Zrodzony z fantastyki

 
radek501
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: sob mar 16, 2013 12:26 am

Mechanika magii

czw maja 30, 2013 1:46 pm

Witam. Ostatnio z nudów na lekcjach wymyśliłem mechanikę rzucania czarów. Nie jest to może szczyt finezji ale mam nadzieję że da radę. Zależało mi na prostocie i nieoverpoweru magów. Oceńcie i doradźcie co pozmieniać.


Mechanika Magii
Statystyki ważne dla maga:
Magia (Mag) – maksymalnie 100
Punkty Many (PM) – obliczane wg wzoru: PM = Mag/2-5 (zaokrąglane w dół)

Aby rzucić czar należy wykonać test Magii wykonując rzut k100 poniżej wartości Mag (podobnie jak w Warhammerze). Rzucenie czaru wymaga poświęcenie co najmniej 1 Punktu Many. Jeżeli postać posiada 0 PM to nie może rzucać czarów.

Opis czaru:
Czar
Wymagana magia: - Wymagana wartość Mag by poznać czar i by go rzucić.
Koszt: - Koszt w PM by rzucić czar (minimalnie 1 )
Maksymalne wzmocnienie: - Maksymalna ilość PM jaką można wzmocnić efekt czaru.
Obrażenia: - Wyraża jakie obrażenia zadaje czar. W nawiasie podane są modyfikatory zależne od poziomu wzmocnienia. Może być pominięte jeżeli czar nie zadaje obrażeń.
Opis: - Wiadomo.
Maksymalny efekt: - Dodatkowy efekt otrzymywany po wydaniu maksymalnej ilości PM na czar.

Regeneracja Many:
Poza walką postać powinna mieć czas na wypoczynek i skupienie. W trakcie walki postać może poświęcić turę na Regenerację która przywraca 10% Magii zaokrąglone w dół (np. postać ma 33 Mag więc Regeneracja przywróci 3 punkty many)

PS. Jeśli zły dział to przenieście.
 
Awatar użytkownika
Rukasu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 737
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 10:24 pm

Mechanika magii

pn cze 17, 2013 12:19 pm

A do czego Ci to / czemu to ma w ogóle służyć?
 
radek501
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: sob mar 16, 2013 12:26 am

Re: Mechanika magii

pn cze 17, 2013 9:51 pm

Rukasu pisze:
A do czego Ci to / czemu to ma w ogóle służyć?


W przyszłości planujemy z kumplami stworzyć własny system rpg. Na razie to taka zlepka pomysłów, niekształtna masa z której, mam nadziej, coś powstanie. A tak BTW to lubię zabawę w tworzenie mechanik.
Ostatnio zmieniony pn cze 17, 2013 9:54 pm przez radek501, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Rukasu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 737
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 10:24 pm

Mechanika magii

wt cze 18, 2013 9:42 am

Chodzi o to, że ciężko jest oceniać mechanikę, jeżeli nie wie się, jakie założenia przyjmuje autor. Zupełnie inną magię masz u Tolkiena, zupeł inną u Le Guin, zupełnie inną u Butchera, zupełnie inną u Norton, zupełnie inną u Canavan, a jeszcze inną u Bishop. Nie wiem nawet, czy chcesz stworzyć coś ~uniwersalnego, czy też nie.

W każdym razie konkretniej: wykorzystanie PM zakłada, że mag ograniczony jest do rzucania pewnej niewielkiej ilości zaklęć w danym okresie czasu. Z czego miałoby to wynikać? Czy powietrze nasycone jest maną, która się zużywa? Czy może to ciało maga nasycane jest magią, po której zużyciu musi on poczekać, aż ponownie nią przesiąknie? A może PM są jedynie wirtualnym "buforem" określającym jak dużo czarów mag może rzucić, zanim się zmęczy - a rzucanie kolejnych czarów np. powoduje u niego obrażenia?

Wiesz, zaczynając od *czystej* mechaniki, zaczynasz IMHO od zupełnie niewłaściwej strony.

No i przykro mi: jak na ten moment nic orginalnego nie wymyśliłeś. :-(
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Mechanika magii

wt cze 18, 2013 7:02 pm

Po porządną mechanikę magii fantasy zerknij na Ars Magicę (jest darmo)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości