Necropostuję!
No więc Roll&Keep to solidna mechanika umiejętności i testów, z dużą szansą powodzenia dla wyszkolonych postaci i szybką walką z częstymi trafieniami; system rozwoju postaci (techniki) też jest OK. Pustka to z jednej strony element klimatu, z drugiej - możliwość dla graczy na zwiększanie szans w testach, na których im bardzo zależy, ale można ją wywalić: albo, żeby tworzyć inny nastrój (chociaż wtedy może lepiej dać jakąś analogiczną cechę - Moc, Przeznaczenie, Wrodzony Potencjał Magiczny, Determinację albo coś), albo, żeby zrobić z gry większą symulację i zachęcić graczy do myślenia tylko i wyłącznie kategoriami świata gry.
W czystym L5K pustka jest świetna, ale Zirael: jeśli chcesz wykorzystać Roll&Keep w jakiejś innej grze (zgadłem?
), to tak trzymaj, pomysł jest dobry, a Pustka może lecieć do kosza.