Zrodzony z fantastyki

 
Daggonn
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: śr gru 09, 2009 10:56 am

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

pt kwie 02, 2010 9:31 pm

Jak jest w przypadku przedmiotów używanych przez NPC/statystów - traktuje się jakby każdy z tych przedmiotów był gadżetem w rękach NPC czy zwykłym wyposażeniem? W drugim przypadku byłoby to dziwne, gdyż nie byłoby różnicy czy, dajmy na to, niziołek-mafiozo strzela z Tommy Gun'a czy z procy :P
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

pt kwie 02, 2010 10:17 pm

Jak jest w przypadku przedmiotów używanych przez NPC/statystów - traktuje się jakby każdy z tych przedmiotów był gadżetem w rękach NPC czy zwykłym wyposażeniem? W drugim przypadku byłoby to dziwne, gdyż nie byłoby różnicy czy, dajmy na to, niziołek-mafiozo strzela z Tommy Gun'a czy z procy :P


Nie do końca rozumiem pytanie, ale jeśli przedmiot jest "gadżetowaty" to jest gadżetem, jeśli jest zwykłym pistoletem czy nożem to nie.

Oczywiście że nie ma różnicy, czy mafiozo strzela z Tommy Guna czy z procy. Wyobraź sobie Conana. Wolisz żeby zaatakował cię mieczem, nożem, kawałkiem sznurka, łyżeczką czy w ogóle? :)
 
Daggonn
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: śr gru 09, 2009 10:56 am

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

pt kwie 02, 2010 10:42 pm

Istnieje różnica. Wyobraźmy sobie bohaterów siedzących spokojnie w Scyllijskim barze do którego wpada trzech osobników z mafii (statyści), każdy dzierżący takiego Tommiego. Pojawiają się możliwości:
a) gracze robią w portki na myśl, że za chwile mogą zostać zasypani gradem kul lub
b) śmieją się im w twarz wiedząc, że owe pistolety maszynowe i tak bedą traktowane jako 'wyposazenie' co grozi max odebraniem znacznika w rundzie
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

sob kwie 03, 2010 9:39 am

To oczyiwście zależy od przeciwnika, ale spokojnie możesz wyposażać NPCów w gadżety.
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

sob kwie 03, 2010 10:51 am

Istnieje różnica. Wyobraźmy sobie bohaterów siedzących spokojnie w Scyllijskim barze do którego wpada trzech osobników z mafii (statyści), każdy dzierżący takiego Tommiego. Pojawiają się możliwości:
a) gracze robią w portki na myśl, że za chwile mogą zostać zasypani gradem kul lub
b) śmieją się im w twarz wiedząc, że owe pistolety maszynowe i tak bedą traktowane jako 'wyposazenie' co grozi max odebraniem znacznika w rundzie


Yyyy. Dlaczego mają robić w portki? Wystarczy przewrócić stół, schować się za barem, rozbić latarnię - to są statyści. Bohater w Wolsungu jest Bohaterem.
 
Daggonn
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: śr gru 09, 2009 10:56 am

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

sob kwie 03, 2010 4:48 pm

Panie Erpegis pomijamy już kwestie bohaterów. Dziękuje Panie Garnku za odpowiedź :P
Ostatnio zmieniony sob kwie 03, 2010 4:50 pm przez Daggonn, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

sob kwie 03, 2010 4:59 pm

Tak, tylko że wiesz, że to co proponujesz jest sprzeczne z mechaniką Wolsunga? W wolsungu jest wprost powiedziane, że BG mogą zginąć tylko w wyniku przegrania konfrontacji va banque.
 
Daggonn
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: śr gru 09, 2009 10:56 am

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

sob kwie 03, 2010 5:30 pm

Nigdzie nie napomknąłem o zabijaniu BG. Chodziło mi wyłącznie o kwestię uzbrojenia NPC/statystów
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

sob kwie 03, 2010 5:37 pm

A, to jasne. To chyba nawet mogą mieć cech gadżetów bez gadżetów :) (jako umiejętności, specjalne zdolności czy coś takiego).
 
Daggonn
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: śr gru 09, 2009 10:56 am

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

sob kwie 03, 2010 5:43 pm

O właśnie ;)
 
Daggonn
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: śr gru 09, 2009 10:56 am

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt kwie 06, 2010 5:33 pm

A jak jest w przypadku znaczników odporności, czy wracają po zakończonej konfrontacji (scenie) jeżeli nie została zadana Rana? Czy traktujemy jako 'pkt żywotnosci' i trzeba stracone 'wyleczyc'?
 
Awatar użytkownika
beacon
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2186
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 7:08 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt kwie 06, 2010 6:29 pm

A jak jest w przypadku znaczników odporności, czy wracają po zakończonej konfrontacji (scenie) jeżeli nie została zadana Rana? Czy traktujemy jako 'pkt żywotnosci' i trzeba stracone 'wyleczyc'?

Na każdą konfrontację są rozdawane od nowa, wg aktualnych na dany moment statystyk. Czyli się regenerują, idąc Twoim tokiem.
 
Daggonn
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: śr gru 09, 2009 10:56 am

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

pn kwie 12, 2010 12:33 am

Mam następne pytanie, odnośnie pościgów grupowych. Załóżmy 3 osobową drużynę BG w pościgu za złoczyńca. Przeciwnik posiada 3 znaczniki odporności i pytanie - jeżeli w jednej rundzie każdy z BG zdejmie po 1 znaczniku to doganiają przeciwnika? (i jak to wygląda ze strony fabularnej) lub, czy każdy musi osobno pokonać jego pulę? Dziwne pytanie ale w pojedynkę jednemu BG musiało by to zająć 3 udane rundy a w trzy osoby jedną.

P.S. Przepraszam za delikatnego offtopic :P ale na str. 465 występuje NPC Pan Borejko, który w opisie ma "bogaty strój szlachecki". Jak prezentuje się owy strój, na modłę staropolską/sarmacką XVII w. czy XIX w. kiedy to 'typowych' strojów szlachty raczej nie było?
Ostatnio zmieniony pn kwie 12, 2010 12:40 am przez Daggonn, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
beacon
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2186
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 7:08 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

pn kwie 12, 2010 12:46 am

P.S. Przepraszam za delikatnego offtopic :P ale na str. 465 występuje NPC Pan Borejko, który w opisie ma "bogaty strój szlachecki". Jak prezentuje się owy strój, na modłę staropolską/sarmacką XVII w. czy XIX w. kiedy to 'typowych' strojów szlachty raczej nie było?

Spojrzyj na slawijskie ilustracje. Slawia w tym okresie ma klimat mocno sarmacki, a historyczne odniesienia są o tyle chybione, że Wolsung nagina historyczny realizm dla dobra zabawy podczas gry.

Mam następne pytanie, odnośnie pościgów grupowych. Załóżmy 3 osobową drużynę BG w pościgu za złoczyńca. Przeciwnik posiada 3 znaczniki odporności i pytanie - jeżeli w jednej rundzie każdy z BG zdejmie po 1 znaczniku to doganiają przeciwnika? (i jak to wygląda ze strony fabularnej) lub, czy każdy musi osobno pokonać jego pulę? Dziwne pytanie ale w pojedynkę jednemu BG musiało by to zająć 3 udane rundy a w trzy osoby jedną.

Muszą go jeszcze dobić, ale generalnie tak.

Żeby temu zapobiec, konstruuj BNów o większej obronie, dawaj im popleczników, którzy będą wypracowywali mu bonusy z drugiej linii albo brali na siebie obrażenia, albo używaj kart do podnoszenia BNom inicjatywy, żeby mogli najpierw wypłacić swoje kilka kostek.

Jak to wygląda fabularnie? Jeden zapędza BNa w ślepą uliczkę. Gdy ten zaczyna wspinać się po schodach pożarowych, drugi swoją niezwykłą siłą wyrywa je ze ściany. W tym czasie trzeci wskakuje po balkonach kamienicy po przeciwnej stronie i rzuca się na ściganego BNa, przygważdżając go do ściany. Graj otoczeniem, różnorodnymi umiejętnościami i nie bój się używać wyobraźni i odgapiać takich rzeczy z filmów.
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

pn kwie 12, 2010 8:27 am

Spojrzyj na slawijskie ilustracje. Slawia w tym okresie ma klimat mocno sarmacki, a historyczne odniesienia są o tyle chybione, że Wolsung nagina historyczny realizm dla dobra zabawy podczas gry.


Ja uznaję kontusze i inne żupany za strój ceremonialny, czy noszony przez wyjątkowych tradycjonalistów, ale to ja.
 
Lenartos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1805
Rejestracja: czw lis 06, 2003 6:25 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt kwie 13, 2010 9:57 am

Daggonn pisze:
Przepraszam za delikatnego offtopic :P ale na str. 465 występuje NPC Pan Borejko, który w opisie ma "bogaty strój szlachecki". Jak prezentuje się owy strój, na modłę staropolską/sarmacką XVII w. czy XIX w. kiedy to 'typowych' strojów szlachty raczej nie było?


Wyobraź sobie, co by było, gdybyśmy w XIX wieku nie byli-byli pod zaborami i w świetle braku rusyfikacyi i kulturkampfu można by nadal nosić tradycyjne polskie stroje. No a potem pomyśl, co by mogło z nich wyewoluować w ciągu 100-200 lat.

Czyli "staroslawijskie" - ceremonalne, a "nowoslawijskie" na co dzień.
 
Awatar użytkownika
Turel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 72
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 8:00 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt kwie 20, 2010 1:24 am

Niezupełnie na temat mechaniki, ale mam krótkie pytanie które raczej nie zasługuje na zakładanie nowego wątku.

Jak ma na imię generał ven Rier? Wertuję podręcznik i wertuję, ni diabła nie mogę znaleźć...
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt kwie 20, 2010 8:23 am

Jak ma na imię generał ven Rier? Wertuję podręcznik i wertuję, ni diabła nie mogę znaleźć...


He, he. Na ten temat sewgo czasu toczyły się zajadłe dyskusje na tym forum. W podręczniku nie znajdziesz, bo go tam nie ma. (Moje wytłumaczenie jest takie, że licz poświęca swoje Prawdziwe Imię w procesie liczowstąpienia. Ale to ja.)
 
Awatar użytkownika
Malkav
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 539
Rejestracja: wt lis 04, 2003 9:30 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt kwie 20, 2010 7:43 pm

Szydercer mi kiedyś powiedział, że Adolf. Ale nie wiem, czy to prawda, bo piliśmy wtedy w ś.p. Uderze.
 
Awatar użytkownika
Fungus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 871
Rejestracja: śr paź 08, 2003 3:54 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt kwie 20, 2010 8:17 pm

Nie sądzę żeby pojawiła sie oficjalna, pewna wersja, wiec jak komu pasuje. Myślę że Wolfgang byłby najbardziej adekwatny ;)
 
Awatar użytkownika
lucek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn mar 01, 2004 6:55 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt maja 04, 2010 10:31 pm

Daggonn pisze:
P.S. Przepraszam za delikatnego offtopic :P ale na str. 465 występuje NPC Pan Borejko, który w opisie ma "bogaty strój szlachecki". Jak prezentuje się owy strój, na modłę staropolską/sarmacką XVII w. czy XIX w. kiedy to 'typowych' strojów szlachty raczej nie było?


Feliks Przypkowski, założyciel jędrzejowskiego Muzeum Zegarów jeszcze w dwudziestoleciu międzywojennym zwykł w niedzielę chadzać w żupanie, kontuszu i przy szabli. A kultura sarmacka bliska jest naszym sercom (bo gramy w Veto! :P), dlatego chętnie ją w Wolsugnu zachowujemy.


A co do imienia ven Riera - cóż, ja obstawiam, że ma na imię Generał ;-)


l.
Ostatnio zmieniony wt maja 04, 2010 10:32 pm przez lucek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Zmorak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 12:57 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

pt maja 07, 2010 7:32 pm

1. Czy jako wsparcie (str 127) wsparcia może udzielić więcej niż jedna postać? Czyli w konfrontacji z naprawdę Big Bossem wszyscy poniekąd zrzucają się z najlepszych kart aby dać bonus, oczywiście uzasadniając to fabularnie.

2. Moc regeneracja - przykład z sesji :
Gracz 1 - To ja go dobijam. Ha ha !!!
Mg - to on używa regeneracji i za żeton wraca sobie jeden znacznik - nie udaje ci się i tracisz znacznik za nieudane dobicie.
Ha, ha indeed !!!

3. Czy jak gracz nie ma już znaczników i nie uda mu się dobicie to odpada z konfrontacji (niejako przelicza się z siłami i dobija się sam) ?
 
Awatar użytkownika
lucek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn mar 01, 2004 6:55 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

pt maja 07, 2010 8:15 pm

Ad 1. Wsparcie; "bohatter może" - czyli każdy bohater może. Pamiętaj jednak, że traci możliwość zagrania karty w danej turze - i.e. nie będzie mógł dopalić np. siebie samego.

Ad. 2. Dobicie jest udane. Wracający znacznik to coś w stylu Freddiego Krugera po tym, jak dostał siekierą w czaszkę i wszyscy myślą, że nie żyje. A on wstaje i dalej sieje zniszczenie! (przez chwilę).

Ad. 3. Postać która straci ostatni znacznik odpada z konfrontacji i dostaje ranę (obniża Atrybut).


l.
Ostatnio zmieniony pt maja 07, 2010 9:00 pm przez lucek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Moondancer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: śr gru 30, 2009 12:55 am

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

pt maja 07, 2010 8:32 pm

lucek pisze:
Ad. 2. Dobicie jest udane. Wracający żeton to coś w stylu Freddiego Krugera po tym, jak dostał siekierą w czaszkę i wszyscy myślą, że nie żyje. A on wstaje i dalej sieje zniszczenie! (przez chwilę).
l.


A w przypadku, kiedy dobicie się udało (zdany odpowiedni test o odpowiedniej trudności), ale nagle przeciwnik nam podnosi trudność tego testu o +3 z karty? Wtedy, rozumiem, dobicie nie dochodzi do skutku, ale czy gracz dobijający traci żeton?
 
Awatar użytkownika
lucek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn mar 01, 2004 6:55 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

pt maja 07, 2010 9:00 pm

Tak właśnie jest, ST się zmienia, test przestaje "zdawać" to ST więc staje się nieudanym. Nieudane dobicie oznacza utratę znacznika, więc gracz go traci.


l.
 
Zmorak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 12:57 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

sob maja 08, 2010 1:43 am

lucek pisze:
Ad 1. Wsparcie; "bohatter może" - czyli każdy bohater może. Pamiętaj jednak, że traci możliwość zagrania karty w danej turze - i.e. nie będzie mógł dopalić np. siebie samego.


Z tego co jest napisane w podręczniku (s.115) wynika że podczas jednego testu można zagrać jedną kartę, to w końcu jedną na test czy jedną na turę?
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

sob maja 08, 2010 7:05 pm

Zmorak pisze:
1. Czy jako wsparcie (str 127) wsparcia może udzielić więcej niż jedna postać? Czyli w konfrontacji z naprawdę Big Bossem wszyscy poniekąd zrzucają się z najlepszych kart aby dać bonus, oczywiście uzasadniając to fabularnie.
(...)to w końcu jedną na test czy jedną na turę?


Jedną na test.

Tylko trzeba pamiętać, że podczas konfrontacji dorzucenie karty do testu innej postaci to akcja (kosztuje odłożenie 1k10 z puli). Czyli jeśli postać już np. wykonała atak pełną pulą to nie może już dorzucić karty. I na odwrót, jeśli dorzucała kartę a jeszcze nie atakowała, to będzie atakować z pulą o 1k10 mniejszą.
Ewentualnie można pokombinować i zaatakować pełną pulą, po czym wydać żeton na dodatkową k10, którą zaraz się odłoży by zapłacić za dorzucenie karty :)

Zmorak pisze:
3. Czy jak gracz nie ma już znaczników i nie uda mu się dobicie to odpada z konfrontacji (niejako przelicza się z siłami i dobija się sam) ?


Tak.
 
Zmorak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 12:57 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

sob maja 08, 2010 10:09 pm

lucek pisze:
Ad. 2. Dobicie jest udane. Wracający znacznik to coś w stylu Freddiego Krugera po tym, jak dostał siekierą w czaszkę i wszyscy myślą, że nie żyje. A on wstaje i dalej sieje zniszczenie! (przez chwilę).


Czy w takim razie wraca się do do walki na normalnych zasadach (z jednym znacznikiem za regenerację) - czyli nie dostaje się rany, konfrontacja się nie kończy i ewentualnie trzeba dobijać jeszcze raz?
Jeśli tak jest to atuty Regeneracja, Chwila Oddechu i Wewnętrzne Przekonanie są tak naprawdę bardzo mocnymi atutami - pozwalają za 15 PD i żeton wrócić do gry po dobiciu w każdym typie konfrontacji - zastanawiam się czy taką mieliście intencję, czy po prostu wyszedł exploit w zasadach?
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

sob maja 08, 2010 11:05 pm

Tu się trochę różnimy z luckiem w interpretacji zasad :)

Moja sugestia jest taka, że udane dobicie kończy konfrontację i jak ktoś nie zdążył się zregenerować, to jego strata. Celem atutu było raczej kompensowanie chwilowej utraty przewagi niż możliwość spektakularnego zmartwychwstania.
 
Awatar użytkownika
lucek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn mar 01, 2004 6:55 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

sob maja 08, 2010 11:08 pm

Garnek pisze:
Tu się trochę różnimy z luckiem w interpretacji zasad :)


To nieprawda! ;-) Ty masz przewagę, bo wiesz i nie musisz interpretować ;-)


l.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości