O to moja kolejna praca - potworek. "Nie-pingwin".
Leptohydran
Opis: Leptohydran to wynatrzuenie, bardzo przypominające lamparta morskiego, jednak wyraźnie od nich większego i sprytniejszego. Oddzielnie od swych kuzynów, jako gatunek przeszedł ostatnie etapy ewolucji, w otoczeniu bliżej nieznanych, morskich stworów.
Długi na 4 metry, ważący średnio pół tony, o bardzo twardej skórze. Pysk jak u zwykłych lampartów morskich, jednakże z solidniejszymi kłami, pazury idealnie stworzone do pochwycenia i rozszarpywania przeciwników. Stosuje wrodzone moce psioniczne, w celu wspomożenia w walce i eksploracji swoich terytoriów.
Żyje w płytkich wodach nadbrzeżnych. W odludnych miejscach, stadnie wyleguje się na brzegu, w bardziej zaludnionych - we wrakach statków czy podziemnych jaskiniach. Żywi się fokami, pingwinami, większymi rybami, nie wahają się atakować także humanoidów, pływających w danym momencie w wodzie. Jednakże jest za inteligentne, by rzucić się bezsensownie na chmarę sahuaginów czy krakena w ofensywie.
Jest postrachem wód wybrzeżnych. Nie tyle z powodu jego wyglądu, tyle z powodu posługiwania się psioniką, w połączeniu z cechami fizycznymi.
Statystyki:
Rozmiar: Duży
Typ: Wynaturzenie
Kostka Wytrzymałości: 12k8+60 (114 pw)
Inicjatywa: +2
Bazowa szybkość: 4,5 m, pływanie: 21 m
KP: 26 (-1 za rozmiar, +2 ze Zręczności, +15 naturalny), dotyk: 11, nieprzygotowany: 24
Bazowy atak/Zwarcie: +9/+19
Ataki:
Ugryzienie: +13 (1k8+3)
Pazury: +15 (1k8+6)
Ogon: +13 (1k8+6)
Całkowity atak: 2 pazury +15 (1k8+6) oraz 1 ugryzienie +13 (1k8+3) oraz 1 ogon +13 (1k8+6)
Przestrzeń/Zasięg: 3 m x 1,5 m/ 1,5 m
Specjalne zdolności: rozrywanie, węch, widzenie w ciemnościach 24 m, widzenie w słabym świetle, psionika, redukcja obrażeń 10/magia, wstrzymywanie oddechu
Rzuty obronne: Wytrwałość: +9 / Refleks: +6 / Wola: +12
Atrybuty: Siła: 23 / Zręczność: 14 / Budowa: 21 / Intelekt 14 / Roztropność: 14 / Charyzma: 10
Umiejętności: Autohipnoza: +12, Koncentracja: +9, Nasłuchiwanie: +15, Pływanie: +18, Stabilizowanie się: +10, Tajniki dziczy: +14, Wyczucie kierunku: +6, Wyzwalanie się: +6, Zauważanie: +15.
Atuty: Czujność, Żelazna Wola, Poprawiona naturalna broń (pazury), Zogniskowanie broni (pazury), Wielokrotny atak.
Środowisko: wody w dowolnym klimacie.
Występowanie: pojedynczo, para lub stado (3-8 )
Skala Wyzwania: 13
Skarb: żaden
Charakter: zawsze neutralny
Rozwój: 13-16 KW (Duży), 17-20 KW (Wielki)
Walka:
Leptohydran walczy albo na polowaniu, albo w obronie swojego terytorium. Atakuje, gdy zobaczy wroga, kiedy zorientuje się, czy jest w stanie sprostać mu. Podczas łowieckich wypraw, jak i walk obronnych, stosuje psionikę w celu wzmocnienia swojej siły rażenia lub przygotowania się do nieuniknionej walki. Wykazuje się niezwykłą odwagą w walce, ale jest na tyle rozsądny, by nie pchać się pod przeciwnika, z którym na pewno sobie nie poradzi. Stosuje pazury, kły w ataku, opcjonalnie machnięcie ogonem , kiedy przeciwników jest więcej. Zawsze wspomaga się psioniką, wyłączywszy polowania na mniejsze, pospolite zwierzęta (np.: delfiny, foki, ryby).
Zdolności:
Rozrywanie: Leptohydran, po udanym teście zwarcia, wczepia się w ciało przeciwnika i może zdecydować się na rozerwanie tegoż ciała, zadając 2k8+12 obrażeń. W tym samym czasie , ma możliwość ugryzienia tego samego przeciwnika jako zwykły atak.
Psionika: Leptohydran ma rozwinięte wrodzone zdolności psioniczne (jak efektywny poziom mocy psionicznej Psychowojownika o poziomie równym ilości KW). Większość zdolności idzie pod ulepszenie siły natarcia wynaturzeń lub ewentualnej ochrony czy zwiadu.
Punkty mocy: 47 (na dzień)
Moce:
0 - poziomowe: Oszołomienie, Szpony, Wykrycie psioniki
1 - poziomowe: Poszerzone widzenie, Przeczuwanie walki, Słyszenie światła
2 - poziomowe: Pazury niedźwiedzia, Przewidywanie walki, Uwaga
3 - poziomowe: Sprawność, Wampirze szpony, Wyczucie niebezpieczeństwa
4 - poziomowe: Psychosprężenie, Wytrwała obserwacja.
Wstrzymywanie oddechu: Leptohydran może wstrzymywać oddech na liczbę rund równą wartości jego Budowy pomnożoną przez 9, zanim zacznie ryzykować utonięcie. W trakcie tonięcia, wykonuje testy co trzy, a nie w każdej, rundy.
Umiejętności: Leptohydran otrzymuje premię rasową +8 do Pływania, wykonywanych w związku ze specjalną akcją lub uniknięciem niebezpieczeństwa, ma prawo w teście tej umiejętności wziąć 10, nawet, jeśli coś go rozprasza lub mu zagraża pływając, może wykonać akcję biegu, pod warunkiem, że porusza się w prostej linii. Ponadto, zyskuje premię +6 do Autohipnozy, +4 do Tajników Dziczy i +3 do Nasłuchiwania oraz Zauważania.
Proszę o wytknięcie mi ew. błędów.