Zrodzony z fantastyki

 
Zmorak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 12:57 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw maja 13, 2010 10:47 am

Czy jako nadzwyczajną kompetencję (atut str. 61) można wziąć perswazje, blef, zastraszanie lub ekspresję? W opisie napisane jest że nie można brać jako nadzwyczajnej kompetencji walki, strzelania, wysportowania ani pojazdów. Te ograniczenia dotyczą testów w konfrontacji pościg i walka, czy zatem podobne ograniczenia nie powinny obowiązywać także w konfrontacjach społecznych? Za 5 PD minus 5 do poziomu testu to bardzo dużo.
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw maja 13, 2010 12:52 pm

Rzeczywiście, umknęło. Atut powinien dotyczyć tylko umiejętności nie używanych normalnie do zdejmowania znaczników w konfrontacji. Czyli ekspresja, blef, perswazja, zastraszanie nie - ale empatia, której normalnie nie używa się do "ataków" już tak.
 
Zmorak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 12:57 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw maja 13, 2010 2:02 pm

Dokładnie - więc zgadza się to z naszymi "Home Rules" które nie pozwalały używać tego atutu w konfrontacji - tylko w testach przeciwstawnych :D
 
Awatar użytkownika
Lasard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 11:26 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

pt cze 04, 2010 12:33 pm

Mam pytanie. W książce pisze że podczas tworzenia postaci poziom krezus nie jest dostępny dla początkowej postaci. No ale gracz dostaje tylko 20 PD a atut Majątek tyle kosztuje. Więc nawet poziomu bogaty nie da się przekroczyć bo atutem można zwiększyć Bogactwo tylko do 6. Czy tu wkradł się jakiś błąd? Czy atut miał kosztować 10 PD czy jest może jeszcze jakaś metoda na powiększenie Bogactwa do 9?
Ostatnio zmieniony sob cze 05, 2010 10:26 am przez Lasard, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

pn cze 07, 2010 12:59 pm

Trafne spostrzeżenie :)

Z zasad wynika, że początkująca postać może rzeczywiście, póki co, mieć Bogactwo max. 6. Muszę odgrzebać notatki i ew. wrzucę tu erratę.
 
DeathlyHallow
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pt sie 24, 2007 8:00 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

pn cze 07, 2010 1:04 pm

Szczerze mówiąc zbierałem się, żeby o tym napisać, ale sobie zapominałem ciągle. Faktem jest, że Bogactwo jest nieco za drogie, moim skromnym zdaniem. Żeby zostać jedynie Bogatym (6) - czego wymaga mniej więcej połowa dobrych pomysłów na fajną postać w Wolsungu - należy zrezygnować ze wszystkich innych bajerów. To chyba jednak pewna przesada :)
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

pn cze 07, 2010 1:48 pm

No to errata: atut Majątek powinien kosztować 10 PD.
Ostatnio zmieniony pn cze 07, 2010 2:00 pm przez Garnek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Moondancer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: śr gru 30, 2009 12:55 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt cze 08, 2010 7:02 pm

Fajnym pomysłem, który stosuję na swoich sesjach, jest wprowadzenie stalych punktów bogactwa, bez atutów czy zmian do stalej wartości o 1 przy każdej sesji.

Można wtedy wprowadzić bogactwo jako stawkę w konfrontacji, a gracze będą mieli adrenalinkę i satysfakcję wiedząc, że to, co wywalczyli/przegrali na sesji, po sesji w magiczny sposób nie zniknie.
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt cze 08, 2010 11:24 pm

A startowe postaci mają zawsze Bogactwo 3, czy przewidujecie jakieś różnicowanie podczas tworzenia bohatera?
 
DeathlyHallow
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pt sie 24, 2007 8:00 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt cze 08, 2010 11:50 pm

Ale na jakiej zasadzie miałoby być różnicowane? Atut za 10PD to chyba dobry pomysł. Nie odstrasza od inwestowania w bogactwo, ale też wymaga jakichś nakładów i "cięć". Stałe punkty też wprowadziłem (nalegania graczy), ale tylko grube konfrontacje pozwalają je zdobywać.
 
Awatar użytkownika
Moondancer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: śr gru 30, 2009 12:55 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr cze 09, 2010 8:58 am

Moi gracze jak do tej pory nie wyrazili potrzeby, aby ich postać podczas tworzenia posiadała bogactwo większe niż 3. Głównie wydają początkowe PDki na gadżety.

W przypadku tworzenia postaci z większym majątkiem pozwoliłbym na zakup punktów bogactwa za PDki, ale już potem, w czasie gry czy pomiędzy sesjami - raczej nie.

Wprowadziliśmy też Małe Punkty Bogactwa, po 3 na jeden punkt bogactwa, aby można było używać ich w każdej konfrontacji, w której ma to sens, a nie tylko w grubych konfrontacjach. Wtedy do konfrontacji społecznej klubie przy partii wista dorzucamy jeden Mały Punkt Bogactwa jako stawkę.

Oczywiście, w konfrontacjach grubych, czy w przypadku nagród za misje wielkiej wagi (jak odnalezienie Zaginionych Złotych Miast) zastanowiłbym się nad automatycznych podniesieniem ich bogactwa o 3, na następny poziom.
 
DeathlyHallow
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pt sie 24, 2007 8:00 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr cze 09, 2010 10:02 am

Moi natychmiast myśleli o podniesieniu sobie bogactwa, ale atut za 20PD odstraszał nawet najbardziej zdeterminowanych, a ja grałem by the book (a raczej by mistake in the book, haha). Teraz to się zmieni - 10PD to cena, którą wielu graczy chętnie zapłaci za wyższe startowe bogactwo. Ba! Teraz, kiedy bogactwo 9 jest osiągalne na starcie (acz przy dużych wyrzeczeniach) też na pewno 'znajdzie nabywców'.
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr cze 09, 2010 1:52 pm

Tak sobie myślę, że w Almanachu Nadzwyczajnym można by podać alternatywne zasady Bogactwa, więc jeśli macie jeszcze jakieś spostrzeżenia albo pomysły, które chcielibyście "uoficjalnić" to piszcie :)
 
Awatar użytkownika
Lasard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 11:26 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr cze 09, 2010 2:41 pm

Już kolejny dodatek w planach macie? Nawet Lyonesse jeszcze nie wyszło :P
 
Awatar użytkownika
Alchemique
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 310
Rejestracja: wt lip 13, 2004 9:33 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr cze 09, 2010 3:16 pm

Razem z Lyonesse i Almanachem (czyli podrecznikiem gracza) jest jeszcze w planach Pustyni i w puszczy czy jakkolwiek nazwali :)

Jka wszystko dobrze pójdzie to to wszystko w tym roku ;)
Ostatnio zmieniony śr cze 09, 2010 3:16 pm przez Alchemique, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr cze 09, 2010 3:54 pm

Lasard pisze:
Nawet Lyonesse jeszcze nie wyszło :P


Nie wyszło, ale już napisane i się składa. Czas więc rzucić się na kolejne wyzwania :-D
 
Awatar użytkownika
Lasard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 11:26 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

sob cze 26, 2010 11:53 am

Jeżeli swoja akcję wykonuje grupa statystów to czy za każdego rzuca się osobno ta jedna kostką czy 1k10 przypada na całą grupę razem wziętą?
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

ndz cze 27, 2010 5:30 pm

Za każdego statystę rzuca się 1k10.
 
Awatar użytkownika
Lasard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 11:26 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

ndz cze 27, 2010 8:33 pm

Czyli tak właściwie biorąc grupę 5 statystów, dajmy ghouli podanych w podręczniku, to oni dysponują 5 kostkami? W takim wypadku taka grupa może być większym wyzwaniem niż zwykły jeden przeciwnik.
Ostatnio zmieniony ndz cze 27, 2010 8:34 pm przez Lasard, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Doom
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 482
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:44 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

ndz cze 27, 2010 8:49 pm

nec Hercules contra plures? :hahaha: :hahaha: :hahaha:
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

pn cze 28, 2010 7:29 am

Owszem, statyści mogą stanowić wyzwanie - zwłaszcza, jeśli zaatakują pierwsi i skupią się na jednym bohaterze. Z drugiej strony, bohaterom łatwo zdejmować ich ze sceny (nawet dwójkami), więc po pierwszej rundzie rzadko kiedy ghoulom zostanie więcej niż 1k10 na całą grupę :)
 
Zmorak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 12:57 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

pn cze 28, 2010 7:47 am

Cecha gadżetu Silny Cios - "każdy atak zakończony podbiciem odbiera dodatkowy znacznik".
Czy nie powinno tu być typu konfrontacji w jakiej to działa np. Silny cios - pościg, Silny cios - dyskusja?
Bo w takim razie wychodzi na to że gadżet z silnym ciosem działa w każdym typie konfrontacji - to było by chyba za potężne.
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

pn cze 28, 2010 8:43 am

Tak, działa tylko przy jednym typie konfrontacji - co widać w przykładowych gadżetach :)
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

pn cze 28, 2010 8:47 am

To powinno być oczywiste przy rodzaju gadżetu, czy to broń, pojazd, czy np. tomik poezji. Chociaż przy tym ostatnim, jak jest w twardej okładce to rzeczywiście może nie być takie oczywiste. :)
 
Zmorak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 12:57 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

pn cze 28, 2010 11:56 am

Powinno i jest oczywiste - jednak dobrze jest czasem uściślić zasady do takiej np. erraty, aby uniknąć exploita.
Sama nazwa cechy gadżetu - "silny cios" wskazuje na to że jest to do konfrontacji fizycznej, ale ja np na potrzeby nowego gadżetu chętnie wykorzystuję to jako "silny cios w dyskusji" np:

Gadżet 10 P - Eteryczne Perfumy Prawdziwej Kokietki - linia zapachowa "Scarlet"

1 cecha +3 do uwodzenia
2 cecha - silny cios w konfrontacji społecznej
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

pn cze 28, 2010 12:37 pm

Racja, uściślimy przy najbliższej okazji.
 
Awatar użytkownika
Zel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: sob maja 26, 2007 5:29 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr lip 28, 2010 3:35 pm

Czy dwa bonusy do tego samego z dwóch różnych gadżetów się kumulują?
Np. (połączenie dziwne, jest akurat pierwszym, które teraz na szybko znalazłem, żeby znaleźć przykład, ale jest wiele fabularnie bardziej przekonujących kombinacji) mając jako gadżety Odznakę policyjną oraz Wahadełko hipnotyzera dodaje się do testów perswazji +6?
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr lip 28, 2010 7:29 pm

Nie. Premie tego samego rodzaju z dwóch gadżetów nie są kumulatywne. Za to można mieć +3 z jednego i np. +5 za żeton z drugiego.
 
Awatar użytkownika
Zel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: sob maja 26, 2007 5:29 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw lip 29, 2010 10:45 am

Rozumiem, że ta sama zasada odnosi się z korzystania z takiego samego bonusu, z którego np. jeden wynika z gadżetu a drugi z mocy magicznej?

I jeszcze jedno pytanie: czy z gadżetów, które oferują wśród swoich cech jakąś moc magiczną może korzystać ktoś bez atutu 'szkolenie magiczne'?
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw lip 29, 2010 11:07 am

Zel pisze:
Rozumiem, że ta sama zasada odnosi się z korzystania z takiego samego bonusu, z którego np. jeden wynika z gadżetu a drugi z mocy magicznej?


+3 z mocy dodaje się do +3 z gadżetu, natomiast (ponieważ można wydać tylko jeden żeton na zwiększenie wyniku) +5 za żeton może pochodzić tylko z jednego źródła.

Zel pisze:
I jeszcze jedno pytanie: czy z gadżetów, które oferują wśród swoich cech jakąś moc magiczną może korzystać ktoś bez atutu 'szkolenie magiczne'?


Tak. Chyba, że ten konkretny gadżet ma dodatkowe ograniczenia.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości