Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Leptohydran [3.0]

ndz wrz 07, 2008 1:08 pm

O to moja kolejna praca - potworek. "Nie-pingwin". ;)

Leptohydran

Opis: Leptohydran to wynatrzuenie, bardzo przypominające lamparta morskiego, jednak wyraźnie od nich większego i sprytniejszego. Oddzielnie od swych kuzynów, jako gatunek przeszedł ostatnie etapy ewolucji, w otoczeniu bliżej nieznanych, morskich stworów.
Długi na 4 metry, ważący średnio pół tony, o bardzo twardej skórze. Pysk jak u zwykłych lampartów morskich, jednakże z solidniejszymi kłami, pazury idealnie stworzone do pochwycenia i rozszarpywania przeciwników. Stosuje wrodzone moce psioniczne, w celu wspomożenia w walce i eksploracji swoich terytoriów.
Żyje w płytkich wodach nadbrzeżnych. W odludnych miejscach, stadnie wyleguje się na brzegu, w bardziej zaludnionych - we wrakach statków czy podziemnych jaskiniach. Żywi się fokami, pingwinami, większymi rybami, nie wahają się atakować także humanoidów, pływających w danym momencie w wodzie. Jednakże jest za inteligentne, by rzucić się bezsensownie na chmarę sahuaginów czy krakena w ofensywie.
Jest postrachem wód wybrzeżnych. Nie tyle z powodu jego wyglądu, tyle z powodu posługiwania się psioniką, w połączeniu z cechami fizycznymi.

Statystyki:

Rozmiar: Duży
Typ: Wynaturzenie
Kostka Wytrzymałości: 12k8+60 (114 pw)
Inicjatywa: +2
Bazowa szybkość: 4,5 m, pływanie: 21 m
KP: 26 (-1 za rozmiar, +2 ze Zręczności, +15 naturalny), dotyk: 11, nieprzygotowany: 24
Bazowy atak/Zwarcie: +9/+19
Ataki:
Ugryzienie: +13 (1k8+3)
Pazury: +15 (1k8+6)
Ogon: +13 (1k8+6)
Całkowity atak: 2 pazury +15 (1k8+6) oraz 1 ugryzienie +13 (1k8+3) oraz 1 ogon +13 (1k8+6)
Przestrzeń/Zasięg: 3 m x 1,5 m/ 1,5 m
Specjalne zdolności: rozrywanie, węch, widzenie w ciemnościach 24 m, widzenie w słabym świetle, psionika, redukcja obrażeń 10/magia, wstrzymywanie oddechu
Rzuty obronne: Wytrwałość: +9 / Refleks: +6 / Wola: +12
Atrybuty: Siła: 23 / Zręczność: 14 / Budowa: 21 / Intelekt 14 / Roztropność: 14 / Charyzma: 10
Umiejętności: Autohipnoza: +12, Koncentracja: +9, Nasłuchiwanie: +15, Pływanie: +18, Stabilizowanie się: +10, Tajniki dziczy: +14, Wyczucie kierunku: +6, Wyzwalanie się: +6, Zauważanie: +15.
Atuty: Czujność, Żelazna Wola, Poprawiona naturalna broń (pazury), Zogniskowanie broni (pazury), Wielokrotny atak.
Środowisko: wody w dowolnym klimacie.
Występowanie: pojedynczo, para lub stado (3-8 )
Skala Wyzwania: 13
Skarb: żaden
Charakter: zawsze neutralny
Rozwój: 13-16 KW (Duży), 17-20 KW (Wielki)

Walka:

Leptohydran walczy albo na polowaniu, albo w obronie swojego terytorium. Atakuje, gdy zobaczy wroga, kiedy zorientuje się, czy jest w stanie sprostać mu. Podczas łowieckich wypraw, jak i walk obronnych, stosuje psionikę w celu wzmocnienia swojej siły rażenia lub przygotowania się do nieuniknionej walki. Wykazuje się niezwykłą odwagą w walce, ale jest na tyle rozsądny, by nie pchać się pod przeciwnika, z którym na pewno sobie nie poradzi. Stosuje pazury, kły w ataku, opcjonalnie machnięcie ogonem , kiedy przeciwników jest więcej. Zawsze wspomaga się psioniką, wyłączywszy polowania na mniejsze, pospolite zwierzęta (np.: delfiny, foki, ryby).

Zdolności:

Rozrywanie: Leptohydran, po udanym teście zwarcia, wczepia się w ciało przeciwnika i może zdecydować się na rozerwanie tegoż ciała, zadając 2k8+12 obrażeń. W tym samym czasie , ma możliwość ugryzienia tego samego przeciwnika jako zwykły atak.

Psionika: Leptohydran ma rozwinięte wrodzone zdolności psioniczne (jak efektywny poziom mocy psionicznej Psychowojownika o poziomie równym ilości KW). Większość zdolności idzie pod ulepszenie siły natarcia wynaturzeń lub ewentualnej ochrony czy zwiadu.
Punkty mocy: 47 (na dzień)
Moce:
0 - poziomowe: Oszołomienie, Szpony, Wykrycie psioniki
1 - poziomowe: Poszerzone widzenie, Przeczuwanie walki, Słyszenie światła
2 - poziomowe: Pazury niedźwiedzia, Przewidywanie walki, Uwaga
3 - poziomowe: Sprawność, Wampirze szpony, Wyczucie niebezpieczeństwa
4 - poziomowe: Psychosprężenie, Wytrwała obserwacja.

Wstrzymywanie oddechu: Leptohydran może wstrzymywać oddech na liczbę rund równą wartości jego Budowy pomnożoną przez 9, zanim zacznie ryzykować utonięcie. W trakcie tonięcia, wykonuje testy co trzy, a nie w każdej, rundy.

Umiejętności: Leptohydran otrzymuje premię rasową +8 do Pływania, wykonywanych w związku ze specjalną akcją lub uniknięciem niebezpieczeństwa, ma prawo w teście tej umiejętności wziąć 10, nawet, jeśli coś go rozprasza lub mu zagraża pływając, może wykonać akcję biegu, pod warunkiem, że porusza się w prostej linii. Ponadto, zyskuje premię +6 do Autohipnozy, +4 do Tajników Dziczy i +3 do Nasłuchiwania oraz Zauważania.

Proszę o wytknięcie mi ew. błędów. ;)
Ostatnio zmieniony sob gru 06, 2008 4:35 pm przez von Mansfeld, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

ndz wrz 07, 2008 4:24 pm

Chyba jeden z najkrótszych postów w mojej karierze. Potwór w miarę ciekawy, wolę punkty mocy jak punkty magii :wink:. Pozbawiony błędów z wyjątkiem źle obliczonego SW, które ustawiłbym na poziomie 6. Praca 5/6. Pracuj dalej.

EDIT do postu poniżej: Przez ciebie mój post się wydłużył :x. SW walnąłęm na czuja, bez porównań, których dokonałem przy poprzednim potworze Lava'ego. Nie będę się przy tym SW upierał, ani nawet koło niego stał. Nawet krzesełka bliżej niego nie podsunę...
Ostatnio zmieniony ndz wrz 07, 2008 4:59 pm przez Szarlih, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

ndz wrz 07, 2008 4:46 pm

VoBono pisze:
Chyba jeden z najkrótszych postów w mojej karierze. Potwór w miarę ciekawy, wolę punkty mocy jak punkty magii :wink:. Pozbawiony błędów z wyjątkiem źle obliczonego SW, które ustawiłbym na poziomie 6. Praca 5/6. Pracuj dalej.


Jak na coś z mocami psionicznymi do poziomu 4, ze sporą ilościa pw, z całkiem dobrymi poprawkami do ataku i nie tragicznymi obrażeniami, z dużą KP, to wybacz, ale SW na poziomie 6 to troszkę tak mało.

Dla porównania zobacz sobie słabsze potworki niż to: link1 | link2 | link3 | link4 | link 5 | a o większej SW niż Twoje proponowane, oprócz tego trzeciego.
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

Re: Leptohydran [3.0]

sob gru 06, 2008 4:20 pm

Laveris de Navarro pisze:
Leptohydrany to wynatrzuenia, bardzo przypominające lamparty morskie, wyraźnie od nich większe i sprytniejsze. Oddzielnie od swych kuzynów, przeszły ostatnie etapy ewolucji, w otoczeniu bliżej nieznanych, morskich stworów.
Długie na 4 metry, ważące średnio 550 kg, o bardzo twardej skórze. Pysk jak u zwykłych lampartów morskich, jednakże z solidniejszymi kłami, pazury idealnie stworzone do pochwycenia i rozszarpywania przeciwników. Stosują wrodzone moce psioniczne, w celu wspomożenia w walce i eksploracji swoich terytoriów.
Żyje w płytkich wodach nadbrzeżnych. W odludnych miejscach, stadnie wyleguje się na brzegu, w bardziej zaludnionych - we wrakach statków czy podziemnych jaskiniach. Żywią się fokami, pingwinami, większymi rybami, nie wahają się atakować także humanoidów, pływających w danym momencie w wodzie. Jednakże są za inteligentne, by rzucić się bezsensownie na chmarę sahuaginów czy krakena w ofensywie.
Jest postrachem wód wybrzeżnych. Nie tyle z powodu jego wyglądu, tyle z powodu posługiwania się psioniką, w połączeniu z cechami fizycznymi.


Fabularny opis potwora nie robi szału. Doczepię się tego rozdrabniania na szczegóły, jakim jest opisywanie konkretnej wagi. Przecież nie napisałeś, że mają 3 metry i 80 cm, tylko prawie cztery metry, więc tutaj powinno być podobnie. Ważą średnio pół tony. To jednak szczegół. Najbardziej mnie dziwi, dlaczego na początku niektórych zdań piszesz "Jest postrachem wód", "Żyje w płytkich wodach", a zdanie później jest liczba mnoga. Zdecyduj czy opisujesz gatunek Leptohydrana, czy grupę Leptohydranów.

Swoją drogą fajna nazwa, skąd się wzięła? Mechaniki ruszać nie będę.


Leptohydrany walczą albo na polowaniu, albo w obronie swojego terytorium. Atakują, gdy zobaczą wroga, kiedy zorientują się, czy są w stanie sprostać mu. Podczas łowieckich wypraw, jak i walk obronnych, stosują psionikę w celu wzmocnienia swojej siły rażenia lub przygotowania się do nieuniknionej walki. Wykazują się niezwykłą odwagą w walce, ale są na tyle rozsądne, by nie pchać się pod przeciwnika, z którym na pewno sobie nie poradzą. Stosują pazury, kły w ataku, opcjonalnie machnięcie ogonem , kiedy przeciwników jest więcej.


Mogłeś dać jakąś konkretną zdolność, do akapitu o walce. W zasadzie nie napisałeś nic nadzwyczajnego, co nie tyczy się każdego sprytnego zwierza.

Wstrzymywanie oddechu:Leptohydran może wstrzymywać oddech na liczbę rund równą wartości jego Budowy pomnożoną przez 9, zanim zacznie ryzykować utonięcie. W trakcie tonięcia, wykonuje testy co trzy, a nie w każdej, rundy.


Dlaczego konkretnie przez 9? Pytanie czysto z ciekawości.

Proszę o wytknięcie mi ew. błędów. ;)


Praca średnia. Pomysł tutaj był ambitny i dobry, ale chyba zabrakło chęci/pomysłów przy tworzeniu? Niektóre błędy są drobne i łatwo je poprawić. Liczę, że niebawem zobaczymy coś jeszcze bardziej oryginalnego.
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

sob gru 06, 2008 4:33 pm

Nefarius pisze:
Swoją drogą fajna nazwa, skąd się wzięła?


Nie powiem więcej, ponad to, że wzięła się z zestawienia pewnych słów w języku łacińskim.

Nefarius pisze:
Mogłeś dać jakąś konkretną zdolność, do akapitu o walce. W zasadzie nie napisałeś nic nadzwyczajnego, co nie tyczy się każdego sprytnego zwierza.


Dodałem drobnie jedno zdanie, ale coż... później może coś dodam lepszego. ;)

Nefarius pisze:
Dlaczego konkretnie przez 9? Pytanie czysto z ciekawości.


Bo uznałem, ze stosując RO na Wytrwałość tego potwora, średni wynik kości k20 jako 10 - wychodzi, że wtrzyma 18 minut 48 sekund + (średnio) 2 minuty i 42 sekundy, zanim zacznie otrzymywać szkody z powodu duszenia się. :] Jak na takiego stwora - powinien mieć jednak pewne predyspozycje do przebywania pod wodą.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość