Legendarny strzelec
Dawno tutaj nic nie było, a były pytania o prestiże dla łuczników, to wrzucam taki swój niedopracowany projekt i czekam na uwagi.
„Strzała, to przedłużenie twej woli”
Wymagania:
BPA +6
Koncentracja: 4 rangi
Zauważenie: 6 rang
Atuty: bezpośredni strzał, precyzyjny strzał, skupienie na broni (dowolny łuk lub kusza), skupienie na umiejętności (koncentracja)
Umiejętności klasowe: jeździectwo, koncentracja, nasłuchiwanie, pływanie, rzemiosło, skakanie, spostrzegawczość, ukrywanie się, wspinaczka, zawód, zwinność
Punkty umiejętności: 4 na poziom
KW: k8
[table] [tr][td]
__Poziom__
[/td] [td] ___BPA___
[/td] [td] _Wytrwałość_
[/td] [td] ___Refleks___
[/td] [td] ____Wola____
[/td] [td] __________Atuty__________
[/td][/tr][tr][td] 1
[/td] [td] 0
[/td] [td] 0
[/td] [td] 2
[/td] [td] 0
[/td] [td] Raz, a dobrze
[/td][/tr][tr][td] 2
[/td] [td] 1
[/td] [td] 1
[/td] [td] 3
[/td] [td] 1
[/td] [td] Mordercza precyzja
[/td][/tr][tr][td] 3
[/td] [td] 1
[/td] [td] 1
[/td] [td] 3
[/td] [td] 1
[/td] [td] Przenoszący pocisk
[/td][/tr][tr][td] 4
[/td] [td] 2
[/td] [td] 1
[/td] [td] 4
[/td] [td] 1
[/td] [td] Poprzez wiatr
[/td][/tr][tr][td] 5
[/td] [td] 2
[/td] [td] 2
[/td] [td] 4
[/td] [td] 2
[/td] [td] Doskonalszy precyzyjny strzał
[/td][/tr][tr][td] 6
[/td] [td] 3
[/td] [td] 2
[/td] [td] 5
[/td] [td] 2
[/td] [td] Wiem co zrobisz
[/td][/tr][tr][td] 7
[/td] [td] 3
[/td] [td] 2
[/td] [td] 5
[/td] [td] 2
[/td] [td] Potęga strzału
[/td][/tr][tr][td] 8
[/td] [td] 4
[/td] [td] 3
[/td] [td] 6
[/td] [td] 3
[/td] [td] Na przekór przeznaczeniu
[/td][/tr][tr][td] 9
[/td] [td] 4
[/td] [td] 3
[/td] [td] 6
[/td] [td] 3
[/td] [td] Legendarna precyzja
[/td][/tr][tr][td] 10
[/td] [td] 5
[/td] [td] 3
[/td] [td] 7
[/td] [td] 3
[/td] [td] Zabójcze trafienie
[/td][/tr][/table] Biegłość w broni i pancerzu
Mityczny strzelec nie zyskuje dodatkowych biegłości w broni i pancerzu.
Raz, a dobrze
Legendarni strzelcy, w odróżnieniu od innych parających się bronią dystansową, wolą wystrzelić jedną, niż tysiąc strzał, ale mieć pewność, że będzie to strzała naprawdę zabójcza. Aktywacja zdolności wymaga poświęcenia całej rundy w której przedstawiciel tej klasy nie ma nawet prawa do darmowego 1,5 metrowego kroku. Akcja zużywana jest na obserwację celu, niezwykle dokładne wycelowanie i oddanie strzału.
Zdolność zapewnia:
Premię do trafienia (z biegłości) wysokości 1 na poziom w klasie
Premię do obrażeń (z biegłości) wysokości 1 na 2 poziomy w klasie
Zwiększenie zakresu trafienia krytycznego o 1 na poziom w klasie
Wszelkie premie mają zastosowanie tylko w przypadku broni dystansowej, w której postać posiada skupienie.
Jeżeli podczas używania zdolności postać otrzyma obrażenia musi wykonać test koncentracji o ST=10 + liczba otrzymanych obrażeń – niedany oznacza strzał na normalnych zasadach.
Jeżeli legendarny strzelec porusza się podczas korzystania z tej zdolności (na wierzchowcu, wozie itp) aby skutecznie z niej korzystać musi wykonać test koncentracji o ST=15
Mordercza precyzja
Zdolność ta zapewnia wzrost mnożnika trafienia krytycznego bronią dystansową, w której legendarny strzelec ma skupienie. Wzrost ten to +1 na dwa poziomy w klasie. Zdolność działa tylko podczas korzystania z akcji „raz a dobrze”.
Przenoszący pocisk
Raz dziennie na trzy poziomy legendarny strzelec może oddać strzał, po którym zostanie przeniesiony w miejsce trafienia (w momencie zatrzymania się strzały). Wymaga to akcji standardowej i udanego testu koncentracji o ST=20. Zdolność działa analogicznie do wymiarowych drzwi, ale jej zasięg i możliwości ograniczone są przez możliwości strzały (nie działa więc przez grube mury itp.)
Wiem co zrobisz
Legendarni strzelcy potrafią przewidzieć ruchy swoich celów, dzięki czemu otrzymują premię do trafienia (z olśnienia) równą modyfikatorowi z intelektu (jeżeli jest dodatni).
Poprzez wiatr
Wielka koncentracja podczas „raz a dobrze” powoduje, że strzały legendarnego strzelca względem warunków pogodowych należy traktować jako pociski broni oblężniczej. Dzięki temu przedstawiciel tej klasy jest skuteczny nawet w warunkach podczas których inni strzelcy nie są w stanie korzystać z broni dystansowej. Zdolność ta działa tylko w przypadku broni dystansowej, w którym legendarny strzelec posiada skupienie.
Doskonalszy precyzyjny strzał
Legendarny strzelec otrzymuje ten atut nawet jeżeli nie spełnia wymagań.
Potęga strzału
Jeżeli legendarny strzelec osiągnie trafienie krytyczne, a cel jest nie większy niż jeden rozmiar od niego, strzała przebija ofiarą i leci dalej, mogąc razić kolejnych wrogów (w linii strzału). Za każdym przebiciem spadają jej początkowe parametry. Należy pamiętać o odległości, która także wpływa na trafienie (przyrost zasięgu) i tym, że pocisk nie może razić przeciwników znajdujących się poza maksymalnym zasięgiem.
Premia do trafienia: -6 na przebicie
Premia do obrażeń: -4 na przebicie
Zakres zagrożenia krytycznego: -4 na przebicie (do minimalnie bazowego dla broni)
Mnożnik krytyka: -2 na przebicie (do minimalnie bazowego dla broni)
Legendarna precyzja
Zdolność ta pozwala na uzyskanie premii do obrażeń przy ataku wykonywanym podczas „raz, a dobrze”. Premia ta wynosi: wartość trafienia - KP celu. Nie podlega ona mnożeniu przy trafieniu krytycznym.
Na przekór przeznaczeniu
Legendarny strzelec który podczas akcji „raz a dobrze” nie uzyska trafienia krytycznego, może natychmiast oddać dodatkowy strzał w ten sam cel. Musi jednak przewidzieć to, że pierwszy strzał będzie nieskuteczny, co wymaga zdania testu intelektu o ST=15.
Dodatkowy strzał posiada następujące premie (zastępują one normalnie uzyskiwane podczas akcji „raz, a dobrze”):
Premia do trafienia: połowa poziomu w klasie
Zakres zagrożenia krytycznego: +1 na trzy poziomy w klasie
Zabójcza precyzja: tylko połowa premii
Mordercza precyzja działa w pełni skutecznie.
Zabójcze trafienie
Jeżeli mityczny strzelec osiągnie trafienie krytyczne podczas akcji „raz, a dobrze”, cel musi wykonać RO na wytrwałość ST=10 + poziom w klasie + mod z INT mitycznego strzelca lub zginie.