Zrodzony z fantastyki

 
mcz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 217
Rejestracja: pt gru 17, 2004 8:01 pm

Krwawe elfy

pt sty 14, 2005 8:08 pm

Ja już pewnie zauwarzyliście w temacie, ulepszylem moją rasę o kilka istotnych szczegolow i poprawilem blędy które was irytowały. Zamiast tworzyć bezmyślnie przeciętne rasy i prestiżówki, postanowiłem poswięcic więcej czasu moim Krwawym elfom i dzięki wam dopracować je, tak by dorównywały oficjalnym rasą z podręczników. Życzę miłej lektury.
KRWAWE ELFY
Historia:

Niegdyś były to zwykłe, spokojnie żyjące elfy do dnia kiedy jedno z ich miast zostało zaatakowane przez chmarę dzikich, barbarzyńskich orków. Elfy broniły się dobrze, lecz ostatecznie przegrały bitwę. Większość z nich zginęła na miejscu, a ci którzy przetrwali zostali wzięci do niewoli. Barbarzyńcy zabrali ich w góry, gdzie byli przetrzymywani i torturowani. Zamykano ich w lochach i głodzono dla rozrywki. Lecz pewnego dnia zmęczone i wyczerpane torturami elfy zorganizowały atak na barbarzyńców i jakimś cudem, resztkami sił udało im się wyzwolić. Jednak nie wiedzieli gdzie mają pójść ponieważ orki wypaliły pobliskie lasy i zaczęły budować w ich miejsce swoje osady. Elfy nie miały wyboru więc ruszyły na północ w skaliste góry, gdzie uczyły się jak przetrwać w ekstremalnych warunkach.

Po latach spędzonych w górach elfy postanowiły zemścić się na barbarzyńcach, którzy zrobili z nich męczenników i zmusili do ucieczki w góry. Zebrały swoje siły, uzbroili się w najprymitywniejszą broń, a następnie ruszyli na południe aby zemścić się na orkach. Po czasie elfy dotarły do barbarzyńkich osad i zaczęła się rzeź. Orkowie bronili się jak mogli, lecz rządza zemsty elfów była tak silna, że po zaledwie kilkunastu godzinach wybili wszystkich orków co do jednego.
Zostali sami na obcych terenach. W tych krytycznych warunkach zmuszeni byli jeść orcze mięso, a inni nawet dla pożywienia mordowali siebie nawzajem.
Po wielu dniach wędrówki przez pustkowia doszli do swoich ojczystych lasów, lecz niedoznali w tym ukojenia. Teraz kierował nimi zew krwi, pragnęli zabijać! Zaczęli mordować zamieszkujące pobliskie lasy elfy, zdobywać ich miasta i niszczyć wszystko wokół. Stali się dzicy i nieokrzesani...

...aż doszli do Avandariel - stolicy elfickiej doskonałości i zaatakowalli ją, lecz tym razem przegrali bitwę i zostali ponownie wzięci do niewoli, ale tym razem przez przez tych, którymi niegdys byli, przez elfów.
Ci najbardziej nieokrzesani zostali zabici, a ci którym zostało choć trochę rozumu zaprzysięgli się już nigdy nie niszczyć żadnych miast i wyrzekli się bestiarskich mordów oraz kanibalskich rytuałów.
Postanowili się poprawić, lecz nadal drzemie w nich wieczne poczucie niebezpieczeństwa i rządza zabijania.

Dawniej torturowane i potępiane elfy stały się bestiami, by później opanować się i założyć nowe miasta, nową tradycję i wybrały nowe
życie - życie krwawego elfa, które toczą do dziś.

Osobowość:
Krwawe elfy są zamknięte w sobie i małomówne, lecz łatwo je zdenerwować, a wtedy stają się agresywne. Bardzo wolno nawiązują przyjaźnie i są bardzo nieufne. Lubią rywalizację fizyczną poniewarz przez lata spędzone w górach całkowicie zapomnieli co to magia.

Opis fizyczny:
Krwawe elfy mierzą od 1,50 do 1,75 metra wzrostu i zwykle ważą od 60 do 80 kg. Nie są tak piękni jak swoi kuzyni i brakuje im dawnej gracji, ale nadrabiają to lepszym umięśnieniem. Mają kruczo czarne, oleiste włosy i czerwone, krwiste oczy. Ich skóra tuż po porodzie jest bardzo delikatna i nawet leciutkie udrapnięcie, powoduje rane (skóra twardnieje w wieku 5-10 lat). Elfy te osiągają dojrzałość w wieku 60 lat, ponieważ zazwyczaj muszą szybko dorastać by już w młodym wieku móc sprostać przeciwnością losu. Krwawe elfy lubują się w bliznach, ich ilość świadczy o stoczonych walkach i ich doswiadczeniu. Żyją do 500 lat. Odpoczywają w ten sam sposób co zwykłe elfy, lecz wystarczają im zazwyczaj tylko 3 godziny metytacji.

Relacje:
Krwawe elfy są zaprzysięgłymi sojusznikami zwykłych, jak i leśnych elfów, lecz nienawidzą orków za to co stało się w przeszłości. Na temat innych ras mają raczej obojętne zdanie. Żadko kiedy zależy im na mocnej przyjażni i wolą nie przywiązywać się do innych. W cywilizowanych krainach krwawe elfy są bardzo żadko spotykane, a ich widok tam budzi u niektórych strach jak i zdziwienie.

Charakter:
Krwawe elfy cenią sobie wolność. Zazwyczaj są chaotyczne neutralne, lecz często zdarzają się wyjątki, ponieważ niektóre mają pewnego rodzaju tendencję do dobra (głównie dla tego, że niektóre żyją wśród elfów). Cenią sobie czyjąś pomoc, lecz rzadko się odwdzięczają.

Krainy Krwawych elfów:
Elfy te żyją głównie w lasach u podnóży gór. Niektóre budują sobie domy na drzewach, inne zaś żyją pod ziemią.
Polują na zwierzynę i często zdaza się że uprawiają koczowniczy tryb życia. Niektórzy z nich, wyruszają do ludzkich miast, gdzie są traktowani z lekkim przymrużeniem oka.

Religia:
Krwawe elfy rzadko czczą jakiegoś boga, zaś jeśli takowy jest to zazwyczaj jest to Corellon Larethian (bóg elfów) lub Malar (bóg bestialskich łowów).

Języki:
Krwawe elfy nadal mówią elfickim językiem lecz jest on bardziej "chropowaty" i "szarpany" niż u zwykłych elfów. Także ich pismo nie jest już tak eleganckie ponieważ krwawe elfy piszą kanciastymi i lekko "łamanymi" literami. Krwawe elfy często uczą się języków swoich wrogów (przewaznie orków).

Imiona: Każdy Krwawy elf po narodzeniu otrzymuje imię, nazwisko, oraz przydzielany jest do klanu, do którego należał jego ojciec. Imiona często się powtarzają wśród członków tej rasy, lecz trudno jest znaleść dwóch o tych samych nazwiskach. Jeżeli krwawy elf zdradzi swój klan, lub sprowadzi na niego hańbę to pozbawiany jest imienia oraz nazwiska. W takim przypadku może sam sobie nadać inne.

Przykładowe imiona mężczyzn: Thoross, Galik, Belandiazz, Doraim, Gilur, Durz, Khagern, Zahiel, Glauzzius...

Przykładowe imiona kobiet: Klida, Izzda, Gleiss, Frassa, Intrasia, Khaldra, Izdura, Miazz, Drusill..

Nazwy klanów:
Akairad, Zdimmharak, Lussar, Imred, Xulrae, Elvrame, Krondor, Lavrer

Poszukiwacze przygód: Krwawe elfy zazwyczaj zostają poszukiwaczami przygód aby poznać nowe miejsca, kultury, a także aby przeżyć niesamowite przygody. W dużej mierze robią to także dla pieniędzy, ale to nie je stawiają na pierwszym miejscu. Dołanczają sie do innych poszukiwaczy przygód, by zyskiwać reputacje, miezyc się z coraz to silniejszymi przeciwnikami i stawiac czola coraz to większym wyzwanią.

Cechy rasowe:
- Siła+2, Zręczność +2, Roztropność -4, Charyzma -2: elfy te są silne i zwinne, lecz nie są już tak piękne i brak im zdrowego rozsądku.
-średni rozmiar: jako stworzenia średnie, krwawe elfy nie mają żadnych premii oraz kar w związku ze swymi rozmiarami.
-Bazowa szybkość: 9m
-Widzenie w słabym świetle: Krwawe elfy mogą widzieć dwa razy dalej niż ludzie w świetle gwiazd, księżyca i pochodni oraz w podobnych warunkach słabego oświetlenia. Zachowują w takich okolicznościach zdolność odróżniania kolorów i szczegułów.
-Infrawizja: Krwawe elfy żyjące w górskich jaskiniach jak i pod ziemią wyćwiczyły sobie zdolność infrawizji - czyli zdolności zmiany sposobu postrzegania światła z normalnego (światło, kolory) na taki, że żywe ciało, nawet w najgłębszym mroku świeci jak pochodnia, co ułatwia polowanie.
-premie rasowe: +2 do testów wspinaczki, +2 do testów skakania i +2 do testów rzemiosła (płatnerstwo).
-Języki: Elfi i wspólny
-Języki premiowe: orczy, gnolli, gnomi, gobliński, smoczy, giganci.
-modyfikator +2 do testów ataku przeciw orkom
-Zew krwi: W krwawych elfach, czasami jeszcze pojawia się rządza zabijania dlatego MG raz dziennie musi rzucic kostką k4. Jeżeli wyrzuci liczby 1-2 to nic się nie dzieje, a jeśli wyrzuci 3-4 to krwawy elf musi wykonać rzut obronny na wolę (ST12). Jeżeli rzut obronny nie powiedzie się to krwawy elf zaatakuje (tylko jedno uderzenie) osobę znajdującą się najbliżej niego (Jeżeli takowej nie ma to "wyżyje" się na jakimkolwiek stworzeniu znajdującym się w zasięgu jego wzroku), a jeżeli stworzeniem, które ma zamiar zaatakować jest ork lub pólork to ST wynosi 16 (w takiej sytuacji, dodaje się normalną premię rasową do testu przeciw orkom, nawet jesli jest to czlowiek druzyny).

Ulubiona klasa: Barbarzyńca
Ostatnio zmieniony ndz gru 25, 2005 8:47 pm przez mcz, łącznie zmieniany 14 razy.
 
Awatar użytkownika
Nietoperek
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: pt sty 07, 2005 3:47 pm

pt sty 14, 2005 9:03 pm

Oj widać że ktoś tu sie postarał, historia spoko i wogole cool!!!!!
 
Awatar użytkownika
Zed Kraken
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1020
Rejestracja: czw cze 24, 2004 7:00 pm

pt sty 14, 2005 9:28 pm

Arthas15 pisze:
Zręczność +2, Roztropność -2


Ja bym te modyfikatory lekko zmodyfikował:

S+2, Zr+2, Rzt-4, Cha-2

Ale to tylko moje zdanie. Po za tym, bardzo dobra rasa. Udało ci się to :spoko:
 
SpeLLbReaKeR
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: pn paź 11, 2004 2:57 pm

pt sty 14, 2005 9:38 pm

Jakby to powiedziec bardzo dobre ale popieram pomysl Zeda. Pozatym nazwa troche sciagnieta z Warcrafta ale to dobrze :] wkoncu ta rasa przeniosla sie na DnD
 
Awatar użytkownika
Ralmevik The Prub
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 11:17 am

pt sty 14, 2005 9:38 pm

Wspaniałe! Historia cud! I przychylam się do zdania Zed'a ze powinny miec takie modyfikatory jak napisał. Ich ulubina klasa to barbarek (nie znalazłem w texcie)? Więcej takich perełek!
Ostatnio zmieniony pt sty 14, 2005 9:40 pm przez Ralmevik The Prub, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Zed Kraken
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1020
Rejestracja: czw cze 24, 2004 7:00 pm

pt sty 14, 2005 9:40 pm

Z jakiej podrasy elfów pochodzi ta podrasa?
 
SpeLLbReaKeR
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: pn paź 11, 2004 2:57 pm

pt sty 14, 2005 9:41 pm

Co do klas to ja bym zrobil klase Łamacz Czarów - spellbreaker :] taka ze tylko te elfy moga nia byc wtedy byloby super. (tak bylo w warcrafcie duzo tych elfów bylo łamaczami czarów)
 
mcz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 217
Rejestracja: pt gru 17, 2004 8:01 pm

pt sty 14, 2005 9:47 pm

Miło że pomysł się wam podoba, jest to moja pierwsza rasa:)
Jak widać modyfikatory poprawiłem i obiecuje że zrobię więcej ras:)
Zed Kraken pisze:
Z jakiej podrasy elfów pochodzi ta podrasa?
- ze zwykłych elfów:)
 
Awatar użytkownika
izzi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 139
Rejestracja: śr gru 08, 2004 6:06 pm

pt sty 14, 2005 10:56 pm

Bardzo fainie zrobione. Opisane jak należy i chyba jest wszystko co potrzeba do wprowadzenia ich do gry. Choć nie jestem pewien, czy nie zmienie tych atrybutów na: +2S +2Zr -2Int -2Rzt -2Ch, ale to narazie propozycja co o tym sądzicie?
 
Awatar użytkownika
Zed Kraken
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1020
Rejestracja: czw cze 24, 2004 7:00 pm

pt sty 14, 2005 11:00 pm

izzi pisze:
+2S +2Zr -2Int -2Rzt -2Ch


Moim zdaniem nie powinni tracić intelektu, niby dlaczego? To że żyją po za cywilizacją to znaczy że są głupsi?
 
Awatar użytkownika
izzi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 139
Rejestracja: śr gru 08, 2004 6:06 pm

pt sty 14, 2005 11:07 pm

Jednak wycofuje się z tych atrybutów, bo przeczytałem dokładnie tekst od nowa i nie ma zabardzo powodu do obniżenia inta, a właśnie pasuje -4rzt, są jednak mniej (mało powwiedziane) rozsądni i pzrewidywalni.
A te atrybuty co zaproponowałem zrobiły by z nich leśne elfy (bo chyba takie mają premie do atrybutów) z małymi różnicami.
 
Awatar użytkownika
Zed Kraken
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1020
Rejestracja: czw cze 24, 2004 7:00 pm

pt sty 14, 2005 11:10 pm

dokładnie to S+2, Zr+2, Bd-2, Int-2, Cha-2 :)
 
Awatar użytkownika
izzi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 139
Rejestracja: śr gru 08, 2004 6:06 pm

pt sty 14, 2005 11:24 pm

A jednak nie takie podobne, a mi się już kręci od liczby przeczytanych tabelek i braku podręczników pod ręką, no ale cóż, coś za coś.

A kończąc mojego małego OTka, to jednak nie są tak samo inteligętni i oczytani jak bracia elfy, ale to już kwestia odgrywania, a nie mechaniki.
 
Awatar użytkownika
Apollin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 57
Rejestracja: czw gru 30, 2004 10:35 am

sob sty 15, 2005 9:56 am

Świetna rasa, ale charakter tych elfów powinien być chyba chaotyczny neutralny a nie chaotyczny dobry( jak mogą być dobrzy skoro mordowali inne elfy)
 
mcz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 217
Rejestracja: pt gru 17, 2004 8:01 pm

sob sty 15, 2005 10:13 am

Ci co niestali się dobrzy zostali wymordowani przez elfy z Avandariel :)
 
Nordrasill
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 81
Rejestracja: wt lis 16, 2004 6:12 pm

sob sty 15, 2005 11:32 am

Bardzo fajnie ze ktos przeniosl warcraftowa rase do DnD ;] dobrze zrobiona rasa i calkiem ciekawie opisana...i zgadzam sie z poprzednikiem...skoro juz mamy krwawe elfy, to chyba trezba sie wziac za lamacza zaklec :) taka klasa przelozona na DnD byla by bardzo ciekawa ;]
 
mcz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 217
Rejestracja: pt gru 17, 2004 8:01 pm

sob sty 15, 2005 11:50 am

Ale za to może wziąść się któś inny :wink:
 
SpeLLbReaKeR
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: pn paź 11, 2004 2:57 pm

sob sty 15, 2005 12:06 pm

Nordrasill pisze:
Bardzo fajnie ze ktos przeniosl warcraftowa rase do DnD ;] dobrze zrobiona rasa i calkiem ciekawie opisana...i zgadzam sie z poprzednikiem...skoro juz mamy krwawe elfy, to chyba trezba sie wziac za lamacza zaklec taka klasa przelozona na DnD byla by bardzo ciekawa ;]

Juz to napisalem ;]
 
mcz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 217
Rejestracja: pt gru 17, 2004 8:01 pm

sob sty 15, 2005 12:20 pm

izzi pisze:
A te atrybuty co zaproponowałem zrobiły by z nich leśne elfy (bo chyba takie mają premie do atrybutów) z małymi różnicami.


Zed Kraken pisze:
dokładnie to S+2, Zr+2, Bd-2, Int-2, Cha-2

wy chyba mówicie o dzikich, a nie leśnych elfach :wink:
 
Shador
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: czw sty 13, 2005 1:31 pm

sob sty 15, 2005 11:07 pm

Arthas15 pisze:
Zazwyczaj są chaotyczne dobre, lecz często zdarzają się wyjątki.


Skoro zaatakowały swoich elfich braci w Avandariel to powinny być raczej chaotyczne neutralne.


Arthas15 pisze:
-modyfikator +2 do testów ataku przeciw orkom


Wydaje mi się, że trochę bardziej klimatycznie by było, gdyby modyfikatory wynosiły +2 do ataku i +2 do obrażeń i -1 do AC (taki rodzaj niekontrolowanego szału), albo żeby po prostu orki były i ch wrogiem rasowym (jak u tropiciela). /Pierwsza opcja wydaje mi się lepsza./
Proponowałbym także, żeby w obecności orka u krwawego elfa "włączał się" dodatkowo Zew Krwi.
 
mcz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 217
Rejestracja: pt gru 17, 2004 8:01 pm

ndz sty 16, 2005 8:19 am

+2 do obrażeń?!
 
Shador
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 31
Rejestracja: czw sty 13, 2005 1:31 pm

ndz sty 16, 2005 9:35 pm

Arthas15 pisze:
+2 do obrażeń?!


Wiem, że może to sobie trudno wyobrazić, ale można to uzasadnić nienawiścią Krawych Elfów do Orków. Wpadają w gniew (wiadomo - burza hormonów, ich przysadka mózgowa wytwarza duże ilości adrenaliny, neradrenaliny i kortyzolu), przez co zadają silniejsze i szybsze ciosy.
 
Awatar użytkownika
Kozlov
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 322
Rejestracja: wt mar 09, 2004 9:39 pm

ndz sty 16, 2005 10:28 pm

Ja bym obnizyl ten rzut na wole. albo zrobil go rzadziej ras na dekadzien. Te elfy maja i tak minusy do rzutu na wole (za madrosc) wiec by atakowaly w zasadzie codziennie. Wiec jak myslicice jak szybko by wyginely? Elfy inne by ich zabili. I zgodze sie tez co do charakteru z jednym z poprzednikow, raczej CN.
 
Awatar użytkownika
Kubik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 210
Rejestracja: pn gru 06, 2004 5:35 pm

pn sty 24, 2005 8:58 am

Bardzo fajna rasa... Fajny opis, rzetelnie napisane, zgadzam się z Zed Krakenem - to ci się udało.
 
Awatar użytkownika
Lisu_10
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:08 pm

pn lut 07, 2005 3:46 pm


Spoko!! Podoba mi sie, w szczegolnosci dlatego, ze NIENAWIDZE ORKOW!! Nareszcie ktos, kto lubi orkow...wyrzynac ;) Tylko te Krwawe elfy mi niezbyt pasi, czemu krwawe?? Drowy tez wyzynaly i zabijaly, a nie sa krwawymi ... No, ale coz, spoko. Podba mi sie. Wymysl tego wiecej!!
 
Scelton
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 418
Rejestracja: śr cze 09, 2004 9:20 pm

pn lut 07, 2005 3:54 pm

Radze najpierw przeczytać dokładnie opis rasy Lisu_10 a dowiesz sie dokładnie dlaczego są krwawe.
Rasa bardzo fajna, dobra robota-gratuluje.
 
Awatar użytkownika
Tomazzy
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 192
Rejestracja: wt gru 28, 2004 2:50 pm

pn lut 07, 2005 9:38 pm

To i ja dołoże się do poprzedników: zajefajna rasa opis i wogóle. Ale dwie żeczy bym zmienił ja bym proponował cha -4 a rzt -2, a co do tego że musza wykonywac rzut na wole prawdziwy gracz który potrafi odgrywac postac nie potrzebuje czegoś takiego tak czy tak bedzie się na kimś wyzywał :D

PS: Czekam na nastepne twoje prace
 
mcz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 217
Rejestracja: pt gru 17, 2004 8:01 pm

wt lut 08, 2005 10:44 am

Kozlov pisze:
Te elfy maja i tak minusy do rzutu na wole (za madrosc) wiec by atakowaly w zasadzie codziennie.
- i o to chodzi :wink:


Tomazzy pisze:
cha -4

- no nie przesadzaj, mimo wszystko byly kiedys elfami


Lisu_10 pisze:
kto lubi orkow...wyrzynac
- ja tam lubie orki :(

A poza tym to miło że rasa wam sie podoba i dziękuje za wszystkie pozytywne opinie :D
 
Awatar użytkownika
Kozlov
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 322
Rejestracja: wt mar 09, 2004 9:39 pm

wt lut 08, 2005 10:56 am

Arthas15 pisze:
Kozlov pisze:
Te elfy maja i tak minusy do rzutu na wole (za madrosc) wiec by atakowaly w zasadzie codziennie.
- i o to chodzi :wink:


No to dzieki miec takiego w druzynie, w zasadzie codziennie bedzie atakowal czlonka druzyny. Jak myslisz ile taka rasa by pozyla. Juz podczas niewoli u elfow by sie powyzynali nawzajem. Nadal uwazam, ze to nalezalo by zmienic. Ale rob jak uwazasz za sluszne.
 
mcz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 217
Rejestracja: pt gru 17, 2004 8:01 pm

wt lut 08, 2005 11:13 am

a gdzie wyruzomiałość w drużynie? atak jest pojedynczy, a ni taki by zabic

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość