Chciałbym zaprosić wszystkich chętnych do wymyślania manewrów dla graczy, mam nadzieję że każdy wie o co chodzi.
Jak podejrzewam zaciągnięte one są z Diablo, ale pewien nie jestem, moim zdaniem są lepsze i bardziej wyszukane niż te z Diablo.
Manewr powinien składać się z: Nazwy, Poziomu zaawansowania w broni oraz efektu połączonego z opisem.
Podwójny strzał poz. 5 w łukach
Opis: Trzeba kupić specjalny łuk aby strzelać 2 strzałami, polega to na tym że np. do łuku długiego potrzeba 4 siły, żeby strzelić 2 strzała potrzeba 50% wymaganej siły do użycia łuku. Tak więc, postać chcąca strzelić 2 strzałami musi mieć siły 6 (4+2) oraz 5 w łukach. A strzelanie z łuku wielkiego 2 strzałami wymaga siły 12 (8+4).
Połączony atak poz.6 w mieczach lub innej broni
Opis: Atak jedną bronią w przeciwnika z jedna bronią, przeciwnik paruje powiedzmy nasz topór, a drugą naszą bronią np. mieczem zgrabnie podcinamy mu ścięgna za kolanami, przeciwnik upada na ziemie. Trochę dziwny opis ale wytłumaczę to na innym przykładzie, atakujemy przeciwnika bronią, on to paruje mieczem lub tarcza, a my zgrabnie go omijamy i wbijamy mu w kręgosłup, kark lub inne słabe miejsce sztylet, topór, miecz krótki lub uderzamy maczugą itd. Połączony atak może nawet wykonać słaba postać, powalając groźnego przeciwnika, ponieważ nie potrzebuje dużej siły aby podciąć mu ścięgna, szyję. Mamy pełne pole do manewru z tym atakiem, na sesji pomyśli się jeszcze nad modyfikatorami, ale myślę że zadanie obrażeń drugą bronią powinno być automatyczne.
*postać powinna miec oburęczność