To mój mały systemik który stosujemy pod czas walki (zarówno BG jak i BN )
Rzut 95-00 na k100 oznacza krytyczna porażkę
95. -Potykasz się i tracisz równowagę impet (tracisz resztę ataków/akcji w tej rundzie [seria ataków]
-nie możesz parować/unikać do czasu twojej następnej rundy
96. -To samo co w 95
50% robisz T(test) ZR albo wypada ci Broń z ręki , jak daleko ?rzut 2k6 metrów , Kierunek rzut K12 (zegar)
albo 50% utyka ci broń w Przeszkodzie/drzewie desce etc rzut Test : S (siły/krzepy) na wyciągnięcie albo zostaje w przeszkodzie
(można stosować tylko pierwszą opcje albo drugą zależnie od sytuacji albo określić losowo zależnie od sytuacji używanej broni i uznania ) ( tak samo można w kolejnych rundach próbować wyrwać broń z przeszkody z mod +10% z każdym kolejnym podejściem .
97. -To samo co w 95
- 50% na to co w 96
albo 50% trafiłeś siebie w nogę, albo zraniłeś się przykładowo i dostajesz obrażenia na czysto K6-1ed/K10-2ed
98. -To samo co w 95
- 50% Broń uderza w pancerz/tarcze/przeszkodę odbija się , rykoszetuję i wypada ci z ręki jeśli T:ZR nie udany
dodatkowo 1 na K10 zniszczenie/uszkodzenie Broni (niezależnie od T:ZR)
albo 50% Trafiasz w się w nogę(albo kaleczysz się) z pełnym impetem (Obrażenia liczone normalnie tak jak trafienie w przeciwnika
99. - Tracisz Równowagę , potykasz się i przewracasz T:ZR albo upuszczasz przedmioty z Ręki (rzut na każda rękę tarcza się nie liczy *bo Chyba niema możliwości wypuścić tarczy z ręki) . Przeciwnicy mają +10WW do trafienia (parowanie i uniki z -30 jeśli masz broń do parowania leżąc )(albo nie można w ogóle unikać parować)
dodatkowo test ryzyka 50% albo upadek gruchota kości przykładowo ( 50%/50% dostajesz k3 obr na czysto (test ryzyka z 1ed) albo przez ból pogruchotane kości tracisz 10% wszystkich cech procentowych (otumanienie na k4 rundy 1ed)
100. - Przewracasz się i jesteś celem statycznym . Wypuszczasz wszystko z rąk (tarczy nie)
w następnej rundzie możesz się podnieść (1akcja) i test ZR żeby wyciągnąć broń przy podnoszeniu się gdyż jesteś zdezorientowany
dodatkowo test ryzyka 50% albo upadek gruchota kości przykładowo ( 50%/50% dostajesz k3 obr na czysto (test
ryzyka z 1ed) albo przez ból pogruchotane kości tracisz 10% wszystkich cech procentowych (otumanienie na k4 rundy 1ed)
ogólnie zasady są zrobione na 1ed ale raczej nie powinno być problemu przerobić troszeczkę pod 2ed
Jeśli macie jakieś propozycje co zmienić co dodać żeby było ciekawie bardziej realistycznie cóż niektóre punkty mogą nie realistyczne (No cóż kolega kiedyś robił jak ja nie prowadziłem i grali beze mnie że na 100. przewracasz się i przebijasz się mieczem ale to już legenda )