Witaj na forum!
Twój temat niedługo zostanie przeniesiony do działu D&D: odgrywanie i prowadzenie (bo skoro napisałeś o czarodzieju/zaklinaczu, podejrzewam, że chodzi o D&D albo Pathfindera).
Co do cech charakteru i odgrywania: stereotypowo mag lodu kojarzy mi się z oziębłością, wyrachowaniem, brakiem współczucia i subtelnością. No, ale raz, że to nieszczególnie dobry materiał na postać (nikt Cię nie będzie lubił raczej), dwa: masz ogromne pole do popisu i nie musisz się ograniczać do stereotypów, bo "mag lodu" to bardzo luźne kryteria na charakter postaci. Mógłbyś być na przykład:
-mieszkańcem północnych krain w rodzaju Wildlingów z Pieśni Lodu i Ognia Martina. Byłbyś wolny i niezależny - nie wahałbyś się kwestionować niemądrych rozkazów, szukałbyś własnych rozwiązań. Wierzyłbyś, że Twoja siła (magiczna, oczywiście) powinna zapewniać Ci szacunek - przechwalałbyś się, ukrywałbyś własny strach. Nie paliłbyś się do pomocy słabszym, którzy i tak nie potrafią sobie poradzić, bo tacy i tak nie poradziliby sobie w zimie, w twojej ojczyźnie. Jako że aby zdobyć moc, samotnie przemierzałeś zaśnieżone pustkowia, byłbyś twardy i nie skarżyłbyś się na warunki - mógłbyś nawet śmiać się z przeszkód, bo i tak byłeś już w gorszych sytuacjach. Być może podziwiasz siłę innych członków drużyny - albo wręcz przeciwnie, uważasz się za najsilniejszego i chronisz ich, bo w głębi serca ich lubisz i zależy Ci na nich. Charakter: chaotyczny dobry lub chaotyczny neutralny.
-magiem-artystą. Pochodziłbyś z cywilizowanych ziem, a zająłbyś się magią, bo zafascynowała Cię harmonia i piękno mocy magicznej, dzięki której tworzyłbyś misterne konstrukcje z lodu. Byłbyś cichy, wycofany i nieśmiały, uprzejmie odnosiłbyś się do innych i polegał na ich wsparciu (w walce, w trudach podróży, przy ciężkich decyzjach), ale w zanadrzu miałbyś dokładnie przemyślane plany działania, niezachwiany osąd i silne zasady moralne. Byłbyś też świadomy własnej mocy i nie bałbyś się przeciwności ani śmierci. Raz na jakiś czas (byle nie działać na nerwy innym graczom!) podziwiałbyś piękno krajobrazów, dodając od siebie elementy opisu otoczenia. Charakter: praworządny dobry, neutralny dobry lub praworządny neutralny.
Jeśli chodzi o proponowane czary, musisz zdać się na ludzi, którzy znają lepiej trzecią edycję D&D. Ja słyszałem tylko coś o okrutnie potężnym kombosie (nazywa się bodajże Locate City Nuke), który zadaje obrażenia od lodu w promieniu kilku kilometrów, mordując mieszkańców całych krain, ale myślę, że niekoniecznie warto w tym kierunku rozwijać postać
.