Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Petros
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt lis 01, 2011 6:21 pm

Marshal a szeryf

pt mar 16, 2012 10:36 pm

Jestem nowy w westernowskich klimatach, więc mam uno piccolo problemo. Na czym polega różnica między marshalem a szeryfem? W grach i filmach często marshal jest tlumaczony, jako szeryf, ale wiem, że to nie do końca jest to samo. Może mi ktoś to łopatologicznie wyjaśnić?
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Marshal a szeryf

sob mar 17, 2012 8:52 am

Różnica jest głównie taka, że Marshal jest mianowanym stróżem prawa, na danym terenie. Tj występują zarówno federalni, jak i lokalni. "Federal Marshall" "Town Marshall" "City Marshal". Taki odpowiednik Komendanta Policji.

Szeryf jest urzędem wybieranym przez społeczność danego hrabstwa na najwyższego przedstawiciela sił porządkowych. Z tego co wiem organizowanie wyborów na stanowisko szeryfa to tradycja czysto amerykańska.

Tak naprawdę ciężko przełożyć rozróżnienie między tymi dwoma funkcjami na nasz rodzimy język.
Ostatnio zmieniony sob mar 17, 2012 8:57 am przez gacoperz, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Petros
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt lis 01, 2011 6:21 pm

Marshal a szeryf

sob mar 17, 2012 9:21 am

W porządku. Wydaje mi się, że rozumiem. A co, jeśli następuje konflikt interesów marshala i szeryfa? Bo rozumiem, że takowe mogły się zdarzać, jak - teoretycznie - jedno hrabstwo mogłoby mieć i szeryfa i marshala. Marshal, jako mianowany przez państwo, stoi ponad szeryfem? Czy marshale byli tylko w USA, czy CSA też miało swoich?
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Marshal a szeryf

sob mar 17, 2012 9:42 am