Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Losowanie postaci

wt lut 08, 2011 7:17 pm

Ostatnio tworzyliśmy sobie postaci do Mutant Chronicles i gracze byli zachwyceni losową mechaniką tworzenia historii postaci. Myślicie że jest sens mieszać w zasadach i wprowadzać coś podobnego do D&D / generic fantasy? :)

Postać wyprodukowana w ten sposób pozostawałaby w mechanice 3.5 ale miałaby wygenerowaną historię, łącznie z historią rodu. Wybór rasy, klasy oraz featów byłby ograniczony. Zasady majątku startowego byłyby znacząco inne, oferując duży rozrzut startowego bogactwa postaci od żebraków po bogatą szlachtę.

Dla ludzi którym nie wyszła wymarzona klasa zostawiłbym możliwość grania klasą NPC i przejścia na wymarzoną klasę po spełnieniu fabularnych warunków i wydaniu 1000 ekspa, z jednoczesnym anulowaniem poziomu klasy NPC. W ten sposób dostajemy historię o tym, jak to Ziutek z Koziej Wólki bardzo chciał zostać magiem i dopiero po wielu perypetiach i pokonaniu różnych przeszkód - w istocie nim został.

Taki system ma kilka zalet:
Powstają różnorodne postaci zamiast odbitych od sztampy idealnie zoptymalizowanych identycznych koleżków z których każdy mag ma 18 inta a każdy wojownik 18 siły i wszyscy tyle samo pieniędzy itd.

Więcej byłoby postaci rasowo i klasowo pasujących do regionu.

Postaci miałyby jakiś background.

Jak to w życiu, nie wszystko w tymże backgroundzie musi się postaciom podobać. W trakcie kampanii gracze mogą się zająć anulowaniem wad swoich postaci i wykorzystaniem jej zalet. Wszelkie super combo wymyślone przez graczy (może oprócz ras) jest osiągalne ale trzeba nad nim popracować w grze a nie wybrać sobie na początku jak konsument z menu.

Gracze bardzo przywiązują się już od pierwszej sesji do postaci które wyszły przyzwoicie albo dobrze. Mają poczucie, że to szczęście że mogą być Aasimarem paladynem czy innym dziwnym stworem i bardziej wiążą się z postacią emocjonalnie.

Gracze którzy nie mają pomysłu na postać, mogą sobie porzucać :)

No i jest hazardowa radocha na wstępie.

Ogólnie - myślicie że warto sobie coś takiego rozpisać czy to czysta herezja i bez sensu? :)
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Losowanie postaci

wt lut 08, 2011 8:18 pm

Post roboczy do edycji :)

Dobra, zakładając że to ma sens, spróbuję nakreślić ogólny pomysł:

Gracz na czas tworzenia postaci ma możliwość wykonania 6 zmian. Każdą zmianę może wykorzystać na jeden z 4 sposobów:
1. Przerzucić rzut kością z którego nie jest zadowolony.
2. Wykonać rzut kością według korzystniejszej mechaniki:
- zamiast 2k6 rzucamy 3k6 i wybieramy 2 kostki
- zamiast 3k6 rzucamy 5k6 i wybieramy 3 kostki.
3. Zamienić dwa wyniki miejscami.
4. Dodać lub odjąć 1 od wyniku

Etap 1: Atrybuty

Losujemy atrybuty według najstraszliwszej mechaniki możliwej:
6 razy rzucamy 3k6. Wyniki przypisujemy po kolei do STR, DEX, CON, INT, WIS i CHA.

Możemy poprawić swoje rzuty wykorzystując zapas zmian. Jeśli chcemy zamieć je kolejnością, również musimy użyć punktów zmian.

Etap 2: Pochodzenie / przodkowie

Rzucamy k4-1 razy na to ile ciekawych rzeczy da się powiedzieć o naszych przodkach (dalszych niż rodzice). Jeśli wyjdą nam sprzeczne rzeczy, to znaczy że dotyczą różnych gałęzi naszego rodu, np przodkowie ojca mogą być tutejsi a matki - przybili zza morza.

Domyślnie pochodzisz z nie wyróżniającej się niczym rodziny przeciętnie zamożnych chłopów.
Domyślnie twoja rasa to człowiek a dostępne profesje to wojownik i łotrzyk. Przed postacią może się pojawić możliwość kariery w innych klasach i nie oznacza to bynajmniej zamknięcia domyślnych i wcześniej wylosowanych możliwych profesji.

Rzuć 3k6

3 - Twój ród jest obarczony klątwą, prześladowany przez upiory lub ma wyjątkowo mroczną przeszłość. Możesz wybrać na początku nietypową klasę np z księgi plugawego mroku albo bohaterów horroru etc - do negocjacji z MG. Wspólnie z MG wymyśl historię, jednak MG ma ostatnie słowo.
4 - Wśród twoich przodków znalazła się domieszka krwi diabłów, demonów lub podobnego paskudztwa. Możesz wybrać odpowiednią rasę (np tiefling, chaond), możesz zostać zaklinaczem. Patrz rzut "kto wie że jestem ..." dalej.
5 - Wśród twoich przodków znalazła się domieszka krwi kolorowych smoków, możesz zostać zaklinaczem. Patrz rzut "kto wie że jestem ..." dalej.
6 - Część lub całość twoich przodków, to osiadła w tym regionie od wieków, akceptowana (choć zapewne z trudem) przez ludzi linia jednej z "niższych" ras - hobgoblinów, goblinów, półorków, orków. Wieki temu ktoś z nich musiał zyskać akceptację ludzi heroicznymi czynami na rzecz królestwa co zapewniło im prawo do życia legalnie wśród ludzi. Możesz wybrać rasę lub rzucić k4: 1-goblin, 2-hobgoblin, 3-półork, 4-ork. Jeśli nie odpowiada Ci odgrywanie przedstawiciela barbarzyńskiej rasy, graj osobnikiem zżytym z ludźmi, którzy wyżej ceni sobie kulturę ludzką niż swoich przodków.
7 - Wśród twoich przodków znalazła się domieszka krwi "niższych ras" - goblinoidów lub orków. Twoja rodzina zasadniczo jest ludźmi jednak u części twoich krewnych (być może również u ciebie) objawiają się cechy dzikich przodków. Możesz wybrać odpowiednią krzyżówkę ras (np półork, półhobgoblin). Patrz rzut "kto wie że jestem ..." dalej.

8 - ktoś z twoich przodków okrył nazwisko złą sławą przez zdradę, tchórzostwo lub wybitną głupotę.
9 - pokolenie albo dwa temu twój ród bardzo ucierpiał w ostatniej wojnie / zarazie / pożarze lub innej katastrofie.
10 - twój ród jest liczny i biedny. Jeśli nawet rodzice postaci są dobrze sytuowani, obciąża ich wianuszek ubogich krewnych. k6 na "co z tego wynika": 1,2 - jeśli z dalszych rzutów nie wyniknie inaczej, rodzina nie jest w stanie zapewnić postaci podstawowego wyposażenia i edukacji. Postać zaczyna skrajnie biedna, bez majątku ponad szmaty na sobie. 3, 4, 5 - żyjecie skromnie ale udaje się uposażyć postać normalnie, 6 - postać ma krewnych na średnim szczeblu w światku przestępczym najbliższego miasta / miast.
11 - Znaczna część twojego rodu żyje na pograniczu cywilizacji i dziczy, preferując niebezpieczeństwa i trudy nad podatki. Możesz grać łowcą. k6: 1, 2, 3 - nic dodatkowo, 4, 5 - postać ma dostęp do schronienia w dziczy które może być mało znane i trudno dostępne dla ewentualnych wrogów, 6 - możesz grać druidem.
12 - Twój ród jest bogaty i liczny. k6 na "co z tego wynika": 1 - Posiadacie bogatych krewnych którzy są w złych stosunkach z postacią lub jej rodzicami i rodzeństwem, 2 - Nawet jeśli rodzice twojej postaci żyją skromnie, w krytycznej sytuacji mogą liczyć na pomoc bogatszych krewnych, 4 - należycie do rodziny rzemieślniczej z tradycjami. W wybranym rzemiośle postać ma nie tylko możliwość się wyszkolić ale nazwisko gwarantuje kredyt zaufania klientów. 5 - Należycie do rodu kupieckiego który w razie potrzeby zapewni postaci stałą pracę i dobrą pensję , 6 - jesteście jednymi z dziedziców majątku bogatego rodu kupieckiego, postać może startować z dużą sumą pieniędzy o ile wybierze karierę do zaaprobowania przez statecznych handlarzy (mag, żeglarz, bard).
13 - Ktoś z twoich przodków wsławił się legendarnym bohaterstwem. k6 na "co z tego wynika": 1 - niestety nikt prócz rodziny o tym nie pamięta, 2, 3 - rodzina cieszy się dobrą sławą i szacunkiem, 4 - postać jest daleko spokrewniona z prawdziwą szlachtą, 5 - postać należy do ubogiej szlachty, majątek i poziom życia jak u bogatych chłopów lecz jest poważana na dworze lokalnego władcy. Jeśli postać startuje z wyposażeniem wojownika, wszystko jest doskonałej jakości., 6 - postać jest prawdziwym szlachcicem. Ród posiada własny dwór i wioskę. Postać może zaczynać ze zbroją płytową, koniem, doskonałej jakości mieczem i zapasem gotówki.

14 - Twój ród to osiadli tu dawno temu przedstawiciele jednej "małych" ras. Możesz grać krasnoludem, niziołkiem lub gnomem. (jeśli chcesz wybrać to losowo: k6 = 1,2,3 niziołek, 4,5 krasnolud, 6 gnom). Zignoruj wszystkie dalsze rzuty które do tego wyraźnie nie pasują, np wszelkie z których wynikałyby krzyżówki rasowe. Jeśli odgrywanie krasnoluda Ci nie odpowiada, graj krasnoludem mocno zżytym z ludźmi który wyżej ceni kulturę ludzi od tradycji swoich przodków.
15 - Wśród Twoich przodków znalazły się jakieś elfy (możesz grać półelfem). Patrz rzut "kto wie że jestem ..." dalej.
16 - Twoi przodkowie to osiadłe tu dawno temu elfy. Grasz elfem. Jeśli nie odpowiada Ci odgrywanie elfa, możesz grać elfem mocno zżytym z ludźmi, który wyżej ceni kulturę ludzką od tradycji swoich przodków.
17 - wśród twoich przodków znalazła się domieszka krwi metalicznych smoków, możesz zostać zaklinaczem. Patrz rzut "kto wie że jestem ..." dalej.
18 - Wśród twoich przodków znalazła się domieszka krwi niebian lub istot porządku. Możesz grać Aasimarem lub Zenthyri. Patrz rzut "kto wie że jestem ..." dalej.

Jeśli z poprzedniego rzutu wyszła jakaś rasa krzyżówkowa, rzuć k6 na "kto wie że jestem ...":

1 - Wiedzą o tym wszyscy i jest to powodem powszechnej niechęci (zależnie od wyników, opartej o strach, obrzydzenie, ksenofobię lub zazdrość i zawiść).
2 - Pochodzenie jest postaci jest trudne do ukrycia więc wiedzą o tym wszyscy w okolicy. Jeśli to coś negatywnego, nie wiążą się z tym poważniejsze reperkusje ale ludzie mogą bywać niemili. Jeśli to coś pozytywnego, oprócz korzyści obciążają cię też zwiększone oczekiwania wobec rodziny i postaci. Wzięcie innej / mieszanej rasy potraktuj jako obowiązek a nie opcję.
3, 4 - wie o rodzina i sąsiedzi, mało kto jeszcze o tym pamięta / przywiązuje do tego wagę. Jeśli cechy obcej krwi objawią się w postaci, część rodziny może być zaskoczona.
5 - Jeśli to coś negatywnego - wie o tym tylko postać i bliska rodzina, łatwo to ukryć. Nawet jeśli jesteś półorkie albo innym potworem, mimo pełnych mechanicznych korzyści tak się składa, że jesteś osobnikiem wyjątkowo podobnym do ludzi.
6 - Wiedza o pochodzeniu postaci jest powszechna i budzi powszechny szacunek / podziw / strach (zależnie od rasy)

Rodzice i najbliższa rodzina postaci (kolejna seria szans na dostęp do innych ras, rodziny bogatej, biednej, patologicznej lub nie, bycie sierotą lub półsierotą, rozwód oraz oczywiście rodzeństwo. Znowu jest szansa na wylosowanie innej rasy lub krzyżówki.

3k6:
3 - jedno z rodziców postaci jest egzotyczną złą lub chaotyczną istotą: k6: 1 diabłem, 2 demonem, 3 sladem, 4 czymś , 5 kolorowym smokiem, 6 zdolnym do rozmnażania stworzeniem nekromantycznym, co czyni Cię odpowiednio tieflingiem, chaondem lub bardziej ekstremalną rasą krzyżówkową jeśli w tej kampanii są one dopuszczalne. Przestań rzucać i zobacz rzut specjalny "jak doszło do krzyżówki".
4 - Jesteś wychowanym wśród ludzi przedstawicielem jednej z "gorszych" ras: k4: 1-goblin, 2-hobgoblin, 3-półork, 4-ork. Jeśli nie odpowiada Ci odgrywanie przedstawiciela barbarzyńskiej rasy, graj osobnikiem zżytym z ludźmi, którzy wyżej ceni sobie kulturę ludzką niż swoich przodków.
5 - Jedno z twoich rodziców jest przedstawicielem jednej z "gorszych" ras: k6 1,2-hobgoblin, 3,4,5,6-ork (czyli jesteś półorkiem). Rzuć jeszcze raz.
6 - Twoi rodzice pochodzą z obcych stron. Wszystko co wyrzuciłeś sobie wcześniej na ród i rodzinę tak naprawdę dotyczy ludzi mieszkających daleko z miejsca kampanii. Postać wygląda trochę inaczej niż lokalni przedstawiciele jej rasy (np jest czarnoskórym lub skośnookim człowiekiem) Korzyści i problemy wynikające z rodu raczej się nie liczą. k6: 1 - pochodzisz z kraju w którym niewolnictwo jest powszechne, urodziłeś się w niewoli, nie masz kontaktu z rodzicami ale jeśli żyją, prawdopodobnie wciąż są w niewoli. Pokrętne koleje losu zaprowadziły postać tutaj jako małe dziecko, 2,3 - rodzice postaci przyjechali tu za chlebem, pozycja ekonomiczna i społeczna rodziny jest bardzo zła, 4 - rodzice uciekali przed wojną lub potworami, 5 - zbiegowie polityczni, 6 - rodzice przybyli tu z nadnaturalnych powodów np proroctwa etc. Rzuć jeszcze raz.
7 - Jedno z rodziców zmarło: k6: 1,2 - matka, ojciec ożenił się ponownie, rzuć jeszcze raz, 3 - matka, przestań rzucać, 4 - ojciec, matka wyszła ponownie za mąż, 5, 6 - ojciec, przestań rzucać.
8 - Rodzice kłopoty: k6 - 1,2,3 majątkowe, 4 zdrowotne (matka), 5 zdrowotne (ojciec), 6 "przygodowe", rzuć jeszcze raz.
9 - Młodsza siostra, rzuć jeszcze raz.
10 - Młodszy brat, rzuć jeszcze raz.
11 - Przestań rzucać.
12 - Starsza siostra, rzuć jeszcze raz.
13 - Starszy brat, rzuć jeszcze raz.
14 - Przestań rzucać.
15 - Rodzice poprawili swoją pozycję społeczną lub ekonomiczną, rzuć jeszcze raz.
16 - Należysz do jednej z "lepszych" ras: k6 - 1,2 krasnolud, 3 gnom, 4 niziołek, 5 półelf 6 elf.
17 - Na matkę postaci w czasie ciąży rzucono silne dobre czary dla pomyślności dziecka. Dodaj 1 do swojego zapasu możliwych przerzutów. Możesz to wykorzystać do poprawienia cech lub dalszej historii postaci. Rzuć jeszcze raz.
18 - jedno z rodziców postaci jest egzotyczną istotą z planu dobra lub sługą któregoś z bogów lub inną istotą związaną z dobrem i prawem która pasuje do świata kampanii. Jesteś Aasimarem lub bardziej ekstremalną wersją pół-niebianina jeśli są dopuszczalne w tej kampanii. k6: 1,2 aasimar, 3 zeythyri, 4 metaliczny smok, 5 istota baśniowa, 6 cywilizowane praworządne planarne humanoidy w stylu gitzerai. Przestań rzucać, zobacz rzut specjalny "jak doszło do krzyżówki".

Dla każdej osoby w rodzeństwie możesz rzucić na funkcję fabularną:
k6:
1 - problem - brat lub siostra ma mało przygodowy i raczej przykry problem - może to być choroba, kalectwo, alkoholizm, patologiczny partner, osobista tragedia lub bieda (w przypadku dorosłego rodzeństwa).
2 - kłopoty - brat lub siostra ma "przygodowe" problemy - przestępcze towarzystwo, chęć zobaczenia świata, porwanie, intrygi polityczne etc.
3,4 - brat lub siostra prowadzą ustatkowane życie odpowiednie do tej rodziny.
5 - brat lub siostra mają mało przygodową ale korzystną pozycję w społeczeństwie - mogą być cienionymi rzemieślnikami, strażnikami miejskimi, dworzanami, w przypadku młodszego rodzeństwa - są obiecującymi utalentowanymi uczniami.
6 - brat lub siostra są wartościowymi "przygodowymi" postaciami i mogą się okazać pomocne drużynie.

Rzut specjalny: "Jak doszło do krzyżówki" dla egzotycznych istot (rzuty 3, 18):
k6:
1,2 - Matka postaci została uwiedziona / zgwałcona dla przelotnego kaprysu i porzucona (złe istoty) lub - postać jest dzieckiem z romantycznego związku połączonego miłością ponad podziałami gatunkowymi (dobre istoty).
3 - ludzka matka lub ojciec postaci zaznała zaszczytu obcowania z istotą w nagrodę za służbę mrocznemu kultowi / pobożne życie etc. Postać została wychowana pod bacznym okiem kultu / kościoła / etc. Nie rzucaj na dzieciństwo.
4 - postać została spłodzona w ramach magicznych eksperymentów i wczesne dzieciństwo spędziła hodowana jak królik doświadczalny przez jakiegoś szaleńca. Nie rzucaj na dzieciństwo.
5 - ojciec postaci dysponował na tyle potężną magią by przywołać i spłodzić dziecko potężnej istocie (np sukkubowi). Był magiem lub bardzo bogatym człowiekiem zdolnym zapłacić magowi za takie atrakcje. Postać została wychowana przez rodzinę zastępczą. Plany rodziców co do siebie wzajemnie i co do dziecka nie są jasne.
6 - Matka postaci została celowo wybrana przez siły zła/dobra. Postaci dotyczy jakaś mroczna/heroiczna przepowiednia a planarny rodzic ma co do postaci ambitne plany.

Rzut specjalny "Jak doszło do krzyżówki" dla "gorszych" ras (rzut 5):
1,2 - gwałt w czasie walk, napaści etc, matka jest człowiekiem
3,4 - ludzka matka była jeńcem, więźniem lub niewolnicą w rękach "gorszej" rasy
5 - ludzki ojciec miał niekonwencjonalne preferencje
6 - romantyczna miłość ponad uprzedzeniami rasowymi

TODO:

Dzieciństwo: szansa na wypadki lub wyjątkowe zdolności, dostęp do niektórych rzemiosł i klas.

Dorastanie: szansa na pierwsze miłości, nowe talenty, dostęp do kolejnych rzemiosł i klas, wrogów i sprzymierzeńców.

Każdy poziom postaci na starcie: W sumie powinno zależeć od klasy. Szansa na nowych wrogów, sprzymierzeńców, znajomości, dobrą lub złą sławę jako wykonawca niebezpiecznych zadań, dodatkowe bogactwa lub straty.

/Post roboczy do edycji :)
Ostatnio zmieniony pn lut 14, 2011 3:07 am przez Albiorix, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
BartekChom
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: pn sie 23, 2010 3:25 pm

Losowanie postaci

wt lut 08, 2011 10:40 pm

Akurat myślałem o wprowadzeniu zasad zaczynania gry typowymi mieszkańcami świata, więc pomysł mi się podoba.

A najwięcej wątpliwości mam co do krasnoludów jako części przodków i tych okolic regulaminu. Z tego, co wiem, półkrasnoludy nie występują w zwykłych światach (chyba że w Dark Sun), więc rozumiem, że krasnoludy nie mogą mieć potomstwa z ludźmi (chociaż nie będę się upierać).

Mam też wątpliwości co do pojawiania się możliwości wzięcia jakiejś rasy. Myślę, że rasa powinna być narzucona z góry. Raczej się nie wybiera rasy. A jeżeli do wyboru, to swobodnego albo w ramach punktów szczęścia - wybierasz dziwną rasę, to nie możesz poprawić czegoś innego.

Parę dni temu chciałem wprowadzić punkty samozaparcia. Wykorzystując je można by ustalić, że postać trenowała w dzieciństwie czy młodości coś, czego zwykle się nie trenuje, bo wymaga to dużo wysiłku.

A losowanie dalszych przodków połączyłbym z rodzicami. Na przykład losujesz środowisko, w którym dorastasz oraz środowisko, w którym dorastali rodzice (najprawdopodobniej to samo, albo odpowiednio powiązane, ale może jednak coś dziwnego) i według tego losujesz ich rasę i domieszki krwi.
 
Awatar użytkownika
Derechin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: wt gru 23, 2008 9:38 pm

Losowanie postaci

wt lut 08, 2011 11:05 pm

Rozumiem, że głównym założeniem jest wylosowanie kompletnie wszystkiego, co możliwe? Nie jestem pewien, czy graczom prosto będzie się wczuć w postać, do której tworzenia prawie się nie przyłożyli (wszystko zależy od stopnia uzależnienia gracza od turlania kostkami :D ).
Generalnie mnie się pomysł bardzo podoba. Problem jest tylko taki, że jeśli rzeczywiście chcesz rozwinąć go, aby pokrył przynajmniej większość aspektów przeszłości postaci, to osiągnie on niesamowite rozmiary. Szczególnie ostatni punkt na liście do zrobienia wydaje się ogromny. Chyba, że ograniczysz tworzenie postaci według tego pomysłu do paru pierwszych poziomów. Po prostu wyżej ilość losowań, które gracz powinien przeprowadzić będzie za duża.

Przydałoby się też zrobić osobną tabelkę na dzieciństwo dla każdego typu rodziny, który wyszczególnisz. Chyba że będzie to wyglądało w bardzo uproszczony sposób w stylu:
1 - miałeś wypadek w dzieciństwie, wybierz jeden z listy Flaws, dostajesz dodatkowy atut (jako że dorastałeś już ze swoją wadą)
2 - miałeś szczęśliwe dzieciństwo, co sprawia, że jesteś pogodnym człowiekiem, który ma tendencje do posiadania silnego kręgosłupa moralnego
3 - wykazałeś smykałkę do pewnego rzemiosła, wybierz jedno, będzie klasową umiejętnością
4 - miałeś zamiłowanie do jakiejś umiejętności, wybierz jedną (oprócz tych w stylu Odcyfrowywania zapisków, Czarostwa, itp.)
5 - miałeś nieszczęśliwe dzieciństwo, więc masz większe tendencje ku złu
6 - jesteś odpowiednikiem Mozarta w wybranej dziedzinie!

Jak się tak na to patrzę, co napisałem, to naprawdę wydaje mi się, że osobna tabelka Dzieciństwa dla każdego typu rodziny jest wskazana. Chyba, że masz jakiś dobry pomysł, jak to zgrabnie zrobić.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Losowanie postaci

śr lut 09, 2011 12:24 am

Myślałem o tym, żeby po prostu dopisać np "jeśli twoja rodzina jest wystarczająco bogata na kapłańskie leczenie, zignoruj ten wynik" etc.

Updatowałem drugi post ale dalej nie ma rodziców ;)
Ostatnio zmieniony śr lut 09, 2011 1:27 am przez Albiorix, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Derechin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: wt gru 23, 2008 9:38 pm

Losowanie postaci

śr lut 09, 2011 9:26 am

Gracz powinien mieć możliwość wylosowania wyników 10 i 12 niezależnie od innych w tej tabeli. Tylko one tak naprawdę mówią o konkretnie rodzinie postaci i trochę się kłócą z całą resztą, która dotyczy jego rasy i ewentualnie klas mu dostępnych. To znaczy najlepiej by było, gdyby one znalazły się w sekcji Rodzice.

Skoro 11 to "pogranicze dziczy", to 10 mogłoby być: Twoja rodzina żyje w dziczy. Lista dostępnych klas poszerza się o łowcę i o druida (w zależności od MG). Rzuć k6:
1 - możesz zostać satyrem
2 - możesz zostać Catfolk (Races of the Wild)
3 - możesz zostać Raptoranem (j.w.)
4 - możesz zostać leśnym elfem
5 - możesz zostać koboldem, lista dostępnych klas zwiększa się o zaklinacza
6 - możesz zostać centaurem albo półcentaurem (gdzieś na forum był taki szablon)

Moja propozycja ma wadę - klasy z dostosowaniem poziomu, nie wiem, czy mieściły się w Twoim zamyśle.

Punkt 12 z kolei mógłby zawierać mieszczuchów. Możliwość grania niziołkiem, gnomem, kapłanem - tego jeszcze nie ma w tej tabelce.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Losowanie postaci

śr lut 09, 2011 10:15 am

Koncept "generatora postaci" fajny - może go kiedyś użyję :wink:

W przeciwieństwie do jednego z przedmówców, uważam, że możliwość wzięcia postaci danej rasy w zależności od miejsca/społeczeństwa, jakie ci wypadło, jest bardzo dobra. Inaczej mielibyśmy raptoranów w mieście :D

Dzieciństwo ogólne, takie jak zaproponował Derechin, jest OK. Rozróżnianie dzieciństwa w różnych rodzinach jest fajne fabularnie, ale byłoby zbytnią komplikacją.

Albiorix - kiedy coś o rodzinie?
 
Awatar użytkownika
Zirnitra
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 104
Rejestracja: czw wrz 02, 2010 11:05 pm

Re: Losowanie postaci

śr lut 09, 2011 3:55 pm

No to spróbuję twojej metody w tworzeniu postaci - zobaczymy jaki dziwak wyjdzie :P Będę uzupełniał w miarę wprowadzania przez ciebie zasad.
Atrybuty:
[S 14], [Zr 6], [Bd 9], [Int 17], [Rzt 15], [Cha 13]

Nieźle jak na 3k6 i nie wykorzystałem zmian więc się zobaczy

Pochodzenie:
[Rzut k4-1: 0]

To chyba znaczy że mam standardowe?

Rodzice:

TODO:
(żebym tylko wiedział co to jest??)
Ostatnio zmieniony śr lut 09, 2011 4:33 pm przez Zirnitra, łącznie zmieniany 6 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Losowanie postaci

śr lut 09, 2011 5:07 pm

TODO znaczy "TO DO" znaczy "zrobić :)"

Wrzucę porno na serwer i napiszę generator rodziny :)
 
Awatar użytkownika
Zirnitra
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 104
Rejestracja: czw wrz 02, 2010 11:05 pm

Re: Losowanie postaci

sob lut 12, 2011 3:49 pm

Up
TO DOkończ zamiast żartować, chcę postać zrobić :P .
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Losowanie postaci

pn lut 14, 2011 3:34 am

Poprawiłem i dodałem rodziców. Wstępne testy:

1. atrybuty w mechanice super strasznej:

str 12
dex 15
con 3
int 11
wis 12
cha 12

zużywam 1 zmianę żeby sobie przerzucić kondycję:
14

atrybuty:
str 12
dex 15
con 14
int 11
wis 12
cha 12

2. przodkowie
k4-1: 2

pierwszy rzut: 3k6: 10 (biedny ród)
k6: 4 (skromnie ale w normie)
... tymczasem moim najlepszym atrybutem jest dex więc w sumie mi pasuje bo pewnie zostanę jakimś złodzieje.

drugi rzut 3k6: 12 (bogaty ród)
k6: 5 (bogaty ród kupiecki)

No ładnie. To znaczy że związek moich rodziców to mezalians - bogate mieszczaństwo i miejska biedota, połączone węzłem małżeńskim na dobre i na złe, zapewne wbrew woli tych bogatszych dziadków

3. Zobaczmy jak układało się rodzicom:
3k6: 5 (ojej, gorsza rasa)
k6 na rasę: 5 (ork)
k6 na rodzaj krzyżówki: 1 (gwałt w napaści)

Nooo ładnie. To znaczy że mama postaci prowadziła należącą do rodziny karawanę przez dzikie ostępy, karawana została napadnięta, mam zgwałcona i zostawiona z problemem. Oj oj.

3k6: 11 (przestań rzucać). Postać nie ma rodzeństwa. Matka do dziś nie chciała lub nie mogła związać się z innym mężczyzną i urodzić innych dzieci.

Tadam. Dobra, to kolejny test:

1.

str 13
dex 10
con 13
int 14
wis 10
cha 13

2.
2 rzuty na ród:
3k6: 14, k6: 5 - pochodzę ze statecznego krasnoludzkiego rodu
3k6: 7 - domieszka goblinoidalnej krwi? Nie ma takich krzyżówek, rzut się nie liczy.

3.
3k6:
12, 1 - starsza siostra z nieciekawymi problemami
11, przestań rzucać

OK jestem krasnoludem a moja starsza siostra żyje w nieszczęśliwym małżeństwie zawartym wyłącznie z powodu polityki klanowej.

Można pomyśleć o poprzesuwaniu prawdopodobieństw.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości