przynajmniej dla mnie), co może być problemem w kampaniach bez optymalizacji. Jednak tak jak mówiłem nie jestem ekspertem i zapewne nie mam racji.

Podsumowując klasa jest dobra. Opiera się na prostym pomyśle i niezbyt oryginalnym pomyśle, ale rozwija go w ciekawy sposób z zachowaniem odpowiedniego klimatu. Godne pochwały tym bardziej, że jest to debiut. Ocena końcowa 4/6 w tutejszej skali ocen - dobra robota, gratuluję.
Ostatnio zmieniony pn sie 09, 2010 3:45 pm przez Radnon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Snusmumriken
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 151
Rejestracja: wt cze 09, 2009 1:02 pm

Krasnoludzki szturmowiec

pn sie 09, 2010 11:28 am

Klasa dla mnie jest średnio zbalansowana, ale nie w sensie, że jest tylko przegięta w jedną lub w drugą stronę tylko w tym, że posiada w sobie tyle zdolności, że zwykły gracz musiał by skrzyżować kilka prestiży, żeby uzyskać taki efekt.

Dajesz jednemu prestiżowi:
- OC
- Zwiększony zasięg kryta
- Siłę do broni x2 lub nawet x2,5
- Szał z RO
- Debuff na przeciwnika co rundę
- +5 do wszystkich ataków w pełnej akcji
- Dla broni krasnoludzkich odpowiednik 3 atutów
- k12stkę na życie

Jak dla mnie trochę za dużo.

Pozdrawiam
Snusmumriken
Ostatnio zmieniony pn sie 09, 2010 11:30 am przez Snusmumriken, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Krasnoludzki szturmowiec

pn sie 09, 2010 11:44 am

Nie jest źle, ale zmieniłbym kilka rzeczy:
Potężne uderzenie (zw): Na 3. poziomie krasnoludzki szturmowiec otrzymuje premię równą 1/2 premii z Siły do testów obrażeń, kiedy walczy bronią do walki wręcz. Jeśli jest to rasowa broń krasnoludów, otrzymana premia równa się premii z Siły. A zatem dzierżąc broń jednorącz, łączna premia do testów obrażeń wynosi 1,5 x mod. z S, dzierżąc oburącz, wynosi 2 x mod. z S. W przypadku krasnoludzkiej broni dzierżonej jednorącz łączna premia do obrażeń wynosi 2 x mod. z S, a oburącz - 2,5 mod z S.
Wyrzuciłbym zwiększenie prędkości w zbroi - to trochę dziwne, czyż nie?
Dotkliwe ciosy mocno gryzą się z mechaniką 3.5 i mogą wywoływać wiele zgrzytów - zmieńmy to na coś innego, np atut Powerful critical stosując y się do rasowych broni krasnoludów (+4 do potwierdzania krytyka).
Prawdziwy strach - zapisałbym to jako darmowa próba demoralizacji przeciwnika, którego atakujemy, wykonywana raz w rundzie, z odpowiednią premią.
Doskonałe ciosy - zmieniłbym to na coś takiego - Kiedy krasnoludzki szturmowiec wykonuje akcję pełnego ataku, może dodać do jednego ataku (innego niż pierwszy) modyfikator +5.
Ostatnio zmieniony pn sie 09, 2010 11:45 am przez Lord Xan, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Bregor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 257
Rejestracja: czw sty 18, 2007 3:15 pm

Krasnoludzki szturmowiec

pn sie 09, 2010 12:50 pm

W zasadzie nic nie tracimy wchodząc na ten prestiż a zyskujemy bardzo dużo. To co mi się narzuca to dodać w wymaganiach charakter: dowolny praworządny. W końcu szkolenie jest dość rygorystyczne i postaci Chaotyczne raczej mi tu nie pasują.
Warto by też jeszcze jakoś zwiększyć wymagania np. Dorzucając do nich atut twardość (ze względu na zdolność specjalną uzyskiwaną na 2 poziomie) oraz krzepa (ze względu na zdolność "zespolony z zbroją")
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Krasnoludzki szturmowiec

pn sie 09, 2010 2:01 pm

Styl opisu Rozkazu Władcy pozostawia do życzenia. Spróbuj przeredagować.

Prawdziwy Strach: nie załapałeś mojej idei: Zastraszanie już ma opcję "demoralizacja" która czyni przeciwnika wstrząśniętym, co daje karę -2 do ataku i RO. Więc nie mnóżmy bytów. Przy okazji ograniczyłbym to do jednej próby zastraszania na przeciwnika na rundę, inaczej przy pełnym ataku zdolność działa w zasadzie automatycznie więc wielokrotne rzuty na zastraszanie tylko spowalniają grę.

Krasnoludzka furia: -4 Rzt to nieszczególna "utrata zdrowego rozsądku" - w praktyce to się objawi jako tylko -2 do rzutów na wolę. Ja bym to rozwiązał bardziej typu "szturmowiec w szale nie może powstrzymywać się przed atakiem na rzecz innych akcji i musi atakować najbliższego wroga, aż wszyscy zostaną pokonani" i/lub kara -10 do Wyczucia Pobudek (więc jak ktoś go spróbuje oszukać, łatwo pójdzie). Poza tym, ograniczyłbym jej trwanie - wyobraź sobie sytuację w której drużyna gdzieś podróżuje, przez 5 godzin żadnego wroga w zasięgu wzroku - ale krasnolud cały czas jest w szale bo ma mało HP. Czyli coś typu "szał kończy się jeśli przez minutę szturmowiec nie będzie atakował i wznawia przy najbliższym ataku".

LordXan pisze:
Dotkliwe ciosy mocno gryzą się z mechaniką 3.5 i mogą wywoływać wiele zgrzytów
Uzasadnij, proszę. Niby jakie zgrzyty? Przecież te wszystkie podwojenia i tak dalej biorą za punkt odniesienia bazowy zasięg.
Bregor pisze:
W zasadzie nic nie tracimy wchodząc na ten prestiż a zyskujemy bardzo dużo. To co mi się narzuca to dodać w wymaganiach charakter: dowolny praworządny.
Fail. Niby w jaki sposób blokowanie postaci neutralnej czy chaotycznej dostępu osłabia tę klasę? A wymuszanie brania jeszcze więcej marnych atutów też głupi pomysł.

Analiza balansu:
Numer w nawiasie to najniższy poziom postaci na jakim można mieć dany poziom tej klasy.
+1 do ataku i obrażeń na 1. (7) poziomie (bo już miałeś skupienie i specjalizację), trochę rozszerzony wybór broni
OC 11 + poziom, czyli standard
+28 HP w sumie w ciągu 10 poziomów (wliczając większą kostkę)
+ Siła do obrażeń
+1 KP na 4. (10) poziomie i trochę mniejsze kary za pancerz
+1,5 prędkość (tak jak atut Dash, który nigdy nie był uważany za dobry)
+<10% więcej obrażeń dzięki zwiększeniu krytyka na 5. (11) poziomie
premiowy atut na 6. i 8.
na 7. ekwiwalent wzięcia 1 poziomu Barbarzyńcy, w paru aspektach lepszy ale myślę że jeśli zaimpelementujesz moje sugestia to się w 100% zrównoważy
na 9. (15) daje przeciwnikowi -2 do paru rzeczy
i na 10. (16) +10 do obraźeń bo na takim poziomie i tak trafiasz na naturalnej 2 więc to wszystko pójdzie w Potężny Atak (o ile i tak go nie używałeś na maxa, wtedy się część zmarnuje)

Owszem, jest tego sporo (i dobrze, przynajmniej bez przerwy coś dostajesz) ale żadna z tych premii nie jest szczegónie duża i według mnie w mało optymalizatorskiej grze jest to solidna, ale nie przepakowana inwestycja 10 poziomów. Dla optymalizatorów klasa będzie oczywiście za słaba, ale chyba nie oni są grupą docelową.
 
Awatar użytkownika
Schadow
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 56
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 11:36 am

Krasnoludzki szturmowiec

pn sie 09, 2010 3:21 pm

LordXan

Potężne uderzenie jak dla mnie jest ok, to jest jeden z głównych boostów, więc nie mam zamiaru osłabiać tej zdolności.

Prędkość jest też w sumie z spoko, no i uzasadnione, a super zdolność to nie jest tylko drobny bonusik.

Dotkliwe ciosy to tylko fajny boost, a z mechaniką się nie gryzie.

Prawdziwy strach zmieniłem, ale na jeszcze inną wersje.

Doskonałe ciosy, niby mocne ale na tym poziomie można mieć już lepsze, rzeczy, więc nie wiem czy nie zwiększyć premii.

Bregor

Jak dla mnie wprowadzania więcej ograniczeń jest bez sensu, w końcu nie każdy jest krasnoludem, a po drugie prestiż się bierze, żeby coś zyskać, a nie tracić.

Schpeelah#144


Rozkaz Władcy - sprecyzuj, czy chodzi ci o fabularny wątek czy tą niby mechanikę?

Prawdziwy strach zmieniłem na jeszcze inną wersje - sam zobacz.

Krasnoludzka furia zmieniłem i wydaje mi się, że dobre rozwiązanie.

Ogólnie rzecz mówiąc zdecydujcie się czy klasa jest za mocna, czy może być, bo wprowadzacie chaos, trochę ;)
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Krasnoludzki szturmowiec

pn sie 09, 2010 4:03 pm

Qurczę wcięło mi część poprzedniego posta.
Rozkaz Władcy: chodzi mi o samą stylistykę wypowiedzi, która kuleje jeszcze bardziej niż w pozostałej części pracy.
Potężne Uderzenie: tu jest taka kwestia że nie jest wyraźnie zaznaczone czy to zastępuje normalną premię z Siły czy się do niej dodaje, więc można zinterpretować że krasnoludzkim urgoshem masz w sumie +4x mod z Siły do obrażeń.
Z tą premią do prędkości z kolei chodzi o to, że krasnoludów zbroja nie spowalnia, więc wychodzi że w pełnej płycie szturmowiec jest szybszy niż bez zbroi.
Co masz taką odporność na koncepcję, żeby zdolność Prawdziwy strach powodowała faktyczny strach?

A klasa nie jest super mocna, tylko dla niektórych liczba zdolności sprawia takie wrażenie.
 
Awatar użytkownika
Schadow
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 56
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 11:36 am

Krasnoludzki szturmowiec

pn sie 09, 2010 8:57 pm

Rozkaz Władcy zmieniłem, szybkość usunąłem, Potężne uderzenie doprecyzowałem, a Prawdziwy strach zostawiłem i raczej go nie zmienie. Coś jeszcze...
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Krasnoludzki szturmowiec

pn sie 09, 2010 11:18 pm

Z opisu potężnego uderzenia wynika, że nie ma znaczenia, czy walczymy jednorącz czy dwuręcznie - dlatego proponuje ściągnąć formę wypowiedzi potężnego chwytu z Młota Moradina.
 
Awatar użytkownika
Schadow
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 56
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 11:36 am

Re: Krasnoludzki szturmowiec

wt sie 10, 2010 9:12 am

LordXan pisze:
Z opisu potężnego uderzenia wynika, że nie ma znaczenia, czy walczymy jednorącz czy dwuręcznie - dlatego proponuje ściągnąć formę wypowiedzi potężnego chwytu z Młota Moradina.


Bo o to chodzi, że nie ma różnicy, więc np. jak masz urgrosha i pawęż to zadajesz x2.5 z Siły, a jak weźmiesz urgrosha w dwie łapy to zadajesz x3 z Siły, bo dostajesz zwykłą premię +x0.5 za trzymanie broni dwuręcznej. W przypadku np. długiego miecza będą to premię x2 z S i x2.5 gdy weźmiesz go w dwie ręce.
 
Bregor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 257
Rejestracja: czw sty 18, 2007 3:15 pm

Re: Krasnoludzki szturmowiec

wt sie 10, 2010 12:15 pm

Schadow pisze:
Bregor

Jak dla mnie wprowadzania więcej ograniczeń jest bez sensu, w końcu nie każdy jest krasnoludem, a po drugie prestiż się bierze, żeby coś zyskać, a nie tracić.

Co racja to racja. Co do atutów była to tylko propozycja. Ale chaotyczny charakter mi tu totalnie nie pasuje. Chaotyczny bohater jak dostanie rozkaz władcy to może nagle stwierdzić że ma ważniejsze rzeczy do roboty i nie posłucha. :wink: To po co kogoś takiego szkolić na szturmowca jak pożytku z niego nie będzie. :wink: Ale zrób jak uważasz w końcu to Twój prestiż.
Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Schadow
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 56
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 11:36 am

Krasnoludzki szturmowiec

wt sie 10, 2010 1:25 pm

Chaotyczny bohater jak dostanie rozkaz władcy to może nagle stwierdzić że ma ważniejsze rzeczy do roboty i nie posłucha.


No tak, ale Krasnoludcy Władcy nie lubują w magicznych przedmiotach innych niż oręż i pancerze, więc wątpie czy posiada wykrywacz charakteru, akurat podczas szkolenia/spotkaniu z władcą mógł się zachowywać jak praworządny bo miał taki humor :D
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Krasnoludzki szturmowiec

wt sie 10, 2010 3:42 pm

Poza tym, gdzie dwóch ludzi tam trzy opinie co "praworządny" i "chaotyczny" właściwie oznacza. Dla ciebie CN może tak po prostu nie przejąć się rozkazem, dla kogoś innego chaotyczność może być kwestią poglądów na system prawny i u niego CN Szturmowiec o niewykonaniu rozkazu pomyśli tylko, jak ten rozkaz będzie ostro godził w jego przekonania.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość