Zrodzony z fantastyki

 
geko19912
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: sob gru 26, 2009 9:06 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

pt sie 06, 2010 9:48 pm

Tak, tak, wiem, że jest w pdr. ale nie mogę znaleźc wszystkich efektów... Jokera. Jak się go dorzuca z ręki, tu dzież z mocy to oprócz tego, że jest świetny to podnosi poziom przerzutu, ale jak wypadnie Joker na inicjatywie z kart to co on wtedy robi???

Miałem sytuacje klika razy ale w pdr. nie mogłem znaleźc, improwizowałem xP choc graczom i tak sie podobało ^^
 
Zmorak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 12:57 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

pt sie 06, 2010 10:28 pm

Czy nie jest tak że:

Joker na inicjatywie daje (s. 124)
- Zwiększony zakres przerzutu
- Niedeklarowane dobicie

Joker jako karta z ręki w testach (s. 115)
- Zwiększony zakres przerzutu
- Bonus - zależny od stopnia trudności testu - patrz tabela Zagranie Karty (s.116)

Joker jako karta z ręki w konfrontacji lub testach przeciwstawnych (s. 115)
- Zwiększony zakres przerzutu
- Niedeklarowane dobicie
- +10 do testu czyli ostatnia rubryka (ST 50 )w tabeli Zagranie Karty (s116) (zresztą w konfrontacji/teście przeciwstawnym wszystkie karty zagrywamy z bonusem z ostatniej pozycji tabelki czyli K jako +4, A jako +5 itd)

Przynajmniej ja tak wyczytałem w zasadach i my tak gramy - mam tylko wątpliwości czy niedeklarowane dobicie powinno być także w konfrontacjach/testach przeciwstawnych.
Czy tak jest dobrze?
Ostatnio zmieniony pn sie 09, 2010 12:34 pm przez Zmorak, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Wędrowycz
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 261
Rejestracja: ndz lis 18, 2007 4:16 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

sob sie 07, 2010 11:51 am

Zmorak, mógłbyś podać, w którym miejscu w podręczniku są wypisane te bonusy z kart w konfrontacjach/testach przeciwstawnych? Bo szukałem tego już dłuuugo i chyba smocza klątwa na mnie padła, bo za nic nie mogłem znaleźć.
 
Zmorak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 12:57 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

sob sie 07, 2010 12:45 pm

Jest to tabelka pod tytułem Zagranie Karty - znajduje się na szczycie strony 116. Patrz pozycja ostatnia - czyli rubryka ST 50 (stopień trudności 50 ). Jest to lista bonusów jakie dostajesz podczas zagrania karty z ręki podczas konfrontacji/testu przeciwstawnego. Dlatego że podczas testu przeciwstawnego nie wiesz dokładnie jaki masz poziom trudności - a precyzyjniej wiesz ale może on się cały czas zmieniać pod wpływem modyfikatorów, więc wydaje mi się że twórcy gry słusznie umieścili stały modyfikator - niestety trudny do znalezienia. Zostało to poruszone w poście Darkena na stronie szóstej tego tematu:
Garnek pisze:
To ja jeszcze trochę doprecyzuję
Darken pisze:
1. Czy kartami można zastępować wyniki testów przeciwstawnych? Zamiast rzucać daję kartę As i mam automatyczny wynik 20 z kostek, plus pozostałe modyfikatory z umiejętności itp?


Rzucając kartę wybierasz czy +N z tabelki, czy automatyczny sukces. W przypadku Asa w teście przeciwstawnym to albo +5 albo automatyczne i już nie modyfikowalne umiejętnościami itd. 20.


To wskazuje na modyfikatory z ostatniej rubryki tabelki - proszę twórców gry o sprostowanie gdybym się mylił/wypaczał intencje. I tak jak pisałem wyżej - zakładam że niedeklarowane dobicie jest także gwarantowane w testach przeciwstawnych/konfrontacjach dokładnie tak jak mówi tabelka "Joker Jako Karta Inicjatywy" str 124. - mimo że tabelka dotyczy kart inicjatywy.
 
Awatar użytkownika
Wędrowycz
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 261
Rejestracja: ndz lis 18, 2007 4:16 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

ndz sie 08, 2010 5:14 pm

Tabelkę z bonusami znam, nie wiedziałem jedynie, która kolumna odnosi się do testów przeciwstawnych, konfrontacji. Rzeczywiście, ta ostatnia pasuje najbardziej, ale warto byłoby to doprecyzować. Garnku? lucku? Szczurze? :D

A z innej beczki - jak to jest z żetonami i kartami dla golema, stworzonego przez BG? Dostaje własne czy korzysta z tych właściciela (co zakładam). Ostatnio gracz się pytał, a ja nie byłem pewien.
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

ndz sie 08, 2010 7:07 pm

Wędrowycz pisze:
A z innej beczki - jak to jest z żetonami i kartami dla golema, stworzonego przez BG? Dostaje własne czy korzysta z tych właściciela (co zakładam). Ostatnio gracz się pytał, a ja nie byłem pewien.

Korzysta z kart i żetonów właściciela.

Wędrowycz pisze:
Tabelkę z bonusami znam, nie wiedziałem jedynie, która kolumna odnosi się do testów przeciwstawnych, konfrontacji.

Owszem, w konfrontacjach i testach przeciwstawnych blotki dają +3, W,D,K +4, As +5 a Joker +10.

Chyba przygotujemy uproszczoną tabelkę:
Zagrywając kartę (w dowolnej sytuacji) możesz wziąć albo bonus z pierwszej kolumny, albo stały wynik z drugiej. Jeśli weźmiesz wynik z drugiej, nie musisz rzucać kośćmi, ale i nie możesz go później modyfikować w żaden sposób (żetonami, osiągnięciami itd.)

[table][tr][td]Karta[/td] [td]Bonus[/td] [td]Wynik[/td][/tr][tr][td]2-10[/td][td]+3[/td][td]10[/td][/tr][tr][td]W,D,K[/td] [td]+4[/td] [td]15[/td][/tr][tr][td]As[/td] [td]+5[/td] [td]20[/td][/tr][tr][td]Joker[/td] [td]+10[/td] [td]30[/td][/tr][/table]
Ostatnio zmieniony ndz sie 08, 2010 7:11 pm przez Garnek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Zmorak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 12:57 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

pn sie 09, 2010 8:56 am

A niedeklarowane dobicie z Jokera? Jest tylko z karty inicjatywy czy także z rzuconej przez gracza?
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

pn sie 09, 2010 9:06 am

Niedeklarowane dobicie tylko, jeśli Joker jest kartą inicjatywy. Tu przypomnę, że gracze mogą zagrywać karty z ręki, żeby zmienić inicjatywę. Nie dostają wtedy bonusów, ale mogą zadziałać szybciej. Albo załatwić sobie niedeklarowane dobicie, jeśli zagrają jokera jako kartę inicjatywy :)
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr sie 25, 2010 11:31 am

Ja mam pytanie: czym tak naprawdę grozi krytyczny pech? W podręczniku można wyczytać, że to po prostu porażka, od której nie uratują nas ani karty, ani żetony. Ale co jeszcze? To ani trochę nie zniechęca do dzielenia puli kości na większa ilość ataków, jeśli dobrze interpretuję. Niech ktoś mnie sprostuje :razz:
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr sie 25, 2010 12:39 pm

W konfrontacji - tracisz znacznik odporności.
Przy testach przeciwstawnych lub prostych - jakieś nadzwyczaj nieprzyjemne fabularne (lub być może mechaniczne - skandal, utrata Kondycji) konsekwencje.
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr sie 25, 2010 7:12 pm

A to w ogóle jest napisane w podręczniku? ;] Bo chciałbym wiedzieć gdzie.
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr sie 25, 2010 7:46 pm

Toś mnie zastrzelił...

Wydaje się, że rzeczywiście nie ma tego w podręczniku. Aż nie mogę w to uwierzyć, bo to jedna z podstawowych zasad. Idę zbierać szczękę z podłogi.

No i oficjalna errata:

Podczas konfrontacji krytyczna porażka zawsze kończy się utratą znacznika odporności.

Nie mam pojęcia, jakim cudem mogliśmy to przegapić. Podejrzewam same jedynki na teście korekty merytorycznej :)

Stukrotne dzięki za zwrócenie uwagi!
Ostatnio zmieniony śr sie 25, 2010 7:47 pm przez Garnek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Wiezzel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 72
Rejestracja: czw paź 07, 2004 4:17 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw wrz 02, 2010 9:34 pm

lucek pisze:
apollyon pisze:

[...]Pytanie co do sojuszników- co to znaczy pojawia się?? Pojawia się od tak po prost? Zawsze można zagrać sojuszników, kontakty itd itp i nic Mg do tego?? Przecież to wychodzą kurioza, która żaden celuloid by nie strawił[...]



Drogi apollyonie - zapraszam na Falkon, na warsztaty prowadzenia Wolsunga - tam najłatwiej będzie rozwiać wszelkie wątpliwości :-) A jeśli nie wybierasz się do Lublina - niestety, jestem paskudnie zmuszony wykpić się od odpowiedzi, tłumacząc się nadciągającą godziną mojego wyjazdu. Przepraszam - odpowiem po powrocie, w poniedziałek lub we wtorek.

l.


Pytanie zadane już chyba z rok temu, ale nie udało mi się znaleźć obiecanej na poniedziałek lub wtorek odpowiedzi. Dlatego ponawiam to pytanie, bo używanie kontaktów i sojuszników jest dla mnie ważną kwestią, jako że dwóch moich graczy wykupiło takie atuty.

Jeden z nich wymyślił sobie, że ma jakiegoś znajomego w Heimburgu, który go może wozić sportowym paromobilem (transport, niezawodny) A moja przygoda rozgrywa się w przeróżnych miejscach. I teraz nagle ten gość ma wyjechać swoim paromobilem z serca dżungli, kiedy bohaterowie są w Lemurii? Albo z niedźwiedziej jaskini, kiedy przedzierają się przez góry Westrii?

W ogóle możliwość korzystania raz na z pomocy jakiejkolwiek osoby w trakcie przygody będącej jedną wielką podróżą musi oznaczać, że ta postać de facto podąża cały czas za BG i czeka tylko na okazję, żeby ruszyć im z odsieczą - dla mnie fabularnie wygląda to niezwykle marnie. Czy można zamiast tego ustalić, że za każdym razem jest to ktoś inny, tylko posiadający te same umiejętności, co sojusznik/kontakt wykorzystywany na poprzednich sesjach?
 
Awatar użytkownika
Alchemique
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 310
Rejestracja: wt lip 13, 2004 9:33 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw wrz 02, 2010 10:38 pm

Dla mnie logicznym rozwiązaniem byłoby żeby atutem nie zawsze była konkretna osoba tylko "osoba która ma pojazd/środek lokomocji" czyli gdy są w dekańskiej dżungli BG może wysłać kogoś (choćby orkijskiego tragarza) do najbliższej wioski gdzie mieszka ktoś posiadający słonia i jest chętny pomóc sahibom :)

Czyli bardziej powinna się liczyć idea którą dany kontakt przedstawia niż na siłę konkretna osoba :)

Podkreślam na siłę bo czasem fabularnie fajniej gdy z opresji ratuje ich najczęściej As Przestworzy W Swojej Czerwonej Wiwernie

Pozdrawiam,
Alch
 
Awatar użytkownika
Lasard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 11:26 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

ndz wrz 05, 2010 11:45 pm

Mam pytanie: jeżeli w jakimś atrybucie mam 9+/8+ to czy przy przerzucie liczą się one jako dziesiątki?
 
Awatar użytkownika
beacon
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2186
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 7:08 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

pn wrz 06, 2010 12:04 am

Tak.
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw wrz 16, 2010 1:48 pm

Zawsze. Jeśli masz 8+, Jokera i zwiększysz sobie jeszcze czymś zakres przerzutu, to nawet 6 będzie się liczyło jako 10. Pomijając fakt, że to fajny bonus, to ma to jeszcze jedną zaletę: upraszcza bardzo zliczanie wyników.
Ostatnio zmieniony czw wrz 16, 2010 1:49 pm przez Gerard Heime, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Lasard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 11:26 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt paź 12, 2010 10:39 pm

Mieliśmy ostatnio ciekawą sytuację: prezentowaliśmy dwóm nowym graczom mechanikę i robiliśmy testowy pościg my kontra harpie. Pierwsza runda, GM rozdaje karty inicjatywy- ja dostałem Jokera, Harpie Jokera. I co teraz? Kto zaczyna?
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr paź 13, 2010 8:21 am

Wykonują akcje jednocześnie.
 
Awatar użytkownika
Lasard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 11:26 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr paź 13, 2010 11:13 am

Jak jednocześnie? Nie ma tutaj chyba czegoś takiego jak jednoczesne wykonywanie czynności. Ja przynajmniej pierwszy raz o tym słyszę. A nie jest czasem tak jak z testowaniem: remisy wygrywa postać?
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr paź 13, 2010 4:58 pm

No normalnie jednocześnie - deklarują akcje, rzucają kostkami, efekty mechaniczne (strata kostek, znaczników, eliminacja z walki) wprowadza się po wykonaniu obu akcji - i tak, mogą się nawzajem 'zabić'. Przy dwóch jokerach warto, bo to dość emocjonująca sytuacja (a już zwłaszcza w konfrontacji va banque).

Ale jak ktoś woli to nic strasznego się nie stanie jeśli BG dostanie fory i będzie pierwszy (choć to mniej fajna opcja) - a w przypadku dwóch BG mających jokery wypadałoby żeby jeden był dżentelmenem/damą i ustąpił drugiej osobie z grzeczności ;)
 
Awatar użytkownika
beacon
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2186
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 7:08 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr paź 13, 2010 10:08 pm

Można też zastosować rozróżnienie wg kolorów jokerów, np. czerwony pierwszy.
 
Awatar użytkownika
lucek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn mar 01, 2004 6:55 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw paź 14, 2010 7:09 pm

Jokery mają swoje kolory - według starszeństwa: czarny (ew. drugi czarny), czerwony i (ewentualny) kolorowy.


l.
 
Awatar użytkownika
Kraggo
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 12:50 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt paź 26, 2010 12:56 pm

Ja mam natomiast pytanie co do maga, a konkretniej technomaga. Za nic w książce nie mogę znaleźć informacji, czy jest jakiś limit co do posiadanych mocy oraz zaklęć. Jak to jest - czy jest jakieś ograniczenie? Druga sprawa - na stronie 91 (podręcznik główny) widnieje informacja, iż "w tym rozdziale wymienione są jedynie moce i zaklęcia dostępne podczas tworzenia postaci". Moje pytanie jest zatem takie: gdzie mogę szukać mocy i zaklęć, które są dostępne "później"? Czy któryś z twórców lub graczy mógłby rozwiać moje wątpliwości? Być może czeka mnie przeskok na technomaga lub dziki talent, a te informacje są niezbędne :)
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt paź 26, 2010 4:53 pm

Nie ma limitu mocy ani zaklęć, postać może poznać dowolną ich ilość - oczywiście, jeśli ma na to PD.

W podręczniku z mocy/zaklęć nie dostępnych podczas tworzenia postaci opisane są jedynie zakazane przez prawo moce nekromanty i demonologa - ale odradzam korzystanie z nich, jeśli lubisz swoją postać ;)

Parę nowych zaklęć można znaleźć również w dodatku o Lyonesse. Ale generalnie te z poręcznika wystarczą do zrobienia wypasionego technomaga/ dzikiego talentu :)
 
Awatar użytkownika
Kraggo
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 12:50 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt paź 26, 2010 5:19 pm

Garnek pisze:
Nie ma limitu mocy ani zaklęć, postać może poznać dowolną ich ilość - oczywiście, jeśli ma na to PD.

W podręczniku z mocy/zaklęć nie dostępnych podczas tworzenia postaci opisane są jedynie zakazane przez prawo moce nekromanty i demonologa - ale odradzam korzystanie z nich, jeśli lubisz swoją postać ;)

Parę nowych zaklęć można znaleźć również w dodatku o Lyonesse. Ale generalnie te z poręcznika wystarczą do zrobienia wypasionego technomaga/ dzikiego talentu :)


Czyli reasumując - wszystkie moce i zaklęcia (począwszy od strony 91) można nabywać w ciągu gry w dowolnej liczbie? Oczywiście nie wliczając ograniczenia PD oraz mocy/zaklęć zastrzeżonych dla innych niż domena postaci? :)

Kolejne pytania, które wyłoniły się w trakcie - jest w podręczniku zaklęcie "magiczny towarzysz" i dzięki niemu można przyzwać golema o puli 2k10. Gdzie znajdę jego parametry? W podręczniku w zakładce "maszyny" są cztery rodzaje, ale bodajże każdy ma minimum 3k10, a ponadto ja poszukuję takiego bardziej do walki ;)

Gdzie znajdę opis i parametry maszyny różnicowej? Chodzi mi o taką zwyczajną, a nie o tą opętaną z zakładki obsada ;)
Ostatnio zmieniony wt paź 26, 2010 6:01 pm przez Kraggo, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt paź 26, 2010 5:47 pm

Ja miałbym natomiast pytanie - czy postać z Dzikim Talentem jest w stanie odkrywać nowe moce? Jak? Czy talenty traktuje się jako profesję magiczną spełniającą wymogi atutów Moc Magiczna i Zaklęcie?
 
Awatar użytkownika
Lukasz_300
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: wt paź 27, 2009 7:45 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr lis 03, 2010 2:54 pm

@Lord Xan: Oczywiście, że tak. Postać z Dzikim Talentem jest w stanie odkrywać nowe moce tak jak każdy z nas może pewnego dnia odkryć swój ukryty talent ;) oraz w pełni spełnia wymagania atutów Moc Magiczna i Zaklęcie.
A co do tego w jaki sposób to się dzieje: tutaj ma myśleć gracz chcący uzasadnić fabularnie w jaki sposób nabył kolejne zaklęcie/moc. Ja doradzam uznanie, że miał tą zdolność od urodzenia ale dopiero w trakcje gry, np. na skutek pewnego wydarzenia, zaczęła się ujawniać.
 
JSB
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: czw lis 04, 2010 8:41 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw lis 04, 2010 9:45 pm

Z racji, że to mój pierwszy post - czołem wszystkim ;)
Żadnej sesji w Wolsunga jeszcze nie poprowadziłem, ale przymierzam się do tego i tym bardziej wolę pozbyć się wątpliwości przed swoim debiutem. Przeglądnąłem cały temat i być może coś mi umknęło, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.

1. Konfrontacja - przebieg rundy. Czy każdemu uczestnikowi przypada jedna kolejka, czy też idzie się "w kółeczko" zgodnie z inicjatywą, aż wszystkie dostępne uczestnikom akcje zostaną wykorzystane? Chodzi o to, czy gdy uczestnik, który mając, powiedzmy, najwyższą kartę inicjatywy i dwie kości w puli, jedną kość użyje do akcji, a drugą odłoży, to, czy po wykonaniu ruchów przez pozostałych uczestników ciągle może kość użyć, czy też akcja przepada, bo wszystkie muszą być wykonane za jednym zamachem (pomijając ew. aktywną obronę)?

2. Czy zmiana inicjatywy przez wyłożenie karty z ręki może mieć miejsce w dowolnym momencie - tj. czy w środku konfrontacji można zmieniać kolejność "wciskając" się przed innych uczestników dzięki karcie?

Widzę, poza tym, że nie ja jeden mam wątpliwości odnośnie zbiorowych pościgów (w sensie - kilku BG goniących za jednym BN, który i tak wysiada po jednej rundzie). Podobnie zresztą z konfrontacjami społecznymi - takie uwodzenie jednej kobiety w pięciu chłopa, jakkolwiek by go pięknie nie uzasadnić fabularnie, wydaje mi się co najmniej dziwaczne i raczej łatwe. Chyba wolę w obu wypadkach powierzyć sprawy jednemu graczowi, a rolę pozostałych ograniczyć do skrzydłowych/suflerów ;) co innego taka na przykład debata.
Ostatnio zmieniony czw lis 04, 2010 9:46 pm przez JSB, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Wędrowycz
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 261
Rejestracja: ndz lis 18, 2007 4:16 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw lis 04, 2010 9:56 pm

ad. 1
W czasie rundy każdy ma jedną akcję. Jeżeli gracz odłoży kość (np. w celu aktywnej obrony czy zmniejszenia dystansu), to odzyskuje ją dopiero w następnej rundzie, po akcjach przeciwników i pozostałych BG.

ad. 2
W podręczniku napisane jest, że karty rozdawane są przed każdą rundą - wówczas można zagrać wyższą, aby zwiększyć swoją inicjatywę.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości