Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Ellentir
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: ndz lis 02, 2003 11:57 pm

Losy Poza Czasem

czw kwie 28, 2005 6:04 pm

Myślę, że po dłuższym czasie milczenia, należy się Wam nieco wyjaśnień odnośnie Poza Czasem i wydawnictwa w ogóle. Jak zapewne zauważyliście, od kilku miesięcy nasze zaangażowanie w promowanie systemu malało, a teraz zupełnie zamarło. Wycofywaliśmy się kolejno z pomysłu pisania dodatków, wydawania periodyku, wreszcie zlikwidowaliśmy stronę.

W tej chwili, po ostatniej naradzie „wydawnictwa” (słownie: dwóch osób) mogę już z całą pewnością stwierdzić, że Poza Czasem to dla nas zakończony epizod. Żeby wytłumaczyć naszą decyzję, muszę nieco odsłonić kulisy powstania systemu i przybliżyć idee, które nam przyświecały. Tak więc, poniżej, po raz pierwszy przed Waszymi oczami cała prawda o Poza Czasem:

Idea stworzenia zarówno wydawnictwa jak i systemu pojawiła się nieco ponad trzy lata temu. Mieliśmy na tyle dobre zaplecze materialne, że mogliśmy pozwolić sobie na tego typu przedsięwzięcie bez obniżania standardów życia. Jednocześnie nie wiązaliśmy z Menhirem szczególnych nadziei na sukces w znaczeniu komercyjnym. Zakładaliśmy, że jeżeli wydany system zarobi tyle, by zwrócić koszty wydania, to świetnie i na tym właśnie poziomie ustawiliśmy poprzeczkę jeżeli chodzi o dochodowość przedsięwzięcia. Wydawnictwo nie powstało po to, by robić pieniądze. Miało być naszym wkładem w świat gier fabularnych, rodzajem podziękowań. Skoro przez tyle lat tak świetnie bawimy się, grając w cudze systemy, czytając cudze artykuły w branżowych pismach i od czasu do czasu bywając na organizowanych przez kogoś konwentach, to może czas na ruch z naszej strony – dodajmy do polskiego RPG coś od siebie. Tyle, jeśli chodzi o kulisy powstawania samego wydawnictwa, teraz nieco o Poza Czasem.

Na samym początku musieliśmy dokonać wyboru spośród kilku pomysłów, które, naszym zdaniem, warte były wydania. Ten nasz „pierwszy” system miał przed sobą bardzo trudne zadanie. Musieliśmy się dzięki niemu nauczyć, jak właściwie pisze się i wydaje podręcznik RPG. To był rodzaj eksperymentu – czy będziemy w stanie zmobilizować się na tyle, żeby coś faktycznie stworzyć, jak należy dogadywać się z drukarniami, ile istnieje ukrytych problemów, które wyskoczą na nas znienacka. Jaki wreszcie będzie odbiór gotowego systemu, ile czasu trzeba będzie poświęcać jego promocji, jaki jest optymalny nakład. Poza Czasem dostarczyło nam odpowiedzi na te i wiele innych pytań. Bez tej wiedzy nie moglibyśmy realnie zastanawiać się nad wydawaniem kolejnych systemów.

Jednocześnie mieliśmy świadomość, że nie „pociągniemy” Poza Czasem sami. Dla nas to pierwszy, ale nie jedyny projekt. Oboje mamy całkiem sporo zajęć niezwiązanych z RPG i nie możemy (niestety) poświęcać hobby każdej chwili. Dlatego, od początku tworzenia PC zakładaliśmy, iż ten system musi znaleźć sobie nowych ludzi, którzy zechcą do niego tworzyć. Dlatego miał on mieć charakter jak najbardziej uniwersalny, zaś realia świata pozostały otwarte – PC miało tylko nadawać pewien klimat a nie zamykać (szeroko rozumianego) przyszłego twórcę w sztywnej konwencji. Naszym marzeniem było, by ktoś mógł połączyć przyjemne z pożytecznym i zacząć pisać coś do systemu, który lubi, przy okazji dostając w zamian jakieś pieniądze. Nie planowaliśmy oczywiście wypłacania niesłychanych wynagrodzeń, chcieliśmy jednak, by gracz czy prowadzący mieli świadomość, że będą w stanie cokolwiek zarobić na swoich pomysłach. Po roku od premiery mogę już niestety napisać, że ta formuła się nie sprawdziła. Owszem – pojedyncze osoby faktycznie coś napisały (za co im serdecznie dziękujemy), ale w sumie jest tego bardzo niewiele. I nie można wytłumaczyć tego małą popularnością systemu, gdyż nie otrzymaliśmy wiadomości od sporej ilości osób, które już zadeklarowały się jako piszące, a wręcz wzięły zaliczki w jakiejś formie (najczęściej podręcznika).

Tym samym, niestety, pozostaje nam nieco zrewidować podejście do wydawnictwa. Nadal chcemy coś tworzyć i systemy Menhira będą pojawiać się na rynku. Jednak nie szukamy już za wszelką cenę wsparcia na zewnątrz. Oczywiście nadal będziemy potrzebować choćby grafików, ale nie będziemy się starać angażować do projektu więcej osób, niż jest nam niezbędnych.

Fakt, że my nie będziemy już starać się „zarażać” Poza Czasem nie oznacza, że system przestaje istnieć. Nadal można go kupić (choćby w sklepach internetowych i na konwentach), nadal można w niego grać – po prostu zostaje on w całości oddany Wam, a więc nie będzie storyline’u ani oficjalnych dodatków - twórzcie, zmieniajcie i bawcie się przy tym jak najlepiej.

Niezależnie od tego, czy Poza Czasem jako całość jest „dobre” (bo nie mi to oceniać), wierzę, że udało nam się zawrzeć na tych trzech setkach stron jakąś odrobinę magii. I mam nadzieję, że każdy kto przeczytał podręcznik albo przemierzał Tir Na Danu jako Wybraniec Bogini, miał okazję tę magię poczuć. Życzę Wam wszystkim mnóstwa udanych sesji - tak Poza Czasem, jak i każdego innego systemu.
 
Awatar użytkownika
Seji
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 7523
Rejestracja: czw mar 20, 2003 1:43 am

czw kwie 28, 2005 6:59 pm

Szkoda :/.

Najlepiej chyba napisany system na rynku znika.

Dzieki, Thilnen. Dzieki, Ellentir.
 
Awatar użytkownika
wiedzmak
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1226
Rejestracja: pn lis 24, 2003 3:55 pm

czw kwie 28, 2005 7:00 pm

zapytam wprost, choc temat pytania bedzie niewdzieczny: czy duzo straciliscie na PC? jak mial sie sprzedana (nie rozdana) ilosc podrecznikow do waszych przypuszczen sprzed premiery?
 
Awatar użytkownika
Sting
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3287
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:27 pm

czw kwie 28, 2005 7:51 pm

Szkoda, że to już koniec linii wydawniczej :(

No, ale niestety taka jest smutna prawda - postawić na support fanów w Polsce to tak jakby podcinać gałąź na której się siedzi. Smutne to, ale prawdziwe. Jednego dnia słomiany zapał tysięcy, a drugiego cisza i zmiana numerów gg.

Życzę wam przyszłych sukcesów i dziękuje za bardzo dobry system...
 
Awatar użytkownika
Wojewoda
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 902
Rejestracja: wt paź 28, 2003 9:21 pm

czw kwie 28, 2005 10:05 pm

i zmiana numerów gg.


Może to zła okazja, ale czy to aluzja czy tak po prostu? :)

Szkoda. Wiem Ell, że macie jeszcze parę projektów w zanadrzu. Czy to koniec tylko PCków, czy Menhira w ogóle?

Jakoś będziemy jeszcze próbowali utrzymać subsystem:-/
 
Awatar użytkownika
Sting
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3287
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:27 pm

czw kwie 28, 2005 10:52 pm

Wojewoda pisze:
Może to zła okazja, ale czy to aluzja czy tak po prostu?


Nie Wojewodo to nie aluzja :wink:. Wiem z własnego doświadczenia bo kiedyś (jeszcze w czasach przed Polterem) robiłem mały WODowy projekt. Wszystko było ładnie dogadane i nagle kontakt z ludźmi się urwał - gg nie odpowiadało, maile przepadały itd.
Dlatego do fanowskich inicjatyw jestem nastawiony raczej sceptycznie.
 
Awatar użytkownika
Ellentir
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: ndz lis 02, 2003 11:57 pm

czw kwie 28, 2005 11:47 pm

Na razie pozwole sobie ograniczyc sie do dwoch odpowiedzi:

wiedzmak: Szcześliwie PC nie tylko nie przyniosło strat, ale nawet pewne (choć niewielkie) zyski.

Wojewoda:
Nadal chcemy coś tworzyć i systemy Menhira będą pojawiać się na rynku.
 
Awatar użytkownika
Tacharis
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 68
Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:01 pm

pt kwie 29, 2005 12:09 am

Ehhh... Do tej pory nie byłem zainteresowany PC w ogóle. Ale jak przeczytałem na Valkirii (eeee, to naprawdę nie jest pseudoreklama) newsa o jego końcu, to mi się smutno zrobiło :( I teraz stwierdziłem, że muszę go poznać.
Przybujająca jest ta cisza po stronie fanów, ale nie poddawajcie się! Wierzę, że kiedyś to się zmieni! I to właśnie dzięki takim (mimo wszystko chyba nadal) pionierskim działaniom jak wasze. :)
Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Teukros
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 475
Rejestracja: pt maja 16, 2003 11:39 am

pt kwie 29, 2005 8:40 am

Chciałbym poruszyć inną kwestię - zasad, które nie pomieściły się w podręczniku podstawowym (np. zasady tworzenia Wysoko Urodzonych itd.). Czy istnieje szansa, aby materiały te udostępnić na sieci ? Wiem, że wygląda to na nachalne wyciąganie darmowych pomocy, ale teraz - kiedy już wiadomo, że nie będzie dodatków - to chyba jedyny sposób, abyśmy się dowiedzieli, jak autorzy widzieli tą część PC.
 
Awatar użytkownika
Seji
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 7523
Rejestracja: czw mar 20, 2003 1:43 am

pt kwie 29, 2005 8:42 am

Hmm.. To by nie bylo zle. A o reszte magii tez mozna prosic?
 
Awatar użytkownika
Neurocide
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: czw maja 01, 2003 10:32 pm

pt kwie 29, 2005 1:23 pm

Może i nienawidzę tych cholernych Celtów, paskudnych kartoflojadów, ale rzeczywiście szkoda, że system padł. Picieszajace, że Menhir nie składa broni. Murphy drań znowu miał rację - to ważna lekcja dla nas wszystkich, żeby nie opierać powodzeia misji na czynnikach zawodnych, a traktować je jedynie jako ew. ułatwienia (o ile się ujawnią).

Cieszę się, że przynajmniej kończycie z klasą, a nie po słowiańsku ;).
 
Awatar użytkownika
Wojewoda
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 902
Rejestracja: wt paź 28, 2003 9:21 pm

pt kwie 29, 2005 3:06 pm

Cieszę się, że przynajmniej kończycie z klasą, a nie po słowiańsku Wink


nice :wink:

Faktycznie gapa ze mnie, może jestem zbyt szybki, ale...

[joke tylko dla wybranych za co przepraszam mode on] Skoro Menhir nie umarł, to czy macie plany wydania jakiegoś innego erpega, np.dark fantasy, bo ja nawet nazwę dla niego znalazłem wiesz? I mapę mam już rozrysowaną :wink: [joke tylko dla wybranych za co przepraszam mode off]
 
Awatar użytkownika
Ellentir
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: ndz lis 02, 2003 11:57 pm

pt kwie 29, 2005 4:29 pm

Wojewodo... Nie wiem naturalnie o jaki system Ci chodzi i naturalnie tym bardziej nie domyślam się jego nazwy.

Niemniej jednak pragnę stwierdzić (teraz już do wszystkich), że obecnie najbliższy system, który mialby zostać wydany, to nie wspomniane dark-fantasy, a prędzej coś z gatunku SF (szeroko rozumianej). I byłbym wdzięczny abyśmy na jakiś czas na tym etapie skończyli dyskusję na temat naszych przyszłych publikacji. Na pewno nowy system nie pojawi się szybko. Żeby uniknąć problemów ze ścigającym nas deadlinem postanowiliśmy do ostatniej chwili nie podawać żadnych konkretnych dat wydania. Faktem pozostaje jednak, że w tym roku na pewno żaden nasz system nie ujrzy światła dziennego.

Praca nad Poza Czasem nauczyła nas, że oczekujecie jak najwięcej konkretnych informacji na temat systemu, możecie więc liczyć, że każda nasza publikacja będzie poprzedzona solidną kampanią informacyjną.

I na razie to tyle.
 
Awatar użytkownika
Wildrose
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 29
Rejestracja: pt sty 23, 2004 7:56 pm

pt kwie 29, 2005 6:37 pm

ja sie zdeklaruje:
z chcia wspomoge was ilustracyjnie, tylko ze bede oczekiwala dokladnych wytycznych ewentualnie gdybyscie byli tym faktem zainteresowani.
pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
Mitu
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 147
Rejestracja: sob lip 31, 2004 11:25 pm

sob kwie 30, 2005 12:05 pm

Cóż.....jeden z najlepszych polskich RPG-ów upada w taki sposób.... szkoda mi nawet mówić, ani przypominać wszystkich tych fajnych pomysłów jakie powstawały na początku wraz z tworzeniem się systemu(szczególnie końcowej fazie) a ile z nich, ostatecznie znalazło swoje wykończenie...

Nie pozostaje już nic innego jak powiedzieć w tym miejscu, jedno ale znaczące słowo: Dziękuje
 
Awatar użytkownika
Kleszcz
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: sob lis 06, 2004 7:31 pm

sob kwie 30, 2005 12:33 pm

Szkoda... Nigdy nie zagrałem, ale musze przyznać, że lektura podręcznika bardzo mnie do tego zachęciła - po prostu sprawiła mi przyjemność.

Nawiązując do naszych kłakonowych rozmów, podtrzymuję chęć uczestniczenia w opracowaniach graficznych waszych kolejnych pomysłów.
Trzymajcie tak dalej!
Pzdr!
 
Awatar użytkownika
Azariash
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: sob lip 30, 2005 8:35 pm

śr sie 24, 2005 11:05 pm

Może jest jeszcze nadzieja??
 
Fingal
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 182
Rejestracja: pt maja 27, 2005 1:24 pm

ndz wrz 11, 2005 2:50 pm

To mnie najbardziej irytuje - ta forma "system upada", jakby wykładnikiem sukcesu systemu były nieskończone dodatki...system jest dobry jak jest i tyle, a jeżeli upada, to tylko przez leniwych graczy, którym już się grać nie chce - o! A do ekipy komunikat: Odwaliliście kawał dobrej roboty, wreszcie ktoś poważnie podszedł do Celtów, zamiast rozkładać ręce, mówiąc że przecież są elfy, to po co Celtowie.

<smartass mode on>Wreszcie jako gael się odgryzę, gdyż gdzieś powyżej przeleciał epitet "kartoflojady". Otóż kartofle przyszły do Europy razem z odkrywcami Nowego Świata, bodajże w renesansie - zatem określenie zawierające w sobie to warzywo bulwiaste jest może odpowiednie dla XVI-XVIIwiecznych Irlandczyków, ale do Celtów (halo, halo, czasy przedchrześcijańskie i wczesnochrześcijańskie) pasuje jak wół do karety. Należy więc chwilę się zastanowić, zanim się coś powie :mrgreen: <smartass mode off>
 
Awatar użytkownika
Lea
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:06 pm

śr lis 23, 2005 11:44 am

Posłuchajcie. Ze mną było tak, że celtów zawsze lubiłam, a podręcznik jak zobaczyłam, to łaziłam do empku aż znałam go prawie na pamięć i miałam plany czterech różnych postaci, az w końcu go kupiłam, musiałam go kupić, przecież był mój. Był ostatni i wybiedzony, a nowe miesiącami nie nadchodziły. Oczywiście nadeszły zaraz jak kupiłam :spoko: Nie żebym żałowała, nie.

A do czego zmierzam. Mnie się bardzo podobały niedopowiedzenia... To, że dużo rzeczy, miast, potworów jest zwyczajnie nieopisana... Legendarna, bez statystyk, bez szczegółowych map... To zawsze było dla mnie realistyczne. Czarowne miejsca dla rozpostarcia wyobraźni. Podręcznik podobał mi się dlatego jako całość i jakoś nigdy nie czułam potrzeby dopisywać nic i wyjaśniać... Bałabym się, że coś zepsuję, że pomniejszę magiczność... Może to źle, nie wiem. Ale widzę, że niektórzy tu macie masę pomysłów, które w zasadzie trzebaby tylko przelać na papier i wypuścić.
Co Was powstrzymuje...?

Poprzednio odwiedzałam w podobny sposób podręcznik do arkony. Nie kupiłam wtedy, a teraz nie kupię też, bo jeden już jest "w rodzinie". Aha, Wy tu pewnie nie lubicie arkony. No trudno, zaciśnijcie zęby. Wiecie co, nie macie pojęcia jak na forum arkony ludzie też płakali, że system umarł, wydawca się wypiął, że teraz już nic, marazm w narodzie i w ogóle. Niektórzy nadal tak robią, bo cóż, dla niektórych miarą wartości systemu jest ciągłość wychodzenia oficjalnych dodatków. No, niech sobie będą tacy ludzie, jejku. Ale jest kilka osób w arkonie, które tak nie uważają - które twierdzą, że system jest wtedy, jak są gracze. Te kilka osób tworzy drugi nieoficjalny dodatek. Pierwszy był ogólną zbieraniną pomysłów różnych kreatywnych osób, drugi będzie już tematyczny. Wszyscy wiedzą, że mało jest czasu na takie zabawy, ale jakoś siedzą, i piszą.

Myślę, że przełamałabym obawy i napisała coś do poza czasem. Jakbym nie była tak zaangażowana w pisanie do tamtego dodatku. Może jak skończymy.
Ten system podoba mi się bardziej niż arkona. Może ze względu na przodków, może ze wgzlędu na zwykłe sentymenty. Żal mi, że się powtarza że on ginie, zamiast coś z tym zrobić. Jest masą rzeczy do napisania. Nawet takich, które nie zatrą magicznych, białych plam na mapie ziemi Danu, które tak lubię :wink:.

W poza czasem pierwszy raz próbowałam swoich sił jako mg, choć wcześniej zaklinałam się, że nigdy mg nie będę. Po prostu świat tak mi się podobał, że chciałam żeby mój mg też poznał go jako gracz.

Weźcie się w garść, bohaterowie :szpada:.

:g:
 
Awatar użytkownika
Teukros
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 475
Rejestracja: pt maja 16, 2003 11:39 am

czw lis 24, 2005 2:51 pm

Czyli, Lea, według Ciebie systemy nigdy nie umierają ? Wszak zawsze znajdą się jacyś ludze, którzy grają w nawet najbardziej zapomniany system.
Co do Poza Czasem, to akurat ten system faktycznie nie jest tak do końca martwy. Od jego "śmierci" minęło stosunkowo niewiele czasu, jest jeszcze szansa - niewielka, ale jest - że coś się ruszy. Systemy wychodziły już z większych zapaści. Ostatnio Guardians of Order wydał Tekumel - system martwy od dwudziestu lat.
 
Awatar użytkownika
Lea
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:06 pm

czw lis 24, 2005 7:21 pm

Za mało znam się na rpg, by stwierdzić coś takiego... Co to jednak jest śmierć systemu? Przecież zawsze można go wskrzesić. :wink: Systemy, powiedziałabym, raczej hibernują niż umierają. Jak jeże zimą. I czasem nawet mimo rzekomej hibernacji tupią nocą po piwnicy.
Owszem, zawsze jest tych kilka osób. Tu widzę, że nawet troszkę więcej... To dobrze. Osobiście jestem zdania, że jeśli kilka osób jest zainteresowanych rozwojem systemu i lubi go, może wzajemnie dzielić się pomysłami i tekstami. Ktoś powie, że robią to tylko dla siebie. Cóż, wydaje mi się, że po pierwsze to nie tylko, bo także dla tego systemu, w którego historii to już zostanie. Po drugie zawsze są osoby bierne, które napiszą (albo nawet nie) że fajny podręcznik, a potem zaglądają tylko szukając czegoś nowego i jak to zobaczą na pewno z tego skorzystają. A po trzecie, nawet jeśli dla siebie, to co... Nie zasługujemy? :wink:.
Nie wiem co dokładnie dzieje się z Poza Czasem... Ale jeśli nie jest do końca skreślony przez wydawcę, to chyba tym lepiej. Jeśli powiedzmy materiału uzbiera się na mały dodatek, a tymczasem wrócą stare, dobre czasy, to czy jest aż taki problem z wydaniem tego dodatku? (nie znam się na takich sprawach).
Najtrudniejsza sprawa dla systemu to moim zdaniem reklama - odpowiednia i trafiona, by ludzie w ogóle wiedzieli, że coś wyszło, że coś jest. My z arkoną mamy właśnie ten problem :wink:. Ale to też się da.
Pozdrawiam...
 
Awatar użytkownika
Jahuras
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: śr kwie 26, 2006 9:12 pm

śr kwie 26, 2006 10:28 pm

Mimo wszystko ja z kolegami grywam w ten system jest dobry i dojść ciekawy, szkoda że padł
 
Awatar użytkownika
rogalix
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 3:30 pm

Dodatek PC "ReaktywacjA"

pn lip 03, 2006 3:51 pm

Ja tam się nie zgadzam na żadne hibernacje czy śmierć systemu. Po prostu my gracze musimy wziąć sprawy w swoje ręce. Byliście kiedyś na stronie błędnego szwadronu? Tam jest tyle dodatków (pojedynczych np. coś o magii wojennej do młotka) że napisałby z tego jeszcze jeden albo ze dwa dodatki. Poza tym scenariuszy to tam jest masa na kilka książek a niektóre tak dobre, że aż leprze od tych z oficjalnych dodatków. Więc jeśli „autorzy” już nie interesują się systemem to nie, trudno. Wiele osób pisało o konieczności napisania dodatku i tak dalej ale nikt otwarcie nie powiedział, że chce to zrobić. Trudno tu pole do popisu otwiera się dla nas. Oto moja oferta, zbieram ludzi do napisania dodatku. Niekoniecznie musi być to dodatek 300 stron ale na początek coś małego ,(musze przyznać, że mam sporo pomysłów) choć jeśli się uda to czemu nie obszerny dodatek. Wierzę, że z miłości do systemu i do samego RPG uda nam się. Wiem, że wiele osób podchodzi do tego sceptycznie ale ja naprawdę mówię poważnie. Wszystkich zainteresowanych proszę o kontakt. Lecz podkreślam że mile będą widziane pojedyncze pomysły jak i stała współpraca. Naprawdę serdecznie zapraszam.

GG: 7049440 (na pewno się nie zmieni)
[email protected]

Poza tym już mam zamiar w najbliższym czasie skontaktować się z twórcami PC i poprosić o pomoc. (np. już stworzone materiały)

Oferta nadal aktualna, wszystkich zainteresowanych proszę o kontakt.

pozdro rogalix

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości