Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
R@phael
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: czw cze 03, 2004 3:04 pm

Majętności

pn paź 20, 2008 2:43 pm

Jeden z moich graczy mający rapier na 8 postanowił że założy na terenie Agarii szkołę szermierczą. Sęk w tym ze takiej majętności nie ma w spisie. na ile można by coś takiego wycenić? Jaki zysk bądź korzyści w rozwoju?
Czy miał już ktoś taki problem?
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

pn paź 20, 2008 6:52 pm

Korzyści dość oczywiste tańszy rozwój broń biała, zręczność, budowa, może spryt, dorzuciłbym etykietę.
Cenę bym dał nieco wyższą od stadniny koni. Utrzymanie podobnie. Bo raczej uznałbym, że szkoły szermiercze są finansowane przez zamożnych pasjonatów niż, że są zarobkowymi instytucjami.
 
Awatar użytkownika
R@phael
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: czw cze 03, 2004 3:04 pm

pn paź 20, 2008 8:43 pm

Dlatego właśnie zadałem to pytanie, z jednej strony posiadanie takiej majętności powinno pozytywnie wpłynąć na współczynniki oraz umiejętności związane z walką, z drugiej skoro ludzie płacą za ćwiczenia to raczej powinno przynosić zysk, a zysk powinien być uzależniony od umiejętności mistrza, im większe tym więcej chętnych.
 
Awatar użytkownika
Moraine
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: sob paź 04, 2008 10:15 pm

wt paź 21, 2008 9:36 am

Zysk przynosiły. W końcu uczniowie opłacali lekcje u mistrza. Wiedza to cenny towar. A im bardziej znane nazwisko, tym wyższe stawki. Poza tym, etykieta i szermierka maja ze soba wiele wspólnego. Zwłaszcza, ze etykieta szermiercza to osobny dział zasad dobrego wychowania. Trzeba wiedzieć z kim i jak się bić, a kumu ze wzgardą odmówić ;)
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

wt paź 21, 2008 1:03 pm

Zauważcie tylko, że w podręczniku jeżeli coś daje plusy do umiejętności to nie przynosi zysków jak daje zyski nie daje plusów więc trzeba się zdecydować.

Ja bym zrobił dwa rodzaje sponsor szkoły szermierczej tak jak opisałem.

i Nauczyciel szermierki, działałoby jak żołd. gdzie zyski wynosiłby rapier razy 10 na miesiąc przy minimalnym rapierze na 4 lub 5. Lub coś podobnego. Koszt tego byłby odpowiedni do ceny żołdu porucznika.
 
Awatar użytkownika
faenrir
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 75
Rejestracja: czw lip 03, 2008 8:42 pm

wt paź 21, 2008 3:00 pm

Koszt szkoły szermierczej nie może być zbyt wielki... przecież w zasadzie trzeba po prostu mieć odpowiednio dużą halę treningową, co nie powinno być wiele droższe od willi miejskiej. Faktycznie, majętności dochodowe nie dają bonusów do współczynników, ale regularne machania rapierem zwiększa sprawność fizyczną. Owszem, moje rozumienie problemu prowadzi do sporych dochodów dla gracza przy niskich nakładach własnych, lecz po to właśnie pakował całego "expa" na rapier. Zresztą, rancor z Ragady kupi sobie rapier za 15 kordinów i też zrobi niezłą kasę :D
 
Awatar użytkownika
Moraine
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: sob paź 04, 2008 10:15 pm

wt paź 21, 2008 3:50 pm

Nie zgodzę się. Trzeba mieć salę, dobrze oświetloną na dodatek, lustra, plastrony, rekawice, sprzęt ćwiczebny, maski itd. Sztnię... Sporo sie tego robi, jak o tym pomyśleć.
 
Awatar użytkownika
R@phael
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: czw cze 03, 2004 3:04 pm

wt paź 21, 2008 6:09 pm

A jeśli zakładamy ją w Cynazji to jeszcze bufecik i dziewki do towarzystwa :)
Osobiście widziałem to na zasadzie mnożnika rapier x np.30 i to byłby zysk roczny. Trochę wyższe jeśli Cynazja czy Kord. I tak rapier 8 dałoby zysk 240 na rok.
 
Awatar użytkownika
Kondeks
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 65
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:08 pm

wt paź 21, 2008 6:27 pm

Na jakich założeniach ma się opierać ta szkoła szermiercza? Jak ma być duża? Czy chce kogoś wynajmować? Ile uczniów zamierza przyjąć i do kogo ją kieruję? Ostatecznie jeszcze jak bardzo jest znany?
Z powodu tych wszystkich pytań, jak również i wielu innych musze się wstrzymać od konkretów.

Myślę, że gracz powinien sam zaplanować jak wszystko ma wyglądach etc. W końcu każda szkoła ma mieć swój niepowtarzalny styl. Ja osobiście kazałbym graczowi wszystko rozpisać i wtedy zastanowił bym się nad poszczególnymi rzeczami. Na dochód też nie można ustalić zasady zgodnie z umiejętnościami, bo i mieć wiedzę, a umieć się nią dzielić to 2 różne rzeczy.
Moja rada, dla gracza bolesna, to on musi wziąć to w swoje ręce-ty bądź przewodnikiem, a nie twórcą.

Powiedzie, że to trywialne, ale nic mądrzejszego chyba na lepszy koncept nie wpadnę, przy tak okrojonej liczbie danych. :wink:
 
Awatar użytkownika
R@phael
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: czw cze 03, 2004 3:04 pm

wt paź 21, 2008 7:04 pm

Wiadomo że ostateczny wygląd tejże szkoły będzie zależał od szczegółów fabularnych rozegranych w trakcie sesji. Szkołę będzie prawdopodobnie prowadził sam, nie ma nic do stracenia bo według historii ojciec się go wyrzekł i został wydziedziczony, jedyne co mu pozostało to stanąć na nogi dzięki temu co potrafi, a więc zna się na szermierce. Znajomości pewne ma, jest człowiekiem ambitnym i ma zamiar znaleźć sposób na wypromowanie.
A tak do końca to nie jest jeszcze powiedziane w jakim będzie to mieście no i musi zdobyć pieniądze na same jej założenie. Czeka go jeszcze wiele pracy, a ja po prostu chciałem zasięgnąć waszej opinii by mieć jakieś podstawy gdy sprawa dojdzie odpowiednio daleko.

Swoją droga zastanawia mnie dlaczego przy majątkach nie ma ani jednego ułatwienia w rozwijaniu umiejętności walki? Ani w zamku, kasztelu obronny czy czymkolwiek innym.
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

wt paź 21, 2008 7:22 pm

Kondeks nie zgadzam się zasada mówiąca niech gracz sam wymyśli jest zasadą "z dupy" i zupełnie nie przydatną. Jeżeli coś ma działać mechanicznie nie i ma z tego skorzystać ktoś inny poza tą jedną drużyną graczy musi się to opierać na jasnych sztywnych regułach a nie na widzimisię.
Wyobrażasz sobie jakby to wyglądało jakby w podręczniku było napisane. Wieś to kawałek ziemi, niech Mg se wymyśli ile kosztuje u niego i ile kasy mu będzie dawać. PS: Jak gracz rozpisze sołtysa i jego rodzinę, daj mu dodatkową kasę.
Nie dla mnie mechanika, bo rozmawiamy na tym podforum o stronie mechanicznej problemu, ma być jasna i sprecyzowana bez żadnych niedociągnięć i "widzimisię"

Dlatego albo uzależniłbym szkołę szermierczą od poziomu rapiera gracza albo od zainwestowanych wsi, wtedy ilość wsi oznaczałaby jakoś szkoły i nauczycieli a tym samym popyt.
Jednak jak mówię nie wolno mieszać dochodów z bonusami do współczynników bo wyjdą majętności zbyt silne i nagle okaże się, że każdy gracz Mona jest właścicielem szkoły szermierczej.
 
Awatar użytkownika
R@phael
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: czw cze 03, 2004 3:04 pm

wt paź 21, 2008 7:29 pm

Hmmm, teoretycznie mamy jedną majętność dochodową wpływającą na współczynnik. Opactwo ;)
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

wt paź 21, 2008 7:39 pm

+5 do Duszy to jednak nie to samo co 20% niższe rozwijanie umiejętności. Więc jak mówię jeżeli wymyśla się dodatkowe majętności, cechy z pochodzenia, biegłości itp. Należy postępować zgodnie szablonem jakim powinien być podręcznik główny.
 
Awatar użytkownika
Kondeks
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 65
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:08 pm

śr paź 22, 2008 3:36 pm

Feniksie musiałem się wyrazić nie dość jasno, gdyż nie zrozumiałeś moich intencji.
Uważam, że szkoła szermiercza nie jest standardowa majętnością, więc nie powinna być opisana jak każda inna. Zwróć uwagę na fakt, braku podobnego typu dochodów w podręczniku (jedynie cena wynajęcia prywatnego nauczyciela). Nie możemy takiego przedsięwzięcia wziąć za rzecz typową - jak pałac (ułatwiający rozwój i dający zamieszkanie etc.) i wioskę (stały dochód o ustalonej wartości). Nie mówię również, by modyfikować przychód z kopalni zależnie od kontraktów, bo ta gra nie polega na handlowaniu. Ceny tego typu dóbr są z grubsza ustalone i wiele się nie zmienia. Przeciwnie się sprawy jednak mają jeśli mówimy o prowadzenie szkoły szermierczej. Tu ważniejsze jest pytanie jak? a nie ile?

Sadzę, że koszty powinny być uzależnione od tego ile na co chce wydać gracz. Mam na myśli rozdzielnie kosztów na różne cele (ceny trzeba oczywiście oprzeć o znane produkty z Podręcznika Podstawowego). Oczywiście zyski powinny być proporcjonalne do 'robienia rapierem' i wydanych pierścieni, ale całość powinna podlec modyfikacjami wywołanymi różnymi czynnikami.

Dlaczego jeszcze sprzeciwiam się traktowaniu tego, jak każda inną majętność? Wyobraźcie sobie tego człowieka, który stara się zbudować sobie nowe życie, szczęście na tym właśnie dziele. Ile znaczyć może dla fabuły taka szkoła. Z początku mała potem większa, znaczniejsza. Jeśli to on będzie nauczał to wszystko zależy od niego. Tworzenie szkoły szermierczej w tym wypadku jest bardzo dobrym motywem na liczne scenariusze i przygody. Jednak pamiętajcie, że by uczynić wielkie dzieło z kamiennych murów i paru sprzętów, trzeba nie tylko doskonale władać rapierem, ale również piórem i słowem. Tak samo jak kominek z drewnem nie ogrzeje, jeśli nie sięgnie tam ogień.
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

śr paź 22, 2008 3:45 pm

Owszem daltego można po prostu uznać jakiś logiczny wzór typu rapier X zainwestowane pierścienie / coś = zarobi w kordinach i wtedy gracz może rozwijać sobie szkołę albo zwiększając swój rapier albo inwestując pierścienie.
Można pójść dalej i uznać jak w podręczniki podstawowym, że szkoła daje więcej lub mniej w zależności od terytorium
np Kord Cynazja więcej
Doria czy Nordia mniej z powodu mniejszego zainteresowania.

Wiadomo, że jeżeli gracz buduje coś na sesji to będzie lepiej opisane niż wymyślone przed nią. Tak samo zakup wioski na sesji to wiecej zabawy niż zakup wioski na etapie tworzenia postaci.
 
Awatar użytkownika
faenrir
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 75
Rejestracja: czw lip 03, 2008 8:42 pm

śr paź 22, 2008 6:50 pm

faenrir pisze:
nie powinno być wiele droższe od willi miejskiej

Moraine pisze:
Nie zgodzę się. Trzeba mieć salę, dobrze oświetloną na dodatek, lustra, plastrony, rekawice, sprzęt ćwiczebny, maski itd. Sztnię... Sporo sie tego robi, jak o tym pomyśleć.


Owszem, ale czy w willi nie ma mebli, oświetlenia etc.? Szkoła szermiercza to nie luksusowy przybytek, owszem, ważne by był na odpowiednim poziomie, jednak na pewno nie większym niż willa z wyposażaniem za 1 wieś. Myślę, że 1,5 wsi to sensowna (maksymalna?)cena.Chyba, że ktoś niezwykle dba o wizerunek i cierpi na nadmiar kasy. To przecież nie hotel.

Tak na marginesie, uzbierać w trakcie gry 1000 kordinów to trudna sztuka. A kredyty też uszczuplają kiesę...
 
Awatar użytkownika
Moraine
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: sob paź 04, 2008 10:15 pm

śr paź 22, 2008 7:36 pm

Oświetlenie to najwazniejsza rzecz w nauce szermierki. Lustra także nie sa tanie. Moim zdaniem pomieszczenie przystosowane do nauki władania rapierem powinno kosztować tyle, co sala balowa, bo podobne, poza dekoracjami musi spełniac parametry.
 
Awatar użytkownika
R@phael
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: czw cze 03, 2004 3:04 pm

śr paź 22, 2008 9:06 pm

Myślę że ważną sprawą jest tutaj czy BG sam zamierza być tam mistrzem czy kogoś najmuje, bo w drugiej opcji musi płacić szermierzowi.
A nawet jeśli robi to sam to potrzebuje zastępcy by ten prowadził zajęcia pod jego nieobecność, bo nie będą jej przecież co chwilę zamykać :P

Co do ceny to sugeruję cenę 1 wsi, chyba że wersja cynazyjska z bufetem, dziewczynkami i innymi takimi to wyszło by z pewnością drożej, lecz byłoby raczej jako dodatek szkoły, a nie jego przymusowa część. :razz:
 
Awatar użytkownika
faenrir
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 75
Rejestracja: czw lip 03, 2008 8:42 pm

czw paź 23, 2008 4:36 pm

sala balowa kosztuje wg PG 5p. A tak z innej beczki, ile powinien zarabiać mistrz, ucząc bogaczy indywidualnie, w ich rezydencjach?


EDIT [28.10]

R@phael, wiem o tej wzmiance z HC o 50 kordinach tygodniowo. 4*50=200 kordinów na miesiąc... to daje 2400 na rok. Jeżeli ktoś miałby tyle płacić za szermierkę, to musiałby zarabiać ze 2x więcej, co daje nam magnata o majętnościach wartych ponad 20 wsi. Wiesz, myślałem o trochę mniej bogatych bogaczach i mniej mistrzowskich mistrzach :razz: . Myślę, że w normalnych warunkach nie więcej niż 20k tygodniowo starczy, a to i tak sporo, jeżeli przeciętny szlachcic żyje, i to wcale nie biednie, za 200k/rok.
 
Awatar użytkownika
R@phael
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: czw cze 03, 2004 3:04 pm

śr lis 12, 2008 10:24 pm

W dziale szkół szermierczych pisze że jak ktoś nie ma walki bronia na 3 lub pochodzi z państwa które nie ma szkoły szermierczej otrzymuje w ramach rekompensaty 3000 kordinów, które musimy wydać w ostatnim dziale majętności lub sojuszników.
O ile te pierwsze rozumiem o tyle te drugie jest trochę dziwne, bo człowiek wywodzący się z jakiegoś nieistotnego biednego kraju otrzymuje zastrzyk kordinów dający mu majętną lub sojuszniczą przewagę co przez wzgląd na pochodzenie wydaje się być raczej nielogiczne.

Druga sprawa to względem rozmowy z Feniksem i łączenia zysku i rozwoju.

PG strona 108
Faktoria:
Zysk: 200+2k6x10
Rozwój: Łowiectwo, Wytrwałość
Sojusznicy: Wieśniacy, Wojsko

Jak widać są budynki dające jedno i drugie.
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

czw lis 13, 2008 4:25 pm

Zauważ, jednak że faktoria jest dość wyjątkową majętnością, którą jeżeli się zajmujesz lub tam przebywasz to nie możesz korzystać z niczego innego w tym czasie, Dlatego musi dawać jakieś korzyści. Tak, że traktowałbym to jako wyjątek a nie regułę·

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości