Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Aruik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 111
Rejestracja: śr maja 25, 2005 8:40 pm

Kusanagi (katana, potężny artefakt)

ndz gru 30, 2007 9:43 pm

”Przed wiekami, zapomniane już wyspiarskie państwo Wysokich Traw nawiedził demon - wąż. Istota straszliwa o skórze hebanowej twardości stali, mierzyła więcej niż zaprzęgi konne, a jej sploty nie dałyby się objąć i przez trzech mężów. Kły jak brzeszczoty rozszarpywały każde żywe stworzenie na drodze biesa, lecz i draśnięcie wystarczyło by jad otchłanny bestii najznamienitszych mężów siłę obrócił w słabość dziecka. Spojrzenie zasię oczu żmija, najgorsze ze wszystkich przymiotów plugawych jego było. Bo gdy tylko kto zatruty jadem jego, w krwią zaszłe szpary spojrzał, padał zamieniony w jedno ze stworzeń gadzich, demonowi owemu podobnych i służył mu od tej pory.
I nie byłoby śmierci końca ani nadziei dla krainy, gdyby nie jeden bezimienny bohater którego miana wyznać nie mogę. On to samotnie gada zabił i wyrwał z cielska ostrze owo, które po dziś dzień świadczy o męża bohaterstwie, a którym kosztem życia własnego na wieki węża związał.
Ostrzem zwanym...”
- Bard Arlen „Feanim” Roletto z dzieła: „Historie Zapomniane”

Kusanagi

Kusanagi to katana (broń egzotyczna: półtoraręczny mistrzowski miecz długi) spoczywająca w futerale z czarnego drewna przypominającego heban, z którego wykonana jest i rękojeść tego miecza. Stalowe, czarne ostrze pozbawione jest jakichkolwiek ornamentów, ale uważny obserwator (Zauważanie ST 19) dostrzeże na całej długości poszwy miecza misternie wykonane zielono-złotymi barwnikami inskrypcje w języku piekielnym, będące inkantacjami miecza wyzwalającymi poszczególne jego moce. Zapisy te to kolejno:

Kąszący: Broń jest Potężnym Artefaktem o umagicznieniu +3 którego ostrze na słowo rozkazu pokrywa się czarcim, wężowym jadem (ST 22; obrażenia I – paraliż; obrażenia II – 1k6 S) jednak nie częściej niż raz na 2k4 rundy.

Władający Wężami: Miecz pozwala swojemu właścicielowi na życzenie rozkazywać wężom (naturalnym i nietypowym jak np. czarcie, lecz już nie istotom wężopodobnym jak Yuan-ti) jakby korzystał z zaklęcia dominacja nad potworem na 18 poziomie czarującego.

Potęga Gadzich Piekieł: Raz na dzień, katana pozwala wezwać obok właściciela miecza dywan (2k6 malutkich i 1k8 małych) lub świtę (1k4 średnich) Czarcich Żmij, a raz na 6 dni jedną olbrzymią Czarcią Żmiję (będącą manifestacją Diabelskiego Węża, jednak całkowicie pod kontrolą władającego Kusanagi) tak jak za pomocą zaklęcia wezwanie potwora rzucanego na 18 poziomie czarującego.

Plugawiący Wężowym Splotem: Raz na dzień, gdy Trawo-siecz trafi wcześniej zatrutego swoim jadem humanoida (lub humanoida-potwora), może spowodować przeklęcie jego ciała najsilniejszą ze swoich diabelskich toksyn. Ofiara zmuszona jest wykonać udany rzut na wytrwałość (ST 24) lub utraci na stałe 1k4 punkty Bd i padnie w konwulsjach na 2k6 rund, w trakcie których w jej ciele rozwijać będzie się zaimplementowany przez miecz, czarci wąż. Po Tym czasie, ofiara wykonuje ponowny rzut obronny tym razem jednak na wolę (ST 24) który nieudany powoduje że gad wewnątrz organizmu nosiciela zaczyna przegryzać się do serca ofiary, odbierając na stałe w każdej rundzie tego procesu kolejne 1k4 punkty Bd ofiary.
Jeżeli jednak rzut obronny na wolę będzie udany, wąż zostaje uśpiony w organizmie danej istoty na najbliższe 8 godzin, po których rzut trzeba ponowić. Gad wewnątrz ciała będzie się jednak próbował wyrwać z letargu z coraz to większą siłą (ST wzrasta o 1 na każdy kolejny rzut) do momentu aż usunie się go z organizmu istoty dotkniętej tą klątwą.
Czarci wąż jest rozmiaru o dwie kategorie mniejszego od nosiciela i znajduje się całkowicie pod kontrolą władcy Trawo-siecza, do momentu aż obumrze co następuje po 2k4 godzinach od jego wylęgnięcia z wnętrza zabitej istoty. Sam wąż nie wlicza się do limitu istot jakie mogą znajdować się pod kontrolą postaci.
Działanie klątwy można w każdej chwili usunąć rzuceniem neutralizacji trucizny (w celu pozbycia się jadu Kusanagi) a następnie usunięcia klątwy (w celu zniszczenia zaimplementowanego węża) na jej ofiarę. Jeżeli jednak jakaś istota zginie z powodu owego przekleństwa, tylko zaklęcia cud lub życzenie lub zaklęcia o podobnej i większej mocy, będą w stanie przywrócić ją do życia, choć nawet one mają tylko 50% szans na wyrwanie duszy takiego nieszczęśnika z wnętrza Trawo-siecza, gdzie przenosi się Ona w procesie pożarcia przez węża.

Zdeptany: Jako że miecz jest formą zamknięcia mocy Diabelskiego Węża a nie jego samego, nie posiada własnego intelektu czy charakteru lecz zestaw zaprogramowanych przez jego twórcę poleceń, jednak wielowiekowy kontakt sprzecznych energii - demonicznej i świętej pieczęci – doprowadził do wielu wypaczeń owej mocy. Bo stworzenie ostrza pokrytego gamą trucizny czy tworzącego kolejne wypaczone gady, nigdy w intencji jego twórcy nie leżało.
Bynajmniej aby moc Kusanagi pozostała okiełznana, musi posiadać On swojego władcę który z pomocą starożytnych zaklęć ostrza będzie w stanie zapanować nad ukrytą w nim mocą. Ostrze za godną takowego „daru” uzna każda rozumną (Int 13 lub więcej) i obdarzoną silną wolą (Rzt 13 lub więcej) istotę z 10 lub więcej KW, o charakterze innym niż chaotyczny zły. Osoba taka musi ostrze wziąć do ręki, a następnie nosić przy sobie choć przez jeden dzień, aby związanie było udane.
Jeżeli już jakakolwiek istota zostanie władcą ostrza, zyskuje kumulatywną premię +4 do atrybutu Budowy i wszelką wiedze na temat zdolności miecza. Nadto, przy każdym wyciągnięciu miecza z pochwy musi wykonać udany rzut obronny na Wolę (ST 24) lub jej charakter zmieni się na Zły.
Osoba która jest Panem Trawo-siecza, może korzystać z wszelkich jego zdolności tak jak widnieje to powyżej, oraz zdolna jest do bezbłędnego wyczuwania kierunku położenia miecza o ile znajduje się na tym samym planie. Jeżeli ktoś spróbuje przemieścić miecz na inny plan bez jego Pana, będzie to próba automatycznie nie udana, chyba że przeprowadzona przy pomocy bardzo potężnej magii (co najmniej 18 poziom czarującego).
Poszwa i sama klinga artefaktu stanowią nierozłączne części niezbędne do podtrzymywania głównych zaklęć broni. W związku z tym, jeżeli poszwa zostanie oddalona od klingi o 15 m lub więcej, natychmiast przeteleportuje się obok miecza a jeżeli ten nie będzie akurat używany, osadzi się na klindze.
Jeżeli miecz posiada żyjącego właściciela tylko jego śmierć może spowodować obranie kolejnego.

Od autora:
- na razie skromnie opisany magiczny przedmiot potrzebny mi do budowy klasy prestiżowej „
Wężowego Akolity
Ostatnio zmieniony wt sty 01, 2008 3:22 pm przez Aruik, łącznie zmieniany 3 razy.
 
Awatar użytkownika
saCOOL
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 29, 2004 5:53 pm

pn gru 31, 2007 12:03 am

No mi się podobać, elegancki artefakcik :D. Szkoda tylko, że te węże nie zostają na stałe (chociaż te małe i średnie), można by fajną armię pełzającą zrobić; efektowny widok :D.
 
Atlantis
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 74
Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:08 pm

pn gru 31, 2007 2:27 pm

Aruik pisze:
Kły jak brzeszczoty rozszarpywała

Raczej rozszarpywały.

Świetny artefakt, przyjemna historia.

W mechanice błędów się nie doszukałem.

Ale rozbij trochę ten tekst na akapity, bo od takiej jednolitej kupy tekstu głowa boli.
9/10
 
Awatar użytkownika
Aruik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 111
Rejestracja: śr maja 25, 2005 8:40 pm

wt sty 01, 2008 3:21 pm

No pełzająca Armia by była fajna tylko jak to potem biedny "hirołs" ma zatłuc wszystko saCOOL :razz: ?

No i wybaczcie literówkę, ale co jak co, chochliki mnie bardzo lubią :D.

PS: Oczywiście tekst na życzenie poprawiony.
 
KS
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 54
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 1:16 am

śr sty 09, 2008 12:36 am

Niestety pisząc komentarz, padł prąd w mieszkaniu i straciłem posta, ale piszę jeszcze raz. Przedmiot milusi, ciekawy i dobrze opisany, a ja lubię węże. :D

Natomiast wady/błędy pracy:

  • Znalazło się więcej chochlików. :( Na przykład:
    Aruik pisze:
    półtoraręczny mistrzowski miecz długi

    __________:O
    Aruik pisze:
    draśnięcie wystarczyło by jad otchłanny bestii najznamienitszych mężów siłę obrócił w słabość dziecka.

    Aruik pisze:
    bohater którego
  • Historyjkę ciężko się czyta. Wiem, wiem - "klimat"...
  • Gdyby nie przedostatnie zdanie, obraziłbym się, że kazałeś mi to czytać. Taki już jestem. ;)
  • Z opisu zdolności Kąszący wywaliłbym część o umagicznieniu i dodałbym linijkę wcześniej zdanie: "Kusanagi to katana (miecz półtoraręczny) +3 o następujących zdolnościach specjalnych: [...]"
  • Kąszący: Zdolnośc dobra, choć nie za silna. 2k4 rundy to dodatkowy rzut, co przedłuża walkę. Zmień na 5 rund, X razy na dzień/spotkanie/minutę. Ile czasu utrzymuje się trucizna? Na czas jednego ataku? Rundy?
  • Potęga Gadzich Piekieł Ja (u siebie) zwiększam ilośc użyć z raz na dzień na raz/spotkanie, a z raz na 6 dni na raz/dzień.
  • Zdeptany
    Aruik pisze:
    każda rozumną (Int 13 lub więcej) i obdarzoną silną wolą (Rzt 13 lub więcej)

    __________rozumna to IMO Int 3+ a silna wola to bazowy rzut obronny na wolę +6 lepiej, sam opis czysto mechaniczny będzie się lepiej prezentował.
    Aruik pisze:
    kumulatywną premię +4

    __________W PMP nie znalazłem takiego rodzaju premii. Premia, która kumuluje się ze wszystkimi innymi to (między innymi) nienazwana premia, więc "kumulatywna" jest do usunięcia.
    Aruik pisze:
    charakter zmieni się na Zły.

    __________Jaki Zły?
    Aruik pisze:
    o charakterze innym niż chaotyczny zły

    __________Dlaczego?

Mam nadzieję, że o niczym ważnym nie zapomniałem.

Artefakcik mi się bardzo podoba, mimo że (patrz wyżej) mam pewne zastrzeżenia. Zabieram się o czytania opisu akolity. ;)

Pozdrawiam, KS
 
Awatar użytkownika
Rinue
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: sob cze 20, 2009 1:04 pm

Re: Kusanagi (katana, potężny artefakt)

śr sie 12, 2009 1:55 pm

Aruik pisze:
gad wewnątrz organizmu nosiciela zaczyna przegryzać się do serca ofiary


Mnie osobiście tylko to razi - węże mogą gryźć? :P

Również nie rozumiem motywu z charakterem innym niż CZ jednak to raczej pomniejsza wada.

Tak czy inaczej dobra robota :spoko:
 
Awatar użytkownika
Korodzik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 169
Rejestracja: wt lut 22, 2005 10:56 am

Re: Kusanagi (katana, potężny artefakt)

czw sie 20, 2009 11:22 am

Bynajmniej aby moc Kusanagi pozostała okiełznana


Tak się słowa "bynajmniej" nie używa.

Sam przedmiot - fajnie wymyślony, ładnie opisany. :spoko:
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

Re: Kusanagi (katana, potężny artefakt)

czw sie 20, 2009 12:58 pm

Ładny artefakt. Tylko jakiejś poważnej wady lub komplikacji wynikającej z jego posiadania mi brakuje. Taki mam już fetysz. To twój pomysł i znasz ten przedmiot najlepiej więc sam najlepiej to zrobisz.
 
Awatar użytkownika
Voaraghamanthar
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 18, 2007 12:43 pm

Re: Kusanagi (katana, potężny artefakt)

czw sie 20, 2009 8:12 pm

Niezła praca, ale jest sporo rzeczy do których bym sie przyczepił (głównie drobiazgów):
gdyby nie jeden bezimienny bohater którego miana wyznać nie mogę.

Czemu bezimienny? Zupełnie mi to nie pasuje.
półtoraręczny mistrzowski miecz długi

??? Czemu nie dlugi miecz krótki :P.
Broń jest Potężnym Artefaktem o umagicznieniu +3

To bym wstawił wyżej, tak jak klasycznie rozpisywane są magiczne bronie.
nie częściej niż raz na 2k4 rundy.

Na co to komu. Wstaw jakąś konkretną liczbę lub zmień na x razy na spotkanie/dzień/godzinę.
gad wewnątrz organizmu nosiciela zaczyna przegryzać się do serca ofiary

Węże kąsają, nie gryzą.
Trawo-siecza

Prawdopodobnie coś mi umknęło ale nie wiem co to ten Trawo-siecz. Jeśli jak mniemam to inna nazwa miecza to powinieneś to gdzieś wcześniej nadmienić. Choćby w stylu: "znany także jako...".
rozumną (Int 13 lub więcej) i obdarzoną silną wolą (Rzt 13 lub więcej)

Jeśli to opis mechaniczny to istota rozumna w D&D to taka co ma Int 3+, a silna wola to rzut obronny. To miejsce na mechanikę więc uważam że powinien być stosowany zapis mechaniczny a nie fabularny.
kumulatywną premię +4

O ile dobrze pamiętam to nie ma czegos takiego jak premie kumulatywne. Natomiast premie które się zawsze kumulują to nienazwana i premia ze szczęścia.
o charakterze innym niż chaotyczny zły.

To ma coś wspólnego ze świętą pieczęcią? Nie bardzo kumam. Zwłaszcza, iż później pojawia się coś o zamianie charakteru na zły (jaki?). Co jak ktoś ma CN? Miecz zmienia go na CZ i później nie można go używać?
przy każdym wyciągnięciu miecza z pochwy musi wykonać udany rzut obronny na Wolę (ST 24) lub jej charakter zmieni się na Zły.

Czy to się odnosi do dotknięcia miecza? Jeśli tak to lepiej brzmiałoby przy każdym dotknięciu. Jeśli nie to może lepiej byłoby zamienić to na co godzinę/dwie/dzień etc. O zamianie charakteru już było.
Poszwa

Prawie o tym zapomniałem. Futerał broni siecznej, noża itp. to pochwa, a nie poszwa. Poszwa to na poduszkę :P.
 
Awatar użytkownika
Korodzik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 169
Rejestracja: wt lut 22, 2005 10:56 am

Kusanagi (katana, potężny artefakt)

ndz sie 23, 2009 7:12 pm

przy każdym wyciągnięciu miecza z pochwy musi wykonać udany rzut obronny na Wolę (ST 24) lub jej charakter zmieni się na Zły.

Czy to się odnosi do dotknięcia miecza?


No właśnie - co, jeśli ktoś nie nosi tego miecza w pochwie? W ten sposób obszedłby to ograniczenie.
 
Bregor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 257
Rejestracja: czw sty 18, 2007 3:15 pm

Re: Kusanagi (katana, potężny artefakt)

ndz sie 23, 2009 8:30 pm

Czytamy do końca :razz:
Aruik pisze:
Poszwa i sama klinga artefaktu stanowią nierozłączne części niezbędne do podtrzymywania głównych zaklęć broni. W związku z tym, jeżeli poszwa zostanie oddalona od klingi o 15 m lub więcej, natychmiast przeteleportuje się obok miecza a jeżeli ten nie będzie akurat używany, osadzi się na klindze.

:wink:
 
Awatar użytkownika
Korodzik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 169
Rejestracja: wt lut 22, 2005 10:56 am

Kusanagi (katana, potężny artefakt)

pn sie 24, 2009 9:51 pm

Racja, mój błąd. :oops:
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Kusanagi (katana, potężny artefakt)

śr sie 26, 2009 9:20 pm

przy każdym wyciągnięciu miecza z pochwy musi wykonać udany rzut obronny na Wolę (ST 24) lub jej charakter zmieni się na Zły.

Uah. A nie lepiej o jeden stopień charakteru w stronę złego?
Po drugie... A jeśli przywołam sobie coś, by mi wyciągało ten miecz, to charakter mi się zmieni? Albo będę wyciągał telekinezą? Albo jestem niewrażliwy na efekty wpływające na umysł? Albo pochwa znajdzie się w polu martwej magii, a miecz gdzie indziej?
W ogóle jaki jest poziom czarującego ostrza (tak, chodzi o potraktowanie go rozłączeniem Mordenkainena)?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości